Het is toch wat zeg…
Ik ben vanmorgen weer met Jeroen naar de kinderarts geweest, op controle ivm zijn vele ziek-zijn (luchtweginfecties, verkoudheden, loopoor etc).
We werden door gestuurd naar de KNO arts, omdat allerlei verschijnselen toch wel erg deden denken aan een vergrote neusamandel; steeds slechter eten, snurken, dag en nacht met open mond zitten/liggen, vaak verkouden zijn en ook had hij vocht achter beide trommelvliezen. We konden meteen bij de KNO terecht en hij heeft ook even gekeken. En jahoor…zijn neusamandel moet verwijderd worden en wel op 10 februari!
Ik vind het ergens best eng en akelig, terwijl ik ook goed weet dat hij er waarschijnlijk zienderogen van op zal knappen. Spannend hoor…
Wat ik ook best schrikken vond, was dat Jeroen sinds de vorige controle, begin november, helemaal niet gegroeid is, hooguit 20 gram ofzo… balen zeg. Hij is al zo’n klein, kwetsbaar mannetje (en zijn weerstand is ook al lager)… Nouja ik moet hem nu extra eten gaan geven, extra pap of melkfles tussendoor en eventueel nog een papfles voor het slapengaan. Hij eet de laatste tijd best slecht, dus ik ben benieuwd hoe hij er op reageert.
Ook moet ik toch extra vitamine AD gaan geven (ookal krijgt hij Friso 3 en extra vitamines dus in principe niet nodig zijn) en extra ijzer (dmv een of ander kruiden elixer van de apotheek)
…sjonge…
Ik dacht dat het een “gewoon” controle bezoekje zou zijn bij de kinderarts en dan krijg je dit allemaal voorgeschoteld…ik was er wel even een beetje stil van.
Maar goed, het hoort erbij hè. Ik hoop wel dat Jeroen van dit alles ook echt zienderogen op zal knappen (want we tobben best een eind af met hem hoor)…
Groetjes,
Sonja