Steeds uit peuterbed komen

Uhh brand op de kinderkamer kan altijd net zo goed als ergens anders in het huis. Wat dacht je van kortsluiting.
En verder moet iedereen doen waar ze zich prettig bij voelen. Maar ik blijf het opsluiten vinden en dat wil niet zeggen dat ik een ander een slechte opvoeder vind.

Liefs Michelle

Ik heb als driejarige een brandende bovenverdieping moeten ontvluchten dus nee voor mij geen haakjes op de deur. Moet er niet aan denken wat als er was gebeurd als ik die deur niet had uit gekund. Brand kan overal uitbreken. Zelfs als er geen apparaten aan staan op de babykamer kan er nog steeds kortsluiting ontstaan. Sorry maar ik vind het eigenlijk ronduit gevaarlijk. en dat is niet bedoeld als aanval op mensen die het wel doen dat moet ieder voor zich weten, ik heb ook helemaal geen zin om er een hele discussie aan te wijten maar ik hoop wel dat mensen stil staan bij de gevaren die het met zich mee kan brengen.

Groetjes ramona

@Michelle: Onze dochter heeft alleen maar een lamp op haar kamer hangen, verder geen elektrische spullen.
@Ramona: Ik wil ook geen discussie uitlokken maar ik ben nu toch wel heel erg benieuwd. Was de brand op jouw kamer uitgebroken? Sliepen jouw ouders nog toen het gebeurde? Moest je helemaal alleen zonder hulp naar buiten?
Ik kan me gewoon echt, echt niet voorstellen dat als er 's nachts zoiets zou gebeuren dat er brand uitbreekt o.i.d. dat je daar dan als ouders doorheen slaapt en je kinderen zichzelf maar moeten redden… Zelfs als je niks zou horen is er nog moederinstinct…
Ik wil het gewoon even weten Ramona omdat ik me dan misschien ook nog wel bedenk wat betreft dat haakje. Ik ben dus erg benieuwd naar je antwoorden.
Of een haakje op jouw deur uit had gemaakt of niet…

Groetjes

De zwager van een goede vriend van ons is vorig jaar s’avonds in slaap gevallen, terwijl de frituurpan in de keuken nog aan stond. Mama was niet thuis en de kleine van 3 jaar lag op bed. Door de frituurpan is er brand uitgebroken in de keuken. Papa werd hier niet wakker van maar die kleine wel en die is naar de woonkamer gegaan en in paniek papa wakker gemaakt. Ze hebben samen dus ongedeerd het huis kunnen verlaten. Maar je moet er niet aan denken dat dit niet had gekunt, omdat die kleine zijn kamer niet uit had gekunt. Nu was dit overigens wel een flat en geen woonhuis. Maar toch…

En ik vind echt niet dat mensen die wel een haakje op de deur doen slechte ouders zijn. Want dat is natuurlijk onzin. Iedereen moet dit voor zich weten. Ik zou het zelf alleen nooit doen, ondanks dat de kans natuurlijk heel klein is dat er iets gebeurd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Dankje Sandra voor je verhaal, want dat soort verhalen zetten je wel aan het denken… Ik denk dat wij dat haakje op de deur toch ook nog maar eens gaan heroverwegen… Misschien moeten we zelfs de klink van haar kamerdeur alvast weer goed zetten. Niet eens alleen om jouw verhaal, maar ook omdat ze dan zelf naar de wc/po kan lopen.

Groetjes

@goudvisje Op die brand ga ik liever niet teveel in dat is nogal prive.
Kennis van ons heeft brand gehad op zolder waar haar peuterdochtertje sliep. Zolder stond al in lichterlaaie voordat ze daar wakker van werd. Gelukkig lag de kleine die nacht toevallig bij haar omdat haar man nachtdienst had.