Terug naar nachtvoeding ?!?!

Morgan ligt al 3 nachten weer in haar eigen bed en daar slapen is geen probleem. Wat wel een probleem is dat ze om 22.30-23.00 de laatste voeding krijgt en om half 2-2 uur wakker wordt. Dan ga ik haar tul geven en is alles eigenlijk wel weer oke tot een uurtje daarna. Weer wakker weer tul en dan om half 4-4 uur weer maar dan is ze niet meer stil te krijgen. Ja na een uur brullen valt ze onrustig in slaap. Hiervoor heeft Morgan bij ons geslapen en sliep ze door tot 5-6 uur, alleen na het verhogen van haar fles wer het 7-8 uur maar dat begon weer langzaam af te zakken.

Het is nu dus al 4 nachten bal en zowel ik als Morgan zijn een beetje op. Nou weet ik dat het niet slim is, maar ik zit er over na te denken om haar om half 3 weer een voeding te gaan geven. Liever een half uurtje dan een hele nacht en als we er allebij baat bij hebben. Alleen ze zit nu op 5x165= 825 dus moet ik haar nu naar 6x165=990 zetten of 6x150=900, want ik weet niet of terug naar 6x135=810 een optie is want dan krijgt ze weer minder dan ze had en dan krijgt ze misschien weer honger.

Of heeft iemand een andere optie voor de nacht?? Help ik ben een beetje moe.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi hoi

Jens heeft ook zo’n periodetje gehad. Wij wisten 't ook niet meer op een gegeven moment. We hebben 'm toen wel een paar keer een (klein) flesje gegeven (geen 200cc dus) en na een paar dagen was 't weer over.
Je kan 't altijd proberen. Doe wat jij denkt dat goed is.

Groetjes.

Ja en dan is klein 100cc of zo?? Want dit gaat niemand volhouden. Ik zat namelijk te denken om terug te gaan naar 6 voedingen vandaar dat rekenverhaal. Dan heeft ze om de 4 uur een voeding.

Groetjes,

Michèle

waarom geef je overdag dan niet wat meer? ze krijgt nu 5x 150 toch? nou dan doe je 5x 180cc. dan hebben ze heel de dag meer om om te zetten 'snachts! waarschijnlijk heeft ze dat gewoon nodig… zo zijn we er hier ook achter gekomen dat hij wat eerder en meerdere keren wakker was op nacht… toen ben ik 5x 180 (180water+6schepjes nutrilon) gaan geven en sliep hij heerlijk tot 8 uur door! hij krijgt hier om de 3 1/2 tot 4 uur drinken overdag (ligt eraan hoe vroeg hij smorgens begint) … hoe oud is morgan?

evt kan je het ook rekken met water te geven 's nachts maar werdt ons zoontje alleen maar onrustiger van!

Ze krijgt nu 5 x 165 cc. (150+5) en ik wilde eigenlijk het CB woensdag even afwachten om wel of niet te verhogen. Ik weet niet wat ze weegt nu.

En ze is woensdag 12 weken. Ben bang als ik nu al naar de 180 cc ga dat ik binnen nog time op 200 zit en dan mag er niks meer bij en ze is dan nog te jong voor bijvoeding.

Groetjes,

Michèle

wij zaten met 12 weken wel aan de max hoor… en daar zitten ze gewoon heel lang op. Wilde het zelf eerst ook niet want dacht dan heb ik geen reserve voor als hij eerder komt of vaker komt… maar heel stom … meer hebben ze gewoon niet nodig… mijn zoontje is erg lang waardoor ze op het buro tegen mij zeiden hij moet wel meer drinken hebben dan iemand van zijn leeftijd … nou toen zat ik nog helemaal niet aan de max omdat ik dat dus niet wilde. Ik gelijk overgestapt naar de max en ja hoor hij is nu 17 weken en doet dit nu vanaf zeker 12 weken… dus denk dat jouw dochterje dit gewoon ook zelf aangeeft net als jurian toen… !

ook kan je de helft van de flesjes op 180 doen en de rest minder dan heb je altijd nog wat reserve … dan moet je gewoon de keren dat zij onrustiger is … bijv savonds die 2 meer voeding geven… wie weet is het dan al goed en heb je toch nog reserve!

cb best maar… volg je gevoel!! heb je 1000x meer aan en je kindje ook

Hoi!

Dus een onrustige nacht gehad wederom, balen zeg! Ik denk dat ik (als ik jou was) de voedingen overdag zou verhogen, zodat ze 's nachts geen honger meer heeft. Als je het cb af wil wachten, prima. Maar voor hetzelfde geld is ze gegroeid en heeft ze gewoon weer meer honger daardoor. Ze zit toch ook in een sprongetje? Kan er ook mee te maken hebben.

Áls je 's nachts weer voeding wilt geven, zou ik een klein flesje doen. Wij hebben ook zo’n fase gehad…dan deed ik 90 cc water en 2 schepjes voeding. Als je je hierdoor beter voelt en je zeker weet dat de kleine en jij daarna weer rustig kunnen slapen (net zoals papa, haha), doen!

Groetjes!

Denk dat ik dat doe. Die 90cc met 2 schepjes. Dan heeft ze iets zonder echt veel te krijgen. Mocht woensdag dan toch blijken dat ze meer eten moet hebben kunnen we dat doen. Eerst dit maar als ‘redding’. Morgan is natuurlijk heel klein en tenger. Ze was maar 44 cm toen ze geboren werd. En ja als pappa… zucht echt hoe doen mannen dat…

Nee denk dat we vanacht die 90+2 proberen. Dan kijken we hoe dat gaat. Nog maar 2 dagen tot het cb dus dat moet te doen zijn en ik zat ook al aan het sprongetje te denken, maar dit is geen zeuren meer. Valt me mee dat de buren nog niet zijn komen klagen

Wat dat betreft is het jammer dat ze pas met 6 maanden andere dingen mogen (zoals nutrilon goede nacht en zo). Tuurlijk met 4 maanden wel groentepotjes, maar of dat nu de oplossing is voor een hongerig kind. Echt ze heeft mijn bouw maar pappa’s eetlust. Dat is ook zo’n vuilnisvat zeg maar

Groetjes,

Michèle

Gewoon proberen, wie weet werkt het. Bij ons ging het prima, wat jij al zegt: kreeg hij toch iets binnen, maar niet teveel. Ben benieuwd!

Laatst heb ik voor het eerst Nutrilon Goede Nacht gegeven. Nou, dat hielp dus niets. Hij werd net zo laat wakker als normaal. Dus maar weer gewoon normale voeding dus…

Succes en tot horens!

Ha ha ha oke weet ik dat ook weer, kan ik dat meteen van het ‘verlanglijstje’ schrappen. Ik kaart het wel even aan bij het CB. Kijken wat ze er mee doen. Ik ken het CB inmiddels goed genoeg om te weten dat als het met niet zint ik het toch niet doe. Alleen wil ik eerst even weten wat mevrouw weegt Vorige keer was ze 600 gram aangekomen. Ze is geen gram te dik hoor, maar ze is ook niet bijster groot vandaar dat ik niet meteen wil verhogen. Ze eet toch al alles op al komt het haar neus en oren uit.

Maar ik hou je weer op de hoogte. Ons bed is ze in iedergeval helemaal uit en dat is al 1 ding. En wat ik zeg liever 1 keer een half uur eruit dan de halve nacht wakker liggen. Zeker als ik straks weer aan het werk moet.

Groetjes,

Michèle

Haha, ik had ook zo’n goede hoop dat al die pyamapapjes etc. zouden werken. Snik, niet dus. Maar wie weet werkt het straks bij jullie wel! Wat die nachtvoeding betreft had ik precies hetzelfde: liever één keer tien minuutjes eruit dan de hele nacht onrust.

Verstandig dat je niet meteen wilt verhogen. Ik herken het hoor, Erik eet ook alles (zelfs als 'ie geen honger heeft). Wij zitten nu aan het maximum qua voeding (2 van 210 + 7 en 3 van 180 + 6) en dat is toch wel lastig. Gelukkig mogen we al bijvoeden, maar dat mag nog geen naam hebben. Er gaat misschien 75 gram groente per keer in en soms ook helemaal niets. Dus dat loopt nog niet.

Groetjes!

Nou ja we gaan het proberen straks. Wat je zegt misschien werkt het wel en zo niet ach weten we dat ook weer. Ben wel heel benieuwd naar haar snoetje als we haar wat anders gaan geven dan melk. Of ze het lekker vind. Leuke plaatjes geeft dat altijd die bekkies. Maar das nog ruim een maand ver weg zeg maar. Eerst 3 december maar eens 3 maanden worden. Dus ergens volgend jaar (klinkt zo ver weg is zo dichtbij) gaan we kijken of ze de 4 maanden potjes wil hebben. Ze zit nu al het eten uit mijn mond te kijken en te smakken… GFT bakje…

En inderdaad 75 gram zou ik niet eens op kunne leven. Dat is wat mijn katten per dag krijgen zeg maar. Ach voor je het weet eten ze de oren van ons hoofd af en klagen we daar weer over.

Groetjes,

Michèle

Kan me nog goed herinneren dat we met de fotocamera in de aanslag stonden om dat vieze gezichtje vast te leggen bij het eerste hapje, maar al wat er gebeurde: géén vies gezicht! Vond het heerlijk, haha. Nou ja, dan maar je daar maar een foto van…

Veel succes voor vannacht en gewoon geven dat flesje als ze dat wil. Ben benieuwd!

Groetjes!

Ja ze krijgt om 22.00 de laatste fles (ze heeft alleen een hazeslaapje gedaan vanmiddag) en nu ligt ze knock out. Dus om 22.00 de laatste en dan zie ik wel hoe laat ze komt. Ik ga er natuurlijk geen wekker voor zetten, maar ik denk dat ik wel rustiger slaap nu ik besloten heeft dat ze mag eten in plaats van krampachtig besluiten dat ze van de nachtvoeding af moet blijven.

Enne over vieze gezichten gesproken. Het is niet aardig en niet netjes, maar ze kwamen hier vanmorgen mijn meter vervangen en Morgan zag voor het eerst een neger. En deze was echt zwart. Ze had nog nooit echt zo duidelijk een donker persoon gezien die haar ook echt gedag zei. Je had haar gezicht moeten zien. Helemaal verbaasd van mamma wat is dat. Ze kroop bijna in me weg, gelukkig had ik het excuus dat ze net wakker was want het was best genant. Ha ha ha ach ze went er wel aan, maar dat hebben we ook weer gehad.

Groetjes,

Michèle

We weten dat je er niks vervelends mee bedoelt, dus dan mogen we lachen om je negerverhaal. Ik moest vooral erg lachen om dat zinnetje ‘die haar ook echt gedag zei’. Ik zie dat kleine prulletje al helemaal verbaasd kijken: wat is dat nou? Terwijl ze de katten heel normaal vindt en die kunnen toch ook heel raar kijken af en toe! Ik had Morgans gezichtje heel graag gezien!

Trotse mama

Het is dat wij mijn kant van de fam eigenlijk nooit zien. Want mijn beide tantes zijn getrouwd geweest met Barbedianen (wat een rotwoord) dan had ze er al gewent geweest.

Ha ha ha ja over het algemeen ziet ze natuurlijk genoeg mensen op straat maar nooit 1 die echt zo dichtbij komt die donker is. En ja de katten is ze nu aardig aan gewend. Zeker diablo, das een van de twee zwarte katers. Die komt nu aanrennen als ze haar handje uitsteekt en dan knuffelt ie haar van top tot teen. Ze is er nu aan gewend, maar ook daar keek ze me verschrikt aan in het begin.

Groetjes,

Michèle

HAHAHAHA!!! Goeie grap. Wat een schattig meisje heb je…

Ha ha ha ik weet het, een echte ondeugd is het ook. Ach ze ligt zo lekker te slapen nu, maar mamma gaat haar toch echt wakker maken voor de fles zo. Kan ze daarna lekker weer slapen en dan zien we wel wat deze nacht brengt. Ik denk zo ie zo de rust dat mamma weet dat ze gewoon gaat eten en dat moet ook rust brengen. Hopelijk morgen weer een rustiger dametje want dat slechte slapen doet haar humeur ook geen goed… En de mijn ook niet. )

Groetjes,

Michèle

En???

Een ramp weer. Ze had heel diep liggen slapen voor haar laatste voeding. Maar op zich sliep ze redelijk makkelijk in toen ik haar naar bed bracht, althans ze was stil en is nadat ze eerst om zich heen had liggen kijken in stilte in slaap gevallen tot een uur. Een keer tul terug gegeven en om 2 uur een fles gemaakt. Alleen met me slaapdronken kop toch 165 cc gegeven. Op zich geen probleem ze had echt honger alleen mevrouw was uitgeslapen en heeft tegen haar beer liggen kletsen en tegen de camera en tegen noem het maar op. En ik hoor dat door alles heen. toen weer huilen want ze moest haar tul die ze nog geen twee tellen later weer vrolijk uitspuugde dus mamma kon weer. Tegen half vijf viel ze weer in slaap en ze heeft wel na de fles van half zeven geslapen nog, maar toch. Over 1.5 week kan ik niet meer terug. Je bent bijna geneigd om haar weer bij je te nemen, maar ja dan ben je zo ie zo weer terug bij af.

Ik had vanacht echt zoiets van oke jij mag niet meer slapen op de dag en mamma gaat op zoek naar een narcosehamer. Maar we zullen er wel doorheen moeten. Ik kon alleen mijn vriend wel wurgen toen die fris en fruitig vanmorgen vroeg of ze nog lekker doorgeslapen had. Dat vind ik misschien nog wel het frusterende soms. Dat hij er doorheen slaapt en dat je er dan alleen voor staat terwijl je ook alleen maar slapen wilt. Oke hij moet wel al werken, maar dan denk ik hoe gaan we dat dan doen als ik ook weer werk. Hopelijk slaapt ze dan weer door.

Ik leg haar nu net weer neer en ze is alweer zo goed al vertrokken. Zo maar even de was doen en zo. Het liefste ga ik ook slapen, maar ja er moet ook wat in huis gedaan worden. Maar een beetje wanhopig wordt je er wel van. Je gaat je echt afvragen wat je nou fout doet.

Groetjes,

Michèle