Té Scandinavisch

Hallo iedereen!

Zoals sommige weten ben ik 7 januari bevallen van Malin Rosalie. Mijn man en ik wisten niet of we (als het een meisje zou worden) onze dochter wel Malin moesten noemen… Maar met een paar tips van jullie hebben we toch voor Malin gekozen!!

Wij, zoals de meeste ouders doen, de naam bekend gemaakt aan de grootouders, vrienden en onze kinderen… Grootouders allemaal enthousiast, complimentjes van vriendin voor de mooie naam, en de oudste kinderen wisten dat we de naam van het JESC hadden!! Wij waren natuurlijk blij, want niemand vond het een slechte naamkeuze…

Zitten we afgelopen vrijdag bij oma, mijn moeder, verteld ze me dus dat ze de naam Malin toch iets te scandinavisch vind! En dat ze het niet zo’n leuke naam vindt… Malin komt oorspronkelijk ook uit het Zweeds en Noors, en we hebben de naam ook ‘gestolen’ van het Noorse meisje Malin die zo’n ongelofelijk schattig nummer zong, maar het is een soort van ‘Sanne’ in het Zweeds/Noors… Gewoon een doodnormale naam dus!!

Ik zit nu weer een beetje met een schuldgevoel of ik de naam niet eerst aan mn moeder had moeten vertellen… Zelf ben ik nog wel blij met de naam, en mijn dochters ook hoor!

Groetjes Mariska,
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie en Malin

Jee, ik vind het ook een mooie bijzondere naam!!
Het is toch jou kind? Niet die van je moeder?? Jullie moeten haar toch elke dag roepen ed?
Ik snap wel dat je het niet leuk vindt dat je moeder t niet zo’n mooie naam vindt, maar het is toch JULLIE keuze!
Ik begrijp je best hoor, maar het is jullie keuze en dat blijft zo!

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Hoi,
ben blij dat je reageert!!

Groetjes Mariska

Wat vind je er zelf van??

Groet, El
Marten (11-11-02)

van de naam Malin?? of van mijn moeders mening??

Groetjes Mariska

van je moeders mening.

Groet, El
Marten (11-11-02)

Ik voel me niet echt schuldig, maar we hebben de ouders over de namen van de oudste drie wel mee laten beslissen… (niet veel, maar ze hadden toch een beetje invloed)… Bij mijn tweeling bijvoorbeeld: Ze heten nu Tess Esmee & Melanie Rose… We hadden zelf de namen Florentine Tessa & Melanie Rose, maar mijn ouders vonden Florentine iets te ‘netjes’ voor ons… Nu ik erover nadenk vindt ik dat zelf ook! We hadden Tess geen Florentine moeten noemen… Toen was ik het met mijn ouders eens!! Nu hadden we onze dochter geen andere naam meer willen geven!!

Gelukkig ben ik zelf blij met de naam Malin, en mijn vader was helemaal ontroerd, zijn ouders zijn Noors… hoewel ik daar niet eens aan gedacht heb hoor! Hij vertelde het me dat hij het zo leuk vpnd, en het drong toen pas tot me door…!!

Groetjes Mariska

Als jullie het zelf maar mooi vinden (Ja dus)
Een naam is heel persoonlijk.
Het is leuk dat je ouders mee gedeeld hebben in de namen.
Dat hebben wij niet gedaan.
Demi is naar mijn moeder vernoemd (in de verste verte dan ha ha)
En Marten is naar mijn schoonvader vernoemd (ook Marten) en gelukkig want toen Marten 4 maand was is mijn schoonvader helaas overleden.

Ik vind Malin een hele mooie naam zoals ik al zei, als jullie er maar gelukkig mee zijn, met de naam dan! Leuk van je vader trouwens!!

Groet, El
Marten (11-11-02)

Gewijzigd door - 1977Dorien op 05 Feb 2006 18:11:19

Gelukkig heeft je schoonvader dan nog wel van Marten kunnen genieten…
Hoe heet je moeder dan??

Ja, mijn vader was helemaal in de zevende hemel!! Net zoals wij trouwens!!

Groetjes Mariska

[/url]

Mijn schoonvader was ook helemaal ontroerd!!
Nou moet ik wel vertellen hoe mun moeder heet???
Vooruit,
dicky (derktje), ja echt!!!

Groet, El
Marten (11-11-02)

Gewijzigd door - 1977Dorien op 05 Feb 2006 18:17:53

Nou lijkt inderdaad niet echt op Demi

[/url]

Hé ben je gek! niks van ander mans mening aantrekken meis!
Want jij vind die de mooiste naam voor je dochter, dus dan heb je de juiste gekozen!!
En Malin is weer eens iets anders, je hoort het niet elke dag.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Aaaah jawel hoor!! Een heel klein beetje wel!! Kon t arme kind niet best zo noemen toch? Ze is ook vernoemd naar mijn zus Marjan. (Demi Marjan)
En Marten ook nog naar mijn vader (Marten Willem)
Ja aan iedereen is gedacht!!

Groet, El
Marten (11-11-02)

Inderdaad!! Iedereen ook weer blij Je zus natuurlijk ook wel gelukkig !!

Je hebt gelijk MJ… Malin is niet een alledaagse naam!!

Groetjes Mariska

HAI mariska
ik kan me wel een beetje voorstellen…maar niet iedereen is tevreden met de naam die je kiest!!!
wat de andere meiden al zeiden het is zo persoonlijk!!
en als jullie het een mooie naam vinden dan is dat toch helemaal oke omngeacht wat je moeder er van vind!!
leuk juist beetje aparte naam!!
lieve groet janneke en hannah

Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

quote:
maar mijn ouders vonden Florentine iets te 'netjes' voor ons.. Nu ik erover nadenk vindt ik dat zelf ook! We hadden Tess geen Florentine moeten noemen..

dat komt waarschijnlijk omdat je meegroeit met je kind en de naam
ik denk ook bij alledrie mijn kinderen dat hun namen bij ze passen, maar ik denk dat ik dat ook had gedacht als ze hun 2e keus namen hadden gekregen
en misschien had je dan Floor of Tine (ook Scandinavisch geloof ik) als roep-of troetelnaam gaan gebruiken

Ik zou de maling hebben aan wat anderen van de naam van mijn kinderen vinden, want dat is toch het voorrecht van de ouders om een naam aan hun kind te mogen geven. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om iemand in mijn naaste omgeving te beledigen door te zeggen dat ik de door hun gekozen naam niet leuk vind!

Ik vind dat Malin een leuke naam is en ik denk dat je over een paar jaar ook zult zeggen dat die naam echt bij haar past!

Hoi!!

quote:
Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om iemand in mijn naaste omgeving te beledigen door te zeggen dat ik de door hun gekozen naam niet leuk vind!

Tja…daar ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens ja! Niet erg aardig om zoiets te zeggen eigenlijk.

Ik vind Malin een erg mooie naam, juist omdat het zo anders is!! En jeetje, hebje 6 kids?? Dan is het al helemaal lastig om namen te bedenken!! hihi

Groetjes Charon,
mama van:

Hallo!!
Ik ben echt ontzettend blij dat we de naam uiteindelijk gevonden hebben, het was inderdaad wel moeilijk om nog een naam te verzinnen!

Floor/Tine hadden we mn 2e dochter kunnen noemen, maar ben nu toch wel weer blij dat we dr Tess hebben genoemd. Het is ook n echte ‘Tess’!!

Groetjes Mariska

Malin vind ik een mooie naam hoor, het is niet standaard, maar de nieuwe generatie heeft meer en meer apprte of nog nooit gehhorde namen, ik vind dat goed, zo zijn er vele unieke namen.
Weet je het moet meschien nog even wennen voor je moeder met tijd zal ze er toch anders over denken, en intussen zou ik daar niet schuldig over voelen hoor, iedereen in jou gezinnetje houd van die naam ook jij, waar is het probleem? en nog een dikke proficiat met Malin!!!

6 kinderen?? respect!!!

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van Malin.
Persoonlijk vind ik Malin een leuke naam.
En ja dan vind je moeder het niet leuk, wat maakt dat nu uit.
Malin is jullie kindje.
Veel plezier met je gezinnetje!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.