Steeds minder drinken

Zoals jullie weten krijgt Dylano geen drinken uit de fles meer, maar uit een tuitbeker. Dat gaat gewoon goed in pricipe maar het lijkt wle of hij steeds minder gaat drinken, Hij heeft vandaag maar 2 bekers van 125 cc op en een paar slokjes melk. Nu wordt zijn pap van 200 cc melk gemaakt dus denk dat hij met fruit erbij enzo uitkomt op net een halve liter vocht. Is dat genoeg???

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Dus hij heeft aan vocht zeg maar zo’n 500 + fruit. Ja volgens mij is dat genoeg. Ik heb hier een echte natnek en overvolle luiers af en toe, maar minimaal 500 is voldoende.

Groetjes,

Michèle

Lijkt me wel. Heeft hij nog goede plasluiers en is 'ie gewoon actief en zo? Dan zou ik zeggen dat het oké is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En vergeet niet dat er in zijn toetje en zijn groente ook nog vocht zit.
Zolang hij voldoende plasluiers heeft is het prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Met de fles had ik ook en natnek Michèle nu niet meer

@Mriek echt veel plasluiers heeft hij niet meer, wel actief enzo. Heb vanmiddag om 4 uur poepbroek verschoond, en om half 7 toen hij naar bed ging kreeg hij schone luier, maar was niet nodig

Liefs Michelle

@Sandra zijn toetje moet hij ook al een paar dagen niet.

Liefs Michelle

Hoi,

Had dat hier ook een tijdje met de jongste.
Die dronk ook erg weinig. Ong. zo veel als Dylano. En had ook weinig/soms niks in de luier.
Maakte me ook zorgen in het begin.
Ben toen begonnen op die leeftijd met leren drinken uit een gewone plasticke beker. Die vulde ik dan op gezette tijden en die moesten dan in 1x worden leeggedronken. Eerst met hulp en later zelfstandig.
Toen kreeg ik echt volle luiers.
De beker was trouwens nog niet eens voor de helft gevuld.

Die drinktijden hebben we nu nog steeds:
-half 7, half 9, half 11, 12 uur, half 2, half 4, 5 uur.

Misschien is dit wat?

Groetjes Lisan.

Heb ik al geprobeerd, maar dan houdt hij gewoon stijf zijn mond dicht als hij niet wil drinken. Hij kan ook uit een gewone beker drinken maar dat gaat heel langzaam en dat is hij naar 4 slokken ook beu. Hoop maar dat het misschien ook door zijn verkoudheid komt.

Liefs Michelle

Hoi,

Ja, is ook zo hij is nu verkouden.
Kan ook daar door komen.

Anders misschien rietjes beker?
Of gewoon losse rietjes kopen en die in de beker zetten.
Hier drinken ze ook nog wel eens sap met een rietje.

Heeft Dylano ook nog koorts?

Groetjes Lisan

Nee hij heeft gelukkig geen koorts mee, en ook rietjesbeker en losse rietjes heb ik geprobeerd maar dan drinkt hij nog minder. Ik heb me voorgenomen er niet echt meer op te letten (voor hem dan, doe ik wel natuurlijk) kijken of het niet mama klieren is, van zo jij wilt dat ik drink dan doe ik het lekker niet. Hij heeft momenteel nl ook een humeur om op te schieten, heerlijk de pp

Liefs Michelle

Hier ook een kindje die ineens zo weinig drinkt.
Hij heeft vandaag maar 100 cc diksap op en een fles van 120 cc en verder niets!
Echt te weinig. Heb er niet echt tips voor… Alleen misschien extra fruit geven.
Ik hoop dat Seth morgen ook weer meer drinkt!

Liefs, Anne

Hoi Mirema,

Of met hem samen op gezette tijden drinken. Dan zeg je: mamma drinkt nu wat en dat ga jij nu ook doen.
Weet ook niet wat Dylano drinkt, maar hier vinden ze appelsap het lekkerst.

Hier ook veel last van de pp.
Vandaag echt een rotdagje gehad.
Begon al met vroeg wakker worden nl. kwart voor 7 (oude tijd kwart voor 6).Grrrr.
Oudste om kwart over 7.
Haast hele dag vervelend en af en toe ruzie maken met elkaar.
Niet echt om vrolijk van te worden.
Eigen willetje he!

Jij ook succes met Dylano zijn pp!

Groetjes Lisan.

Kinderen vanaf een jaar hebben 1 tot 1 1/2 liter vocht per dag nodig. Hieronder vallen alle vloeibare levensmiddelen.

(dit las ik op een gezondheids site van artsen)

mara ergens anders las ik dit weer:

Vocht: 1/2 tot 1 liter aan drinkvocht (incl. de melk)

maar het is echt sinds hij de fles niet meer heeft?
Als het warmer weer wordt zal hij wel meer willen drinken,
maar is een rietjes beker niet iets?
misschien is de vorm van zuigen dan net iets anders dan uit een tuitbeker, en vind hij dat prettiger?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Inge
aan een halve liter alleen drinken komt hij dus echt niet aan. En ja dat is sinds hij de fles niet meer heeft. En wort steeds moeizamer. Rietjesbeker knauwt hij alleen op en af en toe een slokje, dus nog minder als de tuitbeker en gewone beker.

@Lisan,

Die drinkmomenten samen met ons hebben we al en dan geef ik hem hetzelfde als mij thee, want dan drinkt hij er wat van als ik gewoon zijn diksap geef terwijl wij ook drinken, drinkt hij 1 slok.

Ik ga morgen nog wel ff zijn favosmaak diksap halen, kijkn of dat wil werken.

@Anne
Hoop dat Seth morgen ook mer gaat drinken, want die heeft dus nog minder op als Dylano. Krijgt Seth ook pap?

Liefs Michelle

Nee, hij krijgtgeen pap meer, want dat was geen succes meer.
Hij heeft dus echt veel te weinig op!
Ik ga er morgen echt op letten, normaal drinkt hij altijd voldoende.
Vandaag dronk hij elke keer maar een klein slokje.

Liefs, Anne

Dat is dan indd wel weinig Anne, Dylano heeft al 200 cc van zijn pap.

Liefs Michelle

Seth heeft gelukkig nu al meer gedronken dan gister, dus het gaat goed.
HIj vindt het ineens ook helemaal leuk om uit een gewone beker te drinken, dus dat doen we maar

Liefs, Anne

Nick drinkt sinds een paar dagen ook minder heb ik gemerkt. Hij krijgt smorgens zijn pap uit de fles en dat gaat er goed in meestal. Verder krijgt hij sap uit een tuitbeker maar dat ik minder de laatste tijd. Viel me ineens op. Ook de melk tussen de middag wil hij niet. Heb een gewone beker geprobeerd omdat het op de creche altijd goed gaat, zeggen ze, nou hier thuis niet. Kletsnat en dus maar weer even een tuitbeker.
Geen idee wat het is. Misschien ook een fase. Echt gezetten tijden heb ik niet. Smorgens als hij uit bed komt, Dan nog een keer voor het eten. En smiddags als hij uit bed komt en tijdens of na het eten. Fruit eet hij overigens de ene keer goed en de andere keer minder.
Als het warmer weer wordt zal het wel weer wat beter worden. Ik probeer hem in ieder geval iedere keer eraan te helpen herinneren dat hij moet drinken. Soms is hij ook zo druk met spelen dat hij het gewoonweg vergeet.

groetjes Bianca

Dylano nog niet veel vandaag hij zit nu ongever aan 350 cc met zijn pap en fruit erbij ongeveer denk ik. Kan hem niet dwingen.

Liefs Michelle

dat is echt veelste weinig michelle maar dat snap je denk ik zelf ook wel
kan het niet zijn dat ie meer in de fase zit van “zelluf doen” en dat een oefenbeker een optie is om mee te beginnen?
en van die pakjes appelsap met een rietje zou dat wel gaan?
ja ik weet het dan kauwt ie maar als je voordoet hoe je moet zuigen aan zo’n ding.
rico dronk vandaag namelijk zo’n pakje jungle drink leeg toen ik voordeed hoe het moest en dat ik zo’n “drink” geluidje maakte.
Hier drinkt rico het vaakste als ie net uit bed is
of als ie net uit BAD is, dat helpt echt supergoed,
water droogt namelijk uit, (zie je wel als ze te lang in bad hebben gezeten) en vaak hebben ze daarna meer dorst.
en wat ik net zei van dat als rico net uit bed komt drinkt ie ook beter.
ik weet niet hoe dat komt denk omdat zn mond dan minder speeksel aanmaakt dan als ie wakker is (weet niet is maar een gok)
maar heb m ooit een half uur nadat ik hem uit bed pakte pas drinken gegeven en dan hoeft ie het niet zo graag te hebben, dan als ik m uit bed pak en meteen een beker drinken geef.

En wat voor drinken geef je?
Rico drinkt sinds hij Roosvicee opgroeimix (aardbei) drinkt beter dan voorheen,

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker