Sprong (tijden)

Hoi allemaal

Wrs. is deze vraag al wel 10.000x gesteld, maar toch stel ik hem.

In welke weken vinden sprongen plaats?

Mijn zoon Twan is altijd al een grote slaper, maar slaapt momenteel nog meer. Hij is nu 24 weken en heeft nu zelfs 4 slaapjes ipv 3 slaapjes overdag. Ook kan hij zich op moment niet zo goed zelf vermaken en is wat meer jengeling/klagerig.
Hij is gewoon anders.

Wat zijn symptomen van sprongen?

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

mama hoekje staat een topic sprongrtjes!!
of oei ik groei boek!!
echt heel handig he sje

Ik heb de topic even bekeken in mama’s hoekje.
Bedankt!!!
Zit dus weer in een sprong.

groetjes

Koop het oei-ik-groei-boek! Kost maar 30 euro, het scheelt je een hoop onrust en onzekerheid en het scheelt ons een hoop online-oei-ik-groei-boek zijn.

Groetekes, Sje

Ja, ik heb het ook, en het helpt mij af en toe echt.
Staan ook leuke spelletjes in, die ze op die leeftijd leuk vinden.
Wel vind ik dat ze al erg snel zeggen wat een baby al zou kunnen doen. Bijv. dat er al heel snel staat dat hij kan gaan omrollen, maar dat zou dan ook nog 3 maanden kunnen duren…
Liefs, Anne

Lilypie

Ja, er worden wel wonderbaby’s in beschreven. Daar aub overheen lezen, want je zou er nog een minderwaardigheidscomplex namens je kind door krijgen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja hahah echt wonderbaby’s staan erin!
Mirte zou al moeten omdraaien en speelgoed moeten pakken, en er mee spelen
Ja hoor en dat met 12 weken…!
Misschien kan ze bij de volgende sprog haar veters wel strikken

groetjes gytha

Het is ook maar een opsomming van mogelijkheden he?! Je moet het niet zien als een examen voor je kind, zo’n lijstje met wat ze allemaal evt. al zouden kunnen.

Het is maar net waar de interesses van een kind liggen. Het ene kind loopt heel vroeg en praat veel later, terwijl het andere kind laat loopt, maar al heel vroeg veel woordjes zegt.

Dus die opsomming van vaardigheden is meer om een idee te geven wat je kindje evt. zou kunnen en daaruit kies je kindje als het ware de dingen die hem/haar het meest interesseren. Dat staat overigens ook duidelijk zo uitgelegd in het boek dat die lijstjes niet betekenen dat je kind dat ook echt op die leeftijd allemaal moet kunnen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jul 2009 21:04:20

Dat weet ik Sje, maar dan nog is er altijd maar heel weinig uit het lijstje wat ik terugzie bij m’n kind. En als je die stukjes leest van die ouders die over hun eigen kind vertellen, staan daar ook altijd dingen bij waar ik me erg over verbaas. Blijft voor mij niet heel realistisch voelen. Desondanks ben ik wel blij met 't boek, 't stelt toch gerust op de momenten dat het nodig is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou, ga ik het boek toch maar aanschaffen denk ik.
30 euro vindt ik wel veel geld, maar als je er echt veel dingen uit kunt halen, dan is het waarschijnlijk zeer de moeite waard.

Bedankt dames

Die 30 euro is het meer dan waard en als je het boek ooit op Marktplaats zet, ben je het zo voor een leuk bedragje kwijt.

Of je koopt het zelf op marktplaats. Dat kan ook. Scheelt je een hoop geld. Moet je wel opletten dat je de laatste nieuwe versie hebt, die gaat namelijk verder met sprongetjes. Ergens tot in week 70 of 80 ofzo. Die versie daarvoor gaat maar tot week 62 namelijk.

Groetekes, Sje

Ik heb de versie 2009 en die loopt tot week 84

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

ja heb ook die van 2009
echt handig!!

Kijk, die moet je hebben!

Groetekes, Sje

haha, week 84? Ik ben zojuist opgehouden met tellen in weken bij Femke .
Week 84 is… uhm… 1,5jr? Nee iets meer. Ach… 't maakt MIJ niet zoveel uit waarom ze onrustig of hangerig zijn. Dan maar lekker extra knuffelen. Ik ga daar geen boek voor kopen hoor hihi . Ben inmiddels zover dat ik niet meer alles wil/hoef uit te zoeken waarom mijn kids zich op een bepaalde manier gedragen, hihi .
Ik heb wel meer belang bij de handleiding van mijn eigen kids, dus niet uit boekjes. Heeft iemand nog een handleiding gevonden van Jens of Femke? Of hebben ze die in de placenta laten liggen??
Verdorie… zal er wel nooit achterkomen dan hahahaha

Groetjes

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Gewijzigd door - Marlala op 10 Jul 2009 21:44:24

Ik heb 2 vriendinnen die een Femke hebben. Zal ik eens vragen of zij een Femke-handleiding hebben? Dan zorg ik dat je een kopietje krijgt!

Groetekes, Sje

Is die beter want aan tijden moest je doe van mij niet houden!!! zo ie zo niet ene kind is anders dan andere… Maaar tis een boekje waar je zeker wat aan hebt ik heb hem verslonden toen! die sprongetjes gaan niet meer over helaas hebben ze alleen daar geen boekjes over

Week 84???
Sorry dat ik even gebruik maak van het Online Oei-Ik-Groei-Gebeuren maar ik dacht dat de sprongen tot 75 weken gingen?
Is er daarna nog een sprong dan???

Groetjes van Christa

Nee hahaha het boek loopt tot week 84 maar de laatste sprong duurt tot 75 1/2 week verder staan er geen donkere wolkjes meer

Liefs Michelle

quote:
Week 84???????????????? Sorry dat ik even gebruik maak van het Online Oei-Ik-Groei-Gebeuren maar ik dacht dat de sprongen tot 75 weken gingen? Is er daarna nog een sprong dan??????

Groetjes van Christa

Eén heeeeeele lange tot ze 't huis uit zijn

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker