't is toch wat

Het is toch wat zeg…
Ik ben vanmorgen weer met Jeroen naar de kinderarts geweest, op controle ivm zijn vele ziek-zijn (luchtweginfecties, verkoudheden, loopoor etc).
We werden door gestuurd naar de KNO arts, omdat allerlei verschijnselen toch wel erg deden denken aan een vergrote neusamandel; steeds slechter eten, snurken, dag en nacht met open mond zitten/liggen, vaak verkouden zijn en ook had hij vocht achter beide trommelvliezen. We konden meteen bij de KNO terecht en hij heeft ook even gekeken. En jahoor…zijn neusamandel moet verwijderd worden en wel op 10 februari!
Ik vind het ergens best eng en akelig, terwijl ik ook goed weet dat hij er waarschijnlijk zienderogen van op zal knappen. Spannend hoor…
Wat ik ook best schrikken vond, was dat Jeroen sinds de vorige controle, begin november, helemaal niet gegroeid is, hooguit 20 gram ofzo… balen zeg. Hij is al zo’n klein, kwetsbaar mannetje (en zijn weerstand is ook al lager)… Nouja ik moet hem nu extra eten gaan geven, extra pap of melkfles tussendoor en eventueel nog een papfles voor het slapengaan. Hij eet de laatste tijd best slecht, dus ik ben benieuwd hoe hij er op reageert.
Ook moet ik toch extra vitamine AD gaan geven (ookal krijgt hij Friso 3 en extra vitamines dus in principe niet nodig zijn) en extra ijzer (dmv een of ander kruiden elixer van de apotheek)
…sjonge…
Ik dacht dat het een “gewoon” controle bezoekje zou zijn bij de kinderarts en dan krijg je dit allemaal voorgeschoteld…ik was er wel even een beetje stil van.
Maar goed, het hoort erbij hè. Ik hoop wel dat Jeroen van dit alles ook echt zienderogen op zal knappen (want we tobben best een eind af met hem hoor)…

Groetjes,
Sonja

Jeetje da’s wel ff schrikken ja als je denkt gewoon even op controle te komen.

Hopelijk knapt Jeroen snel op na 10 februari en misschien gaat hij dan ook beter eten en groeit hij straks als kool.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Hoi Sonja,

Wat vervelend zeg!
Misschieneen klein op peppertje voor je: Stephan is afgelopen jaar geholpen aan zijn neus- en keelamandelen.
Na een half jaar kon hij zijn broeken bijna niet meer aan, mouwen van truien te kort etc.
Oftewel: hij is eindelijk een beetje fatsoenlijk gegroeid na die operatie!
Jeroen gaat (een tijdje na) de operatie vast ook weer beter eten!

Heel veel sterkte hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

ja, da’s zeker effe schrikken, als je denkt voor een normale controle te gaan.

maar het is dus zo dat als ie zijn neusamandelen kwijt is, dat ie dan weer beter kan eten? zitten dus gewoon in de weg zeg maar?
en dus ev minder vaak meedoen met alle ziektes die er rondwaren.

dat is natuurlijk fantastisch, maar zoiets moet je wel effe laten bezinken, en aan het idee wennen.

wel prettig dat je direct door kon, nu schrik je, maar hoef je je geen zorgen te maken tot je weer een afpraak hebt enzo.

wens hem maar vast veel succes. en ijsjes eten is het toch daarna? daar zal ie misschien al wel mee te paaien zijn?

mo

Jeetje das een hoop zeg als je alleen maar effe naar de arts zou gaan. Maar hij zal er vast goed van opknappen joh. Laat het maar effe bezinken. Heel veel sterkte met je mannetje !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

jonge wat een boel krijg je te horen zeg
En in februari al super snel dus
Heel veel sterkte met Jeroen
En ik hoop dat hij daarna lekker groeit

Groetjes van Heleen mama van Robin

he sonja! veel sterkte op 10 februari! wat maakt dat kleine mannetje van julie al een boel door in zijn leventje

groetjes Kim, mama van

en

Hoi hoi
Nou, het is bijna 10 februari, a.s. donderdag is het zover…maar of het doorgaat is nog niet helemaal zeker!
Want Jeroen is wéér ziek. Terwijl hij al een dag of 10 penecilline kreeg (op voorschrift van de kinderarts, om zijn neusgebied rustig te houden)…hij is er gewoon dwars doorheen ziek geworden. Al een paar dagen flink verkouden en sinds gisteren ook weer overgeven, hoge koorts en echt zo ontzettend zielig (klagen, jammeren etc). Drinken uit een fles gaat haast niet meer, het lijkt wel alsof hij er niks meer uitkrijgt (dus die amandel moet er echt uit!!!), maar gelukkig krijgt hij het drinken uit een bekertje steeds beter onder de knie en krijgt hij nog iets van vocht binnen (zolang hij het ook echt binnen houdt).
Gisteren uiteraard weer gebeld met de kinderarts en hij heeft nu een andere antibiotica voorgeschreven gekregen (een kuur van zeker 4 weken!!) en hij moet 3x daags paracetamol.
Morgen moet hij koortsvrij zijn, anders opereren ze hem niet donderdag…en moet het weer uitgesteld worden (en dit zou echt kl*te zijn -sorry- aangezien hij door de “neusamandel-klachten” bijna niet meer kan eten etc etc)…

zucht

Groetjes,
Sonja

jeetje zeg het zit niet mee meis,ik ga duimen dat hij koortst vrij is morgen

iig sterkte

Kaitlyn.beebiesite.nl

jee wat erg zeg, heel veel sterkte toegewenst en knuffels van jeroen

groetjes marielle mama van tanja

He jakkie, wat een vervelende situatie zo en dan gaat het misschien weer niet door. Heel veel beterschap voor Jeroen zodat het donderdag toch door kan gaan.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

Hopelijk gaat de koorts gau weg joh zodat ie donderdag toch geholpen kan worden. Dit is zo toch ook geen doen. Sterkte !!!

Hoi

De operatie gaat morgen niet door.
Jeroen heeft nog steeds koorts, gisterenavond zelfs 40,2 graden dus dat schiet allemaal niet op.
Ik heb vanmorgen naar de kinderarts gebeld om te overleggen maar die is er pas vrijdag weer Da’s balen.
Daarna de KNO afgebeld voor morgen, uitgelegd wat er aan de hand is en dat hij toch echt zo snel mogelijk geopereerd moet worden. Maar het kan pas op zaterdag (ja echt) 26 febr. weer 16 dagen later dus. Ik maak me echt zorgen over zijn “eetgedrag”. Hij krijgt momenteel zelfs danoontjes moeizamer weggeslikt.
Dat lijkt me toch niet normaal?

zucht ik ben helemaal over de zeik nou…weet niet meer zo goed wat ik moet doen eigenlijk…

Groetjes,
Sonja

Och, dat is toch zielig zeg!
Ik snap dat ze niet mogen opereren als hij zoveel koorts heeft.
Maar dat eten…jee, da’s wel erg weinig…

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat je moet doen.
Stephan at destijds ook bijna niet en had de ene oorontsteking (letterlijk meteen) na de andere.
Toen heb ik ook gevraagd of hij echt 3 maanden moest wachten. Of het niet eerder mocht.
Maar zo snel ben je dus geen “spoed” blijkbaar.

Maar eh…dit met Jeroen vind ik wel erg extreem hoor!
Doorzeuren misschien?
Ik weet het ook niet anders (helaas!)

Sterkte!

'T is blijkbaar maar net wie je hebt dan.
Want die KNO-arts schrok achteraf (na de operatie) van de enorm vieze, grote ontstoken amandelen (zo had hij ze zelden gezien).
Ja, en bedankt! Dat was dus de reden waarom ik voor die tijd steeds “zeurde” of hij alsjeblieft niet eerder mocht!

Ja het is wat hoor.
Die assistente van de KNO, die ik vanmorgen aan de telefoon had, dacht volgens mij ook “oh gut weer zo’n vreselijke moeder” (zo reageerde ze)
ik heb ook best zitten zeuren, maar dat schoot dus voor geen meter op. Kinderarts was er dus niet, die is er vrijdag pas weer dus dan kunnen we haar pas spreken. Zij zei zelf maandag al, dat als de operatie morgen niet door zou kunnen gaan, zij zelf zou gaan regelen met de KNO dat Jeroen zo snel mogelijk daarna geholpen zou kunnen worden. Dus dan moeten we dat vrijdag maar weer afwachten.
De huisarts heb ik inmiddels ook gebeld, aangezien de koorts na 2 dagen antibiotica en (max. hoeveelheid) paracetamol nog steeds hoog is. Hij krijgt nu in ieder geval wat sterkere neusdruppels in de hoop dat hij dan beter kan eten (heeft ook weer resultaat op zijn weerstand etc etc).
Is dat niet het geval en heeft hij morgen nog hoge koorts, dan moeten we naar de huisarts…sjonge jonge wat een geregel allemaal.
Maar ik vind maar één ding belangrijk, namelijk dat mijn ventje weer beter wordt!

Groetjes,
Sonja

quote:

Ik keur het niet goed hoor, dat Stephan niet eerder behandeld is. Denk alleen dat ze het gewoon niet zo serieus hebben opgevat.

groetjes,
Armanda

Dat weet ik wel zeker, dat ze het gewoon niet serieus genomen hebben!
Die KNO-arts zei het zélf bij de na-controle (dat ze er eigenlijk al eerder uit hadden gemoeten).
Maar ja, Stephan viel niet af in gewicht ofzo. En ja, hij hoorde nog wel goed.
Hij had alleen NON-STOP oorontstekingen en dus antibiotica.
Maar da’s allemaal niet erg blijkbaar.

Ik ben blij dat hij in ieder geval geholpen is want pas sinds de operatie gaat hij lekker de lengte in en komt hij in gewicht ook eens normaal aan.

En Sonja, wel raar dat hij dan 2 dagen al hoge koorts heeft ondanks de max. hoeveelheid paracetamol.
De peniciline heeft waarschijnlijk even wat tijd nodig om te gaan werken. Maar dat moet morgen toch wel gebeuren inderdaad!
Bij Stephan had ik trouwens het idee dat hij een beetje "imuum"werd voor die antibiotica.
Hij kreeg ze zo vaak achter elkaar…
Volgens mij is dat bij Jeroen ook wel zo toch? (veel kuren)

Nou, succes in ieder geval en ik hoop echt dat de koorts morgen gezakt is!

Hoi hoi
Nou, het is dan toch bijna zover hoor…
morgenochtend om 08.15 uur gaat het dan toch gebeuren: zijn neusamandelen gaan er uit!
Het wordt ook echt hoogste tijd hoor, want met name het eten gaat waardeloos de laatste dagen. Laatst bleek hij ook wéér af gevallen te zijn (300 gram ongeveer) maar dat verbaast me dus niks. Hij blijft qua gewicht steeds maar “steken” op de 8200 gram en dat voor een jochie van 14 maanden (nouja, vooruit dan, eigenlijk 12 maanden maar dan nóg…)

Ik vind het best spannend hoor, die operatie (waarschijnlijk vind ik het erger dan Jeroen zelf…)

Groetjes,
Sonja

Jeeeee, inderdaad spannend zeg!!! (ik herinner het me nog als de dag van gisteren )
Héél veel succes morgen!!!
En een knuffel voor je kleine manneke!

Nou he he, nu gaat het dan toch gebeuren. Veel succes morgen hoor, ik hoop dat ie rgauw van gaat opknappen en dan lekker aan gaat komen. Sterkte !!!