Wij wonen in een oud huis boven geen verwarming, wel een elektrisch kacheltje. Deze doe ik altijd aan voordat mijn dochter naar bed gaat. Als ze erin ligt doe ik deze uit. Ook leg ik altijd 2 kruiken in bed om het bedje voor te verwarmen.
Nu heeft zij 2 rompertjes aan met lange mouw een broekje, sokjes en een redelijk dikke slaapzak met lange mouw. ze ligt dan onder een laken+dekentje dubbelgevouwen en dan leg ik de 2 kruikjes bij het voeteneind. In haar nekje voelt ze niet echt bepaald lekker warm en haar gezichtje voelt ook koud.
Wat moet ik doen?
Extra dekens erop leggen? Nog dikker aankleden?
Te koud
Hoe warm is het op haar kamer?
Ik zou in ieder geval de sokjes uitdoen, ze voeren warmte af door de voetjes en dat kan zo niet.
Het nekje is de graadmeter; als deze lekker aanvoelt, dan heeft ze het warm genoeg. Het gezichtje zegt wat dat betreft niet zoveel.
Wordt ze wakker van de kou? Want ook al vind jij dat haar nekje niet bepaald warm voelt, als ze het echt koud zou hebben dan meldt ze zich wel.
Groetjes,
M
Als ik het lees is zij heel erg warm aangekleed (2 rompers / 2 kruiken) het kan ook té zijn he. Ik weet dat het heel moeilijk is, maar zolang ze niet wakker worden geloof ik ook niet dat ze het té koud hebben. Daarom net wat Mriek zegt de sokjes uit, ze moet haar warmte ook kwijt kunnen. En 1 kruik in bed laten liggen tijdens het slapen, 2 dekentjes (dubbel) en 1 rompertje (evt met lange mouwen) een pyama en slaapzak (evt nog met armpjes eraan).
Slaapt ze onrustig? Hoe is de temp in de kamer? Hier ook maar minimaal de verwarming aan en zodra deze beneden op de temp is die ik wil gaat hij in heel het uit op standby dus geeft hij ook geen warmte. Het is en blijft boven ook koud maar dat is ook gezond denk ik dan. Levi heeft hele koude neus/wangen en handjes maar slaapt verder wel ‘goed’.
Ik het iseen graad of 8 op de kamer…dus wel echt koud. Ze kwam vannacht om 3u om 5u en rond half 8 zo vaak komt ze nooit dus denk echt wel dat ze het koud had.
Sokjes uit? zal ik vanavond doen
Ze voelt niet bepaald warm aan in haar nekje
Heb je een fleece deken in huis? Deze houdt de warmte goed vast. Zal die extra over haar heen leggen.
Verder zal ik haar zelf haar lichaam niet te warm aankleden. 3x lange mouwen lijkt me erg veel. Wij wonen hier ook achteraf en het is ook mega koud. Maar heb bij Jony een extra deken over haar heen liggen over haar dekbed heen.
Het nekje is de graadmeter, maar dat was al gezegd
Succes
8 graden is wel heel koud! Hier was het eergisteren 14 graden en toen gaf de babyfoon aan ‘too low’ ik heb toen toch de verwarming een beetje opengedraaid en doe nu 's nachts ook het luchtrooster dicht. Nu is het rond de 17 graden 's nachts. Maar idd te koud is beter dan te warm.
22-12-2009 colin geboren
Acht graden is zeker wel heel koud. En als ze zo vaak wakker is geworden, dan mag je aannemen dat het met de kou te maken kan hebben. Is het een idee om boven toch CV aan te leggen?
Groetjes,
M
Ja dat zou ik graag willen maar dan moeten we het door het hele huis aanleggen…beneden hebben we een kachel.
En helaas hebben we nog steeds geen geldboompje in ons tuintje staan
Voordat onze dochter werd geboren hebben we de badkamer al moeten verbouwen.
Fleecedekentje inderdaad in de loop van de nacht wel over har heen gelegd.
Oh meis toch … dat is berekoud. Hier vind ik het met 11 graden al koud…
Ja dan toch maar even flink inpakken, maar nogmaals niet té dik. Dit is echt gevaarlijk voor kindje. En het elektrische kacheltje kan die niet aanblijven (minimale stand) als de kleine in bed ligt? Geen idee hoor … Verder evt als ze snachts komt nog een keer de kruik warm maken en die geven… maar liever dat ze niet meer komt natuurlijk?!
Ik snap het, het is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Die elektrische kacheltjes vreten alleen ook energie, verkijk je daar niet op. Dat je niet ineens een torenhoge eindafrekening krijgt en je dan een hoedje schrikt.
Wat mini-boy zegt: misschien in de loop van de nacht het kruikje nog weer even vervangen als ze zich meldt?
Groetjes,
M
Ja klopt die kacheltjes vreten energie dus aanlaten staan op een lage stand kan ook niet…en echt een lekkere warmte komt er niet vanaf…vaak beetje benauwd warm, o.a. laat ik em daar ook niet ovor aan staan. Inderdaad misschien maar kruikjes in de nacht vervangen als ze zich meldt
ik ben vrij makkelijk met het in bed nemen van Colin, maar niet iedereen wil dat natuurlijk. Als ik het te koud vind op zijn kamer en hij wordt 's nachts wakker, dan slaapt hij lekker tussen ons in verder… Ook als het niet koud is en hij zich meldt eigenlijk…
22-12-2009 colin geboren
Dat is inderdaad wel heel erg koud zeg. Wij leggen als wij op bed gaan een deken over Muriel heen en dan slaapt ze de hele nacht door. Ze is ook al 1 en kan zich misschien ook al wat makkelijker warm houden als een kleiner bebaytje. Maar misschien kun je een kruik naast haar neer leggen in plaats alleen bij de voetjes. Als je kleintje zo vaak wakker word denk ik toch dat dat van de kou komt.
Kun je haar niet in een campingbedje o.i.d. bij jullie op de kamer leggen?
Ik zou haar niet te dik aankleden, zoveel over elkaar heen is niet altijd warmer. (doe maar eens 2paar strakke sokken over elkaar in je laarzen je tenen bevriezen!)
Dan beter een extra dekentje. Of toch zoals mamavancolin zegt, bij jullie in bed. Misschien op het aankleedkussen tussen jullie in?
Bij Bo op de kamer is het nog kouder. Ik weet niet precies hoe koud,maar gisteren avond zaten er ijsbloemen aan de binnen kant van zijn raam.
Zal dus wel ongeveer rond het vriespunt liggen, want op zijn slaapje overdag na, heb ik de hele dag zijn raam open staan. Wanneer wij gaan douchen, zet ik zijn verwarming aan, dus tegen de tijd dat hij naar bed gaat is het iets behaaglijker, maar ik denk nog steeds niet rond de 16 graden ofzo, gedurende nacht denk ik wel want wij zetten de verwarming op 17 graden in de nacht.
Bo heeft dan een hemd, een t-shirt , een flanellen pyama met broek aan, een winterslaapzak en nu een deken (kruipt onder het dekbed uit en dat is nu echt te koud daarvoor) en hij slaapt heerlijk door!! Van de week zelfs tot 915!! Bo heeft dus niet zo snel last van de kou,
liefs woezel
Hoi Hoi,
Je zou ook eens een 4-seizoenen slaapzak of combisleeper kunnen proberen zoals de puckabag (vanaf 6 maand ongeveer) Dit is een heelijk warme slaapzak met fleece. Zoek het maar eens op.
Hier helpt het geweldig!
Groetjes.
Hier ook combisleeper in gebruik. Maar 8 graden is idd errug koud. Ik lucht hier in de ochtend zijn kamertje en dan gaat het raam dicht en eventueel eventjes de verwarming aan om de ergste kou eraf te halen. Vooral nu het vriest overdag. Er zij ook slaapzakjes die temp regelen. Maar weet niet of dat met 8 graden bij zo’n kleintje ook lukt. Succes.
ja dat is juist het probleem wij hebben geen verwarming boven…dus bij ons op de kamer heeft geen zin.
En iin bed nemen doe ik niet meer dee het heel soms in het begin anders sliep ze niet. maar nu durf ik dat niet meer omdat ik nu dieper slaap.
Hey,
Wij hebben zo een elektrische cv kachel boven staan, of hoe heet dat!
Daarmee maken we het of zijn kamertje lekker warm.
Maar die laat ik wel aanstaan… Dan is het goed te doen.
Wij hebben ook een oud huis en geen verwarming.
Deze kan je gewoon 2e hands op marktplaats kopen.
Soms ook voor een kopie…
Zeker doen!! onze Glenn heeft er veel plezier van…
Groetjes Kristine
quote:
Wij wonen in een oud huis boven geen verwarming, wel een elektrisch kacheltje. Deze doe ik altijd aan voordat mijn dochter naar bed gaat. Als ze erin ligt doe ik deze uit.
en anders wordt de rekening einde van het jaar toren hoog