Snoozzz

jeetje, nou het spijt me hoor

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb morgan van de week ook naar beneden moeten halen omdat ze met haar hoofd tegen de bovenkant lag. Ik loop liever dan vastleggen. Ik heb zelf ooit vastgebonden gelegen omdat ik aggressief geworden was van lachgas voor een operatie en das geen pretje en ik was al ouder. Moet je je voorstellen hoe zo’n ukkie zich voelt dan.

Groetjes,

Michèle

nou Sje wat een opluchting voor je … hopelijk ben je het nu kwijt…

Ik kan me best voorstellen dat mensen radeloos worden als hun kindje elke keer door het bed heen kruipt of zich klem legt aan de bovenkant van bedje… ok vastleggen is geen optie… maar met elkaar meedenken en tips geven wel.

Kan me beetje indenken dat Anne nu niet echt iets met jouw antwoord kan. enne … we moeten allemaal leren… maar goed dat kan ook mijn mening zijn. Weet wel dat jij het goed bedoelt voor de kindjes dus dat je het uit veiligheid schreeuw (want hoofdletters is schreeuwen staat er in de regels) …

Het zijn geen hoofdletters, het zijn grote letters!

Ja, ik snap het ook wel dat het wat bot over kan komen maar we hebben in dit topic al eerder gezegd dat je op geen enkele manier vast moet leggen en dan nog komt er iemand met “slaapzak onder het matras door”.

Dan kunnen de letters van mijn bericht niet groot genoeg zijn vind ik.

Als iemand een topic start met de vraag “hoe kan ik mijn kindje het beste vastleggen in bed” dan schrijf ik ook gewoon in kleine letters dat vastleggen geen optie is, maar zodra iemand het over vastleggen gaat hebben in een topic waarin al gezegd is dat vastleggen geen optie is, word ik een beetje kriebelig als ik heel eerlijk ben.

Groetekes, Sje

@sje: nou dan word je maar kriebelig, jammer. Ik weet het ook niet zo goed als jou allemaal(cynisch bedoeld), daarom kom ik ook op dit forum om tips op te doen, maar dan hoef je me niet als een dom iemand te behandelen.

Ik behandel je helemaal niet als dom. Je geeft zelf aan dat je hier voor de tips komt, dus ga ik er vanuit dat je het topic helemaal gelezen hebt en dan komt het een beetje vreemd over als je alsnog met de tip komt om een kindje vast te leggen.

Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kindjes en ik probeer ook zuinig te zijn op de kindjes hier. Het komt alleen zo vaak voor dat mensen hun kinderen nog vastleggen en ze realiseren zich niet hoe levensgevaarlijk dat is.

En daarom schreef ik “Gaan we weer”. Dit komt hier zo regelmatig ter sprake en ik snap nog steeds niet dat kraamzorg Nederland of wie dan ook dit ouders niet duidelijk maakt: niet vastleggen. Kleine moeite om aan kersverse ouders door te geven. Scheelt een hele hoop gedoe (en dat bedoel ik zo breed mogelijk).

Op een bepaalde leeftijd gaan kinderen nou eenmaal heel hun ledikantje door. Lekker laten gaan. Hoort er allemaal bij.

Groetekes, Sje

ik “loop” nog niet zo lang mee op dit forum, 't is gewoon allemaal een misverstand laten we het daar maar op houden.

Ik vind sowieso dat er weinig informatie wordt gegeven over allerlei dingen. ik heb bijv. borstvoeding gegeven. Met vier maand kwam ik op het cb en mocht Sofie geen bijvoeding/fruit omdat ze borstvoeding kreeg, dat hoefde pas vanaf zes maand. Nu moest ik stoppen met de borstvoeding om medische redenen, en heeft ze vijf maand borstvoeding gehad, ik ben dus overgestapt op zuigelingenmelk, zo heet dat geloof ik. Toen wist ik niet of ze wel of niet fruit moest en wat ze dan wel of niet mocht hebben en hoeveel. Met zes maand ben ik overgestapt op opvolgmelk. ik ben pas afgelopen maandag weer naar het cb geweest, toen was ze zes maand en een week ongeveer. ik heb dus in de tussentijd zelf moet uitdokteren wat ze wel en niet mag en moet hebben. Ook nu heb ik niet een duidelijk advies gekregen over hoeveel opvolgmelk ze moet hebben enzo.
Dat is dus ook zo met dat “vastleggen”, dat weet je dan niet. ik doe dat ook niet, ze blijft als ze slaapt wel liggen. totdat ze wakker wordt 's ochtends. Maar kan me goed voorstellen dat er ouders zijn die dat niet weten, ik wist eht immers ook niet.

Oké, zand erover dan. Het zandbakseizoen is toch weer begonnen, dus zat zand elke dag wat de meiden mee naar huis nemen hier.

Het zijn inderdaad vaak hele simpele dingen waar geen informatie over gegeven wordt. Kleine moeite om ouders op het niet-vastleggen te wijzen, kleine moeite om door te geven dat je sudocrème juist niet dik moet smeren omdat er dan geen zuurstof meer bij de beschadigde huid kan en dan geneest het juist niet, en zo meer van dat soort dingen. Maar juist die simpele korte informatie scheelt zoveel als het gaat om gezondheid en veiligheid van kindjes.

Groetekes, Sje

@ Anne, ik heb het al een paar keer gezegd maar het CB sucks. Echt als ik hun moest geloven dan kon ik de paashaas, kerstman en sinterklaas ook wel weer uit de kast halen. Neem ze met een korrel zout en als je hun advies wil hebben neem een lang stuk touw mee misschien dat je het er uit kan trekken. Want oh je hebt er bijna helemaal niks aan. Er zijn mamma’s die wel goede ervaringen met ze hebben, maar dat zijn er niet veel. Ik heb ook welgeteld maar 1 cb arts die wel spoort en de rest is bagger.

Groetjes,

Michèle

Paashaas, Sinterklaas en Kerstman? Bestaan die niet echt dan? Zitten daar gewone mensen in?

Groetekes, Sje

hmmm wat ik nu weer heb… Sinds de grote letters van Sje blijven mijn letters in alle topics groot…:S Met zo hier en daar een stukje text in het klein… Ligt dit nu aan mijn pc, of hebben meer mensen hier last van?

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Haha, wat een bak Anouk. Ik heb er verder geen last meer van, dus mogelijk toch iets in jouw computer? Cookies verwijderen, zou dat helpen?

@Wil, dank voor je lieve woorden. En weet je, ik kom misschien vaak wel bot en recht voor z’n raap over, maar wollige er-omheen-draai-taal maakt het er ook niet duidelijker op.

Ik ben in het echt best een aardig mens hoor?! Mijn meisjes vinden mij nog steeds de allerliefste mama.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Apr 2009 13:20:37

Sorry Sje…

Enne wacht maar tot ze 16 zijn en om 2 uur thuis moeten zijn van het stappen en hun vriendinnen pas om 3 uur :-p

Groetjes,

Michèle

ooooooh ik schaam me dood Ik zag dat mijn letters op alle sites groot waren… Dus even bij beeld en tekengrootte gekeken, en ja hoor, staat íe op extra groot… SORRY!!! Die kunstmatige intelligentie in de vorm van bruine haarverf over mijn blonde haren werkt toch niet zoals ik gehoopt had… hahaha!

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker