Sorry, weer vraag over waterpokken of

nou, er zijn zeker plekjes die ik moet gaan smeren met vitamine e want van haar gezicht kan ze met name als ze in bed ligt niet afblijven.
bedankt Sje voor al je adviezen, top!

Overigens, ziet haar huid er straks uit alsof het nooit meer goedkomt, maar als het goed is trekken vrijwel alle pokjes goed weg hoor (sommigen blijven nog wel een paar maanden licht-paarsig te zien, maar ook die trekken weg als het goed is). Behalve inderdaad waaraan flink gekrabt is. Die moet je in de gaten houden! En niet alleen wat littekenvorming betreft, maar ook wat ontsteking betreft!

Als er pokjes zijn die na indrogen alleen maar groter worden en er vuriger uit gaan zien, dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk aan het ontsteken en moet je naar de huisarts.

Groetekes, Sje

wat een verschrikking die waterpokken! Had dit echt niet verwacht, het begon zo rustig en is nu echt heel hevig.
Als ik al met de fles aankom om haar in te smeren tegen de jeuk is het al brullen. Afleiden dus maar oh wat erg is dit zeg.
Ze ligt nu op bed maar in slaap komen lukt gewoon niet. Haar hele gezicht en lijf zit onder, grote en rode, gele, puisten, zelfs op haar ooglid ( wat dus half dicht zit).
Dat hier niet verplicht vaccineren voor is…wat een ellende.
Maar goed, dit krijgt ieder kind dus, heb ik me nooit gerealiseerd dat het zo ellendig zou zijn.
Heeft iemand (SJE?)een idee hoelang deze ellende blijft voortduren? Want het is nu wel heel heftig. Vanmiddag ging het nog prima maar nu!!

Oh vreselijk he?! Ik heb ooit eens op het bureau nagevraagd waarom er niet gevaccineerd wordt tegen waterpokken. Daar gaven ze een goede reden voor maar ik ben hem weer kwijt.

Ik denk dat je morgen, uiterlijk zondag de ergste dag gaat hebben met je kleine meid. Althans, “ergste”, ik denk dat het niet heel veel erger zal worden na nu en dat het na nu alleen morgen en uiterlijk zondag nog zo vervelend is. Zo bedoel ik het eigenlijk… Grote kans dat de pokjes die er als eerste waren morgen al aan het indrogen zijn. Zodra ze indrogen, verdwijnt als het goed is de jeuk.

Dus normaal gezien is ze voor de hete dagen van de ergste jeuk af.

Nogmaals alle sterkte en beterschap! Enne…niks mis met het geven van een paracetamol-zetpil hoor! Jeuk ontstaat doordat bepaalde soorten zenuw-uiteinden geprikkeld worden. Het is een vorm van pijn, om het zo maar te zeggen. Dus grote kans dat paracetamol ietsje verlicht.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Jun 2011 20:44:47

Ik meende dat ze er niet voor vaccineren omdat het uiteindelijk een onschuldige kinderziekte is!
Erg vervelend zijn ze inderdaad, maar niet gevaarlijk! Wij zijn wel 1 van de weinige landen waar ze niet vaccineren!
Sterkte ermee!

Manderijn

ze krijgt niet eens de kans om blaajes te krijgen, zo krabbelt ze, hele nacht wakker geweest…
alles geprobeerd, vsm, schuimlotion, ik weet het echt niet meer.
drama drama drama, ik ben voor vaccineren, dit is te zielig.
denk nu maar niet aan eventuele littekens…zelfs haar hoofdhuid zit onder, krabbelt ze gewoon kapot. Haar gezicht is een groot slagveld.

Schuimlotion? Is dat speciaal voor waterpokken?

En heb je havermout al geprobeerd?

Paracetamol gegeven?

Groetekes, Sje

alles gedaan…huisartsenpost gebeld…niks aan te doen…snik

Beroerd zeg. Pffffffff…

Dan kan het 100x een onschuldige kinderziekte zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het een makkelijke kinderziekte is. Jeuk is zo erg! Je kunt eigenlijk beter pijn hebben.

Nogmaals alle sterkte met je dochter. Ik hoop dat je na vandaag door het ergste heen bent.

Groetekes, Sje

vind ik het ergste, je kind er niet mee kunnen helpen, ben maar veel aan het afleiden en af en toe is het heel hevig bij haar…
rot ziekte…bedankt hoor Sje!

Heb je iets van mentholpoeder in huis? Dat zou ook nog weleens kunnen helpen.

Groetekes, Sje

ja, heb net haar hoofd ermee bezaait onder het mom van…leuk sneeuw!! Je moet er wat van maken.
Ze net op bed gelegd en nu hopen dat ze even kan slapen. Jammer genoeg met shirt en broek nog aan…mag haar even niet aanraken en wil niet dat ze zich nog ellendiger gaat voelen.
vanavond nog een keer havermout badje, ze is nu echt over die grens, moe, jeuk, jengelig, zit zichzelf in de weg.
Paracetamol gegeven en maar weer gaan hopen… heb nog nooit gehoord dat dit zo ellendig kon zijn! Niet verwacht ook…

Het ene kindje krijgt het heftiger dan het andere kindje. Laatst had een zusje van een vriendinnetje van onze jongste ook waterpokken. Ik had het nog nooit zo erg gezien! Normaal hebben ze meer gave huid dan pokjes maar dit kindje had zoveel pokjes, er bleef weinig gave huid over.

Plus bij elk kindje ligt de pijngrens anders. Het ene kindje heeft al snel last van de jeuk en het andere kindje niet.

Onze meiden hadden best veel pokjes maar die hebben gelukkig nooit gekrabt.
Ik zeg altijd: liever de zesde ziekte dan waterpokken.

Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat?

Groetekes, Sje

Sterkte ermee!!

Seth heeft ze laatst ook gehad, en het havermoutbad werkte heel erg goed tegen het indrogen van de plekjes.
Verder heb ik ook veel gesmeerd met de calendulan, die ook tegen littekenvorming is, vandaar dat ik die nu gewoon smeer (tot hij op is) op de plekjes die hij nog heeft.

Maar, bijna alle plekken zijn bij hem weggetrokken, ook die in zijn gezicht waar hij aan had gekrabt. Misschien kun je samen met haar filmpjes kijken en haar handen vasthouden oid. Ik heb toen ook geprobeerd Seth zoveel mogelijk bezig te houden, zodat hij niet kon krabben.
Sterkte, Liefs Anne

afleiden doe ik maar soms wint de jeuk toch. Ze ziet er erg gehaverd uit en ik mag niet aan haar komen. Laat het even met rust, kijken hoe ze eraan toe is als ze wakker wordt. Hoop dat ze even wat slaap in kan halen.
haar pijngrens ligt best hoog, als ze valt ofzo hoor ik haar nooit, best een harde maar de jeuk is te erg en het krabben maakt het nog ellendiger.
Zit nu werkelijk overal, zelfs tussen haar beentjes in de schaamstreek.
En ik maar denken dat het wel mee zou gaan vallen, not…
bedankt voor de reacties, doet me goed dat er meegedacht wordt!
Heel lief

Die onder de luier zijn inderdaad het rotst, omdat die lang vochtig blijven, en het gaat dan irriteren, dus tip: In blote billen laten lopen, zodat die plekjes ook goed uit kunnen drogen.

Liefs!

ze is wakker en zo aan het huilen en aan het schuren met haar rug. Zelfs luier verschonen is teveel. Ligt nu voor de buis.
Jeetje zeg, ik blijf rustig maar…

Even doorbijten meissie!

Groetekes, Sje

pff wat heftig zeg leess het nu allemaal pas.
maar zorg in ieder geval dat je hoe dan ook haar nagels extra kort knipt en ook met een vijltje en een polijstvijltje zodat het extra zacht wordt aan de gang gaan. voel goed na of er eventuele randjes aanzitten. maar ik denkm dat je dat wel snapt… verder als ze zo’n rot jeuk hebben kunnen z ehet ook wel kapot krijgen met hun vingertopjes want idd dan is het superhard wrijven tot ze kapot gaan. arme ziel zeg… hoelang heeft ze het nu al? dat het mara is wegtrekt…arm schaapje

Hoe is het nu?

Groetekes, Sje