Steeds vaker wakker 's nachts

Onze dochter heeft altijd erg goed doorgeslapen 's nachts. Vanaf dat ze ongeveer 8 maanden was veranderde dat. Ze werd vaker wakker 's nachts, zo’n 2 a 3 keer per nacht. Lang duurde dit niet, even tutje er terug in en ze sliep weer. Toch breekt dit erg op, omdat dit ( ze is nu bijna 10 maanden) al 2 maanden duurt. Moet er dus al 2 maanden lang 2 a 3 x per nacht uit. Eerst weet ik het aan de 8 maanden sprong maar die hebben we nu wel lang en breed gehad. Ook het tutje vast maken aan een doekje, zodat deze niet uit het bedje valt, heb ik geprobeerd, maar werkt ook niet. Heb ook niet het idee dat ze voor haar tutje wakker wordt, want deze ligt vaak gewoon bij haar hoofd dus ze kan hem zo pakken, ik stop hem dan gewoon weer in haar mond zodat ze stil is. Herkent iemand dit? En wat te doen?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat doet ze als je haar speen niet geeft?
Sarah wordt ook vaker wakker in de nacht. Nu ongeveer een maand lang.
En 9 v/d 10 keer laat ik haar even.
Meestal word ik de morgen erna wakker en bleek ze gewoon zelf in slaap te zijn gevallen.
(we slapen op dezelfde kamer, dus ik laat haar niet aan d’r lot over. Hoor het wel als ze echt niet meer wilt slapen)

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb er zelf ook niet altijd zo zin in om er snachts uit te gaan en idd wat Boukje zegt 9/10 keer

als hij echt zon hartverscheurend gilletje geeft ga ik er wel heen, fopspeen weer in lekker instoppen en duik ik me eigen bed in, toch wel elke nacht een keer, hou het eigenlijk helemaal niet meer bij, volgens mij ook wel nachten niet en soms heb ik ook zoiets van misschien slaapt hij wel door en draai ik me nog eens lekker om, als hij echt wakker is dan merk ik het wel en idd dan wordt ik gewoon smorgens pas wakker is hij gewoon weer verder gaan slapen.

Ik laat hem ook niet aan zijn lot over, hij slaapt dan wel niet bij mij op de ‘kamer’ zoals bij boukje, maar hij ligt aangrenzend aan mijn kamer en ik heb die deur altijd openstaan (dus geen gang oid ertussen). Ik hoor elke ademhaling bij wijze van spreke

Maar is ze dan ook echt echt wakker of jengelt ze wat in haar slaap??? want dat half wakkere schreeuwtje jengelig is hier meer meestal aan de orde, waarschijnlijk gewoon dromen of in een lichtere slaapstadia. Als ze echt echt wakker is dan weet ik ook niet zo snel waar het aan kan liggen.

Hoi Boukje&Sarah & jaantje, ze blijft dan 'murmelen’zo noem ik het maar even als je snapt wat ik bedoel haha en als ik dan niks doe dan wordt dat na 5 minuten wat harder en doe ik dan nog niks dan wordt ze echt wakker en is het huilen. Ik slaap niet op dezelfde kamer, maar heb wel de babyfoon naast mijn bed staan, dus hoor wel alles.

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 18 Sep 2010 21:59:53

Hoi hoi,
Heel bekend! Alleen werd ons moppie niet wakker voor een tutje maar voor een slokje bij mama. Wij hebben toen papa haar laten troosten en terugleggen als ze weer rustig was en later vanaf afstand zeiden we tegen haar dat het goed was en dat ze lekker kon gaan slapen. Dat heeft gewerkt gelukkig! Wij dachten ook dat het een fase was maar die duurde opeens 2 maanden dus toen was het geen fase meer maar een gewoonte die we toch echt moesten doorbreken. We lieten haar dus ook een beetje huilen. Niet overstuur, dan gingen we troosten maar wel zodat ze merkte dat ze zonder onze hulp ook 's nachts weer verder kon gaan slapen.
Alleen heeft ons moppie geen speentje dus daar kan ik je niet bij adviseren, lijkt me wel lastiger. Of pakt ze hem zelf ook?
succes!
groetjes,
Wendy

Oh ja en een hele belangrijke tip, babyfoon uit! Echt als ze gaat huilen hoor je haar ook prima zonder babyfoon. Ik werd echt wakker van ieder piepje en ze dromen ook veel waar je dan ook weer wakker van wordt. Het is dan ook makkelijker om het even aan te kijken en zoals mijn voorgangers al zeggen, vaak val je dan weer in slaap om 's ochtends te ontdekken dat je moppie weer is gaan slapen

@moppiesmama, Ja ze pakt haar tutje zelf, draait hem zelfs om als ze hem andersom in haar mond stopt haha. Hij ligt vaak ook gewoon bij haar en soms slaapt ze ook uren zonder, dus ik weet ook niet of dat het wel is waarom ze wakker wordt. Kan natuurlijk ook zijn dat ze te slaperig is om te zoeken en denkt als ik nu ga roepen komt mama hem wel geven…
Babyfoon uit dat doe ik nog niet hoor. Ben veel te bang dat ik dan door slaap en haar niet hoor. Heb hem echt niet op het hoogste volume staan hoor, maar zachtjes op 2. Is dus niet zo dat ik haar hoor ademen

mama1980

Eng he die babyfoon uit, ik durfte het eerst ook niet. Maar als je er geen last van hebt gewoon doen.

Misschien toch even aanhoren 's nachts en haar troostend toespreken? Even kijken hoe lang het huilen duurt en aankijken dat ze niet overstuur wordt? Hier heeft de langste huil 7 minuten geduurd. Vond ik heeeel lang hoor maar nu ben ik er wel blij mee want we slapen weer 's nachts Maar zoals ik al zei ik ben echt niet van het laten huilen dus kijk gewoon hoe het aanvoelt maar onthoudt wel dat ze dit dus nu gewend is en dat het zo’n 3 dagen duurt om ergens anders aan te wennen…
groetjes,
Wendy

even off-topic dan, vreselijk die babyfoons, je hoort elke vliegtuig, elke buur die ook een babyfoon heeft, hoor je ineenkeer liedjes zingen voor het slapen gaan ed. moest dan altijd aan white noise denken (die film) liep echt op me tenen.

In mijn vorige woning durfde ik hem ook niet uit te zetten, stel je voor dat ik hem niet zou horen, en daar moest de deur echt dicht want mijn huisgenoot had katten. Feit blijft dat ik hem zonder babyfoon ook wel gehoord had, als hij het op een schreeuwen zet (wat in die tijd nog zeer normaal was enigste manier om te zeggen mama eten en wel nu!) dan konden de buren die schuin boven ons woonden het nog horen, dus naast onze bovenburen en zelfs twee verdiepingen hoger, gaat weer het luchtalarm zeiden ze dan en hier kon mijn zusje het nog een keer aan het einde van de straat horen dus zon 30 meter verderop, arme buren.

Maar als het echt steeds vaker wordt de laatste tijd, zou ik het gewoon eens een keer aankijken, dus je lekker omdraaien en kussen op je hoofd of babyfoon iets lager en als het langer dan zeg ehm 5/10 min duurt, dan erheen gaan. Opeen gegeven moment komen ze in zon ritme anders en voor je het weet loop je de hele nacht heen en weer. Is er echt iets merk je het snel genoeg.

@ moppiesmamaIk ga het vannacht eens proberen om haar te laten ‘jengelen’ en kijken wat er dan gebeurt wanneer ze uiteindelijk echt gaat huilen. Misschien gaat ze uiteindelijk zelf wel naar haar tut op zoek als dat het probleem zou zijn. Mijn gevoel zegt nl dat het gemakzucht is, zo van: even piepen en mama komt voor mijn tutje. En aangezien mijn gevoel me de laatset tijd niet vaak in de steek heeft gelaten moet ik daar maar s op gaan vertrouwen misschien. Ik ben benieud. En als dat eenmaal goed gaat, dan gaat de babyfoon misschien ook nog wel s de slaapkamer uit Bedankt voor je tips!

mama1980

Zeker naar je gevoel luisteren. En misschien papa sturen als het echt niet stil wordt? Is dan toch weer anders dan anders zeg maar? En wel je stem even laten horen hielp hier heel goed. Trouwens ook niet altijd, soms ging ze dan juist harder huilen dus of dit nou zo’n goede tip is, hihi!
En als jij je goed voelt bij de babyfoon, hij hoeft niet weg hoor maar het mag wel

Heel veel succes vannacht, morgenvroeg laten weten he!
groetjes,
wendy

@ Jaantje, tegewoordig zijn de meeste babyfoons dect. Dat wil dus zeggen dat ze geen geluiden van de buren e/d oppikken, maar alleen de geluiden van jouw ontvanger, dus uit jouw kindjes slaapkamer. Daarnaast kan je ook de gevoeligheid instellen zodat je bij wijze van niet een vlieg op de lamp hoort landen , maar kan me voorstellen dat jij er geen nodig had met zo’n luid en ver bereik! haha.
Zoals ik net tegen moppies mama zei ga ik het vannacht idd eens proberen om te kijken wat er gebeurt wanneer ik niets doe. Alleen nu ook even papa instructies geven, anders staat die naast haar bedje. Die vindt dat dan weer zielig…

mama1980

hey mama1980 , wat slopend zeg !
nou moet ik zeggen dat ik de babyphone op de gang zet, als die naast me koppie zet doe ik geen oog dicht, bij een zuchtje kreuntje ben ik dan al wakker
ik heb hem zelfs op de gang en oordoppen in , manlief zaagt graag bossen om snachts vandaar… maar als er echt stront aan de knikker is, hoor ik haar echt wel, zelfs met die doppe in me flappers…
en snachts lijkt het altijd nog harder, omdat het dan zo stil is…
ik moet zeggen dat ik meestal ff wacht …5 min snachts lijkt wel een half uur… vind ik altijd maar ja, heel de tijd je bed uit is ook zo vermoeiend…
en misschien bedje anders neerzetten ? (omdat het zo aanhoudt…zeg maar misschien legt ze nie fijn) en anders inderdaad ff een keer laten huilen, wat ik overigens zoals ik al zei erg moeilijk vind snachts hoor… misschien een flesje met wat water in haar bedje erbij zetten … pippy die hoor ik ook wel eens lurken snachts, dan heb ze een beetje dorst…

meid heel veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat en je lekker door kan slapen, en jullie kleintje ook natuurlijk

@Sugars303, hahaha!! dat van die bossen omzagen ken ik! Daar zouden we zo een ander forum over vol kunnen schrijven denk ik. Hier dus ook oordoppen en vandaar ook dat ik geen afstand durf te doen van de babyfoon omdat ik idd bang ben dat ik haar niet hoor met die dingen in mijn oren. Oh our glamorous lives… haha.

mama1980

Goed plan wat betreft een topic over bossen omzagen hahaha! Ik sliep eerst ook altijd met oordoppen maar sinds de kleine durf ik dat niet meer, bang dat ik hem niet hoor. Met als gevolg dat ik vaak wakker lig van het zagen, pfffff. Maar goed, daar gaat dit forum natuurlijk niet over! Mijn kleine wordt ook wisselend wakker in de nacht soms, 1, 2, 3 of meer keer. Ook wel eens een nacht niet. Ik wacht ook altijd even af, stopt het niet dan ga ik er na toe. Soms maakt dat het wel erger…heeft ie mama gezien en wil die niet meer dat je weggaat. Ik ga natuurlijk toch, dan is het even heeel hard huilen en dan stopt het ineens…Ach ja zal wel weer een fase zijn.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik ben vannacht toch gegaan. Ze ging dan wel niet huilen, maar stopte ook niet met ‘murmelen’ en dat ging wel steeds harder. Toen begon ze met haar tut tegen het bed te tikken om die vervolgens (al dan niet expres) op de grond te gooien. Toen ik weer even een aai over haar bol had gegeven en haar tutje van de grond had opgeraapt ging ze weer verder slapen. Het is dus idd niet de tut waar ze voor wakker wordt, want die had ze gewoon vast! We wachten nog maar een tijdje af of het vanzelf over gaat. …

mama1980

Hoi mama1980. Ik denk dat het wel goed is als je probeert haar te laten gaan en af te wachten of ze zelf de slaap weer vat. Op deze manier leer je haar anders aan dat mama komt als ze 's nachts wakker wordt en dat wil je natuurlijk niet. Ze moet echt zelf weer in slaap leren vallen. Valt ze overdag ook wel eens zelf in slaap nadat ze even wakker is geweest?
groetjes,
Wendy

@moppiesmama, ja wel, maar is maar heel af en toe dat ze dan terug in slaap valt. meestal is wakker ook wakker. Ze is ook een vrij lichte slaper. Er hoeft bijvoorbeeld maar iemand aan de straat een autodeur wat harder dicht te gooien en dan is ze al wakker. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, met dat ze eraan went dat mama komt s nachts, maar dan denk ik: Ik kan er nu 1 seconde naartoe lopen, aai en tut en we slapen allebei weer verder, of nu nog een uur wakker liggen allebei en morgen doodmoe. Maargoed, ze moet idd ooit leren zelf terug in slaap te vallen.

mama1980

mama1980: ook ik ga 's nacht naar mijn kleine als hij huilt en de speen kwijt is. Hier is het vaak 1 keer (soms meer…). Even rechtleggen, speentje en meneer slaapt meestal weer verder. Ik ben zelf niet van het laten huilen. Wat ik nu wel doe is even wachten als hij huilten, stopt het niet binnen korte tijd dan weet ik dat ik er heen moet. Soms huilt hij ook even in zijn slaap…en als je er dan al heen gaat, maak je het soms alleen maar erger, is mijn ervaring. Mss huilt jou kindje ook in de slaap en is het verwerken?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hier ook altijd een paar x moeten lopen 's nachts. Maar hij heeft sinds een paar dagen een tandje door en nu is het minder. Als hij wakker is dan neem ik hem bij ons in bed, want dan wordt het niks meer in zijn eigen bed. Bij ons slaapt hij dan weer lekker verder. Huilt hij in zijn slaap dan tutje erin. Ik heb ook nooit laten huilen.

22-12-2009 colin geboren