Stephan heeft z'n eerste rapport gehad!

En in eerste instantie heb ik er een beetje “mixed feelings” over…

Er staan o.a. de volgende dingen in zijn rapport:

* Stephan heeft nog weinig contact met de andere kinderen en speelt nog veel alleen.

• Stephan doet nog niet actief mee in de kring.
    Leeft in zijn eigen wereldje, is dromerig.

• Stephan vind spelen leuker dan werken (whahahaha, die vind ik goed Tuurlijk is spelen veel leuker dan werken )

• Stephan is onzeker in de gymzaal en heeft moeite met het grote materiaal (hij heeft dus ook een onvoldoende voor gym)

• Stephan praat goed (wisten we al ) en vind boeken lezen erg leuk!
    Hij luistert erg goed naar de verhalen, zit er echt “in”.

• Stephan vind zingen leuk! Hij doet goed mee.

Verder heeft hij dus een zwak gekregen voor zowel de grove als fijne motoriek.
Van die grove motoriek sta ik niet te kijken.
Hij is tenslotte altijd vrij laat geweest met grove motoriek. Hij liep bijv. pas met 19 maanden, klimmen deed hij pas toen hij 2,5 was ofzo etc.
Maar die fijne motoriek…als er iets is dat vroeg ontwikkeld was bij hem is het wel zijn fijne motoriek.
Altijd priegelen met die vingertjes van hem etc.
Nu staat er dus dat hij goed moet oefenen met schaar en potlood (potlood schijnt hij niet goed vast te houden)
Maar dat van die schaar…hij knutselt en knipt dus de hele dag thuis, hij doet niet anders!
Hmmm…fijn dat er 10 minuten gesprekken bestaan (2 febr.)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Tja het is voor hem een ‘zwaar’ jaar geweest en is het nog trouwens; naar school, mamma zwanger, zusje krijgen en verhuizen straks.

Maar inderdaad goed dat er 10 minuten gesprekjes zijn, kan de juf/meester toch het 1 en ander uitleggen en jij ook.

Maak je er niet te druk om, Bieb!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Neu ik zou me er zeker nog niet erg druk om maken. Ben wel erg benieuwd wat er met het gesprekje nog gezegd gaat worden.

ja bieb,
sommige dingen kun je gewoon niet rijmen he?
inderdaad goed die 10 minutengesprekjes.
hou je ons op de hoogte?

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Oh kan me wel voorstellen dat hij nog wat dromerig is hij zit net op school, Demi is ook niet overal bij, hoewel ze misschien niet te vergelijken zijn…
Dat alleen spelen herken ik ook wel, Demi deed dat héél erg in het begin en sloot zichzelf echt buiten, als ik dan vroeg hoe heten je vriendjes of vriendinnetjes op school? dan zei ze niks want ik hoeft dat niet, ik wil alleen spelen…

Uiteindelijk komt het goed
Ennee spelen is natuurlijk veel leuker als werken

Groetjes Nathalie & Co

Ik zou me ook niet zo druk maken hoor Bieb
Hij heeft veel meegemaakt het afgelopen jaar
En het zal best allemaal wel goed komen hoor
Succes 2 feb ben benieuwd wat ze zeggen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Maak je inderdaad niet druk Bieb. Het is net als of ik het rapport van Robin lees haha die was precies het zelfde. Hij is nu in groep 5 en het gaat als een speer maar een dromer zal het altijd blijven da’s gewoon het aard van het beestje.
Ik heb af het idee dat ze te veel verlangen van de kinderen, ze hoeven niet alles volgens het boekje te doen en moeten ook gewoon lekker kind blijven.
Succes met het gesprek op school.

groetjes Maartje

" Een kind wordt pas echt groot, als het stopt met vragen waar ze vandaan komt, en weigert te vertellen waar het naartoe gaat…"

Ach dat komt vast allemaal wel goed hoor!
Hele verandering ook, eerst lekker bij mama thuis en nu naar school, en daar worden toch wel weer dingen van hem verwacht.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

He bieb,
Hoe is het gegaan 2 feb???

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

Yep, hier nog een nieuwschierig aagje…

Zal vanmiddag ff antwoorden
Moet nu ff shoppen voor kleine kussentjes (voor die kadootjes)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Hahahaha ik dacht dat je aan het verhuizen was.

Ja ook

Eigenlijk ben ik met alles een beetje “half” bezig…(en of dat nou echt handig is betwijfel ik hihi)
Maar ben alleen met Steef en Kaya, Peet is werken.
En het gaat allemaal gewoon minder makkelijk met een baby en kleuter om je heen.

Yep, dat gaat allemaal niet echt dan ook al ben je nog zo`n duizendpoot. Doe maar een beetje rustig aan hoor, wat niet gaat gaat gewoonweg niet. Succes !

bieb de duizendpoot he?

Groetjes Christa, mama van

en bieb ,wat zeide ze op het gesprekje.,en benieuwd .

groetjes marielle mama van
10-10-01

oh ja!!!
dat was ik al weer even vergeten…Thomas kan ook zo dromerig doen, was wel benieuwd hoe en wat…
Maaaar ga eerst maar verhuizen hoor…hihi

Groetjes Charon,
mama van:

Herkenbare dingetjes zie ik er tussen hoor.
Ik moest Jens ook met een schaar laten oefenen en ik heb dure driehoekige potloden aangeschaft zodat ie hopelijk beter zijn potlood vasthoudt.
Ook krijgt ie extra opdrachtjes in groepsverband omdat hij ook dat sociale mist.

Heb je het verhaal van het 10 minutengesprek elders neergezet?

Oeps, sorry, was topic ff vergeten

Oké, ik kwam binnen en het eerste wat ze vroegen was:
“Is er oooooit iets gebeurd…iets gebeurd waardoor Stephan zo ongelooflijk bang is voor hoogte”
???
Nou eh…nee.
Wij weten ook wel dat hij geen held is wat betreft hoogte inderdaad, maar hun zeggen dat hij dus tijdens gym echt panisch is als ie bijv. op een balkje moet lopen (vlak boven de grond) of als ie een stukje moet klimmen.
Zelden zo’n panisch jongetje gezien en ze vinden het zo zielig voor hem.
Ja, wij ook
Laatst hoorde hij 's ochtends dat ze gingen gymen en toen kroop ie zowat in Peter (die bracht hem naar school)
Heel zielig stond hij toen geluidloos te huilen omdat hij bang was/niet wilde gymen
Nou, dan breekt je hart ook hoor. Normaal huilt ie niet zo snel.

Maar goed, ik heb gezegd dat ik denk dat het echt de aard van het beestje is.
Als baby wilde hij bijv. al niet boven je hoofd getild worden (je weet wel, wat zo ongeveer iedereen weleens spelenderwijs doet bij een baby)

Verder zegt hij op school steeds dat hij iets niet kan.
Bij van alles en nog wat, dus niet alleen bij gym.
Hij wil steeds ook dat de juf dan bij hem blijft enzo.
Maar dat gaat natuurlijk niet met zoveel kids in een klas.
Ik herken het op zich wel, dat hij denkt dat hij iets niet kan…
Maar het is nogal lastig om daar verandering in te krijgen.
Hij wordt altijd al geprezen als hij iets goed doet of iets knap gemaakt heeft of weet ik veel wat.
Daar let ik juist extra op omdat ik zelf als kind weinig zelfvertrouwen had.

Verder waren de 10 minuten toen om.
Ik heb dus niks kunnen vragen over zijn houding in de groep (omdat ze zeiden dat hij in zijn eigen wereldje zit en niet veel met andere kinderen speelt etc.)

Woensdag komen zijn 2 juffen bij ons thuis (nog voor kraamvisite) en ze zeiden dat we dan wel verder zouden praten.
Maar met Steef erbij vind ik dat zelf niet zo prettig.

Nou ja, dat was het een beetje…
Op zich vind ik een 10-minuten gesprek dus niet fijn, veel te kort

O ja, potlood houd hij dus gewoon niet goed vast volgens de juffen en met een schaar moet ie oefenen om lang de lijntjes te knippen…

Enne…ik las net mijn stukje ff terug en kwam tot de ontdekking dat Stephan voor “de nieuwelingen” onder ons waarschijnlijk erg onzeker en verlegen overkomt.
Dat kan hij ook zeker wel zijn.
Maar hij kan dus ook het tegenovergestelde zijn.
Gisteren zat ik bijv. met hem in de bus en heeft hij een heel gesprek gehad met 2 oudere vrouwen.
Hij zat echt op zijn “praatstoel” en het was gewoonweg hilarisch
Halve bus lag in een deuk om hem.
Tsja, en dan zie ik weer geen spoortje van de Stephan die in me kan kruipen als iemand wat zegt tegen hem