Hoi,
Alleeerst Inbakeren duurt een week tot twee weken voordat ze het principe echt te pakken hebben. Je heb momenten dat het goed lijkt te gaan en je hebt momenten dat het slecht gaat en ze lijken terug te vallen.
Waar je nu mee bezig bent is niet duidelijk voor haar. Want ze weet nu niet wat je wil. Namelijk dat ze moet gaan slapen. Als je nu gaat twijfelen gaat haar lichaam ook twijfelen.
Je wordt daarbij even danig op de proef gesteld. Maar je moet je zelf eens indenken je hebt vanaf je geboorte moeite met slapen en kon op een gegeven moment alleen maar huilen huile en nog een huilen. Puur van vermoeidheid. Ze is niet ander gewent. Dit moet even uit haar systeem. En daarbij de vermoeidheid is niet ineens met twee goede slapen over. Je moet haar echt de tijd geven.
Ten tweede de honger. Dit is bij mij en mijn vriendinnen een bekent verschijnsel. De eerste dagen hebben ze het nog niet maar ineens gaan ze iets inhalen. Doordat ze zoveel huilde hadden ze vaak net genoeg enrgie om iets te drinken. Nu merken ze even dat ze iets te kort komen. Ik zou haar even een kwart fles of halve extra geven. Voor een paar daagjes maak dat niet uit. Zorg wel dat je deze alleen geeft als aangeeft honger te hebben en het nog neit binnen een halfuur voor de standaard voeding is. En bouw hem af als je denkt dat ze het wel zou moeten redden.
Als ze honger blijft houden even het cb bellen misschien mag ze standaard meer hebben.
Ten derde: Zet een wekker op een kwartier Ik heb het je al eerder voorgesteld maar echt het werkt. Een kwartier duurt langer dan je zelf denkt als ze liggen te huilen. En hou het principe van elk kwartier dat ze huilt aan.
Na eerte kwartier suus je haar en geef je haar een dikke knuffel desnoods speen er weer in. Tweede kwartier je troost haar alleen met daden dus niet met woorden evt een klein ssstje maar meer niet. derde kwartier alleen een aai over de bol en klaar. Het is even werken en volhouden maar echt het gaat werken.
En dan je vraag wat te doen als ze wakker is en het is nog geen tijd of te vroeg of als ze niet lang heeft geslapen. Zolang ze niet de beol bij elkaar gilt laat haar lekker liggen. Begint ze de boel bij elkaar te gillen kijk of ze een poep of plasbroek heeft. Bakker haar alleen tot de helft uit en kijk. Is het dat niet neem haar dan bij je probeer je daarbij wel verder aan het schema te houden dus niet eerder voeden of wat ook.
Ook ingebakerde kindjes hebben hun wakkere uurtje slaapje. Kijk bij welk slaapje het ze doet is dat altijd hetzelfde bouw deze dan in het schema.
Probeer na het wakker worden gelijk te voeden en te verschonen en neem dan wat ikzelf noem kwaliteit tijd. Knuffel met haar lees een heel klein verhaaltje voor leg haar ook even in de box. Praat veel tegen haar vertel haar alles vwat je doet of aan het doen bent. En echt ze krijgt dan echt genoeg tijd van jou,. Bouw bij het slapen gaan ritueel een knuffelmoment in. Ga even met haar op haar kamer ingebakerd in een stoel zitten knuffel haar of praat zachtjes nog wat met haar.
En leg haar dan weg.
Oja Bij inbakeren is het heel belangrijk dat alles op een dag dus ook badje op een bepaald tijdstip elke dag gebeurt. (dus elke dag hetzelfde kijk gaat het op zondag ander bouw dat er langzaam in) Kijk natuurlijk niet op de vijf minuten maar binnen een tijdslijn van een 20 minuten. Het vergt misschien wat aanppassingen van je zelf maar echt je zal er profeit van hebben.
En wat ok belangrijk is probeer de eerste twee weken thuis te blijven en op dezelfde tijd boodschappen te doen en alleen dat. is moeilij maar ga desnoods sávonds even zelf weg als de muren op je afkomen en laat papa thuis.
Ik moest ook heel erg wennen en mijn eigen dagritme enigzins omgooien maar binnen twee weken hadden wij een z’n ander kind en waren we er ook zelf aangewend dat we spijt zouden hebben gehad als we er niet aan waren begonnen.
Heel veel succes
groetjes
lon106