Sprongetje met 7 weken?

Ben vandaag weer gewoon overgegaan naar 6x135cc wat hij hiervoor al kreeg en dat gaat prima. Het slapen gaat vandaag weer een stuk beter dan van de week.
Vanochtend heet hij welliswaar gewoon nog 2 uur geslapen toen ik hem om 8.00 op zijn bedje legde en heeft niet eens gehuild toen ik hem in bed legde, dat was van de week wel anders…

Nog steeds wordt hij na een ongeveer 50 minuten wakker, gaat een aantal minuten huilen (soms heel hard…) en valt gelukkig weer in slaap. Inmiddels beginnen wij er al aan te wennen en weten dat we nu gewoon niet in paniek moeten raken omdat hij na een aantal minuten vanzelf weer in slaap valt.

Ik wil nu het volgende schema een beetje aan gaan houden…
7.00 / 10.00 / 13.00 / 16.00 / 19.00 / 22.00
Dit is het deze week ook een beetje geweest, zal misschien een half uurtje hebben gescheeld tot een uurtje.

Sinds ik vandaag over ben gegaan om de 3 uur de fles te geven komt hij heel de dag om de 4 uur! (zal je net zien,) Wat doe je dan in dit geval?
Maak je hem dan wakker op de vaste tijden zodat hij eraan kan wennen of geef je dan de fles na 4 uur? En hoe doe je het als hij vannacht ook komt ( wat denk ik wel het geval is) hoeveel kan ik hem dan het beste geven als hij overdag 135cc krijgt? Is een klein flesje dan genoeg, of maak ik gewoon weer 135cc en zie wel wat hij op kan?

je hoeft hem 'snachts niets te geven, want hij drinkt overdag voldoende. gewoon een speentje geven is genoeg, zal hij wel even aan moeten wennen. Laat je niet verleiden hem toch iets te geven, wanneer je zeker weet dat hij voldoende gehad heeft. Anders komt hij wel aan te veel voedingen en went hij eraan.
Je hoeft hem niet wakker te maken hoor wanneer het langer dan drie uur duurt, dan maar een uurtje later de fles, geeft niets.
Wel fijn dat het beter gaat! Nu hopen dat het zo blijft.
Vind het leuk om je verhaal te lezen. Ik herken mezelf erg in jou toen Madelief een paar weken oud was. Het lijkt enorm lang geleden dat we haar het ritme lieten bepalen, want nu ze er eenmaal aan gewend is hebben we haar min of meer een ritme aangeleerd. Dat is wel heerlijk hoor!
Komt bij jou ook, zeker weten!
Good luck! Op naar een goede nacht!

Anne, hoe oud is je kleine nu dan?

In het begin had ik helemaal geen problemen met de kleine, het was een voorbeeldig kind. Bij het 1e sprongetje is hij ongeveer 4 dagen uit zijn doen geweest en toen was hij weer helemaal de oude.
Raakte nu dan ook volledig in paniek toen er echt niks meer mee te beginnen was, raakte er behoorlijk van gestresst … Door alle tips en ervarigen weet je het gewoon niet meer en ga je van alles uit proberen want je wil tenslotte toch het beste voor je kind!

Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter met hem, krijg weer een grote glimlach als hij wakker is!
Vandaag ga ik strak aan het schema houden om zo in een vast ritme te komen.
Vanochtend om 7.00 flesje, in bad geweest, andere helft van de fles en daarna naar bed. Nu na een uurtje is hij nu automatish weer wakker maar we weten dat hij na een paar minuten huilen vanzelf weer in slaap valt…
We weten nu inmiddels hoe we ermee om moeten gaan!
Vannacht trouwens heerlijk geslapen, heb hem bijna niet gehoord en moeders is een stuk uitgeruster!!

ze is van 19 aug. dus nu vier en een halve maand…echt een lieverd!
Fijn dat je lekker geslapen hebt vannacht! Dan kan je het veel beter aan! Succes vandaag!

Anne ben je accuut gestopt met 's nachts de fles geven of heb je dat geleidelijk aan gedaan?
Mijn zoon drinkt namelijk niet alle flessen leeg, van 10 uur had hij maar 70ml op van de 120cc. Doe je dan bij de volgende fles iets meer zodat hij in totaal op de 750 ml zit? Anders drinkt hij overdag dus niet genoeg.

Gewijzigd door - Tippiewan op 07 Jan 2008 12:28:48

Ik ben ermee gestopt sinds ze om een uur of 5.00 kwam. Toen heb ik een speentje gegeven. En dat speentje geven werd steeds iets later en nu slaapt ze altijd door.
De minimumhoeveelheid die een kindje aan vocht binnen moet krijgen is 600 cc. Dus zolang je daarboven zit is het geen enkel probleem. Behalve dan dat je kindje honger krijgt op een tijdstip dat jij dat liever niet hebt. Wij hebben ook de difrax flessen en ikzelf vond dat het zo lang duurde voordat ze een fles leeghad… Ik had het idee dat het niet zo zeer het vol zijn was, maar meer dat het te lang duurde. Dus toen hebben wij soepelere spenen erop gezet, wel voor 0-3 maanden, daarmee dronk ze sneller en kreeg ze meer binnen. Ook dronk Madelief niet meer wanneer het te koud geworden was. Ik maakte het flesje dan nog een keertje warm en dan dronk ze wel weer.
Misschien dat het voor jullie ook werkt!
SUCCES!

Hoi Tippiewan,

Zou me niet zoveel zorgen maken over de flesvoeding.
Als je kindje de ene keer maar 70cc of 100cc opdrinkt is dat helemaal niet
erg.
Dan heeft je kindje daar genoeg aan.
Je zou misschien om de 4 uur kunnen voeden, dan gaat de 1500cc er
vast iedere keer in.
Als je kindje een kort slaapje doet en het is nog geen tijd om te drinken
dan houd je je kindje op tot hij weer moe wordt en dan nog een 2de slaapje
voor de volgende fles.
Probeer anders eens de Aventfles met de 1 mnd speen.
Misschien dat je zoontje daar heel goed uit drinkt.
Wij hadden destijds voor Elke de Difrax flessen en daar dronk ze niet
lekker uit.
Voor Anne hebben we de Avent flessen en dit gaat prima.
De 210cc is zo op!

Groetjes Heleen

Hoi Heleen,

Om de 4 uur voeden heeft bij mijn zoontje nog echt geen zin, hij kan niet aan het ritme wennen. Hij slaapt 2 uurtjes na de fles dus om de 3 uur voeden gaat juist perfect. Wanneer hij honger heeft drinkt hij met gemak zijn fles leeg dus hij zal op dat moment gewoon niet zo’n honger hebben gehad.

Als hij gaat slapen, huilt hij een paar minuutjes en valt in slaap.Hij wordt tegenwoordig standaard na 50 minuutjes weer wakker overdag en huilt dan een paar minuutjes en valt dan gelukkig weer in slaap… Gewoon laten liggen werkt bij hem nu echt het beste. Heb hem er eigenlijk nooit uitgehaald. Mocht hij na een kwartier nog steeds huilen dan ga ik naar hem toe om zijn speentje te geven en een aaii over zijn bolletje en buikkie te geven en dat gaat perfect!

De difraxflessen bevallen mij juist prima, ben juist van de Aventfles afgestapt omdat hij er niet lekker uit kon drinken maar dat is per kind juist weer heel verschillend natuurlijk…
Het schema wat ik nu aanhoud bevalt prima en zo gaat het juist lekker dus voorlopig houd ik dit aan…
Nu proberen de nachtvoeding af te bouwen zodat hij door gaat slapen maar dat gaat de juiste kant op want hij wordt steeds later wakker.

Gewijzigd door - Tippiewan op 07 Jan 2008 21:04:40