Tandjes of ziek?

Hoi

Mijn dochtertje Mila (5 1/2 Maand) Dronk van morgen haar eerste fles(210+7 Schepjes) goed leeg maar na een half begon ze flink te spugen. Toen 1 keer gewoon gepoept en om 9 uur 120 cc gedronken, niet uit gespuugt maar wel koorts 38.8c en erg jengelig. om 12 uur 200cc gedronken en niets gespuugt maar fruit hapje om 3 uur wel uit gespuugt. 17.00 flesje 200cc helmaal op en niets gespuugt meer daarna wel een ontzetende spuitluier en nog steeds koorts 38.2c
Veder kwijlt ze erg veel en bijt op alles wat ze maar tepakken kan krijgen. Zou ze tandjes krijgen of gewoon ziek zijn?

groetjes
Jolanda

heeft ze ook rode wangetjes?
anders kan t ook een buik griepje zijn. je kunt met n schone vinger voelen of het tandvlees hard is en kijken of er bobbeltjes zitten. doe dat ook boven want tandjes komen niet altijd voor t eerst onder, rico is ook boven begonnen

(K)Kuzjes!

38.8m is koorts 38.2 is gewoon verhoging

denk dat ze gewoon de buikgriep te pakken heeft want bij tanden en kiezen spugen ze er nit bij

met koorts zeggen ze overal wat anders, hier zeggen ze dat tussen de 37.5 en 38 verhoging is boven de 38 koorts en boven de 38.5 hoge koorts (bij baby’s onder het half jaar) staat hier in het boekje van het cb.
maar ja overal zeggen ze wat anders natuurlijk. maakt ook verder niet uit maar het is wel de tijd van het jaar, de griepjes

(K)Kuzjes!

iedere keer wanner puck tanden kreeg was ze ook enorm aan het spuegen. tand door en het spugen was voorbij. wel in de gaten houden en inderdaad proberen in het mondje te kijken.

heb ooit van merder doktoren gehoord dat onder de 38.5 verhoging is daarboven is koorts

ik kan jou vertellen toen rico laatst 38.6 had dat hij ontzettend aan het rillen was, en je kan mij niet vertellen dat dat maar gewoon koorts was, hij was ook aan het schokken toen het opliep naar 38.8 was ook bang dat het koortsstuipen waren en de kinderarts zei tegen mij dat hij hoge koorts had en dat ze het in de gaten wilde houden, na 1 uur was het ineens voorbij had hem een pcm gegeven. en was het weer 37.8. toen kon ik rustig slapen haha is toch echt schrikken als je je kind zo ziet. ik had het nog nooit gezien en al helemaal niet bij mn eigen mannetje.

(K)Kuzjes!

Ik weet net als Lieke ook niet beter dan dat het verhoging heet tot 38,5 en daarna pas koorts.

Bij doorkomende tandjes en kiezen hebben ze geen koorts. Dan hebben ze slechts verhoging. Dus als een kindje echt koorts heeft hoef je niet te twijfelen of het aan de tandjes ligt want het ligt dan niet aan de tandjes. Het is dan echt een virus of bacteriële infectie.

Groetekes, Sje

Mila heefd nu geen verhoging of koorts meer gelukkig en heefd ook haar laatste flesje goed op gedronken en niet gespuugt of diarree meer gehad. Ze heefd al 2 keer eerder buikgriep gehad, en toen deed ze echt heel slecht eten en had ze wel tien keer per dag diarree maar geen koorts of verhoging, dat is nu niet zo. Mischien heefd ze nu een ander virus te pakken. Ze heefd wel erg rode wangen dus mishien toch tandjes, we wachten af

buikgriep heerst zoiezo wel deze tijd. ik zou gewoon ook even naar de dokter gaan zoiezo.
en sje, tja wat ik al zei ze zeggen overal wat anders. en het maakt in principe ook niet uit koorts is koorts.
heeft een baby een paar dagen achtereenvolgend een hogere temp dan normaal zou ik al naar de dokter gaan. dat werd me ook geadviseerd. ik zat het nog even na te kijken op i 'net en ik zie ook daar verschillende dingen staan over koorts. nouja het maakt ook allemaal niet uit. het is sneu genoeg

(K)Kuzjes!

isa-schatje-isa

als een kind echt hoge koorts heeft isa het nodig een dokter te bellen boven de 40 graden

bij lichte verhoging vanaf 37.5 tot 38 is er echt niks aan de hand hoor,boven de 38.5 begint pas koorts kevin is van de week ook ziek geweest en had gebeld en het nog eens nagevraagd

ja en volgens mij zijn jou kinderen ouder dan een half jaar niet?
wat jij zegt maakt me eerlijk gezegt vrij weinig uit, mijn arts is een goede arts en beter het zekere voor het onzekere nemen.
en als mijn kind al een aantal dagen rond de 38.5 zou zitten laat ik hem nakijken.
en ik spreek hier ook over baby’s ONDER het half jaar, en vooral als ze rond de 3 maanden zijn. ik heb het niet over peuters/kleuters, want daar weet ik niks van

(K)Kuzjes!

nou isa dat is ook niet aardig
denk dat het ook gewoon per kindje verschilt de ene baby heeft vanzichzelf al een hogere temp dan de andere dus moet je gewoon naar de rest kijken huilt ie de hele tijd is die suf en gewoon je gevoel volgen als jij denkt dat het voor hem/haar hoge koorts is gewoon ff bellen pcm onderdrukt de koorts waardoor je vaak niet kunt zien ofdat de koorts snel hoog oploopt ofdat het blijft hangen persoonlijk zou ik gewoon ff gebelt hebben beter te vaak bellen dan te weinig

wendy

nou he zg mijn kindren zijn ok baby geweest hoor isa schatje isa dus weet waar ik over praat en het is overal hetzelfde hoor met koorts lees het internet maar eens na

Koorts hoeft niet zo erg te zijn. Als je baby jonger is dan 6 maanden, kun je best altijd een dokter bellen. Als je kind minder dan 38,5 °C koorts heeft, maar verder wel normaal gedrag vertoont, wacht dan af of de symptomen verdwijnen. Heeft je baby meer dan 38,5°C koorts, bel dan een dokter. Contacteer zeker een dokter als je kind volgende symptomen vertoont:

Suf- en lusteloosheid
Gebrek aan eetlust
Rode vlekken op de huid
Gevoelige ogen
Lopende neus
Rode jeukende vlekjes (waterpokken)
Stijve nek
Buikpijn, braken, diarree
Hoofdpijn
Blauwe plekken
Bel ook een dokter als het kind blijft jammeren, verder verzwakt of meer dan 40°C koorts heeft.

zoals er staat koorts onder de 38.5, dus dat is ook koorts. Daarbij staat er even de dokter bellen…lijkt mij dat je jezelf hiermee behoorlijk tegenspreekt…

quote:
Koorts hoeft niet zo erg te zijn. Als je baby jonger is dan 6 maanden, kun je best altijd een dokter bellen. Als je kind minder dan 38,5 °C koorts heeft, maar verder wel normaal gedrag vertoont, wacht dan af of de symptomen verdwijnen. Heeft je baby meer dan 38,5°C koorts, bel dan een dokter. Contacteer zeker een dokter als je kind volgende symptomen vertoont:

Suf- en lusteloosheid
Gebrek aan eetlust
Rode vlekken op de huid
Gevoelige ogen
Lopende neus
Rode jeukende vlekjes (waterpokken)
Stijve nek
Buikpijn, braken, diarree
Hoofdpijn
Blauwe plekken
Bel ook een dokter als het kind blijft jammeren, verder verzwakt of meer dan 40°C koorts heeft.

ja dat is toch ook wat ik zeg of niet? jij zegt je moet er pas 1 bellen als je 40 graden koorts heb en daar bedoel ik over misschien bij een peuter of kleuter maar bij een pasgeborene ga ik niet zitten w8en tot 40 graden en zoals je hierboven zelf al neer hebt gezet boven de 38.5 kun je de dokter bellen.

en wendy, ik probeer aardig te blijven tegen deze dame maar ze lijkt me in alles wat ik zeg altijd af te strijden en daar wordt k af en toe simpel van. niemand bepaald voor een ander wanneer die naar een dokter gaat met zn kind, als iemand bezorgt is moet ie naar de dokter heel simpel.

(K)Kuzjes!

quote:
zoals er staat koorts onder de 38.5, dus dat is ook koorts. Daarbij staat er even de dokter bellen...........lijkt mij dat je jezelf hiermee behoorlijk tegenspreekt......

ja precies, dat zeg ik dus ook, maar ja als ik het zeg klopt het weer niet:S

(K)Kuzjes!

vond het al niks voor jou had je namelijk nog nooit zo zien reageren

is ook niks voor mij en doe ook nooit zo normaal gesproken. maar goed telkens tegenspreken in alles is net zo goed niet aardig en als iemand niet aardig doet tegen mij ben ik het ook niet. wat je doet kun je terug verwachten.
ik denk dat lieke en ik elkaar beter kunnen negeren in topics. dan ben ik maar de verstandigste

(K)Kuzjes!