@Miss T: Die suiker zou ik dan weer niet doen, gezien het gewicht en als je een zoet appeltje neemt, is dat echt niet nodig. Je laat hem dan onnodig wennen aan de zoete smaak
Liefs, Anne
@Miss T: Die suiker zou ik dan weer niet doen, gezien het gewicht en als je een zoet appeltje neemt, is dat echt niet nodig. Je laat hem dan onnodig wennen aan de zoete smaak
Liefs, Anne
Wat je ook zou kunnen proberen is bowl maken en dan beginnen met blik fruit en als hij dat wel eet steeds meer vers fruit er door doen. Zo heeft Dylano het grotendeels geleerd.
Hij vind het nog steeds heerlijk net weer een schaaltje op Nu hoef ik bij hem niet naar de suikers te kijken alleen voor zijn tanden omdat hij ondergewicht heeft. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker. Want hier ook eentje die zelden worst op brood moet (lust ik zelf ook niet alleen op geroosterd brood) Dus hier vaak het worstje zo.
tosti met kaas hier ook erg in trek en af en toe een boterham met ei.
Liefs Michelle
fabienne is 3 jaar en 4 maanden en weegt nu al 20 kilo bij een lengte van 104 cm. Ze eet 2 boterhammen per dag, fruit, 1 biskwietje, drinkt roosvicee, avondeten matig en en klein toetje. Af en toe een snoepje en soms een boterham extra … Vind ik echt niet veel.
Ja, inderdaad ongeveer hetzelfde … in een groeispurt eet ze wel wat meer brood maar om nu te zeggen dat ze een echte brood of avond eter is? nee, … wel eet ze alles op haar gemakje. Ze krijgt af en toe wel een krentenbolletje tussendoor of ander bolletje, idd optimel, soms een sapje … probeer wel veel afwisseling aan te brengen in het eten. En zo nu en dan krijgt ze wel iets lekkers wat ik mer zie als een extraatje zoals eens in de zoveel weken een klein bakje chips of chocolade ei van Hello Kitty. Ze hapt van papa ook weleens wat mee, denkende aan gebakken eitje, cracker van mij met iets interessants voor haar er op, plakje kaas of worstje tussen door … ik vind haar zeker niet te dik. Ze heeft een stevige bouw net als mij.
quote:
De dag erop een boterham met boterhammenworst gegeven omdat hij dat ook lekker vind op de hand en hij heeft hem op zonder te huilen of wat dan ook.![]()
SUPER !!! Complimeer hem maar goed en veel …!!
Mijn zus heeft ook een kind met overgewicht. Hij kan verder goed meekomen in de klas etc is heel sociaal. Alleen… niemand wil hem in de groep met gymen oid want hij is niet zo lenig en snel als andere. Dus zei is nu naar de dietiste geweest met hem en zo lukt het ze om toch wat aan gewicht te doen. Voor het kind is het fijn dat iemand anders hem ermee confronteerd maar hem tegelijk helpt, en de moeder heeft iemand erbij die de strijd met haar aangaat. Miss als uiterste optie ook nog een idee?
quote:
fabienne is 3 jaar en 4 maanden en weegt nu al 20 kilo bij een lengte van 104 cm.
Als je naar het cb moet, laat je alsjeblieft niet aanpraten dat ze te dik zou zijn, dat hebben ze bij mij wel gedaan, terwijl bo heel iets langer en een halve tot hele kio lichter is, en het is echt onzin!! En al helemaalals ik kijk naar wat ze eet, niks te veel, dus gewoon door gaan waar je mee bezig bent!!
liefs woezel
quote:
quote:
fabienne is 3 jaar en 4 maanden en weegt nu al 20 kilo bij een lengte van 104 cm.
Als je naar het cb moet, laat je alsjeblieft niet aanpraten dat ze te dik zou zijn, dat hebben ze bij mij wel gedaan, terwijl bo heel iets langer en een halve tot hele kio lichter is, en het is echt onzin!! En al helemaalals ik kijk naar wat ze eet, niks te veel, dus gewoon door gaan waar je mee bezig bent!!
liefs woezel
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/5R2ip1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>
Het gaat niet (alleen) om de hoeveelheden he, het gaat er juist
om wat er in dat eten zit.
Met name suikers en vetten, en dat zit in sommige producten nou
een maal meer dan je op het eerste moment denkt.
M.
klopt dat is ook zo, maar als ik lees wat haar dochter eet, en als ik kijk naar min eigen zoontje, dan is dat niks anders dan bij anderen kinderen. Daarnaast, als ik kijk naar Bo, ja hij krijgt wel eens een snoepje, maar niet elke dag, en tussendoortjes als ontbijt koek of een rijstwafel komen hier naast fruit , elke dag op tafel, beleg, eerst kaas of worst, dan een zoet beleg, drinken, magere producten, thee of een paar drupjes roosvicee en de rest water, toetje, optimel vla met magere yoghurt, meer dan dat kun je mijn inziens niets doen, en als ik bv hem vergelijk (en fabiene dan) met een aantal andere kindjes van zijn kdv groep, dan sap ik echt werkelijk waar niet hoe ze er bij komen dat hij te dik zou zijn, dat zegt het kdv ook, dus vandaar mijn opmerking naar Esther toe!
liefs woezel
Hallo Beaware (en anderen),
Ik kwam toevallig op dit forum terecht en las je stukje over Damian. Mijn zoon van 8 is niet te dik, maar hij heeft een concentratieprobleem en daarom zijn we overgestapt op zo suikervrij mogelijk. Als je daar mee bezig ben, dan verbaas je je erover waar allemaal suiker in zit. Het is echt de moeite waard om de etiketjes op verpakkingen te lezen. Er zit bijv. in veel merken ketchup suiker toegevoegd, maar in een aantal huismerken (i.e.g. C1000 en Jumbo) niet. Ook in veel andere (hartige) producten zit suiker, bijv. vleeswaren, pastasauzen, sausjes, juspoeder, je kunt het zo gek niet bedenken. Door hier bewust naar te kijken, voorkom je misschien al een hele berg suiker die je kind binnen krijgt.
Verder zijn er heel veel producten te krijgen waar geen toegevoegde suiker zit. Er zit dan fructose-glucose in of bijv. maltitol. Wij hebben voor onze zoon nu een aantal dingen in huis, die hij erg lekker vind. De producten van Cereal zijn allemaal prima. Ze hebben bijv. koekjes, limonadesiroop, winegums, hazelnootpasta en chocoladehagel zonder suiker. Dit kun je gewoon bij de supermarkt krijgen.
Voor school hebben we nu apart verpakte wafels, met of zonder chocola, van Damhert. Hier zit overigens wel redelijk wat vet in (7,5 gr. per koek), maar altijd beter dan een echte wafel.
Ook Zonnatura heeft lekkere suikervrije producten zoals KIKKER KNIJPFRUIT, jam en appelstroop. Probeer i.p.v. chips eens of hij Snack-a-jacks kaas of barbecue lekker vindt. Hier zit geen suiker en weinig vet in. Ze hebben ook zakjes met kleintjes, makkelijk om mee te nemen.
Wij gaan nu ook regelmatig naar de natuurwinkel. Daar verkopen ze ook allerlei producten die geen suiker bevatten, zoals snoep (colaflesjes, kersjes, fruitella, etc), schoolkoekjes, waterijsjes en nog heel veel andere dingen. Mijn zoon vindt het heerlijk, zelfs zijn vriendjes merken geen verschil als ze een suikervrij snoepje krijgen. Van het merk Slimpie heb je inderdaad limonadesiroop, maar ook zakjes met spekjes.
Als drinken kun je pakken Roosvicee 50/50 proberen. Wij vinden zelf de roodfruit erg lekker. Daar heb je ook kleine pakjes van, makkelijk voor school.
Als hij wat ouder wordt is KC frisdrank (soort sinas en cassis) ook heel lekker. Onze zoon heeft nu ontdekt dat hij jus d’orange en appelsap toch ook wel erg lekker vind. Vooral de jus d’orange van Lidl (Vitafit), daar zit helemaal geen vruchtvlees in.
Ik kwam op de site www.lekkerlevenzondersuiker.nl een hele productenlijst tegen met allerlei suikervrije producten. De meeste dingen die ik hierboven heb genoemd staan hier ook op. Misschien geeft dit wat inspriratie om wat bewuster inkopen te doen. Je hoeft Damian natuurlijk niet helemaal suikervrij te houden, maar als je het voor een deel doet, scheelt dat sowieso weer. En soms zit het in simpele dingen, zoals niet dat ene, maar net dat andere merk kiezen.
Ook moet je natuurlijk ook letten op andere dikmakers zoals vet.
Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes, Saskia
moeder van Luc (8) en Sander (12)
hoi,
ik heb niet alle reacties gelezen…
maar er is van het merk Cereal een aanmaaklimo met 0 calorieen… ik heb hem in frambozen smaak (vinden ze hier heerlijk!!!) hij is er in meer smaken. misschien goed om dat te gaan proberen, diksap schijnt heeeeel erg dikmakend te zijn…
succes!
groetjes gidget