Sprongetje rond 9 a 10 maanden?

Ik heb m’n ‘Oei, ik groei-boek’ uitgeleend aan een vriending die het meegenomen heeft op vakantie. Maar nu heb ik 't idee dat m’n dochter flink last heeft van een sprongetje. Heeft iemand ook ‘Oei, ik groei’? Zo ja, wil je dan ajb even kijken of er rond 9 a 10 maanden een sprongetje is?
Alvast bedankt!

hallo,

heb even gekeken voor je in mijn boek. er is een sprongetje bij 8 en halve maand en bij 11 maanden dus zou kunnen.

suc 6 groetjes Gytha

Dank je wel voor je reaktie. Het zal dan het sprongetje van 8 1/2 maand zijn, want het is zo’n drie weken geleden begonnen.
Zou je ook nog even kunnen kijken hoe lang het sprongetje duren gaat?
Heel veel bedankt alvast!

Ja hoor… hoef het boek er niet op na te slaan… herinner me die sprong zo ook wel. Bij ons speelde de verlatingsangst een grote rol. Dus niet meer lekker in slaap vallen, woest zijn als je haar in de box zette en zelf in beeld bleef… het liefst zo dicht mogelijk bij mama blijven, maar dan ook ontzettend boos kunnen worden.

Duurde hier paar weekjes… uit mijn hoofd gezegd een week of vier…

Succes!!! Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

in het boek staad dat die sprong bij de meeste baby’s 4 weken duurt maar kan ook 3tot 6 weken duren.

gr gytha

Bedankt voor jullie reakties meiden! Het sprongetje duurt hier al zo’n drie weken, dus ik hoop dat we onderhand het ergste bijna gehad hebben…

leuk om te lezen…
vroeg mijzelf al af wat mijn dochter had in haar gedrag!!!
nu weet ik het last van verlatingsangst…klein schatje van mij.
hahahhah

mijn manneke zit er nu midden in.in de sprong van 8 en halve maand!
phoe hij wilde al nooit in de box of alleen zijn maar nu is het helemaal kassa!
hoop dat hij snel voorbij gaat en ikke mijn lieve manneke weer terug heb.

groetjes debbie

Oh, echt vervelend he, die sprongetjes!? Hier gaat het gelukkig alweer iets beter. Ze kan inmiddels kruipen en da’s heel fijn, nu kan ze weer een beetje haar ei kwijt. Helaas werd ze wel een paar dagen terug ziek, overgeven, heel zielig. Maar nu gaan we gelukkig weer de goede kant op.
Succes met je spongetje, Debbie, 't gaat weer over, maar 't is wel even doorbijten. Maar meestal wanneer je denkt: ‘nu kan ik niet meer’, is 't over!

Wat zijn dat precies “sprongetjes”. Ik heb het boek oei ik groei niet maar mijn zoontje is 11 maanden en heeft nog nooit last gehad van eenkennigheid of verlatingsangst. Hij vindt alles eigenlijk prima. Wel is hij op dit moment erg moe en slaapt ontzettend veel overdag. Als ik hem uit zijn bedje haal, is hij eigenlijk alweer moe. Kan dat een "sprongetje"zijn??

Graag jullie reactie

In dit topic staat uitgelegd wat een sprongetje is.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=9646

Groetekes, Sje

Bedankt, ik denk dat mijn zoontje wel zo´n sprongetje heeft nu. Is inderdaad humeurig en hangerig. Wil graag bij je zitten en een beetje kroelen, terwijl hij helemaal geen kroelbaby was (voor mij wel lekker hoor). En veel slapen.

gr.

Linda