Superhandige slab tip

Hoi allemaal,

Op het forum kom ik geregeld in topics tegen dat kindjes nat worden door het drinken uit een gewone beker.
Ik heb hier een oplossing voor gevonden.
Voor Rens heb ik de messy eater slab van Silly Billyz ( tot 2 jaar te gebruiken)
De binnenkant is van polyester en de buitenkant van fleece. De fleece is superabsorberend waardoor je kindje echt droog blijft met drinken.
Ook zitten er mouwen aan wat superhandig is met eten.
Het probleem met de traditionele slab vind ik dat ze toch met hun mouwen door het eten zitten te maaien waardoor de kleding dus toch vies word.
De fleece is ook vlekwerend ik gebruik hem nu 5 maanden en hij ziet er uit als nieuw.
Ze zijn ook handig in gebruik, je kunt ze namelijk zo onder de kraan schoonspoelen. en ze drogen redelijk vlug.
Als je er twee hebt dan heb je echt genoeg. Ik gooi ze 2 keer per week in de wasmachine.
Ik heb de mijne via internet gekocht, voor ongeveer 14 euro per stuk incl verzendkosten.
Dit is niet goedkoop, maar zeker rendabel ivm vlekvrij blijven van de kleding.

Vind dit zo handig, misschien heeft iemand er wat aan

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/19/RJh1.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/WgtZp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - ramonavanzante op 13 Oct 2009 19:21:06

Ramona, ik heb die slabjes ook en ze zijn inderdaad IDEAAL. Ik gooi ze in de was als ze heel vies zijn en ze komen er kraakhelder uit. Ze zijn ook snel even af te spoelen onder de kraan. Ik vind alleen dat de hals niet zo wijd is, de slab zit vrij strak om Eva;s nek (13,5 maand). Heb jij dat ook?

Groetjes Rainbow, trotse mama

nee rainbow daar heb kgeen last van, moet er zelfs een extra knoop in doen. Maar Rens is ook pas 10 maanden en niet zo stevig. niet lullig bedoeld hoor maar jouw dochter is volgens mij wat steviger als Rens. Rens is lang en vrij smal. is niet echt een mollige baby

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik vond altijd al dat die slabjes wat strak zaten, maar Eva heeft volgens mij wel een iets groter hoofdje! Ze is nu 13,5 maand en weegt rond de 10 kilo, dus ze is niet heel erg groot of zwaar. Ze is gemiddeld en ik vermoed zelfs dat ze nu iets minder snel groeit dan voorheen. Maar misschien heeft ze wel een dikker nekje? Jammer, want anders zouden de slabjes ideaal zijn!

En voor mensen die liever gewone slabbetjes gebruiken, maar die ze toch vlekvrij willen hebben: gebruik ze bij vlekgevoelig voedsel achterstevoren. Als er dan vlekken achterblijven na het wassen heb je nog altijd de vlekkeloos schone voorkant om te gebruiken bij niet-vlekgevoelig voedsel.

Groetekes, Sje

Nee dat is inderdaad niet zwaar Rainbow. Rens is nu ook 10 kilo en die is pas 10 maanden. Maar die heeft een klein bolletje. Was ook niet als kritiek bedoeld hoor maar rens van ons is echt een sprietje om te zien (lengte en gewicht is wel prima)
dus ik vind andere baby’s al gauw stevig.

Groetjes Ramona

Oh, maar zo las ik het ook niet hoor Ramona! Eva heeft gewoon best een groot hoofdje, haha. En ik heb hier al vaker gezegd dat Eva vaker als mollig wordt gezien, terwijl ze dat niet is. Nou ja, ze heeft (had) wel babyvet, maar dat hebben veel baby’s. En ik klets hier met veel mama’s en die herkenden het ook. Ook hun baby’s werden vaak bestempeld als ‘Hollands Glorie’, daar hebben wij het hier heel vaak over gehad! Blijkbaar vinden mensen baby’s die niet echt heel dun zijn meteen ‘mollig’ of ‘stevig’! Het gekke is dus dat Eva rond de 10 kilo is en nog volop maat 74 heeft, dus ze is inderdaad niet groot of dik. Maar als Rens heel lang en dun is, snap ik dat je dat dan misschien al gauw ook denkt. Maar ik voelde me niet aangevallen hoor, je zei het toch ook niet op een vervelende manier!

Dan is het goed hoor

Oh ja, toen Eva van Rens’ leeftijd was, paste ze de Silly Billyz ook nog prima. Maar nu vind ik ze dus wat te strak zitten. Ze zouden tot 2 jaar mee kunnen…hmmm…dat weet ik niet hoor.

Jeetje rainbow, Sanne heeft maatje 80 qua lengte is ze bovengemiddeld maar is gewicht ondergemiddeld, terwijl papa en mama er wel boven zitten hoor. . Ze weegt 8,3 kilo. Maar dat was begin september. Misschien weegt ze nu wel 9 kilo.

groetjes Carolien

hihi, hier Noa ook maatje 80… En bijna twee maand geleden 8kg 620, dus zal nu waarschijnlijk ruim 9kg zijn… En toch is ze niet dik hoor.

Maare…vinden jullie Eef dan zwaar of juist niet?

Nee hoor meid. Zoals ik al eerder heb gezegd het is een mooie meid. Ik heb echt wel dikkere babymeiden gezien.

Groetjes Carolien

en ik gebruikte voor alexander gewoon wegwerp slabjes van de c1000

en bij de oudere twee een verfschortje van de h&m daar ging ook helemaal niets langs

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Wegwerpslabben, dat is helemaal handig! Ik wist niet eens dat die bestonden!

Eva was met 11 maanden 9,2 kilo. Geen idee wat ze nu weegt? Ik hoef pas in november weer naar het cb. Ze was vorige keer maar 0,5 kilo aangekomen in twee maanden en volgens mij groeien ze rond de 1 jaar niet meer zo hard. Ze is niet zo heel lang volgens mij, ze haalt de 80 cm nog niet en dus vallen broeken vaak van haar heupjes en zijn die allemaal veeeeel te lang. Maar ik heb ook korte beentjes, dus zo raar is het niet dat zij die ook heeft!

Rens moet ook al maat 80 hebben voor zijn lengte, maar bij hem zakken zijn broeken vaak af omdat hij zo smal is. Van die broeken met verstelbare middel vind ik wel handig. Rens was op 29/09 77 cm en 9780 gram.

Groetjes Ramona

Ik heb zelf slabbers op www.groendeurtje.nl gekocht! Super slabbers. Ik heb er een paar met een bijt rand (bij het krijgen van tandjes echt toppie) en een paar met een soort plastic achterkant (kan gewoon de wasmachine in!). Ik loop er echt helemaal mee weg!

@Jane, ik ga eens kijken op de link! En is de hond op de foto jullie hond? Wat een grappig beest!

@Ramona, ik gebruik vaak riempjes, die koop ik op de markt. Ideaal, want je kunt ze goed verstellen. Eva past truitjes ook al wel 80 (mouwtjes omrollen), maar de broeken zijn lang en ik vind het niet zo mooi om ze 3x om te slaan en dat blijft ook niet goed zitten! Soms zijn de maten best vervelend, want ze gaan vooral op lengte en Eva zit denk ik nu rond de 77cm? En maten zeggen ook niks, want van Noppies draagt ze 74 nu, terwijl ze bij Prenatal zeggen dat ze nu al 86 zou moeten hebben! Nou, daar hanteren ze wel erg grote maten vind ik. Terwijl Mexx dan weer heel klein valt en een 80-truitje daar laatst heel gespannen zat (veel te getailleerd voor zo’n bol babybuikje)! Ik kijk dus meestal en schat het dan een beetje in! Dan kom ik nu uit op 74 a 80.

inderdaad vervelend die maten dat het zo verschillend is. ik wist trouwens niet dat er riempjes waren voor deze maten. Bedankt voor de tip. Rens past echt geen 74 meer. Hij heeft dan hoog water en vooral in de wagen/op de fiets blote benen. Dat vind ik niet echt prettig voor hem. Maar 80 valt gelijk weer een heel stuk groter lijkt het wel, moet dus helaas wel de pijp iets omslaan.

Groetjes Ramona

Ooooo, hoog water en te korte mouwtjes…dat is inderdaad niks. Eva had laatst ook nog een wat korte legging aan en die schoof echt omhoog met een bloot been. Die is nu naar zolder. De riempjes kun je voor 3,50 ofzo kopen op de markt, bij zo’n knopen- en naaigarenkraam. Maar ze hebben ze ook vaak in een kinderkledingwinkel, al zijn ze daar duurder. Ik heb een bruine en een witte en ik vind ze heel fijn!