Stephan naar KNO-arts geweest / ik keelontsteking

Hoi Bieb.
Als die AST nou niet goed is moet je dan opgenomen worden?Of weet je dat nog niet.
Anders kan het toch ook nog wel even wachten misschien tot na je vakantie.
Maar ja het is natuurlijk misschien te gevaarlijk om er mee te wachten.
Nou hopelijk valt het allemaal mee voor je,en ga je je snel weer wat beter voelen.
Sterkte en tot horens.
Groetjes Eljada

Heel veel succes vandaag.
Ik hoop dat het allemaal wel meevalt, maar
je hebt er zo’n last van dat het volgens
mij vergeefse hoop is.
Maar de keerzijde is dan wel dat ze er iets
tegen gaan doen. Dan kan die reis nog zo
leuk zijn, je gezondheid is 1000x belangrijker.
Heel veel sterkte en we horen het van je.

Liefs Kristel

Bedankt voor de lieve reakties.

Ben weer naar de huisarts geweest net.
Hij heeft gekeken naar die rode plek (hij had mij zelf nog niet gezien, had vorige week dus een andere huisarts).

Inmiddels heb ik sinds gisteren op mijn andere been ook zo’n pijnlijke rode plek. Echt geweldig!

Maar goed.
Die AST-waarde hoor ik dus maandag pas.
Het is een belangrijke waarde.
Als hij verhoogd is, dan klopt het hele verhaal en is dit veroorzaakt door een streptokokbacterie.

Als de waarde NIET verhoogd is, dan gaat hij overleggen met de internist.
Dan klopt er namelijk iets niet en kan ik dus andere ziektes hebben.
Dat moet dan uiteraard onderzocht worden.
Hij heeft het er zelfs over gehad dat de internist dan bepaald of ik wel of niet naar Amerika kan.
Pffff…
Nou moet ik nog bijna een week wachten op die belangrijke uitslag!!!

Verder papieren meegekregen om eind van de week (vrijdag) weer bloed te laten prikken. O.a. omdat mijn bloedbezinking dus te hoog was.
Verder heeft hij erg veel aangekruist. Nou ja, wel prettig, want ik haat bloed prikken dus dan liever alles tegelijk

Verder voel ik me doodmoe (gisteren weer hele dag op bed) en wordt ik aardig “down” als ik eerlijk moet zijn.
Maar dat komt ook door die onzekerheid.
Dat wachten op de uitslag van die AST-waarde (mag ik wel of niet op vakantie) en omdat ik zo doodmoe ben denk ik.

O ja de misselijkheid, waar ik elke dag last van heb, kan ook door de vele peniciline komen. Nooit aan gedacht, maar klinkt erg logisch inderdaad.

Nou ja, we wachten het maar af. Zit niks anders op.

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 11 May 2004 11:01:19

Pfffffffffff…

Ben opgelucht!

Heb de huisarts op de gok gebeld om te vragen of de uitslag van die AST-waarde misschien heel toevallig, per ongeluk al binnen was (zou eigenlijk maandag pas komen) en ze hadden het!!!

De AST-waarde is verhoogd en dat geeft aan dat het om een streptokok bacterie gaat en dus niet om één of andere ANDERE ziekte.
Ik hoef in eerste instantie dus NIET naar de internist voor verder onderzoek.
En ik kan “gewoon” naar Amerika!

Ik krijg wel voor alle zekerheid een antibiotica kuur mee, voor het geval ik daar toch weer keelpijn krijg (daar is het door ontstaan een paar weken terug) of voor als die plekken op mijn been opeens weer veel erger worden.
En na de vakantie moet ik meteen weer naar de huisarts terug om die AST-waarde te checken etc.

Kijk, ik ben natuurlijk nog steeds niet blij dat ik die streptokok bacterie heb.
Voel me ook nog steeds heeeeeeeeel moe en heb sinds twee dagen weer lichte keelpijn enzo.
Ik vertrouw het dus nog niet helemaal.
Maar ik ben WEL blij dat ze nu weten dat het om die streptokok bacterie gaat!!!
Dat sluit een heleboel andere “enge” dingen uit!

Ik maak nu die derde (zwaardere) antibiotica kuur af en dan moet ik ook echt opgeknapt zijn.
Zo niet, dan moet ik voor de vakantie nog even bij de huisarts langskomen.

Maar goed, voor nu ben ik érg opgelucht!!!

Liefs, mamma van Stephan

Fijne vakantie meid

Liefs Kristel