Spelen op de bank

Ik heb een klein beetje een probleem met Morgan in de zin van haar speelplek. Morgan speelt namelijk het liefst op de bank. Op zich lijkt het geen probleem, maar het is best lastig want ze kruipt er op heen en weer (we hebben een grote hoekbank) en dus hol ik steeds langs de bank want die kleine idioot laat zich er ook gewoon afvallen. Als ik haar op de grond zet is het schreeuwen huilen gillen en ik wordt zowat uit mijn kleren gerukt omdat ze er op wil klimmen.

Eigenlijk weet ik denk ik het antwoord al, op de grond zetten en negeren, maar ja ze houd het soms zo lang vol. Hebben jullie hier ook last van?? Oh ja pappa is hier makkelijker in dan ik dus we moeten even overleg hebben Maar ik kan dus ook niet zoveel want als ik naar de keuken moet is het brullen omdat ze 1 van de bank moet en 2 ik weg loop dus 2 keer ellende in haar ogen.

Groetjes,

Michèle

nou, rico will iever op de grond spelen, maar dat van op de bank heen en weer racen en het liefste eraf kukelen ken ik.
Soms hebben mensen rico vast op de bank, en laten m dan los en staan op, ik schreeuw dan: HEE NIET LOSLATE DIE VALT!!
gewoon uit pure schrik van: oh my god, snappen ze dat nou niet?!
Rico mag dus niet echt op de bank spelen mede om die rede. vind het te gevaarlijk, en geef m 't liefste ook niet meer aan mensen die niet snappen dat dreumesjes van die leeftijd niet losgelaten kunnen worden op de bank om vervolgens daar alleen te zitten en die ander dan doodleuk aanloopt…snap je m nog?

Over je probleem… tjah als je het lastig vind haar dan op de grond te zetten omdat je bijvoorbeeld nara de keuken moet, zet r lekker in de box. dan maar moord en brand. je hebt me zelf ooit het advies gegeven: als je ze maar lang genoeg daarin negeert houden ze vanzelf op en spelen ze daarna wel weer leuk…
dus wil ik je dat advies toch terug geven.
of gewoonhelemaal niet op de bank zetten. beetje ontwennen zeg maar

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier hebben we ze zo snel mogelijk duidelijk gemaakt dat de bank geen speeltuin is. (En nog steeds krijgen ze die opmerking weleens te horen van ons).

De bank is voor grote mensen om op te zitten. En als er grote mensen op zitten, mogen ze er best bij komen zitten of op schoot, maar alleen op de bank spelen is hier altijd “verboden” geweest. Komt mogelijk ook omdat wij een leren bank hebben en die kleintjes, zeker met speelgoed in hun handjes, nergens op letten, met het nodige aan krassen tot gevolg.

Groetekes, Sje

Ik had net mijn moeder even aan de lijn en zij zie me dat wij Morgan eigenlijk te veel verwennen. Waarschijnlijk dat ik me onbewust schuldig voel over de geboorte, het Kiss en mijn moeite om te binden in het begin.

Dat kan zeker wel kloppen. Ze heeft ook een partij kleren niet normaal. Gelukkig zag ik dat wel in en heb ik niets gekocht wat niet nodig was zeg maar. Maar ook in haar gedrag geef ik te makkelijk toe. Ze heeft ook een snuit die onweerstaanbaar is (woorden van mijn moeder) maar ze zal echt vaker nee van ons moeten horen want ze neemt een loopje met ons straks. Zeker als ze gaat peuterpuberen. Dus ik zal strenger moeten worden. Ah das moeilijk

Groetjes,

Michèle

meisie dat komt echt wel goed.
ik laat ook redelijk veel toe bij rico,ook omdat ik vind dat ie al zoveel heeft meegemaakt in zn leventje en je het dan gewoon lekker gevoelig en zacht wil aanpakken.
Het geeft niks dat je Morgan in sommige opzichten zelf ook keuzes laat maken. Als je dat niet zou doen, kan het zomaar zijn dat ze later ontzettend tegendraads worden. (zie mijn verleden)
maar ze moeten wel leren wat onze grenzen zijn.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja dat is het inderdaad. Ze heeft weinig grenzen als ze beneden is zeg maar. Als ze bijvoorbeeld naar bed moet en ze dreint dan zijn we wel heel strak en consequent, maar als ze in het zicht is en zeker als we met zijn twee zijn dan krijgt ze snel haar zin. Want ik merk wel als ik alleen ben met haar dat ik strenger ben. Ik weet natuurlijk niet hoe pappa op maandag is met haar.

Groetjes,

Michèle

Hier is de bank sinds kort ook erg in trek. Erik kan er zelf opklauteren, dus hou 'm dan maar eens tegen…hij mag naast me zitten tv kijken of een boekje lezen en ook over me heen klimmen is een groot succes. Zodra ik de kamer uit moet, gaat 'ie in de box als ik met 'm alleen ben, aangezien 'ie zelf op de bank kan komen en ik er dan dus niet bij ben om te voorkomen dat 'ie valt.

Ik zou niet weten hoe ik er anders mee om zou moeten gaan, behalve eindeloos het spelletje spelen van ‘jij klautert op de bank en ik zet jou er dan weer af’. Geen zin in, dus we doen het op bovenstaande manier. Jullie hebben de box toch nog staan? Dan maar af en toe daarin zetten als je er flauw van bent denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier mogen ze ook best spelen op de bank, maar altijd geleerd: als je er van af gaat… “voetjes eerst!” Want ze duiken natuurlijk vol vooruit er van af…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Owwww Michèle ik moet o vreselijk lachen hoe je het schrijft, ik zie je al helemaal gaan langs de bank hahahahaha

Maar indd op de grond en negeren die hap.

Ook hier wordt al geleerd als hij op de bank zit. draaien en dan je dan laten zakken dan komen de voetjes op de grond.
Dylano speelt niet vaak in de bank hooguit als we hem laten koppeltje duikelen.
Boekje lezen bij mama in de bank, begin je te vervelen of wil je gaan staan wegwezen op de grond.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Met vallen en opstaan worden ze groot … maar dat is van de bank toch wel een harde val

Lastig hé om duidelijk te zijn… je voelt je soms net politieagentje. Maar het helpt wel … want kinderen voelen zich ook geborgen bij die duidelijkheid/regels van papa en mama. Ze weten waar ze aan toe zijn. En … dit is voor papa en mama maar ook voor de kleine het beste om zo vroeg mogelijk mee te beginnen. Ze weten (is denk ingeboren ofzo) drommels goed hoe ze papa en mama kunnen inpalmen. Lach op het gezich en gaan… Maar blijf consequent. En … doe je dit dan zie je al snel dat je niet perse in negatieve zin politieagentje ben… maar dat je er een fijne band met kindje aan overhoudt. Iemand die weet hoever hij/zij mag gaan… iemand die weet leuk is leuk … maar moet wel naar mama / papa luiteren.

Ja … hier zijn we misschien soms wel te streng… tijd zal het leren?!

Ja de box staat nog al is ze daar even niet meer ingeweest dus we moeten even meten of hij niet naar de laagste stand moet anders klautert ze daar weer uit.

Enne ze kan nog niet zelf op de bank klimmen dus dat scheelt ook wel weer. Maar we zullen consequent moeten blijven. Vooirlopig is ze nu op de grond aan het rommelen en spelen, en heeft ze nog geen poging gedaan om op de bank te willen.

Groetjes,

Michèle

Eva is ook dol op de bank! Ze gaat tegen de leuning aan staan en dan gaat ze lekker naar alles grijpen wat op de vensterbank staat. Ze klimt op de kussens en ‘rent’ heen en weer. Het kind heeft 0,0 rust in haar kont, dus ze blijft maar bewegen en gaat nooit eens even zitten. Soms wordt ze dan zo dol, dat ze gewoon van de bank kukelt en dan is het flink huilen. Ik laat haar wel bij mij op de bank (al molesteert ze dan wel meteen onze laptop), maar ik laat haar er nooit alleen op, uit angst dat ze hard valt. Ik ben bang dat er inderdaad voor jou ook niet veel opzit dan haar van de bank halen en haar ergens anders neerzetten. Als ik naar de keuken ga, achtervolgt Eva me toch meteen, dus die zou niet eens op de bank blijven zitten joh!

En van dat verwennen, dat herken ik. Ik vond ook altijd dat Eva heel veel kleding nodig had. Ik moest het ook allemaal kopen. En dan keek ik naar haar kast en schaamde ik me omdat ze zo vreselijk veel had. Ik had, net als jij, in het begin ook moeite met die binding. Ik voelde niet meteen een band met haar, zeker omdat ze net als Morgan Kiss had en daardoor zo veel huilde. Ik had best moeite met haar, ook om haar te knuffelen en zat totaal niet op een rose wolk. Gelukkig is dat nu helemaal goed en ben ik dol op haar, maar ik denk dat ik dingen ook compenseerde met kleding ofzo. Geen idee. Daarstraks heb ik haar 80 ingeruimd en de kast heeft eindelijk een normale proportie. Ok, nog wel meer dan gemiddeld en ook duurder denk ik dan gemiddeld, maar niet meer zo ontzettend veel. Ik was nu meer tevreden! Ze heeft nu denk ik 3 jurkjes, 6 broekjes en iets van 12 shirts/vestjes/blousjes…Dat was ooit veel meer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja enne…ook Eva heeft zo’n smoeltje waar je geen ‘nee’ tegen kan zeggen. Dan zeg ik ‘nee’ en dan lacht ze zo van: ‘Echt niet mama?’ en dan moet ik soms wel lachen. En als ze geen fruit eet, geef ik ook veel te makkelijk een cupje Frutapura, omdat ik dan vind dat ze dat wel mag hebben. Maar zo verwennen wij haar ook! En ik heb net met Sje afgesproken dat we voortaan stukjes fruit gaan geven en dat ze niks meer krijgt als ze dat niet opeet! Moeilijk hoor! Maar ook al hebben ze schattige kopjes, ze kunnen ons wel testen en dat wil ik toch niet toelaten.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij hebben gezegd we kopen even niks, Hooguit een paar broekjes in 80 want ze schiet door die maat heen. Vorige week kon ik der regenkap van der buggy gewoon nog over der heen trekken. Een week later moeten der voetjes naar beneden omdat ik hem er anders niet meer overheen krijg !!!

Groetjes,

Michèle

Nora kan nog niet zelf op de bank komen, maar weet wel hoe ze eraf moet. Daarbij zitten we altijd samen op de bank. Als ik eraf ben, wil ze er meestal toch ook zelf af. Is het alleen huilen geblazen als haar boekje dan achterblijft. Ik wil niet dat ze daar alleen mee speelt, want dan eet ze de ene helft op en de andere scheurt ze aan stukken, dat vind ik een beetje zonde.

En tja… wat is streng? Moet je toch je eigen gevoel in volgen denk ik. Natuurlijk moet je niet alles toelaten (je zelf ook weer met de gevolgen te dealen) maar te streng is denk ik ook niet goed. Duidelijke grenzen, maar niet gaan verbieden om het verbieden. Dat is wat wij aanhouden. Het is denk ik wel echt belangrijk consequent te zijn als ouders. Als er geen ruimte of uitzonderingen zijn in regels, dan is de verleiding om het te gaan uitproberen ook een stuk kleiner.

Qua kleertjes hebben wij geboft met een enorme voorraad tweedehands van mn nichtjes. En daar koop ik dan soms wat bij, maar meestal is het goed te combineren met de gekregen kleren en kost het niet veel. Maar… de verleiding is er altijd hoor! Die hemareclame met die wollen jurkjes, een heel schattig winterjasje in het v&d krantje… Ik sluit ook niet uit dat beiden er nog komen!

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ach ik heb gister met de ex schoonzus van mijn schoonzus (volgen jullie hem nog) telefoonnummers uitgewisseld. Haar zoontje is bijna 2 en zij is ook erg fan van Villa Happ en zo. Dus wij gaan een keer lekker winkelen met zijn 4

Groetjes,

Michèle

Ook Minke heeft de bank ontdekt, om het zo maar te zeggen…! Helaas is ze er ook al een paar keer lelijk afgekieperd op de houten vloer, toen ik me net even omdraaide… Dus hier hebben papa en ik besloten dat ze NIET op de bank mag tot ze als ze wat ouder is ( we weten ook niet precies wanneer dat dan is maar dat is een kwestie van proberen denk ik) en snapt hoe ze de bank mag gebruiken: om op te zitten en dus niet als kinderklimrek. En ja wij moeten het ook nog HEEEEEL vaak verbieden, maar ja ik heb hiermee echt besloten dat mam’s wil wet is. Ze mag bij anderen thuis ook niet op de bank klimmen en thuis gewoon ook niet. punt uit.
Overigens een tip: wij hebben zo’n fatboy en die hebben we nu beneden liggen, vindt ze echt geweldig! ipv op de bank mag ze daar naar hartelust op klimmen, zich laten vallen en ze valt dan tenminste nooit “hoog”. Zo heeft zij ook nog iets
groetjes!

PS: wilde nog toevoegen dat ze natuurlijk wel op de bank mag zitten als ik haar voorlees of zo, of samen met haar wat doe, maar ze mag er niet op eigen initiatief opklimmen zonder papa of mama, Dan roep ik "Minke, nee"als ik haar voetje zie optrekken om te gaan klimmen en dan kijkt ze om en gaat heeel hard gillen, maar doet het dan toch maar niet… 1-0 voor mama…

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/i1b5p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/RdMtp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 12 Oct 2009 09:23:16

Hey wat een goed idee zo’n fatboy! dat lijkt me voor Joey ook wel wat, want hij is me toch dol op klimmen en stoeien enzo in bed, hij word altijd helemaal wild als hij in het weekend 's morgens even bij ons in bed mag.
De bank taalt hij nog niet naar, als hij er op zit wil hij er graag af, en dan het liefst head first, dus een regelrechte duik op de vloer… Hmmm dan laat ik hem maar op de vloer… Die fatboy ga ik zeker overleggen hier, want ik zie hem al helemaal gaan! hihihi

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ja het is echt geweldig want Minke gaat nu echt vanuit de keuken met een hele harde aanloop op de fatboy af en stort zich er dan op met heeeel veel gelach, zo leuk om te zien. Ook Teletubbies wordt vanaf de fatboy bekeken

Lilypie
Lilypie

Oke misschien een heel domme vraag maar was een fatboy??? Afgezien van een jongetje met Obesitas??

Groetjes,

Michèle