Steengrillen wel of niet meedoen

Ik kom ook alvast even met een kersttopic. Ik heb het er gister wel even met Mervin over gehad maar die zei bespreek maar met je ma…
Maar wou ook even jullie mening weten. Eerste kerstdag komen mijn moeder en stiefvader eten en we gaan steengrillen. Nou eet morgan al ruim een jaar wat de pot schaft, maar om haar nou met 2 jar te laten steengrillen lijkt me niet zo’n succes. Ze is er denk ik nog te ongeduldig voor en te klein. Maar haar iets laten eten en ons iets anders dat wordt hem ook niet. Dus mijn idee was haar te laten eten en dan lekker der bed in om 19.00 en wij dan aan tafel. Mervin zei vraag of je ma dat niet te laat vind, nou denk ik dat niet, maar ik vraag me meer af wat zouden jullie doen. Ook lekker laten smikkelen wat ze lekker vind en bijtijds naar bed of mee laten steengrillen??

Groetjes,

Michèle

het is bij jullie thuis?
dus jij bepaalt hoe het gaat, hier vinden de kids het geweldig, eigen pannetje etc(oke gourmet dus)

maar ze mogen ook niet bij dat ding in de buurt komen

maar jij bepaalt hoe laat en hoe je eet
en doet gewoon waar je je lekker bijvoelt

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Wij zitten een beetje met hetzelfde dilemma…
Aangezien Luka zelfs nog jonger is dan Morgan hebben wij besloten om Luka eerst eten te geven en dan gaan wij gourmetten…
Luka houd ook helemaal niet van vlees, dat maakt het nog iets makkelijker.

Maar je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt, en jij weet wat jouw kind al kan en volhoud. Daar heeft de rest, ook je moeer, zich maar aan aan te passen.
Anders zit niemand toch rustig aan tafel?

Tuurlijk moet je het zelf weten, maar ik zou persoonlijk Noor gewoon mee laten doen. Zij zou de gezelligheid vooral leuk vinden en misschien een broodje en een stukje vlees en wat saus, een stukkie komkommer. Uiteraard ver weg bij de grillplaat.

Dus ik zou zeggen: Morgan lekker mee laten prikken met jullie en desnoods wat later naar bed als ze het allemaal goed uithoudt. Gezellig toch?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb het vorig jaar al gedaan met kerst en hij vind het helemaal top. Nadien hebben hebben het nog een paar keer gedaan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Kan heel goed gaan hoor om met zo’n kleintje te steengrillen of gourmetten.
Vinden ze vaak hartstikke interessant en leuk! Onze meiden hebben het altijd goed volgehouden. Kwestie van uitproberen hoe het gaat.

Onze meiden zijn al heel lang fan van gourmetten. Ze roeren pas sinds vorig jaar zelf in de pannetjes. Voorheen regelden wij het voor ze. Ze verheugen zich nu al op 5 dec. Dan is het hier traditie om met z’n viertjes te gourmetten.

Groetekes, Sje

@MarMama, maar je hoeft toch niet alleen vlees te gourmetten? Voor kinderen kun je er toch eieren of bijv. pannenkoekenbeslag in doen?

Groetekes, Sje

Ik heb net mijn oeder gesproken en die is het met mij eens morgan lekker in bed te leggen. Als morgan een broodje en een sausje lekker zou vinden ben ik de eerste die haa mee zou laten doen, maar daar ligt het probleem. Morgan wil door kunnen eten en dat kan niet met een steengril. Ze is niet van de liflafjes en zo Dus dank voor het meedenken, maar ze gaat lekker der eigen bedje in. Wat Kim zegt ik moet me er ook lekker bij voelen en ik wil lekker genieten en lekker eten en dat gaat minder met morgan dan ben ik meer met haar bezig en als ze eerst eet heb ik ook meer rust. Kerstavond zijn we zo ie zo met zijn 3 dan kan ik het speciaal voor haar maken en mochten we tweede kerstdag bij mijn vader zijn doet ze ook gewoon mee. Maar 1e kerstdag is de eettafel voor de grote mensen

Groetjes,

Michèle

@Sje: wij zelf doen idd ook een eitje, aardappelschijfjes en dergelijke op de gourmet. Maar mijn schoonmoeder proberen we al 8 jaar (!) dit soort dingen ook te doen, maar die weigert pertinent. Het hoort niet volgens haar…
Daarom hebben wij voor bij mijn schoonmoeder deze oplossing gekozen.

@MarMama, ah helder.

Groetekes, Sje

@Sje: ach ja, om nou bij ieder topic alle dilemma’s met mijn schoonmoeder neer te schrijven… Word zo eentonig op den duur, denk ik.

Joey is helemaal fan van de steengril, gourmetten en BBQ-en, hij blijft dan zo 2 uur aan tafel zitten en eet zoveel, dat ik denk waar laat hij het? haha! Vleesjes, en vooral ook stokbroodjes met sausjes en plakjes komkommer enzo.
Maarzoals je al aangeeft, als Morgan dat niet zo leuk zal vinden, en jij je er dan niet lekker bij voelt, dan gewoon naar bedje brengen, ze zal je de volgende ochtend niks verwijten!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Goed toch! Lekker doen wat het beste voelt. Jij kent je kind het best en weet het best hoe de avond ongeveer zal verlopen. In elk geval ALVAST veel plezier!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Damian doet wel mee. Hij eet dan salade stokbrood met beleg en stukjes hamburger en kipfilet mee. We geven hem dan om 3 uur wel wat warms en dan om half 6 lekker met ons mee. Hij eet niet als wij niet eten á svonds dus dat is bij ons geen optie en hij vind het wel gezellig. Heb een paar weken geleden een weekendje weg gehad met het muziekkorps en daar gingen we dus ook gourmetten en hij deed netjes mee hoor. Hij hield het 30 min vol aan tafel en toen ging hij vervelen dus uit de stoel gehaald is hij aan de wandel gegaan en heeft ie bij iedereen wel wat weggepikt haha. (waren met 30 man dus dat was voor mij ook wel even lekker want er lette toch 30 man op)

Tim vind gourmetten helemaal leuk. Hij heeft het pas een paar keer gedaan, want wij doen het ook niet vaak. Ik bak altijd eerst aardappeltjes op de plaat voor hem. Als hij die aan het eten is bak ik wat vleesjes. Hij is echt een vleesmonster. Maar het voelt voor mij niet goed als hij alleen maar vlees eet. Daarom ook gebakken aardappeltjes en een stokbroodje. Hij zit gewoon gezellig aan tafel en uiteraard niet in de buurt van de plaat. Maar hij vermaakt zich altijd prima.

Maar idd als je het zelf niet ziet zitten moet je haar gewoon lekker op bed leggen.

Groetjes,
Sandra

Als je van te voren al weet dat ze het niet leuk vind en niet volhod zou ik haar ook gewoon eerst op bed doen. Morgan heeft er dan niets aan en het is voor jullie ook niet leuk.
Rens doet hier wel mee, hij vind het geweldig. Meestal wil hij dan alleen stokbrood en vlees dus geef ik hem eerder op de dag alvast wat rauwkost ofzo. Dan heeft hij de vitamnen vast binnen.

groetjes Ramona

Hier doet Lisa ook gewoon mee. Ik heb voor haar dan stokbrood, reepjes rauwe paprika, stukjes komkommer en wat stukjes vlees. Zodra de aandacht weg is, mag ze dan van tafel af en gaat ze spelen, terwijl wij verder gaan. Gaat eigenlijk prima!

ohhhh leuk steengrillen
hebben wij nog nooit gedaan. Heb geen steengril. Moet ik eens voor kijken met de kerst. Lijkt me super leuk. Jada vind “koken” prachtig, dus misschien is het voor ons wel super leuk! Jeej perfect idee, en nu al zin in!

Ik denk dat we het eerst een keer met zijn drie moeten proberen als ze iets ouder is, maar nu is dit de prettigste oplossing voor iedereen.

@malawimamajada wie zijn er zo lief aan het knuffelen op die foto van jou??

Groetjes,

Michèle

Prima opgelost toch zo, Michèle!

Seth heeft vorig gewoon meegedaan met het 3-gangendiner, dus ik denk dat gourmet of steengrill er ook wel in zou gaan. Inderdaad wat stokbrood, tomaatjes, appelmoes en vlees.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers