Dan is het officieel: Tim is veranderd!
Wat goed dat 'ie er nu aan gewend is blijkbaar. Haha, hij heeft ondervonden dat hij het toch niet kan winnen.
1-0 voor papa en mama!
Groetjes,
M
Dan is het officieel: Tim is veranderd!
Wat goed dat 'ie er nu aan gewend is blijkbaar. Haha, hij heeft ondervonden dat hij het toch niet kan winnen.
1-0 voor papa en mama!
Groetjes,
M
Hihi idd.
Beetje jammer dat hij er 7 maanden over gedaan heeft om dat door te hebben. Maar goed voor ons als papa en mama is het spreekwoord de aanhouder wint zeker van toepassing.
Groetjes,
Sandra
Ik was vanmiddag met Erik op het CB en heb nog eventjes gevraagd naar poetstips, omdat het hier ook niet altijd denderend gaat. Het eerste wat de arts zei was: “Elektrisch poetsen.”
Dus, dat gaan we dan maar eens proberen.
Groetjes,
M
elektrisch poetsen is hartstikke goed. milo en ik gaan altijd de plaquebeestjes wegpoetsen. wel moeten ze ook leren poetsen met de hand. voor de motoriek.
belangrijk is het fluoridemoment 2 x dgs, vanaf 2 jaar. vanaf het 1e tandje 1x p/dg, vanaf 2 jr 2 x p/dg, en idd, doorzetten. Ik zie allemaal goede dingen, tips en iniatieven. het blijft een big issue maar de aanhouder wint!
op de verpakkingen van bv de oralb braun staat dat elektr poetsen vanaf 3 jr mag. maar ik en collega’s adviseren het al vanaf het begin. kan geen kwaad als je maar een zachte opzetborstel gebruikt (kinderopzetborstels). het napoetsen is veel makkelijker met een elektrische. ik heb de braun met mickey mouse, geeft elke minuut een liedje. heeeel motiverend hihi.
succes en volhouden meiden (tot het 10e jaar napoetsen!)
groetjes van een mondhygiëniste
x Floss
Kijk daar hebben we wat aan!! Floss, jij mag blijven!
Heb ik nog een vraagje. Ik poets Anna haar tanden altijd na het eten (ik poets goed, Anna poetst zelf daarna nog even), maar ik had laatst gelezen dat voor het eten eigenlijk beter is. Wat is het nou???
Mriek, lees nu je berichtje pas over het electrisch poetsen. En gaat dit goed?
Ik heb er nog nooit over gehoord dat voor het eten beter zou zijn. Ik weet niet beter als dat je een half uur nadat je iets gegeten hebt moet poetsen. Lijkt me ook raar om voor het eten te poetsen. Want dan ga je daarna nog eten en dan blijven die resten de hele nacht aan je gebit plakken. Ik leg liever een kindje in bed met een gepoetst gebit en niet voor het eten al.
Groetjes,
Sandra
Zo denk ik er ook over Sandra; liever met schone tandjes in bed, dan met vieze een nacht lang… Ik weet ook niet beter hoor.
Hoho! Ik heb het ook maar gehoord hoor!
Het zou beter zijn omdat de tandpasta een beschermend laagje over de tanden en kiezen achter laat waardoor bacteriën geen kans hebben. En aangezien Floss hier van ons toch wel een expert is, heb ik de vraag in de groep gegooid. Het wil niet zeggen dat ik het verzonnen heb!
hahaha, nee tuurlijk niet! Rustig meis, we vallen je niet aan . We vinden je wel lief hoor
Vraag me alleen af wie wel zoiets bedenkt
@Sandra: het poetsen gaat hier weer goed, dus nog niet geprobeerd om electrisch te poetsen. Het is niet zo’n strijd meer als eerst. Bij jullie dan?
Groetjes,
M
mmm vind die opmerking van Floss toch wel iets om mee te nemen. Heb zelf een erg slecht gebit en gun dit Jurian niet… hopelijk heeft hij papa’s gebit. Maar electrisch poetsen schijnt voor jong en oud goed te zijn…
Het was idd helemaal geen aanval Judith. Het is alleen maar fijn dat je zulke info met ons deelt. Ik heb er alleen persoonlijk geen goed gevoel bij om vlak voor het eten te poetsen. Ik zie de toegevoegde waarde daar niet zo van als je daarna gaat eten. Maar misschien heb ik het mis en is het idd beter.
Haha Mriek, we wisten al dat ze toppers waren, maar nu helemaal
Groetjes,
Sandra