Stephan naar KNO-arts geweest / ik keelontsteking

nou ik zit het hele verhaal eigenlijk nu pas te lezen, maar ik vind het nogal niet wat zeg. pfff wat een ellende voor jullie!! ben blij dat stephan zich beter voelt maar wat erg voor jou zeg. ik vind het ook lang duren voordat die kuur aanslaat hoor. maar daar heb je niks aan( wat ik vind) in ieder geval hoop ik met je mee dat het snels weg is. en je zeker niet schulidig gaan voelen hoor!! zorg masar dat je opknapt… heel heel veel beterschap en een kuss van mij

maureen

Hoi, ik kom weer ff mopperen hoor
Ik baal als een stekker.
Voel me nog steeds als een ouwe taart i.p.v. als een 29-jarige (extreem moe).
Heb nog steeds last van keelpijn en oorpijn aan 1 kant en non-stop hoofdpijn

En vandaag als klap op de vuurpijl had ik weer een hele rare rode plek op mijn been.
Vijf jaar geleden heb ik ook zo’n hevige keelontsteking gehad en kreeg ik weken later opeens allemaal rode plekken op mijn benen en vrij snel daarna ook op mijn elleboog.
Die plekken zijn ongeveer 5 cm groot, rood en hard in het midden en ze doen VRESELIJK pijn!!!
Echt niet normaal.
Nu heb ik dus sinds vanmorgen weer zo’n plek op mijn been.

Morgenochtend om 11.20 uur ga ik eindelijk maar weer eens naar de huisarts.
Heb er helemaal genoeg van nu!!!

Vijf jaar geleden ben ik trouwens volledig door de molen gegaan i.v.m. die rare rode plekken.
Heb toen een longfoto gehad + foto van mijn hart, een hartfilmpje, bloedtest op reuma etc. etc.
Ze wilden uitsluiten dat mijn auto-imuun systeem was aangetast.
Hoe het nou precies zit weet ik nog steeds niet, maar het had allemaal met die keelontsteking te maken.

Nou, WAT ik dan ook mag hebben: ik ga over 3 weken ECHT op vakantie!!!

Sorry voor mijn gezeur, maar het lucht wel ff op

Groetjes, mamma van Stephan

je weet bieb je mag hier altijd je nood klagen toch???
je mag best zeuren hoor helemaal niet erg .
wel verveelend allemaal .heel veel sterkte

veel liefs marielle en knuffels van tanja

nou ik weet het ook niet hoor bieb maar dit is toch wel heel vreemd hoor. het duurt volgens mij allemaal veels te lang. ik hoop dat de huisarts nu een keer wat gaat doen voor je wat echt gaat helpen want dit is niks hoor. ik vind het heel naar voor je. vveel sterkte en een dikke knuffel

maureen

Bianca,
Heel veel succes bij de huisarts en laat
je niet afwimpelen he.
Zoals je zelf zegt is dit niet meer normaal.
Ik begin me ook een beetje zorgen over je te maken. (raar he, ik ken je alleen van Ikkeben maar toch)
We horen wel van je hoe het is gegaan.

Liefs Kristel

sorry bieb ,ik was nu even de berichten goed aan het lezen ,met tanja gaat het redelijk ze is alleen nog verkouden snoterig. maar keelpijn is weg, veel ysjes gegeten .dat heeft nu deze keer geholpen .ik hoop dat het met jou ,nou ook goed komt wat is is ook niet normaal zo lang .het word alleen nog maar erger.pak de ha maar eens flink aan niet laten afschepen.he sterkte meid

veel liefs marielle knuffels van tanja

Hoi, daar was ik weer
In de eerste plaats bedankt voor jullie bezorgdheid hoor!!

Ik ben dus naar de huisarts geweest.
Onverwachts was het een andere dan mijn eigen huisarts.
Maar deze was heel aardig en nam uitgebreid de tijd voor me (bijna half uur!)

De plek op mijn been herkende hij, omdat hij dat vroeger weleens gezien had bij een enkele patient van hem.
Het schijnt niet zo vaak voor te komen.
Het heet trouwens: Erythema Nodosum (tsja, sorry, kan d’r ook niks aan doen, haha!!
).
Er is niks aan te doen, het gaat vanzelf weer weg met een week of 3 ongeveer.
Het is wel pijnlijker dan gisteren, maar als je met je been rust houdt schijnt het beter te gaan (haha, Bianca en rustig aan doen, heb net een week plat gelegen zeg, niks voor mij).
Maar ja, het deed wel heeeeeeeeel veel pijn toen ik vanmiddag veel liep, dus toch maar ff beetje rekening mee houden.

Het heeft trouwens te maken met die streptokok bacterie die ik zeer waarschijnlijk door die keelontsteking heb gehad.
Ik heb ook bloed moeten laten prikken.
O.a. mijn bloedwaardes, mijn hb (bloedarmoede, omdat ik steeds zo moe ben), mijn nierfuncties en op de AST-waarde.
Die AST-waarde heeft ook weer te maken met die bacterie en die rode plek.
Die waarde hoort nu hoog te zijn omdat ik nu dus die plek heb.
Als hij niet hoog blijkt te zijn is er iets aan de hand.
Helaas weten ze de uitslag van de AST-waarde pas over ruim een week.
Pfff…dan heb ik niet zoveel tijd meer voor Amerika.

Morgenochtend moet ik naar mijn eigen huisarts bellen voor de uitslag van die andere bloedtesten en ik moet dan met mijn huisarts overleggen wat hij verder in gedachten had met mij (?!).

Eigenlijk ben ik niet zoveel wijzer geworden.
Ik snap niet helemaal of ze zich nu wel of niet zorgen maken om mijn imuun-systeem etc. etc.
Vijf jaar terug deden ze dat wél.
Nou ja, wie weet hoor ik morgen van de huisarts dan wel wat hij verder wil.
Ik weet in ieder geval wel nu de naam van die rode plek. Kan ik eens op internet gaan zoeken.

O ja, mijn keel zag er prima uit.
De reden dat ik me nog zo ziek voel, komt door die plek op mijn been zei de arts.

Nou, het is weer een lang verhaal geworden, maar ik wist ff niet hoe ik het korter moest houden

P.S.
Hij zei ook nog dat ik kon stoppen met die tweede antibiotica kuur omdat dat geen nut heeft aangezien mijn keel in orde is.
Nou, heeft hij mooi pech!
Ik maak hem nu af ook (die kuur dus, niet de huisarts, haha!).
Kunnen ze daar evt. later niets over zeggen! (zo van: ja maar…je bent halverwege een kuur gestopt, bla, bla, bla).

Gewijzigd door - Bieb op 06 May 2004 20:50:32

ooh sorry hoor bianca ik lig effe helemaal in een deuk, ik maak hem af… nee niet de huisarts

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Geef nie hoor

Tjonge jonge, dat zo’n plek op je
been zo’n impact kan hebben op je
gezondheid.
En die kuur kan je idd beter maar
afmaken. Baat het niet dan schaadt het
niet.

Liefs Kristel

Heb vanmorgen dus mijn eigen huisarts gebeld.
Hij vond juist dat ik WEL de peniciline-kuur moest afmaken.
Sterker nog: aansluitend krijg ik een heel zware peniciline-kuur.

Verder gaat hij er maandag achteraan om te zorgen dat ik de AST-waarde eerder weet. Hij vind dat ik daar niet ruim een week op moet wachten.

A.s. dinsdag wil hij me zien voor controle.

Verder benadrukte hij met klem dat ik echt rustig aan moet doen (hmmmm ).

Hij was heel geinteresseerd en vond het geloof ik wel jammer dat hij de plek niet zelf gezien had (5 jaar geleden ook niet, toen was hij net op vakantie ofzo).
En het is iets wat niet zo heel vaak voorkomt dus ja, dan zijn artsen wel geinteresseerd hè? Haha!

Maar ik heb intussen bij Ilse zoelkmachine die naam ingetypt en heb gelezen dat je er inderdaad grieperig van kan zijn en erg vermoeid. Nou, dat laatste klopt dus helemaal!
O ja, ik heb geen bloedarmoede.
Dus het is echt door die rode plek.
Absurd hè, dat je je daar zo ellendig bij kan voelen.

Nou, verder maar afwachten hoe het gaat en wat de arts wil.
Mijn bloedbezinking was wel aan de hoge kant, dus dat wordt in de gaten gehouden.

Wel raar hè, dat de ene arts zegt dat ik kan stoppen met de peniciline en de andere arts schrijft juist een EXTRA (en zware) kuur voor!!!
Maf hoor.

jee bieb dat dat met elkaar te maken heeft vreemd .ik weet wel oor,keel ,neus als je daar last van heb dat het met elkaar in verbindin staat .nou met tanja is het ook weer prut ,ze heeft weer last van der keel en ze zit aan der oren .ja het komt bij kinderen zo maar weer op zetten.ik ga zo de ha even bellen ,want ik ga zo niet het weekend in .

groetjes marielle trotse mama van tanja

Nou Bianca, dat is zeker raar.
Fijn dat ze veel aandacht aan je besteden.
Want het moet nu maar eens over zijn.
Trouwens, hoe gaat het met je computer
virus. Was dat niet het Sasservirus?

Marielle wat vervelend zeg.
We horen wel wat de ha zegt he?

Sterkte allebei en heel veel knuffels
van ons

Liefs Kristel

Hoi Kristel,

Ja, het was het Sasser virus.
ERRUG irritant hoor!!!
Na 3 dagen zelf alles uitproberen hebben we onze buurman gevraagd.
Hij is IT-er en had een speciaal apparaatje dat in de USB poort moest ofzo.
Verder heeft hij het één en ander getypt en gedaan en nu zijn we er al een paar dagen vanaf!!

En Marielle, sterkte met Tanja!
Vervelend hè?

nou we mocht gelukkig komen ,even tussen door .nou ze had dus de linker oor ontstoken ,en de keeltjes was een beetje geiriteerd .dus een drankje gekregen leek wel limonade .die heb ik haar meteen gegeven ,en ze ligt nu even in bed .ze is helemaal op .ik ben blij dat ik even nog bij ha terecht kon met tanja .bedankt voor jullie lieve groetjes .

Nou, zo zie je maar, goed dat je gegaan bent!
Je hoort momenteel gewoon niet anders zeg!
Hopelijk is het nu gauw beter met haar, maar dat zal vast!
Sterkte!

Inderdaad, arm kind.
Ik hoop dat ze snel weer beter is.

Liefs Kristel

gelukkig drink ze wel goed en ijs eten ,en ik had voor haar nazie ,en ze heeft er flink van gegeten .als ze dat doet gaat het iets beter.

Hoi Bianca.
Goh zeg…hoe lang ben je nu al zelf niet aan het dokteren zeg!
Ik durfde een tijdje niet te internetten(bang voor die worm) dus heb even een weekje gemist.
Las hier ook dat je naar Amerika gaat?
Over 3 weken ofzo?Moet Stephan dan niet voor zijn amandelen?
Dat zal ik starks nog wel ergens lezen denk ik(heb nog veel in te halen zag ik).
Ik heb er trouwens ook nog nooit van gehoord van die rode plekken maar 1 keer moet de eerste zijn.
Trouwens van die antibiotica kan ik wel verklaren hoor.
Blijkbaar is de eerste kuur niet goed aangeslagen bij de bacterie die je hebt.Dan kan je,als je het al een week hebt gebruikt,net zo goed stoppen,want dan zal het ook niet meer gaan werken.
Met een zwaardere kuur heb je dan weer meer kans dat het nog wel aanslaat en de bacterien dood.
Ik vond het vorige week al zo raar dat het zo lang duurde.
Wij zeggen altijd dat antibiotica binnen 48 uur moet aanslaan anders moet je andere gaan gebruiken,tenminste zo gaat dat in het ziekenhuis dus.
nou veel sterkte en beterschap in ieder geval,en heb je nog wat moois gekregen voor moederdag??
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,

Ik ben nu ongeveer 2 weken aan het dokteren.

We gaan op vakantie op 27 mei (ik en Steef, mijn vriend een week later).
Dus ik heb nu nog 2,5 week de tijd.

Ik ben nu begonnen met de derde achtereenvolgende peniciline-kuur.

Inmiddels heb ik al heel veel op internet gekeken naar Erythema Nodosum (die rode plek) en naar de AST-waarde (had geen flauw idee wat dat inhield) en ben al wel wat wijzer geworden.
Maar de artsen weten er ook nog niet alles vanaf, dus ja…er blijven wel vraagtekens.

Gisteren heb ik de hele dag in bed gelegen omdat ik gewoon totaal geen energie meer had. Dat heeft allemaal met die ziekte te maken.

Maar goed, dinsdagochtend moet ik dus weer naar de huisarts en hopelijk heeft hij dan ook de uitslag van die AST-waarde.
Daar hangt geloof ik nogal wat vanaf.

Mijn enige “angst” op dit moment is dat ik weer door de hele “medische molen” moet.
Net als 5 jaar terug.
En daar heb ik gewoon “geen tijd” voor met het oog op de vakantie naar Amerika.
Dus ik knijp hem wel een beetje eerlijk gezegd.
Ik snap namelijk dat als er bepaalde waardes niet goed zijn, ze me verder moeten onderzoeken.
Je kan hier namelijk acute reuma van krijgen, nieraandoeningen, problemen met je longen of hart, je auto-imuun systeem etc. etc.

Maar goed, het is gewoon een kwestie van afwachten en duimen dat de uitslagen een beetje gunstig zijn.

Bedankt voor je lieve belangstelling trouwens.

o ja, Stephan hoeft pas 17 juni geholpen te worden en wij komen op 13 juni terug.
Dus dat past precies.

Liefs, mamma van Stephan