ja zat het net zelf ook te lezen wilde ooit het ziekehuis in heb een arts in opleiding als vriend gehad zo leer je nog is wat
maar bij alles wat ik had moest ik meteen naar de dokter van hem om gek van te worden
Spruw
@ mama snoekie
neem aan dat zuigen ook pijn doet?
misschien de speen in wat uitgekookt water iets warmer maken en dan geven of wat lauwe thee als het warmer is lijkt het mij minder pijnlijk?
geen idee of het werkt hoor
Jah dat kan ik wel eens proberen, want zuigen op de speen lijkt inderdaat pijn te doen. Hij bijt er namelijk meer op, en beweegt de speen met zijn tong heen en weer. Uit de fles drinken gaat weer wel goed, dan lijkt hij er geen last van te hebben… Maar mag ik hem al thee geven dan? Hij is donderdag 14 weken
Groetjes Anouk
water mag zo ie zo anders maak je dat iets lauw maar die van mij spuugt water net zo hard uit vind ie niks hahah geen idee of thee al mag :S of een bijtring iets warm maken als warm helpt zou ik dat proberen koud lijkt me niet lekker
quote:
Hallo,Nou Joey heeft een middeltje gekregen, Nystatine labaz heet het. Je moet het met een pipetje in de mond spuiten en met de vinger goed verdelen in de wangetjes en tong en lippen. Het ruikt heel vies, en Joey vind het ook maar niks… Toch gaan we echt volhouden, want ik geloof dat hij er behoorlijk last van heeft. Hij huilt bijna continu als hij wakker is, en we krijgen hem niet stil… Echt zielig, dikke tranen… Verder slaapt hij vandaag heel veel, maar alleen als we hem in slaap wiegen op de arm, schommelstoel of in de kinderwagen. Heeft iemand nog een tip wat we voor Joey kunnen doen? Ik ben een beetje radeloos en doorgedraait van dat gehuil…
Groetjes Anouk
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/081213/aDCv.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/WSBOp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>
ach meid, dat komt echt goed geloof me, rico heeft ook die nystatine gehad en wat ik al zei ze kunnen er meer van gaan spugen maar dat moet je echt even voor lief nemen want het is en blijft een medicijn en die zijn gewoon allemaal agressief voor baby’s. het werkt echt! hou gewoon vol het komt echt goed, en wel door blijven gebruiken een aantal dagen he daarna!
(K)Kuzjes!
Schimmels zijn geen bacteriën. Ik heb 13 jaar op de afdeling antischimmel-geneesmiddelen (antimycotica) gewerkt bij een farmaceutisch bedrijf, dus mij hoef je niks uit te leggen over schimmels!
Schimmels en gisten zijn zogenaamde fungi. Schimmels zijn leveranciers van antibiotica. Ze ruimen juist bacteriën uit de weg.
Dus Wendy, als jouw huisarts zegt dat een bacteriële infectie en een schimmelinfectie hetzelfde zijn, dan zoek maar gerust een andere huisarts want dan snapt-ie niks van zijn vak!
En ik hoop dat die arts in opleiding met wie je bevriend was zijn boeken er ook nog eens goed op nageslagen heeft want anders heeft-ie nooit zijn diploma gehaald!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 21 Jan 2009 20:55:51
en dit dan???:
De meeste artsen zullen bij spruw nystatine of miconazol voorschrijven. Van beide is er een orale toepassingsvorm voor in de mond van de baby en een uitwendige toepassingsvorm voor op de borsten. Gebruik zowel de orale als de uitwendige vorm na elke voeding of minimaal 8 keer per etmaal. Breng het middel zeer dun aan. Verdeel de aangegeven dosis (meestal 4 keer per etmaal) in kleinere porties om met dezelfde hoeveelheid vaker te behandelen. Schimmels vermeerderen zich zeer snel, wat met 4 behandelingen per etmaal niet kan worden bijgehouden. Nystatine is vaak minder goed werkzaam omdat de schimmel resistent wordt. Miconazol kan ernstige allergische reacties oproepen, die sterke overeenkomst vertonen met spruw symptomen.
Een minder vaak gebruikt middel is Gentiaan Violet (Methylrosanilide). Dit is een paarse inkt met een sterke anti-bacteriële en anti-schimmel werking. Het middel is in onbruik geraakt, maar werkt zeer goed bij de meeste gevallen van spruw. Het moet zeer zorgvuldig worden toegepast, maar is dan een veilig middel zonder bijwerkingen. Omdat het ook sterk antibacterieel werkt, is het ook zeer geschikt voor de behandeling van tepels waarde spruw bij een bacteriële infectie is gekomen of waarbij de spruwplaats ook een bacteriële infectie heeft opgelopen.
bron:
(K)Kuzjes!
is spruw dan niet een bacteriele infectie? zoals het daar wordt uitgelegd “staat” het er wel??
ja ik moet ook nog leren
(K)Kuzjes!
schimmel heeft niks met een bacterie te maken maar met een gist hoor precies wat sje ook al aangeeft
Candidiasis
De naam spruw wordt ook gebruikt voor candidiasis aan de slijmvliezen van de mond (de tong en de binnenkant van de wangen). Candidiasis is een infectie met een gist (in de volksmond ook wel schimmel genoemd, vandaar de benaming ‘schimmelinfectie’). Candidiasis in de mond komt veel voor bij pasgeboren baby’s, bij kinderen en bij ouderen. De tong en de binnenkant van de wangen zijn wit beslagen en vaak pijnlijk. Ook de mondhoeken kunnen zijn aangedaan. Kinderen kunnen spruw hebben zonder dat er verder iets aan de hand is, maar bij volwassenen kan spruw wijzen op een verminderde weerstand. Er moet dan worden gezocht naar de oorzaak van de verminderde weerstand.
dus niks bacterie heb het nog eens nagevraagd wat sje zegd klopt dus
Spruw bij de baby en candidiasis op de tepel wordt veroorzaakt door een gist, de Candida Albicans. Deze gist is altijd in het lichaam aanwezig: op de huid, slijmvliezen en in de darmen. Hij leeft daar in evenwicht met andere gisten, schimmels en bacteriën. Maar soms, bijvoorbeeld door het gebruik van antibiotica of tijdens een periode van vermoeidheid, wordt dit evenwicht verstoord en kan de gist gaan groeien en een ontstekingsreactie veroorzaken. Men spreekt dan van een schimmelinfectie.
Bij de baby kan dit spruw in het mondje geven.
en het ging er dus over of spruw met een bacterie te maken had toch?
niet zo zeer of een schimmel een bacterie is, ik zei dat een infectie vaak voortkwam uit een bacterie, waarin hierboven bevestigd wordt.
dus het is dan een mengeling van schimmels EN bacterieen
(K)Kuzjes!
en dit moest er nog bij:
Spruw komt nogal eens voor bij zuigelingen. Dit komt omdat de aantallen bacteriën en schimmels, die van nature op de huid en de slijmvliezen voorkomen, elkaar nog niet voldoende in evenwicht houden bij pasgeborenen. Ook bij mensen met een verminderde weerstand kan de gist een infectie veroorzaken.
ach een discussie op het forum moet kunnen toch
(K)Kuzjes!
het kan zowel een bacteriele als schimmelinfectie zijn
Een vaginale schimmelinfectie wordt niet altijd veroorzaakt door een schimmel of gist zoals Candida Albicans. Een vaginale infectie kan ook een bacteriële oorzaak hebben soms is er helemaal geen sprake van een vaginale schimmelinfectie maar worden de klachten veroorzaakt door een verstoring van de bacteriele flora
en daardoor kan je kind tijdens de geboorte die cellen meekrijgen
ik heb namelijk ooit zo’n infectie gehad en daar voor behandelt en daarom hebben zowel de verloskundige hier op gelet de kraamhulp en de huisarts want als je kindje door het geboorte kanaal gaat kan die altijd iets mee nemen van de bacterie/schimmel en zo kan ook spruw ontstaan gelukkig heeft mijn kleine man het niet gekregen dus heb ik mazzel gehad
website waa het af komt
Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 08:13:48
Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 08:21:02
Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 08:23:33
Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 08:24:17
Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 08:45:00
quote:Ja hoor hij mag thee hebben Mijn jongens kregen rooibosthee Zonder suiker hoor rooibosthee werkt trouwens bij een heleboel kwaaltjes
Maar mag ik hem al thee geven dan?
Spruw kan ontstaan bij verminderde weerstand, zoals bij ziekte, zwangerschap en stress. Mensen met diabetes mellitus zijn bevattelijker. Na gebruik van antibiotica wordt het natuurlijke evenwicht tussen verschillende bacterieen en schimmels op de huid verstoord, waardoor de candida kan gaan woekeren en hinderlijk kan worden. Ook andere medicatie kan van invloed zijn op het ontstaan van candidiasis. Ook het voorkomen van een vaginale schimmelinfectie bij de moeder is een risicofactor voor spruw.
@heleen dus thee kan geen kwaad misschien is proberen want water wil die niet en geef je het dan lauw?
Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 08:56:42
Ik hoef al die teksten met extra informatie over schimmels en de behandeling ervan niet te hebben, want ik heb ze 13 jaar voorbij zien komen. Schimmels, bacteriën en gisten leven in symbiose op/aan/in de mens.
Ze kunnen elkaars evenwicht verstoren en het verstoorde evenwicht van de een, kan een infectie door de ander veroorzaken. Allemaal te maken met verminderde weerstand, medicijngebruik, etc.
Schimmels zijn GEEN bacteriën. Ze leven naast elkaar, kunnen in principe goed samenleven maar maken elkaar af en toe het leven zuur. Je maakt mij met mijn 13 jaar antimycotica-ervaring niks wijs.
Groetekes, Sje