hoi allemaal,
damian is nu 4 jaar,ongeveer 1.07m en weegt 21 kilo.
Dit is wat hij eet op een dag
s’morgens 2 bruine boterhammen met margarine en pindakaas en een beker roosvicee
rond 10.00 eet hij zo’n zakje knijpfruit van de albert heijn en dan mag hij 1 pakje taksi te drinken erbij.
12.00 weer 2 boterhammen met weer margarine en pindakaas en roosvicee
Rond 15.00 1 koekje (verschillend welke)
17.00 2 aardappels,2 scheppen groenten en een beetje jus.
Vlees krijgt hij niet altijd. hierbij drinkt hij een beker melk.
Als damian nog drinkt tussendoor is dit roosvicee.
Ik hoor jullie al denken…pindakaas en knijpfruit…
Damian eet al 2 jaar alleen maar pindakaas en verder helemaal niets,ik heb van alles geprobeerd,door gewoon iets anders te geven wat resulteerde in niet eten,dit hebn ik gewoon volgehouden maar tot gevolg dat hij weken geen brood op heeft zowel s’morgens als s’middags.
Fruit heeft hij van baby af aan geweigerd om te eten (althans vers fruit) de potjes etc at hij wel en nu dus ook knijpfruit.
Vlees eet hij slecht een enkele soort van vandaar niet altijd vlees.
Cb en kinderarts geven aan dat dit wel over gaat maar nu zit hij net 3 weken op de basisschool en begint het gezeur al…
of ik hem vers fruit of komkommer mee wil geven want hij krijgt met dat pakje taksi en knijpfruit wel veel calorien binnen en aangezien hij zijn broek zelf niet dicht krijgt…
Heb proberen uit te leggen dat dit het enige is wat damian eet en dat hij anders niets eet.Maar kreeg niet het idee dat het nut heeft.
Ik zie ook wel dat mijn ventje flink is…hij sport elke dag 45 min met de wii nickelodeon fit en doet dit ook erg fanatiek.
Als het mooi weer is,is damian de hele dag buiten in de tuin aan het spelen.
Ook heeft hij nog een tijdje op zaterdag morgen gevoetbald.
Ik weet dat er in pindakaas wel veel calorien zitten maar weet echt niet hoe ik het aanmoet pakken nu.
De creche leidster kreeg het fruit eten ook niet voor elkaar en ik blijf proberen zo ook het andere broodbeleg maar weet echt niet meer wat ik ermee moet.
Vind het zo vervelend dat de juf er moeilijk over doet en hem al heeft laten weten dat zijn buikje te dik is… Gevolg een bijna niet eten want ze zeggen dat ik dik ben.
dus iemand nog suggesties ??
gr deborah