Spugen

nou bij deze meiden eind goed al goed maar weer. @eva, hoe gaat het nou met de kleine, ben daar ook benieuwd naar. Ik moet morgen met mees naar het consultatieburo, krijgt hij zijn eerste prikken joepie. Daar kan ik me dus vreselijk naar over maken, liever krijg ik dan nog zelf 10 prikken in m’n kont.
gr patries

quote:
Ik moet morgen met mees naar het consultatieburo, krijgt hij zijn eerste prikken joepie. Daar kan ik me dus vreselijk naar over maken, liever krijg ik dan nog zelf 10 prikken in m'n kont. gr patries

Hey Patries, Maak je er niet te druk om, de eerste prikjes hebben ze meestal niet zo last van. Het zal wel even flink brullen worden, maar je kunt een beetje melk meenemen of even de borst geven. Dat werkt direct heel kalmerend. Ik herken het wel, want toen Nora haar eerste prikjes kreeg, moet mn man mee naar het CB, ik dacht dat ik die verpleegster wat aan zou doen. Viel uiteindelijk heel erg mee. Toch sterkte!

Enneh… die emoties, heel herkenbaar! Ik dacht dat het na 9 maanden ontzwangeren wel over zou ijn, maar het lijkt een permanente hormoonverandering… Maar ach… lekker huilen lucht wel op!

Lilypie - Personal pictureLilypie

hier nog zo’n onzeker en snel jankend type haha. het hoort erbij, maar ik vraag me af of t ooit nog wel is overgaat.

en Patries: kan me voorstellen dat je morgen niet zo ziet zitten met die eerste prikken. hier viel t gelukkig wel mee, zorg iig voor pcm en daarna lekker de beentjes masseren. dat heeft hier heel goed gewerkt, had geeneens pcm nodig gelukkig. en gewoon lekker even vertroetelen.
Succes!

liefs,
Rinske

@Luna en Mees,
ja echt naar is dat he de eerste keer zo.
ik heb daar zelf ook staan huilen (papa had m vast op 't moment van de prikjes)
ze krijgen er 2
de dktp/hib en pneu.
de ene in de linkerbeen en de ander in 't rechterbeen (hier tenminste)
ze gaan idd waarschijnlijk krijsen en huilen.
ik ga geen mooi weer zitten spelen daarover.
alleen het ziek worden tja…
ik hoop in ieder geval dat het een beetje vroeg op de dag is en niet pas om 4 uur anders zit je de nacht er misschien mee (ivm of er koorts optreed of niet)
zorg in ieder geval dat je pcm in huis hebt.
het komt allemaal wel goed! laat je weten hoe het is gegaan?
het hoeft niet eens zo te zijn dat kindjes er ziek van worden
rico werd alleen met de 2e prik ziek en niet van de 1ste.
maargoed na een pcm en flink wat verzorgt had ie het aardig gedaan
komt goed meid!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

over emo en ontzwangeren gesproken, daar zit ik al 4jaar en 9 wkn in haha. Heb dus al een grote meid van 4 jaar, dus weet alles van die prikken af, heb hier een echte gillende keukenmeid. was blij dat ik er voorlopig met haar vanaf was begint het nu weer met mees. Ach ja hoort erbij he, maar als die kinderen wat hebben, kan er niet aan wennen, denk altijd het ergste, (kun je nagaan eva, en ik ben echt heel erg) Luna kwam vanmiddag uit school dat ze hoofdpijn had en had wat verhoging, wou dus wel naar school want de sproeiers gingen aan, dus maar een zetpil gegeven. Vanmiddag ging het goed, verjaardag gehad, lekker gesnoept en gesnaaid, in bad gedaan en dan toch weer 38.2 dus maar weer zetpil gegeven en ze lag al kwart over 7 te slapen. Ze was bekaf, hopelijk is het de warmte geweest, wat denken jullie?

@ isa nou het is dus wel kwart over 4, fijn he die tijden. Heb para in huis voor mees. Laat het jullie weten, erger dan luna kan die niet schreeuwen denk ik, haha!

van de warmte krijgen ze niet ineens zo’n koorts, dan zal er wel een virusje onder zitten.
ze kunnen van de warmte overigens wel wat verhoging krijgen maar koorts moet er echt ies zijn om tegen te strijden in het lichaam snapje? koorts heeft namelijk een functie en die komt inet voor niks opduiken (tenzij het hoger is dan 39 graden dan heeft het geen functie meer eni s het alleen erg lastig)

1e prikje heel even gehuil 2min en niet ziek geworden 2e prikje ook maar even gehuild en wel flik ziek geweest een dag en toen was het over…
bij de hielprik heeft ze zelfs gewoon doorgeslapen:D
heb wel me moeder mee gevraag om haar vast te houden want vond het zo zielig !
zij slapen ik janken

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze had vanmorgen toch weer 37.8, wou wel naar school en heeft gewoon gegeten. springt en lacht, juf zei wel dat er keelpijn/ontsteking heerst dus wie zal het zeggen. Volgende week laatste week naar school, kan ze ontsmetten van al die virussen. Jullie horen vanavond hoe het met ons mezenkind is afgelopen.
zweet ze vandaag allemaal!!

rico sliep ook gewoon door tijdens die hielprik, nog geen kick gegeven.
maar die inentingen zijn minder prettig
dat is ook niet fijn zo’n vloeistof erin gespoten krijgen zal wel beetje branden ofzo.
laaat zelf ook liever bloedprikken en die enge ziektes die ingespoten worden