Stress en menstruatie


#21

Het zou inderdaad heel goed kunnen dan je dus een complete menstruatie overslaat. Ik zou die 1-1,5 week aanhouden en daarna pas na de dokter gaan.

Groetjes


#22

En dan ook nog steeds geen positieve test begrijp ik. Ik hoor het wel vaker
dat vrouwen gewoon een maand overslaan dus ja het is heel goed mogelijk. Ik zou nu ook wachten met de huisarts te bellen totdat je over 1,5-2 weken ongesteld moet worden. Ja je telt gewoon opnieuw vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.

Groetjes


#23

Hallo,

Ben even een paar dagen weggeweest, vandaar dat mijn reactie even op zich liet wachten . Maar ik ben vorige week vrijdag ongesteld geworden! Wel anders dan anders en nu onderhand al bijna 8 dagen, maar het is gekomen. De eerste twee dagen was het echt heel erg weinig, niet noemenswaardig eigenlijk. De derde dag meer en heb ik 2 uur buikpijn gehad en daarna niet meer. Das ook al bijzonder, want normaal heb ik twee dagen echt flinke buikpijn en als het begint, dan ook meteen goed zeg maar .

Alles bij elkaar dus 2 dagen heel weinig, daarna drie dagen wat meer, maar nog lang niet zo erg als normaal. En nu al drie dagen weer heel weinig, maar het houdt nog niet op. Het wordt wel langzamerhand steeds minder, dat wel, maar het is nog niet over. Dus het is wel een beetje vreemd. Ik hoop dat de volgende cyclus gewoon weer normaal is. Ik denk zelf nu dat ik geen eisprong heb gehad.

Groetjes Kaatje


#24

Dat zou heel goed kunnen hoor dat je een keer geen eisprong hebt gehad en dan is het ook niet raar dat je een hele andere menstruatie hebt.
Hopelijk volgende maand beter nieuws

Groetjes


#25

Dank je wel, ik hoop het ook! Ik vind het ook niet erg nu, ben allang blij dat ik ongesteld ben geworden. Dan gebeurt er tenminste wat en kan ik weer verder kijken .


#26

Fijn dat je ongesteld bent geworden. Klinkt natuurlijk wat raar, omdat je graag zwanger wilt worden. Dus ja natuurlijk zal het even tegengevallen zijn. Maar nu heb je in ieder geval duidelijkheid en kun je idd weer verder kijken.

Succes en ik hoop dat je snel zwanger bent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#27

Jammer dat je niet zwanger bent…maar aan de ene kant wel fijn dat je ongesteld bent geworden…aan de andere kant teleurstellend denk ik. Hopelijk volgende keer goed nieuws!!

Groetjes


#28

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik vind het echt fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen hier en dan zulke lieve reacties te krijgen van jullie. Echt fijn, bedankt! Ik vond het idd wel even jammer, maar ik had er al eigenlijk niet meer op gerekend, dus het was gelukkig geen grote teleurstelling.

Ik merk wel dat ik een beetje bang ga worden dat het niet gaat lukken bij mij. Onzin natuurlijk, want zolang zijn we nog niet bezig (vanaf september vorig jaar), maar ik denk daar af en toe wel aan. Ik ben sinds kort dan ook extra gezond gaan leven, het zou ook niet verkeerd zijn als ik wat ga afvallen (nou ja, wat, minimaal 10 kilo ), dus daar ben ik sinds kort ook mee bezig. Je kunt het niet echt beinvloeden, maar voor mijn gevoel doe ik in ieder niet iets wat het zou kunnen benadelen . En ik maak me er niet echt druk om hoor, ik heb er geen stress van, maar het schiet af en toe wel door mijn hoofd. Maar daar zal ik vast niet de enige in zijn.

Groetjes Kaatje


#29

Hallo,

Volgens de zwangerschapstest die ik vanmorgen heb .gedaan ben ik zwanger! Het is nog niet helemaal doorgedrongen en geloof het ook nog niet helemaal, maar de test gaf een extra streepje aan. Het zal dan wel denk ik, maar voor de zekerheid ga ik er morgenochtend nog een doen en overmorgen waarschijnlijk ook nog wel .

Raar hoor, mn vorige cyclus was 51 dagen waarbij ik volgens mij helemaal geen eisprong heb gehad. Op het moment is het al 45 dagen, dus ik dacht dat ik gewoon weer hetzelfde had als de vorige keer: geen eisprong. Nu toch maar een test gedaan, het was zo’n test waarbij je 5 min moet wachten. Ik ben dan ook gewoon weggelopen en toen ik na een paar minuten terugkwam (binnen de 5 minuten) zag ik een extra streepje! Schrok me dood en heb meteen mn zus gebeld, haha. Mn vriend was met een vriend op pad, dus kon hem niet bellen omdat die vriend het dan ook meteen zou weten, maar moest iemand bellen.

Ik geloof het nog steeds niet echt, omdat ik ook helemaal nergens last van heb. Als ik reken vanaf de eerste dag van mn laatste ongesteldheid, zou dit al de zevende week zijn, maar ik denk dat het nog wat priller is. Ik doe gewoon nog een test morgen en overmorgen , en hopelijk is het dan nog steeds zo en geen foutje van de test. Gek dat je dat toch gaat denken en je weet het ook nooit natuurlijk. Misschien moet ik bij nader inzien nu nog maar een test gaan doen, haha.

Groetjes Kaatje (nog steeds een beetje ondersteboven)


#30

Joh wat goed toch!! Gefeliciteerd!! Een vals positieve test zou ik niet van uitgaan! De volgende zal ongetwijfeld hetzelfde resultaat geven!

Groetjes Manderijn.


#31

Dank jullie wel! Ik heb ondertussen al drie testen gedaan en alledrie positief. Zelfs voor de zekerheid een ander merk genomen, hihi. Heb ook een gekocht die het aantal weken aangeeft, die wil ik morgenochtend gaan doen. En dan maar de huisarts bellen denk ik, of niet? Weet ook niet zo goed hoe ver ik ben, omdat mijn laatste ongesteldheid zo raar verliep. Spannend allemaal hoor!

Ik heb nog nergens last van. Ik hoop dat het zo blijft, maar dat zal wel niet. Hopelijk ga ik niet mn zus achterna, die had Hyperemesis gravidarum en was de hele zwangerschap ziek. Dat is daarom wel een beetje een schrikbeeld voor mij, maar gelukkig zijn er niet veel vrouwen die hier last van krijgen. Daar ga ik dan ook maar vanuit.


#32

Leuk, gefeliciteerd!!

Hihi sorry moest er wel om lachen dat je al 3 tests hebt gedaan. Met zoveel testen zou ik eerlijk gezegd niet nog een keer een test gaan doen om te kijken hoeveel weken je zwanger bent. Want dan weet je nog niet veel, is alleen maar zonde van je geld. Gewoon de verloskundige bellen en afspraken maken.

Geniet in ieder geval van je zwangerschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#33

Ik kan me voorstellen dat je het wel grappig vindt . Vind ik zelf eigenlijk ook wel, maar ik kan me nog steeds niet zo goed voorstellen dat het nu zover is. En je hebt gelijk, op zich zegt het idd niet zoveel om te kijken hoeveel weken je bent, maar heb m al gekocht .

Domme vraag misschien, maar moet ik nu eerst naar de huisarts voordat ik een verloskundige bel, of maakt dat niet uit? De huisarts moet het natuurlijk ook weten, of is een belletje dan genoeg?


#34

En natuurlijk dank je wel voor je felicitatie!


#35

Kan me ook heel goed voorstellen hoor, het is tenslotte allemaal heel spannend en onzeker. Zeker bij de 1e.

Je kunt het beste eerst de verloskundige bellen. Huisarts moet wel weten dat je zwanger bent, maar dat kan later ook nog. Huisarts zet het alleen in je dossier, zodat hij weet dat je niet alle medicijnen mag hebben vanwege je zwangerschap.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#36

Bedankt voor je reactie! Heb net de huisarts even gebeld, en ze zetten het in mijn dossier idd. Dus nu een verloskundige uitzoeken en die bellen. Vanavond maar even doen, hopelijk zit er eentje dichtbij hier in de stad, maar dat zal vast wel.

Mag ik je nog wat vragen? Waar heb jij de verloskundige op geselecteerd, of is het gewoon de eerste de beste die je tegenkomt? Zoek je naar referenties?
Alvast bedankt!

Groetjes Kaatje


#37

Goed dat je de huisarts hebt gebeld en het nu in je dossier staat.

Ik kreeg van de huisarts te horen dat er bij ons 2 verloskundige praktijken waren. Eentje met maar 2 verloskudige en de ander is een heel geboortecentrum. Dus daar zitten 5 verloskundige, maar ook een kraambureau, zwangerschapscursussen, info bijeenkomsten omtrent borstvoeding, zwangerschap etc. En zij maakte ook zelf de echo’s. Echt alles rondom zwangerschap had je bij dat geboorte centrum. Dat vond ik zelf wel erg prettig, want dat had je bij die andere praktijk niet. En dan zou je voor echo’s naar het ziekenhuis moeten. Ook niet erg, maar alles bij elkaar is wel erg makkelijk. En ik had al via mensen uit de buurt hier goede verhalen gehoort over het geboorte centrum. Dus dat maakte voor mij de keuze wel makkelijk.

Wellicht dat je via je huisarts kunt achterhalen welke praktijken er zijn en of hij weet welke goed staat aangeschreven. Mogelijk dat je nog kennissen in de buurt hebt met ervaring bij een bepaalde praktijk?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#38

Hoi,

Wat je zei over dat je naar een centrum gaat waar alles is, heb ik ter harte genomen. Dat lijkt mij ook erg fijn, dan hoef je niet ergens anders naartoe voor een echo. Dus zo’n praktijk heb ik uitgekozen!

De huisarts heeft niet een praktijk genoemd en ik heb verder ook geen vriendinnen die naar een praktijk in de buurt zijn geweest. Een aantal wonen ergens anders of zijn naar de gynaecoloog geweest, i.v.m. vruchtbaarheidsproblemen. Ik heb me aangemeld via internet, ze hebben mn voicemail al ingesproken, dus nu terugbellen voor het maken van een afspraak!

Dank je wel voor je tips!

Groetjes Kaatje


#39

Hoi Kaatje,

Ik ben al eventjes niet op forum geweest maar dit is goed nieuws zeg!! Van harte gefeliciteerd!!! kan begrijpen dat je paar keer tests. Heb ik ook gedaan hoor. Deed er zelfs nog 1 anderhalf uur later en toen twee dagen later weer ook idd aangeeft hoeveel weken je zou zijn. Ik geloofde het eerst ook niet.
En wanneer heb je de eerste afspraak?

Geniet van je zwangerschap!!

Groetjes danielle


#40

Dank je wel!

We hebben het gisteren aan mijn ouders en schoonmoeder verteld. Mijn ouders hadden geen idee dat we hiermee bezig waren en waren heel erg verrast. Mijn moeder moest huilen en ze waren heel blij. Mijn schoonmoeder was helemaal perplex, moest ook huilen en was ook erg blij. En helemaal van slag, haha.

Over anderhalve week heb ik de eerste afspraak, kennismaking etc. en twee weken later heb ik een afspraak staan voor de eerste echo. Dan ben ik ongeveer 10 weken. Kan iets meer of minder zijn, omdat ik niet precies weet hoe mn cyclus loopt, maar dat wordt dan bekeken. Nog geen last van misselijkheid gelukkig, ik voel alleen mn buik af en toe en mn darmen zijn een beetje van slag . Maar ja, tis nog maar vroeg!

Groetjes Kaatje