Tarief oppas

Hoi,

Onze oppas is 16 en wij geven haar voor korte tijd 2,50 euro en voor een lange avond 3 euro per uur. Meestal rond ik een bedrag af. Bijvoorbeeld kom ik op 13 euro uit dan geef ik haar 12,50 of 15 euro ligt eraan of het na twaalf uur is of niet.

Mijn oppas voor na school en zo verdient 4 euro dus vind niet dat haar dochter dat hoeft te verdienen zeker daar onze dochter altijd al op bed ligt en ze alleen maar hoeft tv te kijken en haar evt. even moet laten plassen.

groetjes,

lon106

Ik doe Noa alleen naar familie, gratis dus. En alleen naar haar tantes, nonkels of oma en opa. Dus niet naar jongeren. Ik zou geen seconde gerust zijn als ik wist dat Noa in de handen van niet-volwassenen achtergelaten was. Ook al slaapt ze, er kan altijd iets mislopen. Misschien dat ik bij een tweede kindje minder beschermend zal zijn?

Verder vind ik 4 euro wel een mooi bedrag voor een avondje zetelhangen…

Ik zou mijn kinderen als ze nog baby waren ook niet zomaar achterlaten bij zo’n jonge oppas. Maar onze meiden zijn 4 en 6 dus dat scheelt al. Plus het is het overbuurmeisje en haar ouders zijn gewoon thuis op zo’n avond. Dus in noodgevallen kan ze zodra ze ons teruggebeld heeft ook haar ouders erbij halen tot wij thuis zijn. En we zijn nooit verder van 10 minuten weg.

Groetekes, Sje

Ja, als Noa vier wordt, zal ik waarschijnlijk ook al wat geruster zijn hoor Maar tot voor kort wilde ik zelfs alleen maar mijn moeder laten oppassen Ik vond toen even niemand anders op de hele wereld geschikt om op haar te passen, behalve mijn moeder (met een hele brief erbij waar alles haarfijn uitgelegd stond wat ze moest doen…). Intussen hebben toch al andere familieleden ook mogen oppassen…

Sophie, ik ben het met je eens hoor. Onze oppas is ons buurmeisje en zij kan ook meteen naar haar moeder als er iets zou zijn. En het was ook maar kort. Ik zou ook geen onbekend meisje in huis halen. Meestal vraag ik trouwens mijn moeder of een collega van mij, maar wij hebben eigenlijk zelden een oppas. Wij zijn vaak thuis of we nemen Eva lekker mee!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:

Hebben jullie ervaringen met oppasmeisjes? En wat is het gangbare tarief?

Groetekes, Sje

Ik heb zelf ook regelmatig opgepast.
Ik kreeg toen ik 16 was 5 euro per uur en toen ik 18 was 7,50.
in de weekenden kreeg ik 7,50 toen ik 16 was en toen ik 18 was 8,50
(bij verschillende adressen)
aangezien haar leeftijd zou ik gewoon een vast bedrag per keer geven, s’avonds oppassen geef r b.v. 20 euro voor een hele avond, voor overdag 15 euro ofzo.
en idd ze kan pakken wat ze wil neem ik aan, dus dan heeft ze nog goed betaald gekregen dacht ik zo

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

wij hebben een hele lieve oppas van 16 toen ze hier op gesprek kwam vroeg ik haar ook wat ze per uur betaald wilde hebben daar kreeg ook ik geen antwoord op dus heb ik 3,50 voorgesteld omdat ik dat ook altijd aan mijn vorige oppas betaalde maar ik rond het ook eigelijk altijd naar boven af
nu we het er toch over hebben …
de oppas die wij hebben is een schat en de kids zijn dol op dr maar in het begin dat ze kwam was ze ondernemender ze knutstelde en ging met ze naar het park dat doet ze niet meer ze zet ze achter de pc of tv en thats it nou ben ik meestal niet langer dan 2 a 3 uurtjes weg maar vind het wel jammer hoe kan ik dit op een aardige positieve manier zeggen dat ik wil dat ze meer doet met de kids

Ik zou net voor je de deur uitgaat, langs je neus weg zeggen: O ja, ze mogen nog even buiten spelen vandaag, of naar het park ofzo…
Of het knutselgerief al klaar zetten op tafel en tegen je kinderen zeggen dat de oppas straks lekker met hen gaat knutselen…

Ik sluit me bij Sophie aan.
En als dat signaal niet opgepikt wordt, zou ik het gewoon alsnog in een gesprek aankaarten.

Groetekes, Sje

ja ik had al tegen de kids gezegd dat als de oppas er is dat ze dan wel gaan knutselen maar dat is er dan weer niet van gekomen en nu weet ik ook wel dat ze er waarschijnlijk wel misbruik van maken dat ze dan lekker achter de pc kunnen hangen maar vind ze daar nog veel te jong voor.op woensdagmiddag en in het weekeind mogen ze op de wii dat vind ik wel genoeg.
maar ik zal idd aankomende woensdag de verf op tafel zetten.

mijn oudste word in janu 9 en als ik effe snel boodschapjes doe laat ik hem op zijn broer van 6 passen en neem ik alleen de kleine mee scheelt me een hoop tijd en geld (mam ik wil dat )maar ik zorg altijd wel dat ze me kunnen bellen met het redial knopje en de buurvrouw weet het ook als ik effe 5 min de winkel inloop

Ik zou ook echt het liefst alleen mijn moeder op laten passen, hoor!!
Dan weet ik dat het goed gaat, bij mijn schoonmoeder gaat het op zich ook wel goed, maar dat vind ik dan alweer minder.
En als er iemand anders is, op een avond ofzo… dan geef ik inderdaad het liefst een precieze beschrijving van hoe het moet! Maar bij Seth is dat lastig, zeker met het slapen 's avonds!

Nu heeft mijn vriend gezegd dat Seth wel een keer een nachtje bij zijn zus mag komen slapen, als wij een weekend weg zijn. Kunnen ze alvast oefenen (Ze is wel al 25) Maar ik vind dat nu al spannend, en bel het liefst elk uur of het wel gaat!
Het is een kwestie van loslaten, he? Denk ik…
Lief,s Anne

Dan zou ik er ook echt nog bijzeggen dat ze alleen in het weekend en woensdag op pc mogen hoor. Jij bent toch de moeder en er is niks mis mee om even de gezinsregels mee te delen vind ik…

@ Anne: Een week voordat m’n oudere zus (30) bevallen is van haar eerste zoontje, is Noa daar gaan overnachten. Ze was al lang aan het vragen dat ze eens mocht oppassen. (ze is drie weken te vroeg bevallen, want anders zou ik haar nooit één week voor de bevalling nog naar daar gedaan hebben hoor) Toen had ik een brief van twee bladzijden lang met wat ze wel en niet mocht doen
En ik stuur ook altijd een berichtje ongeveer een kwartier na haar slaaptijd, om te horen hoe het gegaan is en of ze al slaapt en haar flesje leeg gedronken heeft.
En als ik dan de volgende ochtend wakker word, doe ik net hetzelfde…
Bij m’n moeder doe ik al die dingen niet, aangezien Noa daar om de twee weken 4 nachten slaapt per week, omdat ik en m’n man om 5u uit bed moeten voor het werk. Die weet intussen wel hoe ze voor Noa moet zorgen. Maar ik vind het nog steeds moeilijk om haar daar in bed te steken en achter te laten die vier avonden.
Loslaten idd… Het helpt ook wel dat ze nooit huilt als ik haar ergens breng.