Streng ritme! Doe ik het allemaal zo slecht?

Wendy,

Ik snap jou ook wel heel goed hoor. Achteraf denk ik ook wel dat het misschien met de weken wel goed was gekomen. Doordat Lotte zoveel huilde en zo weinig sliep en ik natuurlijk niet wist waar het door kwam en ook dood- en doodop was ben ik gestopt met de borstvoeding. Ik denk alleen dat ik met een eventueel 2e het wel weer ga proberen maar ik ben bang dat ik er niet het type voor ben om borstvoeding te geven. Dit klinkt misschien heel cru maar ik denk dat het wel zo is. Ik had alleen het streven om in ieder geval de 1e 6 weken borstvoeding te geven omdat ik er echt in geloof dat het het beste is voor een kindje en dat is helaas niet gelukt.
Ik heb een lactatiedeskundige thuis gehad omdat Lotte 1,5 uur aan de borst dronk (dronk zichzelf in slaap) en niet goed pakte. Zij heeft mij heel goed geholpen, ze pakte goed aan daarna en ze dronk niet langer dan circa 20 minuten. Maar het huilen bleef.
Doordat ik flesvoeding ben gaan geven wist ik wat ze binnenkreeg en wist ik dat als ze huilde, het niet van de honger kon zijn en ik daarna op het idee van inbakeren kwam omdat ze nog steeds heel weinig sliep. Daarvoor legde ik haar iedere keer aan als ze huilde omdat ik dacht dat ze weer honger had en ze zeggen dat je moet geven naar vraag. En dan zat ik dus om het uur zo’n beetje met haar aan de borst. Ik werd er zo verschrikkelijk onzeker en naar van dat ze mij bijna konden oprapen. Dat was voor mij de druppel want ik wou graag genieten van mijn kindje en niet als een zombie rondlopen en constant huilen omdat zij ook zoveel huilde. Ik werd er zo ontzettend onzeker van.

Groetjes Aaltje

Hoi Aaltje,

Ik begrijp je zooo goed echt waar en super dat je het zo hebt opgelost. Ik vind ook echt dat iedereen het zo moet doen als het voor hen op dat moment het beste voelt. En toch super dat je het hebt geprobeerd. Ik wilde alleen even laten weten dat er fora zijn waar je doordat je wat hulp krijgt en goede info er wel uit kunt komen.
Ik zat ook met mijn moppie ieder uur aan de borst en dan even drinken en weer overstrekken en huilen. Ik ontdekte uiteindelijk dat ze gewoon doodmoe was en probeerde met mijn borst als een speentje in slaap te vallen. Alleen konden wij haar niet neerleggen en op de arm werd ze ook van ieder geluidje wakker. lastig!

Heb mijn antwoord in een apart onderwerp gegoten omdat ik het niet netjes vond naar Marja omdat het helemaal niet meer om haar vraag ging

Ik had ook nooit verwacht dat ik er zo van zou genieten (ook pas later hoor) ik moest er toen ik zwanger was eigenlijk niet aan denken, hi hi. Nu is mijn dochter 6,5 maand en ik wil nog helemaal niet stoppen! (streven was nl. 6 maande exclusief bv)

Heel veel succes met jouw moppie en fijn dat je een manier hebt gevonden die voor jou wél werkte!
liefs,
Wendy

Heeej wendy en aaltje

Idd we gaan nu verder op de BV en die ging bij mij net zo… zouden we dus eigenlijk een nieuw topic voor moeten maken…

Leonie was ook mijn eerste kindje en ik zat soms wel anderhalf uur met der aan het borst en dan viel ze steeds in slaap… als ik haar terug legde begon ze heel erg te krijsen en geluiden te maken. Dus toen gingen we maar weer voeden om van het gehuil af te zijn…
Natuurlijk harstikke verkeerd maar mijn kraamhulp en de lactatiedeskundige zei er helemaal niks van!
Wist ik veel dat ze zo moe was en dat ze zoveel kramp had door al die BV die ik haar gaf?? Die geluiden die ze maakte kwamen door alle voeding die ze moest verteren!
De kraamhulp was helemaal in haar noppies dat Leonie zo goed groeide van mijn BV! Hahaha ja als jij de hele dag slokjes cola krijgt, groei je ook wel hoor
Hele nachten zat ik BV te geven en ik had daardoor ook ontzettend veel melk wat hele dagen er uit spoot Ik heb in de eerste week een keer gekolfd en uit bij borsten kwam 200 cc melk… helemaal niet nodig voor zo’n kleine beeb.

Ik ben toen ook opgehouden omdat ik zelf niet meer kon en de fles idd kon ik zien hoeveel ik gaf en dan wist ik dat het voldoende voor haar was geweest.
En toen konden we er ritme in gaan krijgen… ik denk zelf dat, dat met BV nooit was gelukt.
Daarnaast was het ook een meisje (en nu nog) die graag overal bij wil zijn en vertikt om te gaan slapen.
Vanaf 3 weken is ze direct in haar eigen ledikant gegaan, lekker donker en binnen de kortste keren sliep ze 's nachts door.

De volgende keer ga ik het weer proberen om BV te geven… ik heb net zoals aaltje weinig geduld maar ik weet dat het wel kan lukken als de baby goed slaapt tussen de voedingen door.

Ik baal nog altijd van de kraamhulp die het niet goed heeft gezien dat het teveel allemaal was… naja ik ben zelf nu een stuk wijzer geworden

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009

Lekker je eigen strakke, ‘strenge’ schema aan houden! Het is jouw dochter, jouw schema en voor jullie beide werkt het. Dus niets aantrekken van familie en de meningen van anderen! Jij moet doen wat goed voelt en gaat, en aangezien je van een huilbaby een geen-huilbaby hebt gemaakt… Dus ze moeten lekker die ongevraagde adviezen voor zich houden en jullie lekker je gang laten gaan, ook al betekent dat dat je wat eerder weg gaat van een verjaardag ( ik teken er voor! )

Wat de anderen ook al zeggen gewoon doen wat jij denk dat het beste is voor jou kind en lat anderen maar er van denken wat ze willen. Ik kan me wel voorstellen dat het niet makkelijk is als er elke keer iets van gezegd word. maar dat is het probleem van die ander en niet die van jou dat moet je maar gewoon onthouden. Wij hebben ook een streng ritme. Maar ik kan dat ritme gelukkig ook bij anderen toepassen in een andere omgeving bedoel ik dan. In het begin de eerste paar maanden gingen we niet zo veel weg nu bouwen we dat een beetje op en dat gaat heel goed ze slaapt ergens anders net zo goed. Nou ja goed ze slaapt meestal een uurtje overdag maar dat doet ze thuis ook