Spanning / angst wisselen elkaar af

uhm maar waarom op de bijrijders stoel? kinderen mogen hier volgens mij pas vanaf 6 of 9 jaar voor in de auto?
maar mag dat volgens de wet bij jullie wel gewoon zo dan?

Hihihihi de meeste wetten zijn hier nog van voor de 2nd wereld oorlog dus over verkeersveiligheid bestaat verder weinig. Ook is de politie zo corrupt dat je je daar al helemaal niet druk hoeft te maken. Word je aangehouden heeft je ze gewoon een 10tje en kun je weer doorrijden, belachelijk vooral omdat we in Malawi een van de hoogste sterftecijfers hebben als het gaat om auto ongelukken (ook bus etc.) Ik ga daarom eigenlijk alleen maar kleine stukjes in de stad met een lokale minibus, dan kunnen ze niet hard, als ik buiten de stad moet met J rijd ik zelf, kan dat niet dan ga ik niet!

Kinderen mogen hier wel op de bijrijdersstoel vervoerd worden als er op de achterbank al kinderen zitten. En het kind op de bijrijdersstoel moet als het nog geen 1,35 is in een goedgekeurd zitje zitten.

Als er een uitje met school is of als ik kindjes thuis moet brengen na een kinderfeestje zit een van onze meiden altijd op de bijrijdersstoel en vriendinnetjes op de achterbank. (allemaal in goedgekeurde zitjes natuurlijk)

Groetekes, Sje

Ik ben daar ook een zeur in en zal mijn kind nooit zonder zitje vervoeren. Ik weet nog dat Tim 5 maanden was en we met mijn schoonouders een weekendje weg waren. We waren in het zwembad van het park geweest en mijn schoonouders gingen met de auto terug naar het huisje. Wij lopend met Tim in de wagen. Helaas regende het, dus zei mijn schoonmoeder geef Tim maar bij mij op schoot dan rijden we rustig terug. Ook al rijd je op zo’n park niet hard, we zijn gewoon met hem in de wagen terug gaan lopen.

Laatst gingen mijn schoonouders Tim bij mijn ouders ophalen en reden ze naar ons huis. Het is ongeveer 20 minuten rijden van mijn ouders naar ons huis. Mijn moeder wilde hun autozitje bij mijn schoonouders in de auto zetten, want zij hebben er geen. (wonen ook niet dichtbij ons, ruim 1 uur rijden) Maar goed mijn schoonmoeder zei dus hij hoeft voor dat korte stukje toch niet in een zitje. Laat maar hoor zegt ze. Nou gelukkig heeft mijn moeder haar zin doorgezet en het zitje in hun auto overgezet. Het is 20 minuten rijden over stukken waar je ook 80 mag rijden. En buiten dat hoe haalt ze het in haar hoofd zeg. En toen ik het later van mijn moeder hoorde heb ik er nog wat van gezegd ook. Nou dan ben ik de zeikerd natuurlijk weer, maar dat maakt me echt niet uit.

Hoe klein de stukjes ook zijn, hij gaat altijd in zijn zitje.

Groetjes,
Sandra

Oh ja en dan nu nog even een on topic berichtje, echt heel fijn dat het wat beter met het jongetje gaat.

Groetjes,
Sandra

Bedankt voor jullie reacties tot zover maareh…wat zouden jullie dus doen op vakantie?

@Sandra 1980, echt wel!
groetjes,
Wendy

Moppiesmama … dat is lastig … heb er nl ook geen ervaring mee omdat vliegen geen optie is voor manlief (angst) … Dus als we weggaan altijd met eigen auto!

Inge: Ik met de bus? Welke bus? Openbaar vervoer? Geen idee… ga ik nl nooit mee. Heb zelf een auto en kan bijna alles met de fiets of benenwagen af…

ja haha ik bedoelde idd het openbaar vervoer.
och kon ik dat maar ik heb geen rijbewijs hoor, ik moet wel met de bus als ik verder weg moet. ik kan niet alles met de fiets af en al helemaal niet te voet. dat wil mijn lichaam niet toelaten helaas. kleine stukjes gaan wel uiteraard.
leven lang het jonge lichaam

Toen wij op vakantie gingen reden we inderdaad ook met een bus naar het appartement.
In de bus zat Seth dus bij één van ons op schoot.

Als wij in het ov gaan hier, zit Seth 9 van de 10x in zijn kinderwagen, en zit ik zo dat hij niet makkelijk om kan vallen. Die andere paar keer zit hij naast mij in de bus, en houd ik hem zo goed mogelijk vast.

Liefs, Anne

@Anne: bij sommige stukken in het land mag het kind niet eens in de wandelwagen zitten. volgens mij was dat bij mamasnoekie ook zo met dr 2 kids.
echt raar dat dat niet mag vind ik…

Bij ons is dat gelukkig nooit zo.
Heb nog nooit problemen gehad met de kinderwagen in het ov.

Liefs, Anne

Bij ons is dat gelukkig nooit zo.
Heb nog nooit problemen gehad met de kinderwagen in het ov.

Liefs, Anne

nee ik ook niet, maar daarom stelde ik de vraag ook ik heb het namelijk vaker hier gehoord.
echt belachelijk. ja kijk soms is je kind uit de kinderwagen gegroeid. en wat dan? als ze nog niet groter zijn dan 1,35? ik denk niet dat ik rico nog kan vervoeren als hij dadelijk 1 meter 15 is. en dan moet ie nog 20 cm!