Hallo
onze zoon ligt sinds een week of 4 in zijn peuterbed. Het gaat op zich redelijk goed als we hem er naartoe brengen. Af en toe komt hij een keer uit bed, maar laat zich direct weer terug leggen.
De ochtenden zijn daarentegen drama. Vanmorgen kwam hij om 5 uur bij ons op de slaapkamer. Hij heeft een wekker van een aapje die de ogen open doet en dicht. Oogjes open = uit bed. Dit is dus om 6.45 uur. Alleen heeft hij dit nog nooit gehaald. Altijd eerder wakker en dan ongeveer 5 keer weer uit bed komen in 30 min tijd. Nu snapt hij het wel. Als ik vraag wat hij moet doen als de ogen dicht zijn zegt hij “slapen”. En als ik vraag wanneer hij uit bed mag, zegt hij: “oogjes open”. Maar hij doet er alleen niets op uit. We leggen hem steeds consequent terug en zeggen dat hij moet slapen omdat de aap de oogjes dicht heeft en dus ook nog slaapt.
's Middags slaapt hij ongeveer 1,5 uur, soms niet meer. Zeg maar 2 keer in de week zonder slaapje en als hij langer slaapt, maak ik hem tussen de middag wakker.
Heeft iemand tips?
Ik zat erover te denken om hem een cadeau te geven als hij wacht tot de aap de ogen open heeft. En dan eerst de wekker maar op 6 uur zetten (zodat hij het in ieder geval een keer meemaakt dat hij het zelf ziet) en dan steeds 5 min later zetten, tot ongeveer 6.45 uur.
Wat denken jullie?
Groetjes!