Hallo Allemaal!
Constant als ik google krijg ik vaak deze site er voor… dus werd eens tijd om me aan te melden!
Leuk om alle verhalen van moeders te horen!
Ik ben 5 maanden geleden mama geworden van een dochter.
Vanaf het begin heeft ze alleen maar gekrijst (dag en nacht)
na 3 weken hebben we haar ingebakert en ik ben toen alles gaan opzoeken over ritme en regelmaat.
Ik ben daar dus erg streng in geworden en dat resulteerde na een paar weken van huil baby tot nooit huil baby.
Ze slaapt van 12 weken af al door van 19.00 tot 7,00 uur en mijn schema is als volgt:
7.00 180cc
8.00 op bed
9.30 wakker
10.00 paar lepeltjes fruit en 180cc
10.30 op bed
13.00 wakker en fles 180cc
14.00 op bed of uitstapje
Slapen tot 15.30 of voor 16.00 thuis van uitstapje
16.00 paar lepeltjes groente en fles 180cc
16.30 op bed tot half 6
18.30 fles 210cc met 2 schepjes rijstebloem
19.00 op bed
Ik heb een 3 uren schema dat perfect werkt en de laatste doen we en half uurtje vroeger zodat we mooi van dat huiluurtje af zijn.
Ik ga om de dag even een kort uitstapje doen en dan ook maar net eventjes.
Nu is het dus zo dat iedereen in de familie het niet eens met me is en dat ze vinden dat baby’s overal mee naar toe moeten enzo.
Gister was het moederdag en toen zijn we net even bij mijn moeder geweest en daarna direct naar huis om leonie op bed te doen.
Ze vinden het dikke onzin… maar ik heb een hele gemakkelijke baby hier door gekregen, die werkelijk waar nooit huilt!
Het is natuurlijk voor mij ook een grote opgave, ik raak al in de stress wanneer we ergens heen moeten en Leonie dan niet op bed kan (ze slaapt nergens anders, alleen thuis) En als we haar schema in de war hebben gemaakt dan is ze helemaal van de kaart en gaat moeilijk slapen thuis.
Doe ik het nu werkelijk zo verkeerd? Ik ben constant in discussie met iedereen over regelmaat en ritme (en zij waren de eerste weken er niet bij!!) Wat vinden jullie? Moet ik gemakkelijker worden? Ze maken het me allemaal wel lastig en ik mezelf soms ook door dat strenge ritme! Leonie is ook eigenlijk de hele dag moe en slaapt ongelovelijk veel (kijk schema)
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes, Marja
Moeder van dochter Leonie 13-12-2009