Spruw

Hallo mama’s

Ik heb net allemaal witte blaasjes en een witte waas in Joey’s mondje ontdekt. Ik weet bijna zeker dat het spruw is. Ik heb al wat informatie gezocht op internet, maar er is niet veel over te vinden.
Moet ik er mee naar de huisarts of het consultatiebureau? En heeft er iemand tips hoe ik er het beste mee om kan gaan? We koken alles al uit en wassen zijn handjes en de onze vaak…

Groetjes Anouk

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Wij kookte ook alle speentjes etc uit en toch heeft ze spruw gehad.
Ik ben even naar huisarts geweest en kreeg toen een dactarin gel voor in de mond en de spruw was zo verdwenen.
Zou even de huisarts laten kijken.

groetjes gytha

Onze jongste had in haar eerste week ook spruw. Stop sowieso met een troostpink, of troostvinger geven. Ook al was je die nog zo goed, het kan voor besmetting zorgen.

Ga naar de huisarts en vraag om Daktarin Orale gel. Wrijf voor en na elke voeding de binnenkant van het mondje van de kleine mop met die gel in met behulp van een steriel gaasje. Elke voeding nieuw gaasje pakken!

Geef je borstvoeding? Smeer dan voor en na elke voeding je tepels met de gel in en vervang bij iedere voeding de zoogkompressen.

Zodra de spruw over lijkt te zijn, blijf een dag of 4-5 doorgaan met deze zelfde handelingen. Spruw wordt namelijk veroorzaakt door een schimmel. Die heeft o.a. een soort boomworteltjes in de huid/tong/slijmvlies. Die “boomworteltjes” moeten ook helemaal verdwijnen anders komt de spruw na verloop van tijd gewoon weer terug. Dus ook al zie je niks meer, ga een dag of 4-5 door met de behandeling om die boomworteltjes ook te doden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Jan 2009 20:56:55

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een vriendin van me wel. Let er op dat je niet in een automatisme Joey’s speen in je mond doet of zo, want jij kan het ook krijgen.

Groetjes,

Michèle