Tanden?

Morgan heeft op dit moment iets dunnere luiers dan normaal. Ze kwijlt, stopt alles in haar mond en het liefst haar handen en spuugdoeken. Ze heeft geen verhoging of iets, maar ze drinkt wel minder vandaag. Ze lijkt geen trek te hebben. Ze heeft al sinds heel jong een waas in haar mond, maar onder lijken er nu twee duidelijkere witte puntjes te zitten alleen je voelt ze nog niet.

Kan het zijn dat ze al tanden aan het krijgen is of zijn dit alleen de voortekenen en zijn er andere dingen waar ik op moet gaan letten. Ze is woensdag pas 15 weken. Want ze zou heel snel zijn dan volgens mij.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja hoor, duidelijk geval van komende tandjes. Maar verheug je op korte termijn nergens op want die dingen groeien in spurtjes en het kan net zo makkelijk dat pas bij 9 maanden ofzo het allereerste tandjes echt doorkomt. Althans, zo ging dat bij onze oudste. Elke keer dachten we “Ja, nu gaat het echt gebeuren” en dan stopte dat doorkomen van dat tandje weer.

Dus ze is gewoon een beginnetje aan het maken met haar gebitje.

Je zou haar een bijtring kunnen geven. Die moet je in de koelkast of vriezer (je hebt verschillende) bewaren en als ze last heeft van tandjes kan ze daar lekker op bijten. Dat verdooft ietsje.

Verder kun je niks doen, behalve beginnen met poetsen zodra er een eerste puntje echt doorgekomen is. En dat voel je duidelijk want dat is heel scherp. Dus zolang het tandvlees nog gewoon bobbelig is, lekker gaan zitten wachten totdat het echt zover is.

Groetekes, Sje

Oh ik verheug me nergens op hoor. Ik geloof zelfs dat tandjes niet eens zo leuk zijn, maar het hoort erbij. Maar dan weet ik dat. Ik vond het al zo raar dat ze minder eet en haar sprongetje heeft ze al gehad. Ha ha ha dat is het voordeel van het boek hebben. Al ga je je dan als nieuwbakken mamma wel afvragen wat het wel is. Ik had een vermoeden want ik kende wat symptomen, maar ik had niet verwacht dat ze zo vroeg zou gaan beginnen. Maar we wachten het rustig af. Op het moment dat ze in mijn neus gaat bijten en het doet pijn weet ik hoe het komt.

Groetjes,

Michèle

Het zou goed kunnen hoor. De wv op het cb zei tegen ons ook dat het dan niet prettig voelt, een speen in de mond. Dus dat zou het mindere eten kunnen verklaren.
Bij Noa dachten we ook al vanaf ongeveer die leeftijd dat er tandjes zaten aan te komen. Eigenlijk om precies dezelfde redenen die jij opgeeft. Kwijlen, veel met haar handjes in haar mond. Uiteindelijk was ze ruim 7 maanden toen het eerste tandje doorkwam. Het tweede kwam vrij snel daarna. Toen een tijdje niets en nu schieten ze momenteel als paddestoelen uit de grond.

Gewijzigd door - Claartje op 14 Dec 2008 18:12:02

Morgan is de hele nacht aan het brullen geweest, en ze had vanmorgen om 6 uur een temp van 37.7. Ze was toen al een uur uit bed dus niet te warm nog van de slaapzak en deken. Hoort dit er ook bij en zo ja kan en mag ik al iets doen?? Ik weet dat mijn moeder mij dentinox gaf omdat ik zo’n last had. Want haar zo laten brullen is ook niks. Kan ook zijn dat ze mijn verkoudheid heeft, dat was bij mij ook eerst alleen een zere keel en daarna pas snotteren. Als dat zo is kan ik haar dan wat geven om te laten slapen. Ik heb paracetamol in huis, en daar stat op dat ze het bij verkoudheid hebben mag, maar moet ze dan ook koorts hebben???

Groetjes,

Michèle

Verhoging kan voorkomen als ze tandjes krijgen, volgens mij, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon een griepje heeft.
Je mag haar wel een paracetamolletje geven. Ik geef Noa ook wel eens een paracetamolletje zonder dat ze koorts heeft.
Dat verzacht de pijn ook en dan slaapt ze gewoon net wat makkelijker in en wat langer. Onze huisarts heeft gezegd dat dat geen kwaad kan ( oké je moet er geen 6 per dag geven en geen maanden aan een stuk)
Ik gebruik zelf geen dentinox druppels ( die moet je er op smeren en Noa laat ze zich als ze tandjes krijgt echt niet aan haar mondje zitten) maar druppeltjes chamodent ( volgens mij van vsm). Die druppel je gewoon in haar mondje.
Is er verder al iets te zien?

Succes ermee.

Ik ga het proberen die dentinox. Anders kan ik altijd nog VSM halen, De cinababy werkte ook goed. Maar Morgan laat wel aan haar t andvlees voelen door mij. Ze vind het niet leuk, maar ze laat het toe. En ja ze had altijd al een waas van de tanden die je zien kon, maar nu zijn twee wittere puntjes te zien, meer niet. Dat was gister. Vanmorgen had ik geen scherp licht en ik wilde haar ook niet in een felle lamp leggen. Dus ik kijk vanmiddag nog wel even. En als ze vanavond nog wat warm is geef ik haar gewoon een paracetamolletje, anders is ze straks echt een klein wrakje. Hoe lang zouden ze paracetamol mogen hebben?? Ik geef het alleen voor het slapen gaan dan.

Ik hoop alleen dat het snel doorzet want dan is de druk eraf.

Groetjes,

Michèle

Geef maar gerust paracetamol hoor! Verzacht pijn en ze voelen zich er fitter door. Voor paracetamol hoeven ze echt geen koorts te hebben, het is ook een pijnstiller.

Wij geven onze oudste al sinds woensdagavond elke nacht een paracetamol. Ze wordt elke nacht met hoofdpijn wakker.

Je mag alleen niet voortdurend paracetamol geven langer dan 4 dagen. Maar elke avond eentje en verder door de dag heen niet, mag best langer. Toen onze oudste een paar jaar geleden flink ziek was, zei de huisarts dat we langer door mochten gaan met 24 per dag paracetamol.

Die instructie van “na 4 dagen paracetamol contact opnemen met de huisarts” is voornamelijk om te zorgen dat mensen wel op tijd naar de dokter gaan met een ziek kindje en niet zelf thuis blijven dokteren.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Dec 2008 08:32:52

Dan doe ik dat denk ik vanavond wel, want nog zo’n nacht is voor niemand leuk. En ik haal ook meteen dentinox. Misschien als de kaak wat verdoofd is eet ze ook wat beter. Dat zal ook schelen want het is een klein hongerlapje.

Groetjes,

Michèle

Quinty begon ook al vroeg met sijbelen, rode wangetjes, donkerrode puntje in het tandvlees. Maar ze heeft nu pas sinds een paar weken haar eerste 2 tandjes. Kan dus idd een lange aanloop hebben, voor ze er door zijn. Wij gaven haar meestal voor de nacht een paracetamol tegen de pijn. Tegen de verhoging hoef je niets te geven, dat hoort erbij. Bij Quinty zakte dat altijd snel weer af en kwam nooit boven de 38. Wij gaven en geven nog steeds een koude bijtring of washandje, als ze pijn aangeeft. Dan zit ze al jengelend flink op haar handje te bijten. Ze wordt eigenlijk altijd meteen rustig met iets kouds om op te bijten.
O ja, we stipte voor het slapen gaan, de plekjes waar de tandjes doorbraken, met Dentinox. Wel uitkijken dat je niet teveel gebruikt, want het werkt verdovend. (de lidocaïne die er in zit) Bij een te grote hoeveelheid kan het ook de keel verdoven en das weer gevaarlijk met slikken! (was een tip van de apotheek)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier weken kwijl … haha … en sinds 3 weken 2 tandjes onder! hij is vandaag 5 maanden!! dus … het komt eraan … maar wanneer??

Sneu Michelle, het is toch wel serieus dan. Hopelijk is ze er snel van af!

Sterkte met de kleine meid!

Groetjes!

Net even naar huis gebeld. Ze slaapt nu. Ze is wel helemaal op, maar heeft gelukkig wel haar fles leeg gedronken. Straks even dentinox halen en vanavond paracetamol. Hopelijk zet het of snel door of zwakt het iets af, maar het arme schaapje is doodop.

Groetjes,

Michèle

Succes ermee!

Groetjes,
Claartje

Dank je. Hopelijk doen alle middeltjes hun wonderen. En hopen dat het allemaal snel voorbij is voor het arme schaap.

Groetjes,

Michèle

Vanmiddag thuis duidelijk twee tandvormpjes in haar mond kunnen zien. Ze vind het ook heerlijk als ik met mijn pink over haar tandvlees wrijf. Ze begint er dan ook in te bijten. Bij het linkerbobbeltje zeg maar voel je ook duidelijk dat het tandvlees harder is. Ze was ook wel wat blijer vanavond.

We hebben ook meteen goed ingeslagen. Dentinox voor nu en Chamodent voor de lange duur. Dat moet even zijn inwerktijd hebben, dat had ik ook met de cinababy. Dus daarstraks dentinox erop gesmeerd,. Hopelijk is het voldoende verdoofd dat ze rustig eet. Want anders heeft ze weer zo;n honger. En dan krijgt ze voor het slapen gaan een paracetamoletje. En hopen dat iedereen een rustige nacht heeft want kringen onder haar oogjes staan haar niet en mamma ook niet

Groetjes,

Michèle

We hebben ons verslapen vanmorgen. Gister begonnen met chamodent maar omdat dat niet meteen helemaal werkt toch even wat dentinox op haar kaak gesmeerd anders zou ze weer niet eten. Ze heeft zelf al wel door dat ze haar fles in haar mondhoek kan duwen en dat ze dan zonder pijn drinken kan. dus toch bijna een hele fles naar binnen en voor het slapen gaa neen paracetamol want ze had ook 38.6 koorts. In bed heeft ze nog even met haar beer liggen knuffelen en er tegen liggen kletsen. Ze was snel vertrokken. Om kwart voor een bijna nog een hele fles gedronken en daarna ging ze weer tegen beer kletsen. Ondanks dat dat beter klinkt dan huilen heeft mamma er na een kwartier een einde aan gemaakt en is ze gaan slapen. tot vanmorgen kwart voor zes toen schrokken pappa en mamma wakker. Dus we zijn weer een beetje bij. Ze heeft nog wel last maar de pijn lijkt wat te zakken. Vandaag op de creche wordt ze goed in de gaten gehouden.

Alleen omdat ze pas rond de 4 maanden meestal gaan grijpen en in de mond stoppen dus ze heeft geen idee wat ze met haar bijtring moet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen. Ik heb bijtringen voor in de koelkast dus dat zou lekker koelen, maar ja als ik die in haar mond stop zit ze me een beetje verdwaasd aan te kijken. Spenen koel ik ook nu en dat haat wel goed maar kan ze niet op bijten natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

Tijs is nu bijna 43 weken maanden en heeft alle acht tandjes voor. Nu zit-ie sinds gister helemaal achterin zijn mond en bijt dan tot-ie rood aanslaat! Vannacht ben ik er wel 6 keer uitgeweest. Hij had poepbroeken en moest zo huilen! Vanmorgen had-ie ook verhoging. Zouden de kiesjes doorkomen? Zijn eerste tandjes had-ie ook met 3 maanden… Normaal slaapt hij overdag ook erg goed, maar nu wordt hij na een half uur wakker! Helemaal overstuur…

Gewijzigd door - marieke1980 op 16 Dec 2008 10:19:58

Wat zijn jullie kindjes allemaal vroeg met de tandjes ( of die van ons is zo laat?)

Guusje is op één weekje na 8 maanden oud maar tanden zijn nog niet in zicht. Wel al maanden kwijlen, rood wangetje enz.
Ze zullen vast nog wel komen anders is een kunstgebitje misschien een oplossing

Liefs Tams

Ja, ze zijn er gauw bij, maar hij kan het maar gehad hebben, denk ik zo… Tijs heeft er eigenlijk altijd wel last van…