Eva zit een beetje tussen 68 en 74 in. Bij 68 werden de mouwtjes te kort en ook de broekspijpjes waren net iets te kort. Nu heb ik naar 74 over gegaan, want dat is (hoog)zomergoed en ik wil dat ze dat nu volop aan heeft. Het zijn echt zomerkleurtjes- en motiefjes (bv palmboompje of de tekst ‘Hawai Summer’) en jurkjes met spaghettiebandjes enzo, dus het is jammer als ze dat allemaal pas in september gaat dragen. De kast hangt weer vol, maar toch is het elke ochtend zoeken wat ze aan moet. Of beter: aan kan! Alles zit nog ruim en de broekjes hangen echt nog over haar voetje heen. Vandaag wilde ik een jurkje aan doen met een legging, maar de jurk kwam tot haar knie en de legging hing over haar voet. Geen gezicht! Mouwen kun je oprollen, leggings niet. En de pijpjes over de voet is ook niet zoooooo erg. Maar de broekjes passen niet in de taille! Ze verliest ze bijna!
Nu zag ik van die verstelelastiekjes en knoopjes in de broekjes zitten. Net als bij een zwangerschaposbroek. Ik zette de knoop een tandje naar voren, maar toen hield ik een heel stuk broek over dat omhoog kwam. Je zag dus meteen dat ik iets had aangesnoerd, omdat het niet meer mooi een platte band was. Ik deed duidelijk iets niet goed. Nu komt dus de stomme vraag: hoe moet ik de broekjes kleiner maken? Met dat eloastiek he? Je hebt 3 knoopjes en elastiek…Ik hoop dat het lukt straks, want ik kan moeilijk een riempje kopen? Die bestaan denk ik niet! Maar zo’n te grote broek is ook minder…
Hoe passen de kleren bij jullie? En wanneer ga je echt over naar een nieuwe maat? Eigenlijk zou ik met 68 nog even door kunnen, maar ja…zie hierboven. Zonde van alle leuke 74-jes! Hopelijk kan ze alles gauw aan!
Groetjes Rainbow, trotse mama