Sprongetje met 7 weken?

Hoi Tippiewan,

Wat ik ook nog even wilde vermelden is dat ik bij Anne eigenlijk weinig
merk van sprongetjes.
Wel eens even jengelen in de box, maar verder eten, drinken, slapen e.d.
gaat prima.
Wij hebben dus echt een vast schema en gaat hardstikke goed.

Je kindje was om 6 uur wakker vanmorgen he?
Wat je dan zou kunnen doen is hem wassen, dan fles geven, knuffelen,
nog even spelen en dan als het uur weer om is op bed.
Dan gaat hij weer slapen. Je geeft hem gewoon om 10 uur weer de fles.
Mocht hij te vroeg wakker worden dan zou je nog een 2de slaapje
kunnen doen voor de fles van 10 uur.
Kan zijn dat hij dan wat later drinkt dan die tijd.
Is niet erg hoor.
Als je zoontje pas om half 11 zou drinken dan tel je er weer 4 uur
bij op en dan krijgt hij de fles weer om half 3.
Is je kindje met een uur wakker dan kan je hem nog paaien met de
speen.
Wrijf maar een poosje over de buik, aai over de bol geven, kusje en weer weg.
Je kindje niet aankijken.
Werkt bij Anne altijd goed.
Op een gegeven moment krijg je er echt wel een ritme in.
Kregen wij pas rond 3 maanden. Toen was het elke dag haast gelijk.

Wij hadden dit ook eerst bij Anne. Die maakte een hele lange nacht
en was om 6 uur uitgeslapen.
Dus die hielden wij op de leeftijd van jou kindje gewoon een uurtje op en
dan ging ze pas om 7 uur weer slapen.
Anne gaat nu al een aantal weken als ze om half 6 wakker is weer slapen
tot 8 uur. Veranderd namelijk als ze groter worden.

Hoe laat had je hem gisteravond nog de fles gegeven?
Dan bedoel ik niet die van 23.10 maar die fles daarvoor.
Die zou je wat kunnen ophogen zodat hij niet zo snel weer komt.
Je zoontje drinkt 150cc per keer he?
Probeer anders of hij 180cc opkan.
Als je zoontje snachts nog komt dan zou ik wel een flesje maken.
Dus komt hij vannacht weer om 3 uur en huilt dan fles maken en die geven.
Dan heeft hij echt honger. Slaapt hij zo weer verder. Speem wel indoen.
Je man zou de luier kunnen verschonen terwijl jij het flesje maakt.
Gewoon het flesje op zijn kamer geven in het donker (licht op de overloop
kan je aanlaten)
Het flesje die je om 23.10 gisteravond gaf moet je ook gewoon boven
geven.
Daar is het rustig (geen tv, radio aan). Deur op een kier laten zodat
er nog wel wat licht is.
Je man kan als jij het flesje maakt de luier alvast verschonen.
Wordt je zoontje om 6 uur wakker dan maak je ook een fles en houd hem
dus een uur op.
Vanaf 6 uur ga je flesjes om de 4 uur geven. (of iets later)

Wat een verhaal he?!
Maar zo doen wij het altijd en Anne vindt het erg prettig zo.

Laat je me nog wat horen!

Groetjes Heleen.

Vraagje aan mama van Fréderique; wat is jbm?

Gisteravond voor de laatste fles kwam hij om 19.00 en dronk toen niet meer als 90cc… en de laatste fles 100cc. Ik maak de laatste fles altijd wel 180cc (Nutrilon Forte voor hogerige baby’s) maar dat krijgt hij dus nooit op.
De paar dagen dat hij doorsliep dronk hij min. 150cc en sliep dan de nacht door al moest ik er wel 100x uit voor een speentje maar dat mocht de pret niet drukken.

Rond een uurtje of 3.00 begon hij te huilen en ben ik even naar hem toegegaan.
Vannacht om 4.00 dus een fles gegeven van 150cc die helemaal op ging, hij had dus echt honger. Dit doe ik altijd in het donker met het licht op de overloop aan en praat zo goed als niet tegen de kleine. Toch moest hij even huilen toen ik hem weer in zijn bedje legde en dat doet hij echt nooit nadat we hem inbakeren.
Ik haal hem tijdens de nachtvoeding ook nooit uit zijn bakerdoek alleen als ik zeker weet als hij een vieze luier heeft.

Vanochtend na het badje heb ik hem rond een uurtje of 8.00 op bed gelegd en werd hij na een uur weer wakker! Hij heeft weer flink een half uur gehuild en onrustig liggen draaien en is uiteindelijk weer in slaap gevallen en ligt nu ( 11.32) nog te slapen!
Mijn zoon is erg onrustig tijdens zijn slaap, heel erg heen en weer woelen en in slaap vallen en vervolgens weer wakker worden en dat gebeurd een keer of 3 ondanks dat hij ingebakerd ligt.
Overdag doe ik zo stil mogelijk omdat ik bang ben dat hij wakker wordt terwijl je eerst een bom naast zijn bed af kon gooien. ( bewijs van spreken dan!)

Over ruim 4 weken ga ik weer 3 dagen werken maar op de manier zoals het nu gaat durf ik de kleine echt niet bij de oppas te brengen. Dan is hij volgens mij alleen maar hele dagen aan het huilen!

Hoi Tippiewan,

Met JBM bedoel ik johannesbroodpitmeel. Dit zijn wij gaan toevoegen aan de fles, omdat zij zo’n schrokop is. Flesje was altijd binnen vijf minuten leeg !! Wij houden wel vaste tijden aan met eten 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 er kan soms een halfuurtje in afwijken, maar dat is niet erg. Wij kunnen echter geen vaste slaaptijden invoeren. Soms is ze anderhalfuur wakken en zojuist viel ze al bij de fles in slaap. Ik had haar er dus om 10.50 eruit gehaald, 11.00 uur flesje en om 11.30 lag ze al weer op bed te slapen, hoogstwaarschijnlijk tot 15.00 uur. Gewoon naar je kind kijken, wanneer ze moe is (geeuwen, gapen, jengelen, oogjes wrijven).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Mijn kind drinkt ook erg schrokkerig.
Is heel erg om zich heen aan het kijken behalve de goeie kant op…
Wil tegenwoordig alleen maar zitten en niet meer als een kleine baby behandeld worden. Hij is nog maar 7 weken!!!
Soms heb ik het idee of hij stikt maar met de spenen die we gebruiken drinkt hij de fles in ongeveer 10 a 15 miniuten op.

Vanaf hoe oud mag je met Johannesbroodpitmeel beginnen?
Ik heb het idee dat Nutrilon Forte weinig effect heeft op ons kind want 4 uur later komt hij gewoon nog en drinkt heel zijn fles gewoon leeg!

Hoi Tippiewan,

Johannesbroodpitmeel is bedoelt voor babytjes die heel erg spugen.
Anne deed dit ook na iedere fles.
Soms dachten we dat er niks kwam en dan een uur laten spuugde ze
een flinke slok uit. Nu met 4 scheppen is het spugen zo goed als
over.
Soms een klein druppeltje.
JBM is dus niet bedoelt voor andere dingen.
Het is ook erg duur. 5, 50 euro geloof ik.

Als ik het zo lees is je kindje ondanks dat hij ingebakerd ligt ook een
onrustige slaper.
Dan zou je haast denken dat hij liever zonder zo"n doek slaapt.
Misschien is hij dan juist rustiger en slaapt beter.
Zou je toch ook weer eens kunnen proberen.
Slaapzak met lange mouwen aan en alleen een dun dekentje eroverheen.
Toch maar proberen een uur op te houden en dan ook gelijk op bed
leggen.
Misschien is dit ook nog wat: bedje in de lengte voor het raam zetten
en de gordijnen open laten. Misschien heb je de gordijnen dicht?
In de box is het ook licht en valt een babytje ook wel eens in slaap.
Het bedje een kwartslag draaien hielp bij ons dus goed.
Ze ging van korte naar lange slaapjes.
Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen.

Mijn zoontje begin ook steeds meer te spugen, niet erg veel maar het wordt wel steeds meer. Hij drinkt zo ongelooflijk schrokkerig dat het net lijkt of hij er in stikt… Hij krijgt ook altijd veel lucht binnen.
Misschien moeten we het maar eens gaan proberen.

Zonder bakerdoek is nog geen optie. Heb net de bakerzak binnen maar daar is hij nog echt niet aan toe en zonder al helemaal niet want hij maait te veel met zijn armpjes.

Hoi,

Nou ik lees het al bij de volgende ga ik zeker de doek eerder gebruiken als het nodig is.

Rust en vooral regelmaat is heel belangrijk bij het concept inbakeren alleen bij die combinatie heb je het maximale effect en werkt het ook. Als je hem weer op een “strak” schema hebt zal je zien dat hij s’nachts ook weer beter slaapt en heb je zelf ook meer rust.
Eerlijk gezegd vond ik een schema zelf ook wel prettig voorspelbaar. Je weet ook zelf waar je aan toe bent.

Ik bakerde wel mijn dochter in als ze in de wanderwagen moest. deed er gewoon naar gelang het weer een laken of deken overheen. Bij de nek kan je dan voelen of ze het erg warm hebben of niet. En verder zoals al genoemd laten slapen als hij slaapt niet gaan verhuizen geeft weer onrust en dat is wat hij net niet nodig heeft.

Als je gaat liggen moeten de longen meer en harder werken om eventueel slijm weg te werken op een natuurlijke manier. Al je kindje of je zelf wat schuiner legt dan gaat dat wat makkelijker.
Het is inderdaad zo iets als een ui onder of bij het bed als ze verkouden zijn.

En als hij veel lucht binnenkrijgt met het drinken zou je een gebogen fles kunnen proberen geloof dat ze van didle zijn. Bij d.a. hebben ze zowie zo. En tegen spugen deden wij ook johannes pitbroodmeel in de fles erbij toen ze eenmaal de fles kreeg. werkte heel goed. Gaan ze ook meestal iets rustiger van drinken om dat het ietjes dikker word. Het is gezien de hoeveelheid die je krijgt misschien duurder maar je doet er althans wij twee nutrilon bussen mee dus ook weer niet zo duur in verhouding. ik zou het gewoon een keertje een weekje proberen en kijken het kan geen kwaad.

groetjes

lon106

Ik gebruik de Difraxflessen en dat bevalt me op zich prima.
Straks maar eens johannesbroodpitmeel halen en proberen inclusief speen.

Ik gebruik normaal Nutrilon standaard en met de laatste fles voor de nacht Forte. Hij krijgt 5/6x150cc op een dag. Hoeveel scheppen moet je dan gebruiken .?

Kan ik dan Forte bijven gebruiken of kan ik beter de standaard Nutrilon gebruiken met Nutriton? (zo heet het toch van Nutrilon?)

Hoi Tippiewan,

Je kan gewoon de Nutrilon Forte gebruiken hoor in combinatie
met Nutriton.
Wij gebruiken 4 schepjes Nutriton omdat ze bij 2 schepjes nog
steeds spuugde.
In jouw geval zou ik 1 schepje doen.
Werkt dit niet dan 2 schepjes.
Wij gebruiken de papspeen van Avent. (stand 1)
Heb je ook een papspeen in huis?
Waarom gebruik je de Forte alleen savonds en niet de hele dag?
Anne was snel hongerig en nu ze hem overdag en savonds krijgt
houdt ze het langer vol tot de volgende fles.

Groetjes heleen

Nou ik heb het in huis hoor inclusief speen!
Maar eens kijken of het effct heeft.

Nutrilon Forte gebruikte ik om te proberen om wat langer door te laten slapen maar heb niet echt het idee dat het werkt. Misschien moet ik het de hele dag gebruiken, misschien dat het helpt…

Ik laat morgen wel weten hoe de dag nacht is verlopen.
Helaas ligt hij nu weer alles bij elkaar et krijsen omdat hij niet wil slapen…
wordt een lange nacht!!!

Hoi Tippiewan,

Het is niet goed om allerlei verschillende soorten flesvoeding te
gebruiken werd mij eens gezegd.
Wij hadden eerst Nutrilon standaard en daarnaast de Forte.
Toen hebben we het maar bij de Forte gehouden.
Ik weet niet hoelang je de Forte al gebruikt, maar bij ons werkte
het niet meteen.
Er ging wel een week ofzo overheen voor dat we dachten dat Anne
wel 4 uur kon wachten voor de volgende fles.
Geduld is een schone zaak.
Door de Forte elke keer te geven zijn ze langer verzadigd.
De samenstelling is anders dan bij de standaard Nutrilon.
Hij is ook wat dikker.
Heb je dan ook de papspeen in huis als je er jbm door gaat doen?
Trouwens als je kindje met 10 min. de fles al leeg drinkt is dat
wel wat snel.
15 a 20 min is beter.
Je hebt wel de speen met 1 gaatje erin?
Als je zoontje om 7 uur smorgens maar 90cc op drinkt dan zou
je een uur later nog een keer 90cc kunnnen proberen.
Dan heb je 180cc. Dan geef je daarna om ong. 12 uur weer een flesje.
Sterkte hoor meid!
Omdat je kindje nu krijst heeft ie vast trek!
En anders maar een speen in doen!

Hoop dat jullie lekker slapen!

Groetjes Heleen

Volgens mij ben je zo enrom bezig met alles dat je daardoor heel gespannen wordt, tenminste dat maak ik op uit de manier waarop je schrijft. Dit merkt je baby en reageert averechts!
De grote fout die jij volgens mij maakt (en die ik ook maakte) is denken voor je kind… Bv. hij is nog niet toe aan een bakerzak…waarom niet? omdat jij dat voor hem bedacht hebt… Madelief sliep met vier weken in een bakerzak.
Het enige wat een baby nodig heeft is liefde, eten, schone luier en slaap en dit alles in een vaste volgorde.
Probeer niet de denken maar gewoon te doen. Je begint 's ochtends met je kindje uit bed te halen, was, verschoont en geeft de fles. Knuffelt met hem en leg hem lekker in de box. Je kindje is nu tevreden:hij heeft gedronken, is schoon, en heeft liefde gehad. Kortom: bij huilen, jengelen of ander aandachtrkkerij: je kindje kan alleen maar moe zijn.
Een baby is een baby, die niet nadenkt of ie ergens aantoe is of niet. Een baby leeft volgens vaste patronen en voorspelbaarheid en vastberaadheid van de ouders.
Het enige wat je je kindje nu nog moet aanleren, dat er minimaal twee uur in bed gelegen wordt. In eerste instantie zal dat bij lange na geen aaneengesloten slaapje zijn, maar wacht maar totdat je volhoudt: misschien wordt hij dan nog maar een of twee keer wakker. Wanneer je dit doet en je haalt je kindje na minimaal twee uur uit bed kun je meteen de fles geven en hoef je niets aan het schema te draaien.
Het grote voordeel van dit aanhouden is: je kindje drinkt uitgerust, er zit voldoende tijd tussen de flessen en drinkt zo meer. Bovendien kunje er zo voor zorgen dat je kindje overdag de benodigde hoeveelheid binnenkrijgt, zodat 's nachts voeden niet nodig is en je kunt volstaan met het brengen van een speen.
Inderdaad zoals Heleen al zegt: niet rommelen met eten. Daar ligt het niet aan. Je moet het meer zoeken in de regelmaat dan in bijzaken zoals voeding.
Maar het allerbelangrijkste: geef niet meteen op. Ik merk uit je reactiedat wanneer je aanpassingen niet meteen het gewenste resultaat opleveren, je meteen weer iets anders zoekt wat je ook gaat veranderen.
Bij Madelief duurde het ongeveer een week voordat we het ritme erin hadden. De eerste drie dagen waren een ramp. Ik dacht dit is het niet hoor, maar ik hield vol en warempel na een week: het wertke!
Succes meid, want je zal inmiddels de wanhoop nabij zijn!
Groetjes, Anne-Marie

Mijn dag kan niet meer stuk, mijn kleine bink heeft doorgeslapen!
Gisteravond met de laatste fles voor de nacht jbm geprobeert en het moet zeggen dat het prima ging. Had een fles van 180cc klaargemaakt en er ging wel 160cc op.
Zoveel had hij nog nooit gedronken… Hij deed ook veel langer met de fles als normaal en hij gaf ook niet meer over.(het was gelukkig nooit erg veel bij hem)

Rond 24.00 lag hij weer in zijn bedje en om 5.30 was hij wakker en om 6.00 de fles gegeven. Heel de nacht hebben we hem niet gehoord!

Ga nu volledig over op de Forte zodat hij meer een verzadigd gevoel krijgt.
Hij drinkt de fles nu te snel en te schrokkerig…

Vannacht heb ik eindelijk na de geboorte een nacht door kunnen slapen.
Ik merkte dat ik het nodig had omdat ik bijna tegen de muur op liep. Mijn vriend heeft “nachtdienst” gehouden.

Het klopt ook dat ik er teveel mee bezig ben. Krijg zoveel informatie waar jezelf ook weer erg onzeker van wordt. Je wil tenslotte het beste voor je kind.
Probeer het nu ook zoveel mogelijk van me af te zetten want ik raak er alleen maar gestresst van en dat werkt inderdaad averechts op je kind!

Maar de bakerzak heeft bij hem nog echt geen effect.
Hysterisch werd hij gister, daarna weer gewoon ingebakerd en binnen 5 minuten sliep hij!

Hoi,

Onze dochter heeft heel lang ingebakerd gezeten. We hielden elke keer een schema aan van 4 a 6 weken maar het lukte maar niet en we hebben het elke keer een week 1,5 week volgehouden. Het is niet zo erg zolang ze maar niet gaan draaien als ze ingebakerd liggen. Ook hebben wij altijd in overleg met het cb en de ka de periodes verlengt. Op een gegeven moment hebben wij het per slaap afgebouwd in de bakerzak vervolgens en toen nog een tijdje daarna in de safe t sleep ( dat is een band die om het matras heen gaat en met klitte band vast zit op deze band zit dan weer een kleinere band die om de middel en tussen de benen gaat en zit dan ook weer vast doormiddel van klitteband) gehad. Zijn overigens niet veel artsen en cb’s voorstander van omdat er geen proeven mee zijn gedaan bij kinderen die langer dan 2 uur erin slapen dus heeft het geen afkeuring gehad maar ook geen goedkeuring.

Het is maar een ervaring die ik even wilde schrijven. Belangrijk is geef het een ritme die bij jou en hem past en let goed op hoe hij regeert ga op je gevoel af.

Groetjes

lon106

Ik gebruik de bakerdoek bijna 4 weken en heb nu de bakerzak in huis.
Ga proberen tussendoor af en toe de kleine in de bakerzak te laten slapen om te laten wennen en zo langzaam afbouwen uit de doeken.

Mijn zoon sliep voorheen van voeding tot voeding,hij kreeg toen om de
3 uur de fles.
Na de fles ging hij dan 2 uurtjes slapen.
Nu geef ik om de 4 uur de fles en overdag wordt hij vaak na 2 uur al wakker.
Als hij gedronken heeft duurt het hooguit 3 kwartier tot een uur en dan is hij weer moe.

Wat kan ik volgens jullie met het uur doen als hij wakker is?
Eerder de fles geven of kind op bed proberen te laten slapen?
Af en toe valt hij nog wel in slaap maar soms is hij echt uitgeslapen,.

meteen de fles geven. Madelief krijgt ook om de drie uur de fles. Om 7.00 uur, 10.00 uur, 13.00 uur, 16.00 uur en dan 19.00 uur of ietsje later en dan slaapt ze tot 7.00 uur, met af en toe een nacht dat we een speentje moeten brengen rond een uur of zes. Het fijne van dit schema is dat ik zeker weet dat ze voldoende drnkt overdag, dan heeft ze 's nachts niets nodig. Kun je zonder schuld een speentje geven! Nu hoor ik haar… tot later!
Maar fijn dat je goed geslapen hebt! Op naar nog een goede nacht!

Als ik om de 3 uur zou voeden met 150cc per keer dan kom ik waarschijnlijk op te veel voeding uit op een dag. Dan zit ik aan de 6 flessen ipv 5…
Dan zou ik overdag want minder kunnen geven en 's avonds wat meer want dan slaapt hij wel 3 uur achter elkaar.

Als je kind minder flessen op een dag krijgt, is het dan ook de bedoeling dat het meer gaat slapen tussendoor? Het is toch juist de bedoeling dat het minder wordt en tussendoor meer gaat spelen?

Baby’s die om de 4 uur de fles krijgen, slapen die echt van voeding tot voeding of spelen die gewoon een uur voordat ze hun flesje krijgen?

Hoi,

kan alleen zeggen dat ik altijd mijn dochter gelijk bij het wakker worden na de verschoning de fles heb gegeven hoorde toen heel erg bij het inbaker proces. Dan ging ze afhankelijk van de leeftijd een 3 kwartier tot een 1 uur de box in of op de vloer en dan ging ze weer naar bed. Soms was dit korter omdat ze dan aangaf dat ze moe was. Wij lieten haar dan standaard min. 2 uur liggen. afhankelijk van hoeveel flessen en leeftijd. Als ze heel erg huilde gingen we even kijken zonder te praten soms was het de tut soms was het even een aai over de bol soms een vieze luier.

Ik zou eerst even afwachten wat die forte gaat doen misschien pakt hij het binnen 4 dagen op en heeft hij gewoon weer 5 flessen nodig. Het duurt natuurlijk weer even voordat hij een schema heeft. In die tussentijd zou ik als je het idee heeft dat hij erge honger heeft een klein flesje geven maar dit wel kwa hoeveelheid afbouwen. En anders even overleggen met het cb. hier hebben ze een speciaal vragenuurtje om dit soort “kleine” dingen te bespreken.

groetjes

lon106

Gisteravond had ik de kleine om 18.00 op bed gedaan en om 24.00 sliep hij nog…
Ik ben hem maar wakker gaan maken voor de fles en een honger dat hij had, heel de fles leeg! Rond een uurtje of 0.30 lag hij weer op bed zonder te huilen.
Vanacht om 4.15 werd hij wakker en sliep na de speen weer.
Vanaochtend om 5.30 was hij wel erg wakker en probeerde we hem een flesje te geven maar meer als 20cc ging er niet in…
Toen gelijk weer terug zijn bedje in gedaan en hij viel zonder te huilen weer in slaap en heeft tot 9.00 geslapen. Wel is hij een aantal keer wakker geweest maar viel na de speen weer in slaap.

Hoe kan het eigenlijk dat de kleine meestal bij 50 minuten weer wakker wordt?
's Avonds slaapt hij goed en slaapt vaak aan 1 stuk door en hoef ik nooit naar hem toe voor een speentje maar 's nachts en overdag altijd wel.

Overdag vallen kinderen nooit in de meest diepse slaap. Die slaap begint na ongeveer 45 min., in plaats daarvan worden ze wakker…waarom…geen flauw idee… Alleen zijn de meeste babies dn nog niet uitgerust en hebben ze nog zo’n 45 minuten nodig om echt uitgerust te raken.
Wij gaven Madelief bij 7 weken 6 flessen van 120 cc. Nu bij bijna 5 maanden krijgt ze er 5 van 180cc. Je kunthet beste dezelde hoeveelheid aanhouden per fles en dan gewoon ietsje minder geven met een kleine speen, dan doen ze er wat langer over. De niewe difraxflessen hebben een small speen die iets grote en soepeler is dan de oude. Wanneer je extra speentjes erbij koopt zijn dat nog de oude stugge spenen, Met zo’n speentje doet je kindje er net iets langer over.
Bij 6 flessen kun je om 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00 en 22.00 geven. En dan geef je de laatste fles 150cc. Kom je aan dezelfde hoeveelheid…
Het is normaal voor een kindje van 7 weken om ongeveer 3/4 uur wakker te zijn na de fles en dan weer twee uur te slapen. Dan zit je aan 5 min. verschonen, 10 min. fles, 45 knuffelen en spelen en 2 uur slapen, dat is 3 uur tussen de flessen in.
Wij houden ons er altijd aan en madame wordt dan ook erg ongeduldig wanneer ze op haar fles moet wachten, omdat ze gewoon weet dat het er “tijd” voor is…
Misschien heb je er wat aan!