Wat is sprongetje eigenlijk

Hallo domme vraag mischien maar zie elke keer dingen staan over sprongetjes maar wat houd het eigenlijk in en kan het zijn dat Britt er dan nu ook in zit ik vindt dat ze zich namelijk anders gedraagt dan anders of verbeeld ik me dit gewoon maar als ik weet wat er precies gebeurt met een sprongetje dan weet ik dat het dat is en hoef ik mij verder geen zorgen te maken.
nou hoor het wel dan.

groetjes van een beetje een ongeruste mama.van een supper lief meisie.

[/url]

quote:
Sprong(etje) Een sprong is een plotselinge verandering in de mentale ontwikkeling van een baby. Het kondigt een vooruitgang aan. Ze komen bij alle gezonde kinderen op ongeveer dezelfde leeftijd voor. Bij de een heviger dan bij de ander. Ze gaan gepaard met hersenveranderingen die een nieuw waarnemingsvermogen met zich meebrengen. Een sprong kent twee fasen.

*De lastige periode: hierin is een kind huileriger en hangeriger dan je van hem gewend bent. Zijn vooruitgang kan stil staan of zelfs een achteruitgang worden. Ouders kunnen zich zorgen gaan maken of zich gaan ergeren.
*Een periode van nieuwe dingen ontdekken of oude dingen anders doen: het kind heeft hele nieuwe interesses en is zelfstandiger.

Bij elke sprong krijgt je baby een nieuw waarnemingsvermogen. Hij krijgt het cadeau. Hij hoeft er niets voor te doen. In zijn eerste twintig maanden krijgt je baby er tien.Ieder nieuw waarnemingsvermogen biedt de baby een gloednieuwe leermogelijkheid. Dat betekent dat je baby er voor open staat een heleboel nieuwe vaardigheden te leren. Vaardigheden die allemaal voortvloeien uit dat nieuwe waarnemingsvermogen
Bij een sprongetje herken je het gedrag van een baby aan de drie H’s: hangerig, huilerig en humeurig.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

inderdaad precies mat asje schrijft!

in het boek oei ik groei staan alle sprongetjes duidelijk beschreven.
en ook wat je van je kind kunt verwachten in deze periode.

erg duidelijk en fijn boek vindt ik

groetjes gytha