Snoozzz

Heeft iemand hier ook ervaring mee… Het is een manier voor baby’s die erg bewegelijk zijn in hun slaap, om op een veilige en rustige manier te laten slapen…
Ik weet dat je baby’s niet vast mag leggen in het ledikantje…

Liefs…

Gewijzigd door - Thijmen021008 op 19 Feb 2009 18:01:03

Dit komt op mij als reclame over en dat mag niet op Ikkeben.

(En als het om vastleggen van kindjes gaat, krijg ik persoonlijk al helemaal de kriebels).

Groetekes, Sje

Het was niet als reclame bedoeld…

Gewijzigd door - Thijmen021008 op 19 Feb 2009 18:02:35

ik ken het niet … wat is dit dan?

Reclame? er wordt gevraagd of iemand ervaring met iets (snoozz) heeft… mmm komt bij mij niet echt over als reclame. Dan heb ik al heel veel reclame verspreidt op dit forum…

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Stond eerst link in het startberichtje.

Groetekes, Sje

oei … ik zwijg heb je he … effe niet op het forum en het ongaat je! Maar ik ken heel het geval niet… was wel benieuwd. niet dat ik het nodig heb hoor … er staat al een snooz(e) op mijn tel

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ja omdat ik geen reclame mag maken heb ik de link eraf gehaald…
Maar het is een soort doek wat je om het matras doet met een speciaal dingetje waar je je baby veilig in kan leggen, zodat het geen kant op kan…

Mijn zoontje kruipt om de 5 min. in zijn ledikantje omhoog met zijn hoofdje gekreukeld in de spijlen… Hierdoor wordt hij in de nacht steeds wakker… En toen las ik over snoozzz…

Ik ben er ook niet voor om je baby vast te leggen in bed maar dit leek een hele veilige manier…

Vastleggen lijkt mij persoonlijk nooit veilig, maar ja dat is mijn mening.

Groetjes,

Michèle

Tja over het al dan wel of niet vastleggen van je kindje in bed, is inmiddels al heel wat discussie gevoerd hier op het forum. Afgezien van het feit dat ik het het nog steeds onveilig vind ( terwijl het dus zo te kopen is ) lijkt het mij ook erg frustrerend als je niet kunt draaien ed in je slaap. Ik heb in elk geval geen ervaring hiermee.

quote:
Mijn zoontje kruipt om de 5 min. in zijn ledikantje omhoog met zijn hoofdje gekreukeld in de spijlen
Hoe moet ik me dat voorstellen ? Want als het goed is zou hij niet door de spijlen moeten passen. Dat ze het bedje rond gaan is verder niet een probleem, gewoon dekentjes en knuffels eruit en een lekker warme pyama en (passende!!!) slaapzak.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

O en fijn dat je de link zelf verwijderd hebt, dit had inderdaad niet gemogen.

Levensgevaarlijk inderdaad om kindjes vast te leggen. Zeker zo vanaf 5 maanden-half jaar gaan ze nou eenmaal alle kanten op en dat hoort erbij. Gewoon laten gaan. Belemmeren in hun slaap werkt alleen maar niet-relaxed voor zo’n kindje. Kan niet waar zijn dat je uitgerust wakker wordt 's ochtends als je de hele nacht geen kant op gekund hebt.

Als je uberhaupt al wakker wordt, want zoals ik al schreef: levensgevaarlijk om een kindje vast te leggen! Maar goed dat ik niet op de 9-maanden-beurs rondgelopen heb, ik zou zo anti-reclame voor die stand gemaakt hebben en ter plekke zou ik ook hevig in discussie zijn gegaan met de standbemanning.

Brrrrrrrrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Hmmm ik zou het niet aan durven, hoe veilig het ook lijkt… Een paar afdrukken van de spijlen in je baby’s hoofdje lijkt me minder erg dan je kind ik-weet-niet-hoe aan te treffen als je het tegen alle adviezen in vast hebt gelegd in bed…

Groetjes Anouk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Onze jongste wurmde zich al heel vroeg altijd richting hoofdeind. Lag ze met haar voorhoofdje tegen het hoofdeind aan. En aangezien ze zo’n zweterik was, begon daar zelfs op een gegeven moment de verf af te bladderen.

Ik haalde liever een kindje met verfbladdertjes op het voorhoofd uit haar bedje dan dat ze vastlag en geen kant op kon. Bij slapen hoort nou eenmaal bewegen en blijkbaar is dat bewegen ergens voor nodig. Steeds in een andere lekkere houding tot rust komen ofzo. Dus niet aanschaffen die Snoozzz.

Ik snap werkelijk niet dat er nog steeds dingen door de inspectie komen om kindjes in vast te leggen. Eigenlijk zou wettelijk vastgelegd moeten worden dat alleen inbakeren toegestaan en veilig is.

Groetekes, Sje

Ik ben het helemaal met je eens Sje, Je snapt soms echt niet hoe het mogelijk is dat sommige dingen op de markt gebracht mogen worden. Ik laat Tim ook lekker zijn gang gaan in zijn bedje. Moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik hem vast leg.

Groetjes,
Sandra

Ik ben het helemaal met jullie eens…
Ik snap ook niet dat ze die dingen promoten en vooral op de 9 maanden beurs…
Daar moet toch alles in de veiligheid van je kindje zijn…
Bedankt voor jullie reacties en meningen… Dit is mijn eerste kindje en alle tips en meningen zijn altijd welkom…

Nog even terug komend op mijn verhaaltje…
Thijmen heeft een periode gehad dat hij heel druk was in zijn bedje… En dat hij altijd wakker werd omdat hij met zijn hoofde steeds de spijlen raakte, die periode is nu voorbij… Het is vast een sprongetje geweest…
Nu slaapt hij heerlijk en rustig de hele nacht door…

Vastleggen van baby’s…persoonlijk vind ik het niet zo’n prettig idee. echter er zijn mensen die zweren erbij, maar andere vergelijken het met zweedsebanden e.d…http://www.babyvergelijk.nl/wordpress/archief/snoozzz-safe-t-sleep-voor-veilig-slapen/

De Safe-T is zo’n vergelijkbaar product

En als je dan de slaapzak instopt aan de onderkant, die is toch heel lang, kan hij eigenlijk wel alles, maar niet heel ver omhoog, of is dat ook geen oplossing??

Instoppen aan de ondderkant kan tot gevolg hebben dat de beentjes beklemd kunnen gaan zitten als ze zich toch omdraaien. Dus ook hier zou ik niet voor kiezen.

Oké, gaan we weer: NOOIT EEN KINDJE VASTLEGGEN IN BED! OP GEEN ENKELE MANIER! OOK NIET DOOR HET SLAAPZAKJE ONDER HET MATRAS DOOR TE HALEN!

Zo dat is eruit. Zucht…

Groetekes, Sje