Tanden poetsen

Nou vanavond ging het tandenpoetsen weer goed. Weer samen de borstel vastgehouden en in zijn mond gedaan en weer was het lachen geblazen. Dus ja eergisteren goed en vanavond goed. Dat is toch al heel wat voor hem, dus we wachten het maar weer af voor de komende dagen. Hij deed dit keer trouwens zelf de tandenborstel in zijn mond. Normaal ging hij er alleen mee spelen als we hem gaven. Maar nu dus echt zijn mond in.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Volgens mij noemen ze dat vooruitgang Sandra. Een score van 2 uit 3. Da’s bijna perfect.

Tim, zet 'm op!!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Teken dat hij het wel kan, dat het geen pijn doet. Dus laat maar zien wie de baas is

Hallo,

Guusje vond tanden poetsen ook geen succes! Nu ga ik erbij zitten en dat werkt! Geen idee waarom maar ik krijg nu alle tijd om alle tandjes goed te doen! En zittend is ook voor mama nog eens een een stuk pretiiger dan staand!

Groet Tams

Mijn zoontje vindt tandenpoetsen ook niets. Maar met de electrische borstel is er niets aan de hand! Hij vindt het leuk! Ik heb wel een kindermodelletje met een kleine borstelkop erop. Ook mijn dochter gebruikt er zo eentje.
Op vakantie heeft hij een gewone hand tandenborstel… nooit echt een succes maar ja, hij heeft maar 4 tanden en sinds 1 week ook 4 kiezen!!

Volgens mij mag electrisch poetsen pas vanaf 2 jaar.

Groetekes, Sje

quote:
Volgens mij mag electrisch poetsen pas vanaf 2 jaar.

Groetekes, Sje

Huh? Waarom zou dat nou weer zijn dan?

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Heb ik ook wel eens vaker gehoort, maar van mijn tandarts had ik begrepen dat het al wel mag. Hier poetsen we Anna haar tanden nog met het handje, maar gaan naar verloop van tijd over op elektrisch poetsen.

En Sandra, volgens mij is Tim lekker aan het uitproberen en hoeft hij echt geen aversie tegen tandenpoetsen te krijgen. De aanhouder wint. Dit is bij Anna ook zo. Het kan zijn dat ze na een hele tijd goed poetsen ineens weer kuren krijgt, dan even volhouden met de houtgreep en het gaat weer goed.

Het kan ook zijn dat door het doorkomen van tandjes of kiesjes, het een beetje pijnlijk is.

Geen idee Marlala, waarom dat pas vanaf ongeveer 2 jaar geadviseerd wordt.

Groetekes, Sje

Ga binnenkort zelf naar tandarts en ga het dan gewoon ff vragen. Tot die tijd poets ik gewoon met eigen borsteltje…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hoi,

hier ook iedere keer een drama, soms help het als we eerst ernie’s (knuffel) tandjes poetsen of een liedje er bij zingen. je poetst dan net zo lang als het liedje duurt.
groetjes,
monique

Lilypie Derde Ticker

Wij hadden uiteraard hetzelfde probleem. Tot onze kleine meid haar poppemie uit haar speelgoedkoffer haalde. Ik heb die als ‘tandenpoets-poppemie’ benoemd, en sindsdien gaat het altijd zonder problemen.
Eerst worden poppemie haar gezichtje en hadjes gewassen, dan die van ons meisje. Dan komt de tandenborstel boven, eerst voor poppemie, nadien voor haar. Lukt echt geweldig goed. Tandjes worden zowel onder als boven elke dag gepoetst. Lekkere tandpasta kan ook helpen, dat bestaat speciaal voor peuters vanaf 1 jaar. Met aardbeiensmaakje.
Nadien wast ze poppemie zelf nog een beetje en poetst ze ook haar eigen tandjes nog een beetje na. Schattig om te zien.

Veel succes allemaal!

Mijn kindje moet juist altijd heel erg lachen als ik haar tanden poets. Het zal wel een beetje kriebelen ofzo denk ik.
In het begin wou ze het ook niet hoor maar ik heb het haar gewoon zelf laten doen.
Mischien waren haar tandjes dan niet helemaal goed gepoets maar ze is er nu wel aan gewent en ze vind het juist leuk.
Ik heb haar per ongeluk 1 keer de verkeerde tandpasta gegeven… Ik zag haar al raar kijken en proeven en slikken en ik dacht nog: goh wat doet ze raar, zo doet ze anders nooit… Oeps, de tandpasta van ons gegeven… Domme mama

Het tanden poetsen gaat hier ineens al 3 weken goed.

Ikke ben helemaal blij!!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

@sandra klop af

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hihi dat is een goede Michelle !!

Daarom had ik het ook nog niet eerder verteld, dacht 3 weken goed nu kan ik het wel vertellen. Maar net toch nog even voor de zekerheid afgeklopt

Groetjes,
Sandra

Wat fijn dat het nu goed gaat Sandra!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja zeker, dank je!

Ben ook erg blij dat het ineens wel goed gaat. Hij begint gewoon te lachen als de tandenborstel tevoorschijn komt. Weet echt niet wat ik meemaak.

Groetjes,
Sandra

Gek hè? En je hebt niets veranderd? Zelfde tandenborstel, tandpasta, etc.?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, heel gek want we hebben idd helemaal niets veranderd.

Groetjes,
Sandra