mischien maar beter dan ja
niet lelijk tegen mij doen ben namelijk veel gemener dat verlies je
[link=http://lilypie.com][/link]
mischien maar beter dan ja
niet lelijk tegen mij doen ben namelijk veel gemener dat verlies je
[link=http://lilypie.com][/link]
als je dit al gemeen vond? hahaha
tegen mijn leeftijdsgenoot kan ik toch alleen maar lief zijn
(K)Kuzjes!
EJj toevallig jij hebt ook een draak hahaha 2 zielen 1 gedachten wat bijzonder, ik keek expres welke er al waren en zag de jouwe er nog niet bij staan, dus ik dacht ej die draak heeft nog niemand hahaha
quote:
zoals er staat koorts onder de 38.5, dus dat is ook koorts. Daarbij staat er even de dokter bellen...........lijkt mij dat je jezelf hiermee behoorlijk tegenspreekt......
ik spreek mij zelf helemaal niet tegen ik weet toevallig dat onder de 38.5 geen koorts is heb net mijn vriendin gehad en haar vader is onze huisarts.
die zat hier gewon te lachen hoor ik heb mijn huisarts nooit gebeld bij 38,5 wel boven de 39.5
quote:
quote:
Koorts hoeft niet zo erg te zijn. Als je baby jonger is dan 6 maanden, kun je best altijd een dokter bellen. Als je kind minder dan 38,5 °C koorts heeft, maar verder wel normaal gedrag vertoont, wacht dan af of de symptomen verdwijnen. Heeft je baby meer dan 38,5°C koorts, bel dan een dokter. Contacteer zeker een dokter als je kind volgende symptomen vertoont:Suf- en lusteloosheid
Gebrek aan eetlust
Rode vlekken op de huid
Gevoelige ogen
Lopende neus
Rode jeukende vlekjes (waterpokken)
Stijve nek
Buikpijn, braken, diarree
Hoofdpijn
Blauwe plekken
Bel ook een dokter als het kind blijft jammeren, verder verzwakt of meer dan 40°C koorts heeft.
ja dat is toch ook wat ik zeg of niet? jij zegt je moet er pas 1 bellen als je 40 graden koorts heb en daar bedoel ik over misschien bij een peuter of kleuter maar bij een pasgeborene ga ik niet zitten w8en tot 40 graden en zoals je hierboven zelf al neer hebt gezet boven de 38.5 kun je de dokter bellen.
en wendy, ik probeer aardig te blijven tegen deze dame maar ze lijkt me in alles wat ik zeg altijd af te strijden en daar wordt k af en toe simpel van. niemand bepaald voor een ander wanneer die naar een dokter gaat met zn kind, als iemand bezorgt is moet ie naar de dokter heel simpel.
(K)Kuzjes!
lach wekkend zeg ik strijd niet ik bepaal helemaal voor niemand dat zeg jij
ieder moet doen wat het beste is voor zijn kind maar ik heb altijd gewacht tot de koorts hel hoog was en langer dan drie dagen aan hield
Dat wordt ook geadviseerd: pas bellen met de dokter als koorts 3-4 dagen of langer aanhoudt.
Groetekes, Sje
quote:
quote:
quote:
Koorts hoeft niet zo erg te zijn. Als je baby jonger is dan 6 maanden, kun je best altijd een dokter bellen. Als je kind minder dan 38,5 °C koorts heeft, maar verder wel normaal gedrag vertoont, wacht dan af of de symptomen verdwijnen. Heeft je baby meer dan 38,5°C koorts, bel dan een dokter. Contacteer zeker een dokter als je kind volgende symptomen vertoont:Suf- en lusteloosheid
Gebrek aan eetlust
Rode vlekken op de huid
Gevoelige ogen
Lopende neus
Rode jeukende vlekjes (waterpokken)
Stijve nek
Buikpijn, braken, diarree
Hoofdpijn
Blauwe plekken
Bel ook een dokter als het kind blijft jammeren, verder verzwakt of meer dan 40°C koorts heeft.
ja dat is toch ook wat ik zeg of niet? jij zegt je moet er pas 1 bellen als je 40 graden koorts heb en daar bedoel ik over misschien bij een peuter of kleuter maar bij een pasgeborene ga ik niet zitten w8en tot 40 graden en zoals je hierboven zelf al neer hebt gezet boven de 38.5 kun je de dokter bellen.
en wendy, ik probeer aardig te blijven tegen deze dame maar ze lijkt me in alles wat ik zeg altijd af te strijden en daar wordt k af en toe simpel van. niemand bepaald voor een ander wanneer die naar een dokter gaat met zn kind, als iemand bezorgt is moet ie naar de dokter heel simpel.
(K)Kuzjes!
lach wekkend zeg ik strijd niet ik bepaal helemaal voor niemand dat zeg jij
ieder moet doen wat het beste is voor zijn kind maar ik heb altijd gewacht tot de koorts hel hoog was en langer dan drie dagen aan hield
fijn meid dat je het lachwekkend vind zolang er gelachen kan worden is het goed toch
quote:
Dat wordt ook geadviseerd: pas bellen met de dokter als koorts 3-4 dagen of langer aanhoudt.Groetekes, Sje
dit wordt toch hier geadviseerd:
Koorts is geen ziekte maar een signaal dat je waarschuwt als er iets misloopt. Een kleine verhoging van 37,5 tot 38 graden Celsius is nog geen koorts. Pas als een kind meer dan 38°C heeft, spreken we van koorts. Heeft je kleintje koorts, dan is het belangrijk om al zijn gedragingen heel goed in het oog te houden. Bij baby’s onder de zes maanden kun je het best meteen naar een dokter gaan.
bron; babyclub
en dit wordt hierook geadviseerd:
Een normale lichaamstemperatuur schommelt tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Bij een temperatuur daarboven, tot 38 °C, spreken we van verhoging. Geeft de thermometer meer dan 38°C aan, dan heeft je kindje koorts.
bron: babyinfo.nl
en hier:
Een kindje heeft koorts wanneer de lichaamstemperatuur boven de 38 graden Celsius komt. De normale lichaamstemperatuur ligt tussen de 36,5 en 37,5°C. Er wordt gesproken van verhoging wanneer de lichaamstemperatuur tussen de 37,5 en 38 graden Celsius ligt. Wanneer de koorts erg hoog is, boven de 42 graden Celsius, wordt er gesproken over hyperpyrexie. Koorts is een verschijnsel en een natuurlijke reactie van het lichaam op een infectie of ziekte
bron : babybytes
rico’s kinderarts heeft dat ook meerdere malen tegen mij verteld, dus mag ik toch aannemen dat het klopt sje?
maar ik heb het dus telkens over ONDER het half jaar niet daarboven want ik weet dat het dan anders ligt. bij een volwassene is koorts met 38.5 of hoger, en daaronder verhoging.
maar goed, zo kan ik nog wel tientalle bronnen geven.
nee je luisterd niet een baby die koorts heeft geld ook vanag 38.5
weet ik ook van mijn eigen kinder arts hoor
die bronnen zeggen mij niks ik weet wat er mij gezegd is en daar hou ik mij aan
Baby’s onder 6 maanden met koorts ander verhaal, maar kindjes ouder altijd dag of 3-4 wachten of koorts vanzelf zakt. Dokter kan voor die tijd ook niks anders doen dan je naar huis sturen met de mededeling: afwachten.
Groetekes, Sje
bericht van de kraamverpleegkundige van zwangerschapspagina:
Dit schema hanteren wij bij de pasgebore(n)
en volgens haar zijn er verschillende meningen maar worden normaal gesproken deze hanteerd
maar lieke een arts kan ook ongelijk hebben, vraag het nog maar eens na dan.
misschien heeft die arts tegen jou gezegt dat je pas een pcm mag geven boven de 38.5 of dat je dan pas iets ertegen kunt doen, want dat wordt dan weer WEL gezegt
Lieke, misshien is het handigals jij bepaalde dingen op een andere manier schrijft. Het komt vaak onaardig over. Wellicht bedoel je het niet zo…
ik ga mijn manier van schrijven niet aanpassen dat kan ik ook niet
je leest het soms anders wat al eerder gezegd dan dat de bedoeling is
ow ow ow ow
wat een gedoe nou ik bel gewoon leker me dokter als ik het niet vetrouw
en moedersinstinct klopt vaak beter dan een tempratuur
groetjes wendy
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m1.lilypie.com/fe4xp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - XXwendyXX op 26 Jan 2009 09:05:47