Steeds opnieuw verkouden na kdv Update nu erg ziek

Het is weer zover, mijn dochter was van haar zoveelste verkoudheid, oorontsteking etc etc af en weer helemaal opgeknapt. Ze was ook 2 weken niet op het kdv geweest ivm de kerstvakantie. Nu is ze afgelopen ma en di weer geweest en ja hoor, do hoorde ik haar al ’ borrelen’ bij het ademen en vanaf gisteren is het weer volop hoesten, grote snottebellen en vanmorgen weer koorts. Ik weet dat het komt omdat er op het kdv veel verschillende kindjes en dus veel verschillende virussen zijn en dit op lange termijn (volgens mijn huisarts) goed is voor de weerstand, maar ik zit nu al sinds oktober met een bijna continu verkouden kind met alle gevolgens van dien zoals oorontstekingen etc. Dit kan toch ook niet goed zijn? Voorkomen dan ook bijna niet op het kdv. Hoe gaat dit bij andere moeders? En wat zou je er enigszins aan kunnnen doen? Iemand tips?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 11 Jan 2011 19:52:24

Gewijzigd door - mama1980 op 11 Jan 2011 19:58:49

Ik vrees dat je er niet veel aan kunt doen. Wat je huisarts zegt klopt, helaas. Er zijn nu eenmaal zoveel verschillende verkoudheidsvirussen en die kleintjes moeten ze allemaal een keer doormaken.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Erg herkenbaar hier. Toevallig morgen een afspraak gepland bij de huisarts voor mijn dochter om toch even naar de longen en de oortjes te laten luisteren / kijken. Waarschijnlijk (weer) niks aan de hand, maar na maanden van snottebellen, rochelen en korte koortsperiodes toch maar een check up.
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Oja, volgens mij kun je er inderdaad niet veel aan doen. Tis te hopen dat ze er later idd baat bij hebben en een goede weerstand opgebouwd hebben!

ach ligt niet alleen aan kdv hoor!! geen enkel kind van me gaat daarheen en toch zwerfen hier van allerlei verkoudheden rond hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ze is nu bijna 14 maanden en stopt ook nogsteeds alles, maar dan ook alles, in haar mond. Is ook niet gek natuurlijk dat ze dan vanalles oppikt op zo’n kdv. + de hele dag alles en iedereen ’ aai’ en ’ us’ =kus. Vervelende is wel dat ik de laatste maanden al zo vaak afwezig ben geweest op mijn werk doordat ze ziek was dat ik me morgen echt geen raad weet als ze nogsteeds koorts heeft. Ze mag dan nl niet naar het kdv. Natuurlijk komt mijn kleintje op de 1e plaats en blijf ik thuis als het niet gaat maar helaas hebben ze daar op de werkvloer best begrip voor, zolang het maar niet iedere maand is wat hier dus nu sinds oktober steeds zo is. Mijn vriend is net vorige week met een nieuwe baan begonnen en zit in zjn inwerkperiode dus da’s ook geen optie.

mama1980

@ zwelgje74, kan idd geen kwaad om het gewoon even na te laten kijken. Beter zeker toch. Hier is het helaas steeds zo dat de koorts ook echt een paar dagen aanhoudt en dat ze oorontsteking krijgt doordat de boel verstopt zit. Ik gebruik neusspray etc, maar op een of andere manier heeft ze het steeds flink te pakken

mama1980

Nou, ze zit weer aan de 2e antibioticakuur in een maand tijd. Weer oorontsteking (aan beide kanten, arm meisje) en ze hoest echt de longetjes uit haar lijf. Daarbij ook verhoging en geen eten en erg weinig drinken. Maak me best zorgen. vooral omdat ze weer begint met het weinig drinken waardoor ze in augustus een keer is opgenomen omdat ze aan een infuusje moest. Heb aan de dokter gevraagd of dit nou normaal is dat ze steeds zo kort op elkaar zo ziek wordt, maar hij schuift het voorlopig nog op pech. Pech dat ze steeds een nieuw virus oppikt waar dan ook. Waar ik me ook zorgen om maak is haar hoest. Ik ben gisteren met de AB voor de oorontsteking begonnen en ik weet dat AB verder niet helpt tegen een virus. Nu hoest ze zo erg en heb het idee dat dat alleen maar erger wordt. Soms gaat ze er zelfs van kokhalzen. Even in dubio of ik vanavond nog de ha/post zou bellen of het afwacht tot morgen. Arm meisje. Een simpel verkoudheidje lijkt bij haar op een of andere manier nogal uit de hand te lopen steeds.

mama1980

Waarom geeft de ha je geen verwijs voor de KNO arts? Ik lees de laatste tijd in verschillende topics van jou, dat je kleine meid toch regelmatig oorontseking heeft, dus ik denk dat een verwijzing helemaal niet zo slecht zou zijn.
Wat betrfet die hoest, als je het niet vertrouwd, gelijk bellen met de post, beter een keer te vaak, dan een keer te weinig!

Oh en bo heeft dat ook hoor, pakt ook elk virusje mee sinds eind otober. De winter periode is weer begonnen, en dan is het gewoon raak. Is idd alleen maar goed, hoe lastig en vervelend het ook is, want op deze manier bouwen ze hun weerstand op!

liefs woezel

ja dat heb ik idd ook tegen de ha gezegd, maar die vindt een verwijzing nog niet nodig. Hij wil het nog even aankijken. Het kan ook zijn zei hij dat de vorige kuur net niet voldoende is geweest en het gewoon weer terug is gekomen. Ik denk zelf van niet eerlijk gezegd omdat het deze keer toch weer anders is. Vorige keer had ze meer een droge hoest en nu echt met veel slijm en kokhalzen. Ze is nu in slaap gevallen. Als ze weer huilend wakker wordt ga ik idd de ha post maar bellen.

mama1980

Ik zat je laatste bericht te lezen en wilde dus dezelfde reactie schrijven als Woezel… Ik zou ook vragen naar een verwijzing naar een KNO arts, zeker omdat je kleine meid zo gevoelig is op dr oortjes.
En idd de huisartsenpost bellen als je het niet vertrouwd!
Beterschap!

Hallo,

Vind je verhaal heel herkenbaar. Zo is onze dochter zelfs in een paar maanden tijd wel vijf keer opgenomen geweest omdat ze het steeds zo benauwd kreeg dat ze zelfs weleens wegviel. Pufjes hielpen dan ook niet voldoende.
Uieindelijk zijn twee maanden geleden haar neusamandelen verwijderd en sindsdien geen enkel probleem meer. Ze is wel verkouden maar je merkt gewoon dat de boel eigenlijk niet blokeert.
Onze huisarts is ook altijd erg voorzichtig met de amandelen, die heb je nl. ook nodig voor de weerstand. Maar volgens de KNO-arts werken je amandelen alleen de eerste 6 maanden van je leven mee voor je afweer en heb je ze daarna eigenlijk niet meer nodig.
Dus in jullie geval zou ik zeker een verwijzing na de KNO-arts vragen.

Sterkte!

Hoe gaat het nu trouwens?

Groetjes, Kirsten

jeetje Kirsten, da’s ook best heftig! Fijn dat het bij jullie nu goed gaat. Ze heeft vannacht gelukkig goed doorgeslapen verder. Ze hoest nogsteeds erg en nogsteeds wat verhoging, maar heb wel het idee dat de AB zijn werkd doet. Ze is igg weer wat vrolijker en haar flessen drinkt ze gelukkig weer leeg tot nu toe. Eten wil ze nogsteeds niet, maar daar maak ik me niet zo’n zorgen om,d at drinken is veel belangrijker! Ik wacht even af wat het nu gaat doen. Als ze nu beter is en het komt weer terug dan kan de ha hoog en laag springen, maar dan wil ik idd naar de KNO arts. Dan mag die beoordelen of het nodig is of niet.

mama1980

Klinkt inderdaad gelukkig weer een stuk beter.

Hoop voor jullie dat ze snel weer helemaal beter is en dat ze niet meer zo snel ziek is.

Hier zijn de kids ook standaard verkouden na de crechedagen ( maandag en dinsdag). Ik probeer hun weerstand op peil te houden door veel buiten te zijn, veel vers fruit, groenten etc. Verder altijd luuf in huis voor als ze snotterig zijn en ik heb Neeltjes bed standaard wat omhoog bij het hoofdeinde.
Ik vrees dat je niet meer kan doen dan dat, ik merk ook dat Neeltje er gevoeliger voor is dan Minke. Neeltje heeft ook een paar keer een oorontsteking gehad, maar lijkt er nu ( afkloppen) niet meer meteen een oorontsteking van te krijgen als ze verkouden is, dat was de eerste maanden wel zo. Hoe ouder ze worden, hoe sterker ook, zegt mijn ha. verder geef ik mijn kinderen probiotica ter verhoging van hun weerstand ( abc dophilus). Dit doe ik dagelijks door hun pap ( half theelepeltje)
groetjes!

@Linette, waar haal je dat? Heb er al eerder over gehoord en ga daar toch eens mee beginnen nu. Baat het niet dan schaadt het niet

mama1980

Ik ben niet Linette, maar ik weet het antwoord ook Wij gebruikten ABC Dophilus tegen de krampjes de eerste maanden en kochten het bij een natuurvoedingswinkel. Maar De Tuinen heeft het ook, dacht ik.

Groetjes,
M

precies Mriek, en een grote DA drogist verkoopt het meestal ook!

Groetjes,
M

ok, dan moet ik wel even zoeken aangezien wij hier alleen een kruidvat en een etos hebben, ,maar als ik binnenkort een keer in de stad kom ga ik op zoek. Thanx!

mama1980