Hoi, daar was ik weer ![]()
In de eerste plaats bedankt voor jullie bezorgdheid hoor!! ![]()
Ik ben dus naar de huisarts geweest.
Onverwachts was het een andere dan mijn eigen huisarts.
Maar deze was heel aardig en nam uitgebreid de tijd voor me (bijna half uur!)
De plek op mijn been herkende hij, omdat hij dat vroeger weleens gezien had bij een enkele patient van hem.
Het schijnt niet zo vaak voor te komen.
Het heet trouwens: Erythema Nodosum (tsja, sorry, kan d’r ook niks aan doen, haha!!
).
Er is niks aan te doen, het gaat vanzelf weer weg met een week of 3 ongeveer.
Het is wel pijnlijker dan gisteren, maar als je met je been rust houdt schijnt het beter te gaan (haha, Bianca en rustig aan doen, heb net een week plat gelegen zeg, niks voor mij).
Maar ja, het deed wel heeeeeeeeel veel pijn toen ik vanmiddag veel liep, dus toch maar ff beetje rekening mee houden.
Het heeft trouwens te maken met die streptokok bacterie die ik zeer waarschijnlijk door die keelontsteking heb gehad.
Ik heb ook bloed moeten laten prikken.
O.a. mijn bloedwaardes, mijn hb (bloedarmoede, omdat ik steeds zo moe ben), mijn nierfuncties en op de AST-waarde.
Die AST-waarde heeft ook weer te maken met die bacterie en die rode plek.
Die waarde hoort nu hoog te zijn omdat ik nu dus die plek heb.
Als hij niet hoog blijkt te zijn is er iets aan de hand.
Helaas weten ze de uitslag van de AST-waarde pas over ruim een week.
Pfff…dan heb ik niet zoveel tijd meer voor Amerika.
Morgenochtend moet ik naar mijn eigen huisarts bellen voor de uitslag van die andere bloedtesten en ik moet dan met mijn huisarts overleggen wat hij verder in gedachten had met mij (?!).
Eigenlijk ben ik niet zoveel wijzer geworden.
Ik snap niet helemaal of ze zich nu wel of niet zorgen maken om mijn imuun-systeem etc. etc.
Vijf jaar terug deden ze dat wél.
Nou ja, wie weet hoor ik morgen van de huisarts dan wel wat hij verder wil.
Ik weet in ieder geval wel nu de naam van die rode plek. Kan ik eens op internet gaan zoeken.
O ja, mijn keel zag er prima uit.
De reden dat ik me nog zo ziek voel, komt door die plek op mijn been zei de arts.
Nou, het is weer een lang verhaal geworden, maar ik wist ff niet hoe ik het korter moest houden ![]()
![]()
Groetjes, mamma van Stephan

P.S.
Hij zei ook nog dat ik kon stoppen met die tweede antibiotica kuur omdat dat geen nut heeft aangezien mijn keel in orde is.
Nou, heeft hij mooi pech!
Ik maak hem nu af ook (die kuur dus, niet de huisarts, haha!).
Kunnen ze daar evt. later niets over zeggen! (zo van: ja maar…je bent halverwege een kuur gestopt, bla, bla, bla).
Gewijzigd door - Bieb op 06 May 2004 20:50:32