Stoppen met roken!

Mijn man en ik zijn echte rokers, We doen het als sinds onze puber jaren, en op mijn zwangerschap na, heb ik altijd gerookt sinds ik op de middelbare school zit.
beide hebben nu een punt bereikt dat we willen stoppen. we willen over een paar maanden voor een tweede gaan, en ik wil dan graag lang en breed gestopt zijn met roken, voordat ik zwanger ben. Dit was niet het geval bij Bo toen, en ik heb het er echt ontzettend moeilijk mee gehad toen. Dit wil ik met een tweede graag al voor de boeg hebben, voordat ik zwanger wordt.
Daarnaast is het voor bo ook beter. Wij roken nu wel buiten, maar hij krijgt wel alles mee, als we naar buiten gaan zegt hij al, mama roken?? of papa roken?? Vind ik nou niet echt iets om trots op te zijn eigenlijk.
Het is beter voor onze gezondheid, en het is een leuke geld bespaarder (toch bijna 180 tot 200 euro per maand). Heb al bedacht dta ik dit wil opsparen en dan een leuk speel huisje voor in de tuin wil kopen ofzo voor Bo, als beloning dat we niet meer roken.

Maar goed, de Reden voor dit topic, we gaan woensdag stoppen, want we hebben nog 1 pak shaq hier liggen, en ik vind het zonde om die weg te doen (zo ben ik ook wel weer) dus die roken we nog op, maar daarna is het gedaan. Woensdag dus!!1

Ik vraag bij deze jullie hulp, want dat hebben we echt nodig !! Ik in ieder geval wel, mijn man denk ik ook, maar die kan ik op mijn beurt dan wel weer steunen.
Ik heb het nodig om van mij af te kunnen schrijven als ik zin heb in een sigaret , dat de drang zo onvoorstelbaar groot is, dat je bij wijze van gelijk naar de winkel wil rennen om toch een pakje te halen. Ik wil dat gewoon niet, maar ik zou het heel fijn vinden als ik op zulke momenten dan hier van mij af kan schrijven, en dat jullie mij peptalks kunnen geven!!
Alvast bedankt iedereen ennuhh…ik zal als voorbereiding op woensdag hier nog wel even een paar keer posten!!hahaahahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wat goed van jullie! Ik vind het onwijs knap!
Ik heb zelf nooit gerookt, maar aan mijn man en schoonouders gezien hoe zwaar het kan zijn! Natuurlijk kan je altijd alles kwijt hier, en aangezien ik tot April alle tijd heb…
Mochten jullie nou echt hele erge moeite hebben kan je ook naar een rookstoppoli gaan, als je het alleen niet red. Dat schijnt ook onwijs goed te helpen!
Heel veel sterkte alvast, en je hebt een goede stok achter de deur: een tweede kindje!

{{{{{{{woezel}}}}}}

Wat goed van jullie, applaus! Schrijf hier lekker van je als je dat helpt. Alvast heel veel succes! En probeer alvast de valkuilmomenten te bedenken: wat zijn de momenten dat je nu naar een sigaret grijpt. Dan ben je vast voorbereid op de moeilijke momenten die gaan komen en kan je vast alternatieve dingen bedenken om in plaats van roken te doen.

Enne: leuk! Over een paar maanden proberen om weer zwanger te worden!

Groetjes,
M

Dank jullie wel, en wat een leuke site bakmama!!! Daar zitten hele leuke huisjes bij!! Ga zo even stiekum snuffelen met manlief, kijken welke we willen hebben dan, is een extra motivatie he!!

Hoop ok zo dat het lukt, ik ga er ook echt voor!! De momenten wat voo rmij moeilijk zijn is vooral stress momenten, of als ik niks te doen heb. Als ik bv een bo heb met een driftbui, dan kan ik daarna echt zo zin en behoefte hebben aan een sigaret, om effe bij te komen (stom he)!!
Tja dat kan nu niet meer he, of althans vanaf woensdag dan!! Effe doorzetten dus!

liefs woezel

Het scheelt een hoop dat jullie samen willen stoppen, dan kunnen jullie ook steun bij elkaar vinden vanplaats dat je het alleen moet doen!
Dan word et een stuk lastiger!
Maar waar een wil is, is een een weg zeg ik altijd, dus het gaat vast goed kome!!
En inderdaad, gewoon van je afschrijven als het even tegenzit!! Succes met het vinden van een leuk speelhuisje

Nathanael is van 10-06-09

@Bakmama, eigen kracht, want in principe heb ik dat tijdens de zwangerschap ook gedaan. Daarnaaast is de lichamelijke verslaving na 72 uur weg, dus het zijn 3 dagen, en dan is het klaar en alleen nog maar psychisch (ook moeilijk zat hoor). Maar als je pleisters gebruikt, laat je de lichamelijke afhankelijkheid in stant, terwijl naar mijn idee je daar gewoon zo snel mogelijk vanaf moet.
Dus we gaan het eerst zo proberen, en mocht dat niet lukken, dan hulpmiddelen, maar eerst zo, en julie hulp natuurlijk!! Tja weet je wat het is, dna heb ik dus net een sigaret gerookt, en dan dnekik, ik ga het makkelijk volhouden, maar zodra je weer aan 1 sigaret toe bent, dan ben ik niet zo moedig hoor!! hahahahahahaha
Weet je wat stom is, ik had vrijdag echt een moment dat ik er echt genoeg van had, en zoiets had, ik stop gewoon nu, maar niet naar geluisterd, want er ligt nog rookwaar in huis, en dat vind ik weer zonde

Ja er zitten echt leuke huisjes tussen, en niet zo gek duur eigenlijk!! Denk dat Bo dat helemaal geweldig vind!! Hij is vandaag ook grotendeels de hele dag buiten geweest, met mij of met papa. Heerlijk vind hij dat!! En eten als een bouwvakker met het warme eten!! Dus misschien de remedie gevonden door gewoon heel veel buiten te spelen, dan eet hij wel???!!

liefs woezel

Sorry heb 't al verwijderd… Moet nog even ontdekken hoe ik de leeftijdsbanner van mijn ventje hierop krijg, maar zo te zie was dat nog niet gelukt…

Nathanael is van 10-06-09

Wat goed dat jullie de stap gaan zetten om te stoppen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het jullie gaat lukken.

Groetjes,
Sandra

Toppie hoor!!
Mijn vriend en ik roken gelukkig beide niet en ook nooit gedaan.
De vader van mijn vriend wel en heeft al eens geprobeerd te stoppen. Zijn remedie was trekdrop Daar is ie gek op en als ie dan een sigaret wou nam ie gewoon trekdrop
Maar helaas is het hem niet gelukt te stoppen, want de wilskracht ontbreekt Hij moest toen omdat ie een weddenschap had verloren van zn dochter Haha
Maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes!!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Top dat jullie gaan stoppen. Ik heb zelf ook gerookt. Ben van de ene op de andere dag gestopt. Nog ver voor de zwangerschap.
Ik heb er helemaal geen moeite mee gehad, ja natuurlijk heb je wel eens een moment dat je denkt wat zal ik even doen…op de momenten dat je anders ging roken.

Als je echt wil, lukt het je zeker. Hou de gedachte vast dat je het niet alleen voor jezelf doet. Maar vooral voor je kindje en misschien de 2de.

Het lukt jullie wel.

Super!!!

Wat GOED!!! Succes!!! Gaat je lukken meid!

Goed zo Woezel, Ik ben nu bijna 4 jaar geleden gestopt na 18 jaar en 2 pakjes per dag (sigarette). Ik was het ook helemaal zat. En het scheeld zeker geld. Wat k wel gedaan heb is de laatste 2 sigarette in mijn pakje laten zitten. Ik zou 9-7 stoppen en toen zaten er 's morgens nog 2 sigarette in het pakje. Dit pakje heb ik nog steeds en dat was toen echt onder het mom is mag wel maar ik hoef niet. En dat heeft mij heel erg geholpen enne woezel misschien een extra stimulance voor jou suiker en roken gaan niet samen, wij hebben het afgelopen december aan mijn schoonmoeder gemerkt dus daar ligt ook weer een plus voor je.

Groetjes,

Michèle

Heel veel sterkte en succes vandaag! Jullie kunnen het!

{{{{{woezel en man}}}}}

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Succes vandaag meid.

Groetjes,

Michèle

lieverd! hou 1 ding voor ogen! je doet dit ook voor Bo! zie hem voor je als je het moeilijk hebt…denk met heel je hartje aan hem. In mijn ogen was dat de enigste manier om het vol te houden tijdens de zwangerschap enzo…
je bent een topper en je kunt het!
ZET HEM OP!!
hoe gaat het tot dusver?

Dank jullie wel dames!! Tot nu toe gaat het redelijk, maar oh man, een sigaretje zou ik nu wel heerlijk vinden!! Bo is vandaag bij de opvang, dus ben alleen, en ik ben flink aan de schoonmaak nu om maar mijn gedachtes te verzetten!!
Weten jullie wat erg is ? Ik heb mijn man mijn portemonnee mee laten nemen, zodat ik ook geen geld in huis zou hebben wanneer ik overstag zou gaan!!
Erg he!!!
Maar goed, de baas van mijn man is nu ook een jaar geleden gestopt met roken ivm een hartinfarct, en die zei, het enige wat mij hielp om te stoppen, is als ik een sigaret wilde, ik de zin : Roken is dood!! herhaalde, en dat bleef ik herhalen tot dat de zin in een sigaret weg ebde. Zo is hij dus getopt. Ben dus al flink hard op aan het praten met de zin: roken is dood!! Het helpt wel iets, maar echt ik wou dat ike r nooi aan begnnen was (het roken dan he) , dan had ik het nu niet zo moeilijk gehad!!

Voor de mensen die gestopt zijn met roken, wanneer ging de ergste drang na een sigaret weg? Is dat na een paar dagen, en blijft dan de drag wat op de achter grond, of duurt dit weken/maanden?

liefs woezel

Je kunt Woezel!!!

Goed bezig, met je aandacht verleggen
Liefs, Anne

Goed zo meid, nu doorzetten! Denk aan Bo, Denk aan Bo! Je kunt het!!! Je kunt het!!!

oh echt, als er nu iemand langs zou komen en een sigaret aan zou bieden, dan zou ik verkocht zijn denk ik!! Gelukkig hebben we het aan iedereen verteld dat we gingen stoppen, dus ze steunen ons allemaal en zullen ons (voor degene die dan wel roken) ons ook geen sigaret geven, ondanks als we er om smeken!!
Heb dit namelijk wel afgesproken!!
Kreeg net een heel lief smsje van mijn zus, dat ze mij een hart onder de riem wilde steken en dat ze het knap vond dat we gestopt zijn. Iedereen is echt zo lief, en ik voel mij dan zo zwak…alsof ik iedereen teleurstel wanneer het niet zal lukken, maar mijzelf nog het meest.Ik ga echt op en neer, ene keer denk ik: wat, zal die stomme sigaret mij er onder krijgen, echt niet, heb nergens last van, heb het echt niet nodig!!En ik voel mij dan ook reuze sterk alsof ik de hele wereld aankan, en ik die sigaretten niet nodig heb! En het andere moment, dan kan ik bijna in janken uitbarste omdat ik echt zo graag een peuk wil…
maar het moet, ik MOET stoppen, er is geen weg meer terug, het is beter voor mij, mijn man, Bo en een eventueel tweede kindje wat ons hopelijk in de toekomst gegeven is. Ik wou alleen dat het gevoel van zo graag een peuk willen hebben weer weg gaat!!! Heeft iemand een indicatie hoe lang dat gaat duren? of is dit puur de lichamelijke verslaving wat om de hoek kijkt, en zodra die weg is, dat dit gevoel ook een stuk minder is?

liefs woezel