Stephan naar KNO-arts geweest / ik keelontsteking

Vanmorgen waren we dus bij de KNO-arts.

Alles even verteld (dat hij altijd verkouden is, van de oorontstekingen, dat hij regelmatig zomaar een dag of twee koorts heeft, niet echt goed eet, etc. etc. etc.).

Daarna ging de arts in zijn oortjes kijken. Ging prima (tsja, Steef is het inmiddels wel gewend, haha!!)

Daarna keek hij in zijn mond en gaf zo ongeveer dezelfde reaktie als de huisarts vorige week, namelijk:
“wow, dat zijn hele grote amandelen zeg!!”

Conclusie: zowel zijn neus- als keelamandelen moeten eruit.

Dus wij beneden een afspraak gemaakt, kan hij pas op 17 juni terecht!
Pfffff…dat is nog 2,5 maand!
Daar baal ik best van, aangezien hij dus moet groeien (zie verhaal CB) en omdat ik het gewoon zielig voor hem vind dat hij non-stop verkouden is, steeds maar hoest, elke keer weer koorts heeft, moeite heeft met eten etc.

Dus terug gegaan naar de arts-assistente en verteld dat er pas over 2,5 maand plek is (en situatie van niet eten uitgelegd).
Zij ging even overleggen met de arts maar het uiteindelijke antwoord was: vol is vol.

Er zit dus niks anders op dan nog een tijd aan te modderen

Die operatie is trouwens 6 dagen voor zijn derde verjaardag. Maar dan is hij alweer hersteld.
Ze zeggen dat het zo’n 3 dagen duurt, zeker omdat het én zijn neusamandelen én zijn keelamandelen zijn.

Nou, ben benieuwd.

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 08 Apr 2004 17:55:40

Gewijzigd door - Bieb op 05 May 2004 23:33:40

pffff idd lang wachten en een ander ziekenhuis academiche

maar gelukkig doen ze er wat aan en je zult zien je manneke knap daarna zo lekker op

hee sterkte

Hoi,

Heb al naar twee andere ziekenhuizen in de buurt gebeld, maar kom op dezelfde tijdsduur uit helaas

Wat duurt dat nog lang zeg.
Het schijnt dat het idd niet lang duurt voordat ze hersteld zijn. Bij mij zijn de amandelen gepeld, worden ze bij Stephan gepeld of geknipt?

Liefs Kristel

Ehm…daar stond een stukje over in het boekje dat ik mee kreeg.
Bij volwassenen gaat het wat moeilijker dan bij kinderen (volwassenen hebben naderhand ook veeeeel meer pijn) en bij volwassenen heet het pellen.
Bij kids heet het knippen.
Dit omdat het allemaal makkelijker gaat.
Ik zal straks eens kijken hoe dat nou precies in dat boekje stond.

Verder hoor ik Steef steeds hoesten als een gek en steeds roepen: Bah! (vieze neus) en dan baal ik echt hoor, van die twee maanden!
Nou ja, ik moet me er maar bij neerleggen, voordat ik er echt sagarijnig van wordt.

Liefs, mamma van Stephan

Lekker veel ijsjes geven, zonder suiker.
Dat kan de keelpijn natuurlijk verminderen.
xew jewh mn,jk ,., ck5kyk

En ook de groeten van Sanne

Liefs Kristel

Haha, ik dacht al, wat staat DAAR nou???
Geef maar een knuffel terug aan haar!

Hoi Armanda,

We zijn dus juist naar Harderwijk geweest .
Maar ja, je ziet het: ruim 2 maanden wachttijd.
Ja, er waren nog wel een paar spoed-plekjes die ze openhouden, maar dat is voor “heel zieke kindjes” zoals die mevrouw dat zei.
Kan ik me wel wat bij voorstellen hoor!
Maar al is Stephan niet “heel ziek”, ik vind toch dat hij eerder geholpen moet worden.
Ook omdat het CB zegt (constateerd) dat zijn groei niet goed gaat de laatste tijd enzo.
En het is gewoon rot als je kind non-stop loopt te hoesten, te snotteren, en om de week/paar weken koorts heeft.
En dus moeite heeft met eten.
Maar goed, ik kan het blijven herhalen omdat ik me er aan erger, maar dat kan ik beter niet doen.
Zoals ik net al zei: ik zal me er maar gewoon bij neer moeten leggen dat het nog zo lang duurt.

Gewijzigd door - Bieb op 08 Apr 2004 17:55:10

Hoi Bieb.
Ongelooflijk zeg dat je zo lang moet wachten.
Je hebt in ieder geval wel genoeg tijd om hem rustig voor te bereiden.En wees maar blij dat de neus en keel amandelen eruit gaan.Ben je er in 1 keer vanaf.
Wil niet zeuren trouwens hoor.Maar ik werk zelf in het Sophia in Zwolle.Daar hebben ze elke woensdagmiddag een heleboel kinderen voor verwijderen van de amandelen.
Heb je die al geprobeerd?
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Mijn moeder had het er wel over (over Zwolle, om het daar nog te proberen).
Maar het is toch bijna een uur rijden en ik weet niet of dat zo prettig is als hij net geholpen is die dag. Om dan een uur in de auto te moeten zitten bedoel ik.

En we zouden dan zowiezo eerst weer voor een consult moeten komen, net als vandaag.
En die arts moet er dan wel toevallig hetzelfde over denken, snappie?

Dus we zouden dan eerst moeten kijken of we op korte termijn daar kunnen zijn voor een consult, en daarna dan voor die “operatie”.

Maar ik kan natuurlijk altijd effe bellen morgen om te vragen wat hun wachttijd ongeveer is, NA een consult.
In Emmeloord bedroeg die wachttijd, na het consult, nog 6 weken. Dan kwam je nog uit op begin Juni. Weinig nut dus, helaas.

Ik denk dat ik morgen wel even bel. Ze weten vast wel ongeveer wat de wachttijd is.
Alleen geen idee hoe dat met de verzekering zit. Volgens mij kan ik zo’n tweede consult (bij een ander ziekenhuis) misschien wel als een “second-opinion” indienen.

Bedankt voor je reaktie!

Gewijzigd door - Bieb op 08 Apr 2004 21:27:48

Oh, hoi Armanda
Je plaatste je berichtje tegelijk met mij ongeveer, haha!
Nou, je hebt mijn reaktie misschien al gelezen.
Ik ga denk ik wel even bellen.
Maar het risico zit erin dat een andere arts er misschien wel anders over denkt en bijv. alleen zijn keelamandelen wil verwijderen.

Nou ja, we zien wel ff.

jee bieb wat een ingreep voor stephan ,maar hij knap er wel van op. ja er is over al een wacht lijst . ik kan zelf ook pas op 24mei bij de uroloog te recht een maand maar ja wat moet ik .

groetjes marielle

Hoi Bieb.
Nou je kunt toch vragen of ze de medische gegevens evt.naar zwolle kunnen doorsturen?
Zou een mooie boel worden als de ene arts iets wel wil verwijderen en de andere niet.
Stel je voor dat het om een been zou gaan!hahaha grapje.
Wij hadden dr Waalkens.Wij waren heel tevreden.Gaf ons echt het gevoel dat we serieus werden genomen.
succes ermee.
En ik zou het niet van dat uur rijden af laten hangen.Als je eenmaal in de auto zit…
Helamaal door die groeiachterstand,wat Armanda ook zegt,ik kan me niet voorstellen dat dat niet urgent is!
Groetjes eljada

De zus van mijn buurvrouw heeft een dochtertje en die is ook naar Harderwijk geweest i.v.m. dezelfde problemen als Stephan.
Ze moest toevallig ook op dezelfde dag en bij haar werd ook geconstateerd dat zowel haar neus als keelamandelen eruit moeten.
Zij kon op 18 juni terecht voor de operatie. 1 dag later dan Stephan dus.

Nou hoorde ik dat ze weer ziek was en weer een penicilinekuur nodig had.
De huisarts heeft toen (weet niet precies hoe) ervoor gezorgd dat ze eerder geopereerd zou worden. Maar dat scheelde maar 3 weken.
Nu stond ze verder op een soort “reserve-lijst” voor als er mensen afbellen en er opeens plek is.
En tot haar stomme verbazing werd ze gebeld dat er toevallig iemand afgebeld had.
Nu kan haar dochtertje dus over 2 weekjes al geholpen worden!!
Echt hartstikke fijn, want ook dat meisje eet heel slecht en is vaak ziek etc.

Maar het bracht mijj dus wel op het idee om Harderwijk even te bellen.
Nu sta ik daar ook op de “reserve-lijst” maar ze zeiden wel dat er bijna nooit afgebeld wordt.
Maar ja, niet geschoten is altijd mis toch???
Voor hetzelfde geld besluit iemand om opeens op vakantie te gaan of weet ik veel wat en kan Stephan wel eerder geholpen worden.
Ik hoop het echt, want hij loopt nog steeds te snotteren en te hoesten en vanmiddag was hij opeens weer heel warm enzo.

Nou ja, we kunnen alleen maar duimen dat er iemand afbelt.
Misschien bel ik over twee weken wel weer.
Totdat ze gek van me worden en denken: laat dat mens alsjeblieft voorgaan!
Nee hoor!!! Zo ben ik niet!!
Maar ik kan over een paar weekjes natuurlijk altijd even vragen of er toevallig een plekje is.

ja hoor ik zou het ook doen hoor bieb,en voor al voor een kind .voor stephan is het ook spoed toch.veel sterkte er mee

veel liefs marielle knuffels van tanja

Hoi Bieb.
Goed dat je gebeld hebt joh.
Ik heb zelf een tijdje bij de afdeling opname gewerkt en als mensen belden dan legden wij hun opname briefje ook altijd bovenaan.Dus er werd altijd rekening mee gehouden
Wie weet is ie over een paar weekjes al aan de beurt!
Ik hoop het voor je!
Groetjes Eljada

ja ik vind het ook goed dat je gebeld hebt hoor!! jet is zoooo vervelend als je kind steeds niet lekker is… en dan heb jij in ieder geval het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt… meer kun je niet doen behalve duimen dat hij eerder aan de beurt is… en ik zal voor je mee duimen…

maureen

wat vervelend voor stephan, hopelijk merkt die er verder niets van en hersteld het snel zodat tie zn verjaardag lekker kan vieren
kuzz ciska

He Bieb,

Wat vervelend dat je zoontje geopereerd moet worden. De operatie op zich is natuurlijk al geen pretje, en dan moet je ook nog zo lang wachten. Bij mij op school zijn ook veel kinderen die regelmatig naar een arts moeten voor controle of wat dan ook. En ik weet van die ouders dat ze echt heel erg kwaad moeten worden en echt op hun kop kunnen gaan staan, voordat ze eindelijk wat naar voren worden geschoven op de wachtlijst. Eigenlijk gewoon belachelijk. Ik wens je heel veel succes en hoop maar dat jullie wat eerder aan de beurt zijn.

Groetjes,
Suus

Hoi Suus,

Bedankt voor je berichtje!
Ook ik hoop dat hij sneller aan de beurt is natuurlijk en ik weet dat je dus bij heel veel artsen (helaas) zowat op je kop moet gaan staan voordat ze je “helpen” etc.
Het is wel frustrerend.
Want je hebt gewoon het gevoel dat ze je niet serieus nemen.
Maar ja, wat doe je er verder aan hè?
Kan alleen maar heeeeel hard hopen dat hij toch wat eerder mag.