Tarief oppas

Wij hebben ons overbuurmeisje (14 of 15 is ze) gevraagd of ze het leuk vindt om af en toe bij ons op te passen als wij 's avonds weg moeten.

Tot nu toe brachten we de kinderen altijd uit logeren maar dat is niet altijd handig, zeker niet als je eigenlijk maar een paar uurtjes weg moet.

Toen ik vroeg wat ze normaal gezien krijgt voor oppassen, zei ze heel verlegen “Oh dat maakt niet uit hoor”, maar daar kan Esje niks mee natuurlijk want ik wil haar gewoon goed betalen en ik wil zeker niet te weinig betalen want we zijn al lang hartstikke blij dat ze het wil doen.

Hebben jullie ervaringen met oppasmeisjes? En wat is het gangbare tarief?

Groetekes, Sje

Ik heb nog geen oppas hier in huis. Maar deed vroeger zelf wel vaak oppassen. Toen was het 5 euro / 7,50 per uur. Vind zelf 5 euro wel leuk bedrag want ze kunnen verder toch ook alles pakken wat ze willen… dus is luxe en leuke job (vond ik!)

Vroeger heb ik ook veel op gepast en daar kreeg ik F5,- voor. De tijden zijn veranderd en de Euries hebben zijn inrede gedaan. Als ik een gooi mocht doen, zou ik voor E4,50 per uur gaan. Het kdv vraagt E5,99 hier per uur en dat zijn mensen die daarvoor opgeleid zijn, dus dat is te veel.

Je kunt ook iets minder doen en dan eens een keertje een cadeautje voor haar kopen. Een film of een boek ofzo. Is ook leuk om dan wat extra’s te geven.

5 - 7,5 euro of gulden mini-boy? De gemiddelde tarieven die ik via Google gevonden heb, liggen namelijk allemaal op 2,5 - 3 euro.

@Judith, ik zat inderdaad zelf sowieso ook al te denken aan af en toe een extraatje (met verjaardag, met kerst, etc.)

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Oct 2009 21:12:02

Ik zou ook rond de 5 euro gaan zitten, maar ik vond het zelf als oppas altijd afhankelijk van wat er van mij verwacht werd. Kijk het maakt een verschil of je 1 of meer kinderen hebt, en of mama ze al in bed heeft gelegd, of dat de oppas ze nog moet badderen en voorlezen enzo. En of je eten en drinken mag pakken als je daar zin in hebt, en ook hoe laat het werd.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Euro Sje.

Maar nu zit ik nog even te bedenken hoe het was…
*voor paar uurtjes kreeg ik in uren (bijv smiddags)
*voor de avond gewoon 15 euro per avond.

Dat extraatje kan je ook geven nadat ze heeft opgepast. Hoeft niet per se bij een speciale gelegenheid.

Zelf vind ik 5 euries te veel per uur. Als het kdv E5,99 vraagt… Misschien zo’n E3,- en af en toe wat leuks. Ik zou het er wel voor willen doen als ik die leeftijd nog had. Wat ik zeg, een filmpje, boek, spelletje of een bioscoopbon ofzo.

Bij ons is het buurmeisje eens komen oppassen. Zij is 16 en liep stage bij een kdv, dus ze had al wat ervaring. Ze past ook op in de straat en kreeg daar 2,50 per uur. Dat vond ik zelf wat weinig, dus wij gingen voor 3,50. Ik vind 5,- echt te veel hoor, want oppassen is natuurlijk best relaxed. Als je kindje rustig is natuurlijk! In de supermarkt krijgen ze 3,- denk ik en moeten ze meer doen. Toch? Wij bleven 2,5 uur weg en toen heb ik haar 10,- gegeven en ze werd helemaal rood omdat ik het naar boven afrondde. Dat vond ik wel schattig. Ik zou haar zo weer vragen, want het is een serieus meisje dat het oppassen ook echt leuk vindt. En voor 3,50 komt ze ook graag. Daar was ze heel blij mee. Maar ja, het is altijd moeilijk in te schatten…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 19 Oct 2009 22:23:37

Ik ben inderdaad ook van plan om niet krenterig te doen en naar boven af te ronden als dat zo uitkomt. Ik ga niet op de cent af uitrekenen wat ze nog krijgt voor een extra kwartiertje.

Groetekes, Sje

Nee, zo met een klokje en dan: ‘Je hebt hier 3 uur, 17 minuten en 37 seconden gezeten, dat is dan 9,36. Alsjeblieft!’ Dat vereist hogere wiskunde!

En ik ben blond dus die hogere wiskunde lukt niet!

Dat is dan 9,36 euro, heb je terug van een tientje?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Oct 2009 22:35:13

Wij hebben hier nog geen ervaring mee, maar ik zit even te denken wat ik vroeger verdiende.

Dat was nog in de gulden tijd en toen kreeg ik 5 gulden. Maar ik hoefde niks te doen, want als ik kwam dan lagen de kinderen al op bed. Mocht ook eten en drinken pakken wat ik wilde. En ze ronde idd ook vaak nog naar boven af en keken niet op een kwartier.

Denk dus dat je netjes zit als je tussen de 3 en 4 eur gaat zitten. Het is tenslotte niet zo dat ze er heel veel voor hoeven te doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
En ik ben blond dus die hogere wiskunde lukt niet! Dat is dan 9,36 euro, heb je terug van een tientje?

Ik ben donker, maar ik heb 0,niks met getallen! Ik ben echt een taalmens! Als kind moest ik eens boodschappen doen van mijn moeder en toen vroeg de verkoopster: ‘Heb je er 0,80 bij?’ Dat had ik wel. En toen kreeg ik dus meer geld terug dan ik in mijn hoofd had. Ik dacht: ‘Ze heeft het fout gedaan, ik had 9,20 terug moeten krijgen en ik kreeg een tientje!’ Duh? Tijdens mijn studie werkte ik ook in een winkel, dus dat ‘bijbetalen’ snap ik inmiddels wel. Hahahaha, lachen als zo’n meisje dan inderdaad terug zou moeten geven van een tientje! Ze zou raar op kijken!

Ik heb zelf nooit opgepast, hooguit bij mijn zus en dat was natuurlijk gratis, maar mijn eigen oppas vroeger liet gewoon haar vriendje langs komen! En dan kreeg ze nog oppasgeld ook! Hoezo makkelijk verdiend? Overigens keken ze wel gewoon samen een film hoor, dat wel, maar dan nog! Iezie mannie!

Ons overbuurmeisje heeft nog geen vriendje, maar wat niet is kan nog komen! Zolang ze inderdaad niet op de bank gaan liggen vrijen vind ik het best. Ik betaal alleen niet dubbel uit!

Groetekes, Sje

ik betaal ook aan een meisje van 14 :3,50 per uur.

Groetjes Gytha

Er is een speciale berekening voor geloof ik maar ik kreegn ook 4.50 toen ik 14 was,

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie Fifth Birthday tickers

Geen ervaringen met een oppasmeisje en ook nog nooit oppas geweest.
Vind 3,50 ook wel netjes. Als je af en toe wat extra’s geeft en naar boven afrond zal ze een volgende keer niet snel nee zeggen.

Hey

Wij hebben hier een oppas gehad van 20jr, die kreeg 5€ per uur. Meer had ik ook niet willen betalen voor een “gewone” oppas die eigenlijk alleen maar op je bank zit en je kasten leeg vreet (Woeps, klinkt beetje bot, sorry hihi). Als de kids nou wakker zouden zijn… is 't een ander verhaal.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik kreeg vroeger zelf 5 GULDEN per uur en 10 als ik moest blijven slapen omdat ma heel laat thuis kwam en soms ook niet thuis kwam.

Ik heb zelf zoiets van 3.5 tot 4 EURO max is een mooi bedrag en dan inderdaad niet op de minuut kijken.

Groetjes,

Michèle

Sjonge ik zit alleen aan vroeger te denken maar… nu pas ik hier op een meisje in het dorp op als haar mama gaat werken en zijn op Jurian als ik moet werken. De kindjes schelen precies een week. Echt leuk!

Wij geven elkaar 3 euro per uur… of we moeten evenveel oppassen bij elkaar dan is het gratis