Tafeltje met stoeltjes?

Hoi allemaal,

Misschien een rare vraag hoor maar ik zit er over te denken om de box toch weg te halen. En dan in plaats daarvan een tafeltje met stoeltjes neer te zetten. En eventueel een lekker zacht kleed eronder zodat Nick ook eventjes op de grond kan spelen (wij hebben namelijk plavuizen; niet zo warm aan de bibs )

Heeft iemand van jullie dit ook en hoe doen jullie dat? Heeft dat zin of zitten ze toch niet aan het tafeltje? Wil toch graag echt een ruimte in de kamer houden waar hij toch eventjes kan spelen. Dat kan in de hele kamer maar ik wil graag een speelhoekje voor hem hebben. Hoe is jullie ervaring?

Groetjes Bianca

toen wij de box weg deden had ik zo’n tafeltje en 2 stoeltjes van IKEA gekocht en dat viel erg in de smaak! Lieke zit veel aan haar tafeltje.
Ik heb er 2 kisten met speelgoed langs staan en speelt eigelijnlijk altijd aan het tafeltje.
wij zijn er erg enthousiast over!

Groetjes Gytha

Ik heb een stoel en een tafeltje voor Dylano, maar er echt aan spelen doet hij nog niet. Hij zit af en toe in zijn stoel (draaiei van ikea) rondjes te draaien en staat af en toe aan het tafeltje te spelen, maar meerstal toch gewoon op de grond.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Die stoeltjes en tafel van de Ikea heb ik dus ook gezien. Is ook niet zo duur en ziet er goed uit! Heb jij die met spijltjes achter het stoeltje Gytha?
En heb je ook een kleed op de grond of hebben jullie een lekkere warme vloer ?

En hoe oud waren jullie kindjes toen de box eruit ging? Nick zit er alleen smorgens in omdat ik dan ga stofzuigen daarna niet meer. Vind het eigenlijk wel tijd worden dat ik om hem heen ga stofzuigen . Ben denk ik nog een beetje te voorzichtig om de box weg te doen. Zul je net zien dat hij toch van pas komt als het te laat is…

Wij hebben ook een tafeltje met 2 stoeltjes staan. Heeft Tim voor zijn verjaardag gekregen en volgens mij zijn ze idd ook van Ikea. Tim gaat er af en toe aan zitten. Dan gaat hij eraan zitten om met een puzzel te spelen of een boekje te zitten. Maar dat zijn maar momenten, grotendeels speelt hij gewoon op de grond. Wij hebben ook plavuizen, maar hebben met sinterklaas een speelkleed met wegen erop van mijn schoonouders gekregen. Lekker makkelijk want daar gooit hij nu zijn doos blokken op leeg ipv op de grond. Maar wij hebben vloerverwarming, dus hij kan ook gewoon lekker op de plavuizen spelen.

Hier was de box weg toen Tim 13 maanden was. Hij vond de box altijd prima, maar vanaf dat moment niet meer. Echt heel hard huilen, dus hebben we hem toen naar zolder gedaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier nog geen tafels en stoeltjes en wij wilde de box wegdoen omdat ze er al sinds ze een jaar is niet meer in zat. Ik zeg Zat omdat ze sinds anderhalve week ineens weer in de box wil spelen.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben ook een tafeltje en 2 stoeltjes bij de Ikea gekocht. Dei met plankjes op de zitting. We hebben we een stukje van de poten gezaagd omdat ze anders te hoog waren en ik heb ze gebietst ook met Ikea beits, zo passen ze beter bij de rest van de meubels.
We hebben ook een kolomkast bij de Ikea gekocht met bakken erg makkelijk voor al het speelgoed en het lijkt netjes. Ja het oog wil ook wat.

Ook hier de tafeltjes en stoeltjes van ikea.
Die stonden er al, en de box is met een maand of 10 al weggegaan, hij wilde niets liever dan lekker kruipen en overal lang lopen ( maar niet in de box).
Op het tafeltje heb ik wat speelgoed staan, en boekjes liggen, hij staat er regelmatig aan te spelen of te lezen.

Liefs, Anne

Bedankt voor jullie reacties. Ikea wordt het dus! Ben erg benieuwd maar ik denk ook wel dat hij er lekker kan spelen.
En die kolomkasten is misschien ook wel een goed idee. We hebben wel een mand in de kamer staan maar inmiddels hebben we toch overal en nergens speelgoed liggen en een beetje netjes in huis vind ik toch ook wel lekker. Het oog wil inderdaad hier ook wel wat
Nu nog even een adresje vinden waar ik (goedkoop) een zacht kleed voor onder het tafeltje kan leggen… Ik vind die plavuizen maar niets als hij een hele dag aan het spelen is op de grond.

groetjes Bianca

ps. hoe krijg ik ook zo’n leuke ticker onder mijn bericht???

Ik heb even gekeken op de site. Kan een houten tafel en stoeltjes goed op zo’n kleed staan dan? Het lijkt me nogal dik… Maar wel mooi! Bedankt voor de tip.

Goeie vraag! Wij denken er ook over om dat neer te zetten op de plek waar nu de box nog staat, maar dan als 'ie twee jaar wordt. Leek ons wel een leuk cadeau om te geven. Hoezo, vooruit denken? Wij dachten dus ook aan dat tafeltje met stoeltjes van Ikea.

Maar, ik heb nog een tafeltje met stoeltje op zolder staan die mijn ouders toentertijd voor mij hadden aangeschaft. Nieuw verfje erop en zou ook wel heel leuk zijn om neer te zetten. Dus we twijfelen nog.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Superleuk verjaardagskado natuurlijk maar ik denk niet dat ik kan wachten tot hij 2 jaar wordt ha,ha! Ik wil het toch wel binnenkort er neer gaan zetten. Wij hebben ook nog een oude stoel en tafel die zeker een likje verf nodig heeft. Maar ach, bij de Ikea kun je er zo goedkoop aankomen en dan heb je ook nog eens 2 stoeltjes. Vind het ook wel weer leuk om er iets nieuws neer te zetten…

Van het weekend maar eens gaan rondneuzen bij de Ikea!

Wij hebben gewoon los twee stoeltjes, en los het allergoedkoopste tafeltje wat ze hebben bij ikea ik dacht 5 euro…
Dan geeft het ook niet als hij er op staat te rammen (wat niet bedoeling is, maargoed, ben er niet altijd op tijd bij)

Liefs, Anne

@Benick: da’s dus ook ons dilemma. Iets nieuws erneer zetten is óók leuk. Maar míjn oude tafeltje en stoeltje is weer nostalgie natuurlijk.

Enne, logisch dat je niet wilt wachten tot Nick 2 jaar is…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oooh vind oude dingen juist wel leuk, als je kan zeggen die zijn nog van me geweest. Zo heeft mijn kleine laarsjes (rode) die ik nog heb aangehad, vind ik juist wel schattig!

Snoezig, jouw rode laarsjes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vind ik ook leuk die oude dingetjes hoor!! Zo is Nick nu aan het spelen met de autootjes waar ik vroeger mee speelde (jawel… ) Toch wel bijzonder.
Dat oude tafeltje en stoeltje is niet van ons geweest dus heeft het niet zo’n waarde voor me vandaar…
Als het nou van mezelf was geweest dan was de keuze niet zo heel moeilijk geweest denk ik dus ik zou zeggen, verf het in een leuk kleurtje en gebruik het gewoon! Kun je altijd nog wat anders halen toch!!

liefs Bianca

@Anne
Hier ook tafeltje van ikea voor 5 euro in allerlei kleurtjes toen. Dus ik heb een rode want heb rood met bruine spullen Moet allemaal wel bij je interieur passen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nee, das waar,als het alleen maar oud is, is het niet zo bijzonder, maar oud en van jezelf, phhhh ben een “sucker for sentiment” hahahah Nee vind het zo leuk, zo heb ik nog een vestje dat van mijn pa is geweest, dat hij aanhad bij het verlaten van het ziekenhuis meer dan 50 jaar geleden! Mijn kleine paste er niet in bij de geboorte, wel jammer, anders had ze het aangehad!

Jurian zit nog graag elke dag in de box wel zo’n 2 uur verdeelt over de dag. Dit is echt zijn plekje. Denk ook dat dit mede door de verhuizing is gekomen. Nu ben ik zelf een speelgoed kist aan het maken. Moet hem alleen nog verven dan is hij klaar… LEUK! Dan over poosje wil ik (misschien wel als hij ook 2 jaar wordt) die stoel en tafel van Ikea halen … mooie maat. Niet lomp groot en altijd op je interieur aan te passen met die vele keuze kleuren.

Wij hebben ook plavuizen met vloerverwarming anders wel errrruug koud!