Stoppen met inbakeren?!

Hoi hoi

Dat was dus drama gisteren en vannacht… nou ja drama… om 19.40u zei ik nog ze valt in slaap… om vervolgens om 20.45u te horen dat ze alweer wakker was en echt honger had!! Dus dan maar de laatste fles… om half 3 vannacht dus ongeveer weer een fles en ook echt weer superhonger… en dan nu vanochtend om kwart over 7… misschien wat meer in de flessen doen nu… heb het echt het idee dat het inbakeren niet helpt… wat denken jullie nog ff proberen of mee stoppen?? Het inslapen wordt niet beter, merk wel dat rust en regelmaat werken… Misschien een keer naar bed zonder inbakeren en kijk hoe dat gaat? Ben zo onzeker nu… pfff…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Ik zou nog niet stoppen met inbakeren hoor. misschien wachten tot er een week verstreken is. Misschien ligt het aan de voeding. Hoeveel krijgt ze nu per fles?
Je zou ook dan misschien Nutrilon Forte gaan gebruiken is voor hongerige baby’s( Als je nutrilon gebruikt natuurlijk)

Je gebruikt toch de Snug en Tug? Misschien kan je als het echt niet gaat werken de Puckababy gaan gebruiken. Daarbij kunnen ze nog wel hun armpjes bewegen maar niet in het gezichtje slaan.
Ik had hier eerst ook een strakke maar dat werkte ook niet en met de Puckababy dus wel…
kijk anders even op www.puckababy.com. hij is wel duur maar de moeite waard

Liefs

Lilypie

Misschien een idee om een losser slaapzakje te gebruiken en de armsgaten dicht te maken? Een beetje het idee van de puckababy… Als ze eenmaal slaapt is ze namelijk niet onrustig, het is puur het in slaap komen…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

dat kan ook idd… Kijk dan wel uit dat zeniet haar armpjes bij het hoofd eruit gaan. Bij de puckababy kan dat namelijk niet.
En wat ga je nou met de voeding doen?

Liefs

Lilypie

Ze werd net een uur voor de voeding wakker, dus ik d8…die heeft weer honger… vollere fles gemaakt, maar nee, waren krampjes…ze dronk 30cc en ging toen vrolijk rondkijken… ging na 10 minuten op mijn arm gapen, dus hup terug naar bed… nu ligt ze weer te brullen… heb nu een slaapzakje met armsgaten dicht gemaakt…als ze erg lang door huilt toch maar weer inbakeren pfffff… huilen staat me nader dan het lachen…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Wat lastig he en wat word je er onzeker van als je niets precies weet wat je moet doen. Ik herken dat zo.
Heb je het inbakeren trouwens via het CB gedaan. Het is nl altijd wel verstandig om eerste na te laten kijken of er niets met de heupjes aan de hand is of dat er een andere lichamelijke reden is dat ze huilt. Bijvoorbeeld omdat ze pijn heeft.

Als dat het allemaal niet is en ze heeft moeite met inslaap komen, omdat ze zichzelf wakker houdt door haar bewegelijkheid etc dan zou ik zeker het inbakeren nog even doorzetten. Slaapzakje kan ook, maar ik zou 1 ding proberen en dan gewoon echt zeker een week. Merk je na die week dat het alleen maar erger wordt (bij alle slaapjes) dan zou je iets anders kunnen proberen. Maar zeker nog even doorzetten. Je kleintje moet er ook aan wennen.

Verder zou je kunnen proberen om teveel prikkels zoveel mogelijk te voorkomen. Ik heb bij Dani bijvoorbeeld een tijdje het mobiel uit zijn box gehaald en maar een paar speeltjes.
Ik denk aan je hoor!! Wat ik weet hoe rot je je kan voelen…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou idd echt nog even volhouden hoor met inbakeren. Misschinien kan je tegen krampjes Cinababy van VSM gebruiken.

Liefs

Lilypie

Hoi hoi,

pfoe je wordt er idd onzeker van, ze slaapt nu wel weer hoor, maar was wel weer brullen natuurlijk om in slaap te komen… ze is wel idd eerst onderzocht door het CB… ik heb ook idd zo veel mogelijk weggehaald uit de box, er staan nu 2 knuffels en de mobile hangt er… voor de krampjes gebruik ik Infacol en dat werkt in principe prima hoor, was het gaan afbouwen en deed het nu om de voeding… snel weer terug naar elke voeding dus! Ze is nu in het slaapzakje in slaap gevallen, dus denk dat ze d’r eigen idd gewoon in slaap moet huilen… mijn man denkt ook dat ik haar meer moet knuffelen en bij me moet houden en dat ik me te erg aan een schema houdt… wat moet ik nou?!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Zou misschin wel helpen lekker knuffelen! Maar dat moet je man ook doen toch
Lekker bij je nemen na de fles en daarna pas in bed of lekker in bad doen wil ook nog wel is helpen…

Liefs

Lilypie

mijn vriend vond dat ik me ook veel te veel aan het schema vast hield…hij vond dat we gewoon overal naar toe moesten gaan. Was het daar absoluut niet mee eens en heb het ook niet gedaan. Als hij papa dag had mocht hij het zelf bepalen…het is tenslotte ook zijn kindje, maar als ik thuis was ging het gewoon volgens zijn schema…en ik merkte dat dat ook goed werkte. En als ze lekker wakker zijn, tuurlijk dan lekker knuffelen, maar als ze moe zijn en willen slapen moet je ze niet teveel prikkels geven en prikkels krijgen ze ook door steeds naar de toe te gaan en de knuffelen.
Ze hebben het huilen vaak nodig om alles te verwerken en zo in slaap te komen. Als je dan steeds naar haar toe zou gaan, moet ze weer meer verwerken en dan blijf je aan de gang. Als ze echt overstuur is en non stop blijft huilen…ja dan natuurlijk haar troosten, maar als er ook (kleine) tussenpozen zijn…toch maar even laten huilen…hoort echt bij het inslaap vallen en wordt echt op den duur minder…

Gewoon lekker thuis blijven en HEEL veel knuffelen.!!

@ Saro: Hoe gaat het bij jullie met uitbakeren?

Liefs

Lilypie

Gaat goed! Overdag slaapt Dani alle slaapjes in zijn slaapzak en die slaapjes gaan ook goed. Hij ligt nu ook alweer lekker ruim 1,5 uur te slapen.

's nachts hebben we hem nog wel in de doek, met 1 armpje vrij. We willen binnenkort ook dit slaapje gaan afwisselen in de slaapzak. ik vind dat nog wel spannend, maar denk wel dat hij dit kan. 1 armpje los gaat ook goed.

Het is dus eigenlijk best vanzelf gegaan, maar we hebben het wel heel rustig gedaan en steeds per slaapje, zodat hij de andere slaapjes nog wel goed sliep. Grappig dat het dan ineens wel lukt!

Tuurlijk wil ik ook lekker knuffelen…maar stel dat ze wakker wordt en nog geen honger heeft, maar toch niet meer wil slapen?! Wat doe ik dan? Gewoon ook lekker bij me nemen en w88 tot ze honger krijgt? En als ze geen honger krijgt maar gaat gapen? Weer op bed leggen zonder eten te geven?

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Als ze wakker wordt en ze begint in bedje te huilen zou je haar kort even kunnen laten huilen. Misschien valt ze wel weer in slaap en anders inderdaad lekker bij je nemen. Je zou haar ook even in haar kamertje bij je kunnen nemen. Je zal snel genoeg zien of ze dan alweer moe is of echt gewoon wakker. Als ze dan vrij snel alweer moe wordt weer lekker in bedje leggen en anders even met haar knuffelen en “spelen” of even in de box leggen. Mocht je merken dat ze op een gegeven moment toch weer moe aan het worden is en ze bijvoorbeeld pas over een half uur de fles moet hebben zou je haar de fles ook eerder kunnen geven. Dan kan ze daarna met een verzadigd gevoel naar bedje. Als ze echt heel lang voor voedingstijd wakker wordt en echt niet meer wil slapen zou je ook even met haar kunnen gaan wandelen. Dan valt ze misschien in de wagen nog even in slaap en op het moment dat je thuis bent is het dan ondertussen wel tijd voor de fles.

Snap je vragen trouwens helemaal, want die had ik ook toen mijn zoontje zo oud was. Ik was altijd heel erg met zijn slapen bezig. Dit wordt steeds makkelijker…

Maar als je haar dus tussendoor bij je neemt en weer op bed legt als ze moe is, dan doorbreek te toch de regelmaat?

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Hmmm nu dus die slaapzak met dichte armsgaten aangegeven en ga ik kijken terwijl ze slaapt… ligt er een klein gedeelte van de zak over haar mondje (haar neusje was vrij) omdat ze in die zak dus haar handen omhoog deed als ze sliep (wat wel een teken is van totale ontspanning toch?!), dus heb de veiligheidsspelden eruit gehaald en de zak ff goedgetrokken. Ze sliep gewoon verder… zou het kunnen dat ze voorheen zo onrustig sliep vanwege de missende regelmaat en krampjes?!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

nou hier echt precies t zelfde. ben ook erg gaan twijfelen of t nu echt t inbakeren helpt. zodat ik haar op de doeken leg, begint ze te krijsen echt te krijsen. in bed is t zeker tien minuten krijsen en wat ik al eerder zei ze wordt toch nog wel eens tussendoor wakker. en s nachts terug leggen was ook weer een drama. heb gister de puckababy maar aangedaan en kijken of t nu zo veel verschil maakt. moet zeggen dat dit eigenlijk beter werkt voor mijn gevoel. vanmorgen werd ze weer wakker tussendoor dus tutje gegeven en ze sliep dus gewoon verder. ze heeft geslapen van 8 tot 12 heb haar wakker gemaakt voor de voeding. ze viel in mijn armen weer in slaap dus na de voeding nog even geknuffeld en hup weer naar bed. ze ging niet sputteren toen ik de puckababy aan deed. wel even huilen geen krijsen meer en na tien minuten is t heerlijk stil boven. kijken hoelang ze nu slaapt.
ik zou inderdaad als ze veel te vroeg wakker wordt eigenlijk, haar op der kamertje troosten of haar gewoon laten liggen en zo troosten en toch proberen terug te leggen. houdt t huilen dan echt niet op inderdaad de voeding wat eerder geven.
maar bij mij werkt dat dus ook niet echt want dan drinkt ze de fles niet leeg of valt ze na 5 minuten in mijn armen in slaap. en dan b;lijf je heel de dag weer tobben.
ik vind t ook erg lastig om die rust en regelmaat te houden af en toe. bij mijn zoontje tygo, die echt goed sliep hoefde dit dus ook niet. die kon ik overal mee naar toe nemen en die sliep ook overal. en als ik terug kwam van een wandeling legde ik hem over in zijn bedje en hij sliep ook weer verder.
ik zou proberen haar toch zoveel mogelijk als t slaaptijd is in bed laten liggen. maar inderdaad het ene kindje heeft meer slaap nodig dan t andere kindje. en inderdaad lekker knuffelen etc hoort erbij, maar die kleintjes hebben hun slaap zo hard nodig en te veel prikkels is ook weer niet goed.
moeilijk af en toe. ik ga soms ook erg twijfelen wat nou de beste manier is etc.
misschien inderdaad de puckababy bestellen, maar zou dan voor een tweedehandse kijken, stel je voor dat dat t ook neit is heb je zo een dure zak gekocht. ik heb hem kunnen lenen van een collega.
succes
groetjes jolanda

Hoi hoi,

heb het dus vanmiddag met een gewone slaapzak geprobeerd en ben zelf ook ff gaan liggen ik hoorde haar vanuit onze kamer druk ademen en toen ik stiekem ging kijken was ze druk met haar armpjes aan het maaien. Ze huilde dan wel niet maar was wel heel druk en dus niet aan het slapen. Dus hup die bakerdoek weer aan, wel 7 minuten (valt weer mee he) huilen, maar ze viel wel in slaap… hou het toch nog maar ff vol… zal idd die 3e/4e dag wel zijn…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Hoi,

Alleeerst Inbakeren duurt een week tot twee weken voordat ze het principe echt te pakken hebben. Je heb momenten dat het goed lijkt te gaan en je hebt momenten dat het slecht gaat en ze lijken terug te vallen.
Waar je nu mee bezig bent is niet duidelijk voor haar. Want ze weet nu niet wat je wil. Namelijk dat ze moet gaan slapen. Als je nu gaat twijfelen gaat haar lichaam ook twijfelen.
Je wordt daarbij even danig op de proef gesteld. Maar je moet je zelf eens indenken je hebt vanaf je geboorte moeite met slapen en kon op een gegeven moment alleen maar huilen huile en nog een huilen. Puur van vermoeidheid. Ze is niet ander gewent. Dit moet even uit haar systeem. En daarbij de vermoeidheid is niet ineens met twee goede slapen over. Je moet haar echt de tijd geven.

Ten tweede de honger. Dit is bij mij en mijn vriendinnen een bekent verschijnsel. De eerste dagen hebben ze het nog niet maar ineens gaan ze iets inhalen. Doordat ze zoveel huilde hadden ze vaak net genoeg enrgie om iets te drinken. Nu merken ze even dat ze iets te kort komen. Ik zou haar even een kwart fles of halve extra geven. Voor een paar daagjes maak dat niet uit. Zorg wel dat je deze alleen geeft als aangeeft honger te hebben en het nog neit binnen een halfuur voor de standaard voeding is. En bouw hem af als je denkt dat ze het wel zou moeten redden.
Als ze honger blijft houden even het cb bellen misschien mag ze standaard meer hebben.
Ten derde: Zet een wekker op een kwartier Ik heb het je al eerder voorgesteld maar echt het werkt. Een kwartier duurt langer dan je zelf denkt als ze liggen te huilen. En hou het principe van elk kwartier dat ze huilt aan.
Na eerte kwartier suus je haar en geef je haar een dikke knuffel desnoods speen er weer in. Tweede kwartier je troost haar alleen met daden dus niet met woorden evt een klein ssstje maar meer niet. derde kwartier alleen een aai over de bol en klaar. Het is even werken en volhouden maar echt het gaat werken.

En dan je vraag wat te doen als ze wakker is en het is nog geen tijd of te vroeg of als ze niet lang heeft geslapen. Zolang ze niet de beol bij elkaar gilt laat haar lekker liggen. Begint ze de boel bij elkaar te gillen kijk of ze een poep of plasbroek heeft. Bakker haar alleen tot de helft uit en kijk. Is het dat niet neem haar dan bij je probeer je daarbij wel verder aan het schema te houden dus niet eerder voeden of wat ook.
Ook ingebakerde kindjes hebben hun wakkere uurtje slaapje. Kijk bij welk slaapje het ze doet is dat altijd hetzelfde bouw deze dan in het schema.
Probeer na het wakker worden gelijk te voeden en te verschonen en neem dan wat ikzelf noem kwaliteit tijd. Knuffel met haar lees een heel klein verhaaltje voor leg haar ook even in de box. Praat veel tegen haar vertel haar alles vwat je doet of aan het doen bent. En echt ze krijgt dan echt genoeg tijd van jou,. Bouw bij het slapen gaan ritueel een knuffelmoment in. Ga even met haar op haar kamer ingebakerd in een stoel zitten knuffel haar of praat zachtjes nog wat met haar.
En leg haar dan weg.

Oja Bij inbakeren is het heel belangrijk dat alles op een dag dus ook badje op een bepaald tijdstip elke dag gebeurt. (dus elke dag hetzelfde kijk gaat het op zondag ander bouw dat er langzaam in) Kijk natuurlijk niet op de vijf minuten maar binnen een tijdslijn van een 20 minuten. Het vergt misschien wat aanppassingen van je zelf maar echt je zal er profeit van hebben.
En wat ok belangrijk is probeer de eerste twee weken thuis te blijven en op dezelfde tijd boodschappen te doen en alleen dat. is moeilij maar ga desnoods sávonds even zelf weg als de muren op je afkomen en laat papa thuis.

Ik moest ook heel erg wennen en mijn eigen dagritme enigzins omgooien maar binnen twee weken hadden wij een z’n ander kind en waren we er ook zelf aangewend dat we spijt zouden hebben gehad als we er niet aan waren begonnen.

Heel veel succes

groetjes

lon106

hoi hoi,

als ik zo je eerste verhaal lees komt ze maar 1 keer snachts, dat valt toch wel mee?
timo komt nog stees snachts en die is nu bijna 2,5 maand.

er wordt met inbakeren wel aangegeven dat j eigenlijk minimaal 8 weken moet inbakeren.
2 weken om te wennen en 6 om in te slijten

ik wil nu ook beginnen met afbouwen, maar hij huild nog zo veel dat ik het moeilijk vind. misschien ook het slaapzakje dichtnaaien. heeft iemand ervaring met afbouwen en pacco doeken?

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />