Sorry, weer vraag over waterpokken of

mag niet klagen…sorry voor late reactie, internet lag weer eens plat…
ze krabbelt bijna niet meer en ook al ziet het er niet uit, het ziet er al rustiger uit. Aardige korsten al, dat is geloof ik goed. Sommige zien er wel ontstoken uit maar ze zit er bijna niet meer aan. dat vind ik al fijn.
En gisteravond werd ze wakker van de jeuk maar kon ik haar met het schuim gewoon insmeren, dus dat was wel fijn.
En twee keer op een dag een havermout bad, misschien heeft dat toch ook wel geholpen.
Maar wat een verschrikking voor die kinderen. Als iemand nu zegt dat zijn kind waterpokken heeft zal ik met meer meeleven reageren! Niet geweten dat het zo heftig kan zijn!
bedankt voor jullie reacties en aardige woorden en tips. Heel fijn!

Lieverd, als ik dat zo lees, heb je het ergste gehad! Het ziet er voorlopig nog steeds niet uit, die pokjes, maar de jeuk wordt nu steeds minder en ze kan weer op gaan knappen! Fijn!

Groetekes, Sje

gelukkig! komt goed uit met dit weer ook, poeh wat een hitte!
heel lief al je berichtjes en adviezen, heeft mij en haar goed gedaan!
X

Daar zijn we voor op dit forum: om elkaar te helpen! En dat kan op verschillende manieren: tips, ervaringen, samen lachen, samen huilen, elkaar een hart onder de riem steken, elkaar steunen en oppeppen! Mooi toch dat dat kan?!

Groetekes, Sje

zeker mooi, ben er erg blij mee want ervaar vaak dat in het echte leven de reacties niet altijd eerlijk en oprecht zijn. Fijn dat hier wel te vinden!
had het met een vriendin net over die waterpokken en nu zei ze ook dat ze het als zwaar had ervaren omdat je zo weinig kunt doen voor je kind.
had graag eerder geweten wat me te wachten stond! Dus lang leven het forum!!!

Lekker blijven hangen hier dus, want je zult nog wel vaker voor onzekere of onduidelijke situaties komen te staan met je kleine mop.

Groetekes, Sje

ooh, dat weet ik wel zeker. Heb ook een topic geopend over wel of niet een tweede kindje. Soms zou ik zo graag zekerder en sterker in mijn schoenen willen staan wat dat betreft. En zeggen, jaaaaa, we gaan ervoor!!
maar poeh wat kan het soms ( vind ik) ook zwaar zijn!
Ze is normaal zelfs twee dagen naar opvang en de rest thuis en dan nog vind ik het wel eens pittig…( zeur misschien want vroeger hadden ze er wel een stuk of 8)…
waar heb ik het dan over…!

wat fijn dat het weer beter gaat! neeeee je gaat zeker met meer medeleven reageren…en weet je wat het kromme is van alles, we weten het vaak zelf niet meer dat we het gehad hebben, en/of kunnen ons de jeuk niet meer herinneren.
maar goed jeuk is wel de ergste marteling die je kunt ondergaan als die heel heftig is. daar wordt je echt knettergestoord van. dus ik snap je punt helemaal!

ach, de marteling vind ik bij je kind dat je zo weinig kunt doen. Ze keek me soms echt aan van ’ mam, help me.!'
en ik denk dat ze het vandaag al niet meer weet hoe erg het gister was!
en over een week weten we nergens meer van…alleen dat ik aan het smeren ga mocht ze plekjes ervan overhouden!
sterkte met je mannetje, en ik weet nu dat er zijn voor je kind zo belangrijk is…vaak kun je gewoon niet meer dan dat!
XX

quote:
.( zeur misschien want vroeger hadden ze er wel een stuk of 8)..... waar heb ik het dan over....!

Dat is niet te vergelijken want toen zorgden de oudste kinderen mee voor de jongste kinderen zodat moeder het huishouden kon doen. En dan had moeder het nog zwaar (want geen wasmachine, geen stofzuiger, geen vaatwasser, geen auto etc.), maar ze had in elk geval niet de voortdurende zorg voor 8 kinderen.

Dus als je een oma zou hebben die zou zeggen “ach meid, wat zeur je, ik had er vroeger 8!”, dan kun je haar ermee om haar oren slaan dat in die tijd de oudste kinderen mee voor de jongste kinderen zorgden.

Groetekes, Sje

@Denise: ja dat is de marteling voor jou!! maar de marteling voor haar is de jeuk natuurlijk. aargh ik heb heel erg eczeem gehad, dat jeukt ook heeeeel erg. en niet maar op 1 plekje maar stond helemaal onder. vreselijk echt dan jank zelfs ik als volwassene van gekheid!