Spugen

Eliza geeft al twee dagen heel de dag wat melk terug en soms spuugt ze best veel (niet alles eruit maar toch best veel) ze heeft geen koorts : varieerend tussen 36,8 en 37,3

zit er dan een griepje aan te komen of is er iets andrs?
snachts doet ze dit ook . dus verschoon snacht nog wel eens de hydofiel luier die op het onderlaken ligt. het ruikt echt vreselijk zuuuur!!

XXX-

kan natuurlijk toch wel eens dat ze spugen!
CB zei laatst elke baby geeft wel eens wat terug en zollang het geen hele flessen of golven zijn is dat prima.
Mirte spuugt soms ook dagen niet en dan ineens wel en de ene keer wat minder en andere keer wat meer.
Als ze geen koorts heeft of ander gedrag vertoond geen zorgen maken hoor!
Heb je de voeding misschien pas verhoogd? Misschien is dat iets teveel voor haar.
Kan natuurlijk ook door de warmte komen he?

groetjes Gytha

ja misschien de warmte,
ik heb wel meer melk nageboden maar ze drinkt niet meer gister en eergister juist minder omdat ik 5 flessen aanbood ipv 4.

ik houd haar tempratuur sowieso in de gaten…

XXX-

hoi wil niet heel lullig doen hoor, denk dat je je kindje eens wat meer regel moet geven. Bedoel dat niet gemeen, maar zit net je verhaal te lezen over die flessen dan denk ik jeetjemina geef haar gewoon 5x150ml en zit niet zo te rotzooien van wel 5 of niet 5, dan weer naar 4 flessen. Nu lees ik dit verhaal, dan denk ik vind je dat raar dat ze nu weer voeding terug geeft, en een temp van 37.3 gr is prima. Gun jezelf wat meer rust en go with the flow, ook beter voor je meisje.Hopelijk word je niet boos nu, bedoel het echt goed!!!

Gr patries

eva heb net in je ander topic ook gereageerd en ik zou ook proberen wat meer regelmaat erin te krijgen dat is voor jullie beide fijner!
Echt niet lullig bedoeld hoor meid! Maar dan weten jullie beide waar je aan toe zijn wat hierboven al werd gezegd probeer een gezette tijden te voeden .
7.00- 11.00-15.00-19.00-23.00
en mirte geef ik nu 5x 150 en gaat perfect
Nogmaals niet verkeerd bedoeld hoor alleen een tip!

groetjes Gytha

nee natuurlijk word ik niet boos,

maar ik ging op advies van hier toch maar 5 flessen geven maar dat lukte niet want ze werd niet wakker voor de laatste fles…

ik weet gewoon niet wat ik moet doen
ik wil ook het beste voor me meisje

ja dat begrijp ik meid!
Maar groeit ze verder goed?
Overleg eens met Cb
Die hebben misschien wel wat tips voor je!

groetjes Gytha

Dat bedoel ik ook ten allertijden hoor! Zou het echt vervelend vinden als je boos zou zijn. Ik heb een kleine vent van ook 9wkn en die zit nog op 6 flessen van 120!!! Meer drinkt hij gewoon niet, nou jammer dan, hij krijgt de laatse om 2300 en komt dan nog rond 500. So be it denk ik dan.

nee ze zit onder het gemiddelde, dus een kleine lichte meid.

ik ben ook zeker niet boos op jou/jullie maar meer op mezelf dat ik zo an het klote ben en dat me meisje daar de dupe van is van mijn fouten.
jullie helpen me juist.

XXX-

ga morgen nou eens heel rustig proberen om 5 flessen te geven. start bv om 700,1100,1500,1900,2300. Kijk nou wat ze over de hele dag drinkt, schrijf het desnoots op voor je zelf. Zorg dat ze voldoende vocht binnen krijgt en dan zit je toch goed. Geef die extra vocht no ook eens niet, doe ik bij mees ook niet, dan maar eens kijken of ze om 2300 niks drinkt.

oke dan morgen toch maar 5 flessen weer proberen en dan een paar dagen proberen want dan moet ze er weer aan wennen natuulijk dat ze waker gemaakt word. ik geef niet op als het morgen niet lukt!

XXX-

het vervelende bij melk spugen is vaak dat het meer lijkt dan het is (speeksel slijm e.d. komt mee) het maagklepje van een jonge baby is nog niet zo volgroeit als bij ons dus dat kan het spugen verklaren,
je kunt nutriton proberen erdoorheen te doen (is voor spugende baby’s) dan houdt ze het wat meer in zich.
het kan ook helpen haar wat langer overeind te houden
@Luna en mees: ik weet dat je het niet rot bedoeld, maar het kwam wel naar over.
ik zou me in ieder geval aangevallen voelen op de manier hoe je het omschreef.
maar nogmaals ik weet dat je het niet zo bedoelde.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Eva,

Toen Nora zo oud was als Eliza nu is, gaf zij ook standaard best veel terug. Ik gaf toen nog borstvoeding, dus dan weet je niet precies wat ze binnenkrijgt. Op het CB zeiden ze dat haat maagje dan waarschijnlijk gewoon vol zit en dat ze dan terug geeft totdat het weer goed voelt. Ik bleef ook maar verschonen! Zolang het niet echt met een straal eruit komt, hoef je je geen zorgen te maken. Anders kan het reflux zijn, maar daar weet een aantal andere moeders hier meer over te vertellen dan ik.

Als Eliza klein is, zal ze ook minder wegen dan gemiddeld. Als de verhouding tussen die twee maar klopt! Als ze echt te licht is, is die speciale Nutrilon wellicht een optie, dat ze het beter binnenhoudt.

Succes!

Groetjes, Liske

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/06/17/H4IQ.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/X0hUp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Gewijzigd door - Liske op 29 Jun 2009 12:24:21

nog maals het is niet mijn bedoeling om gemeen over tekomen, bij deze laat ik het dan maar hierbij!

Eva als ik naar haar leeftijd kijk kan ze ook in een sprongetje zitten. Morgan spuugde dan ook wat meer dan normaal en dat was echt een spuugbaby

Groetjes,

Michèle

quote:
nog maals het is niet mijn bedoeling om gemeen over tekomen, bij deze laat ik het dan maar hierbij!

dat weet ik dat je dat niet zo bedoelde ik zei alleen dat het zo over kon komen, vooral omdat ze net moeder is, ze is ook nog jong dus voor haar is het logisch dat ze er onzeker van wordt. maar ik weet dat je het goedbedoelde je bent een topper(K)

Moet je inderdaad zeggen dat ik gister pas zag dat je 17 bent eva, je doet het hartstikke goed en ik ben met mijn bijna 34 ook nog wel eens onzeker! Dus bijdeze sorry eva als het lullig over kwam, en @isa-schatje-isa goed dat je me op de vingers getikt heb!

haha, ik kan heel streng zijn als het om emoties gaat misschien wel omdat ik zelf ook errug gevoelig kan zijn.
kus voor luna en mees!

hoihoi!

nou dat geef niet hoor dat je dat eergisteren pas zag! ik ben allang blij dat ik op deze site zit. ik kan hier zoveel leren ookal moet ik het zelf doen.
ik ben snel emotioneel en onzeker vandaar dat ik zo reageerde.

XXX-

Das het nieuwe van mamma zijn en het ontzwanger. Ik ben een onwijze emokoe geworden na Morgan’s geboorte

Groetjes,

Michèle