Snelle drinker

Mijn dochtertje krijgt in overleg met het CB sinds gister Omneo. We hopen dat ze nu dus minder zal spugen want het is een ramp. Maar ze drinkt ook vrij vlot. Ik ben blij als ze de 10 min haalt, maar meestal is de fles eerder leeg. Ze heeft Aventflessen met een slowdrip. Maar weet iemand iets waardoor ze langerzamer drinkt?? Desnoods een andere fles of iets. Ze is ook heel boos als de fles leeg is, ze heeft ook een tul om aan haar zuigbehoefte te voldoen. Ik heb al geprobeerd om het af te pakken en dan de tul te geven om haar daarna weer te laten drinken, maar de tul wil ze niet en ze brult dan alleen maar want ze wil eten.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Vervelend zeg! Wij gebruiken de fles van dr. brown’s (heet nu b-free) volgens mij. Onze zoon heeft een ander merk fles ook altijd binnen no time leeg. Bij de fles die we nu gebruiken is de toevoer van melk net als met borstvoeding: via verschillende gaatjes in de speen. Sinds we deze fles gebruiken (na een paar weken BV te hebben gegeven) zien we dat hij tijdens het drinken zelf na een paar slokken pauze neemt (net als tijdens het drinken aan de borst). Het gaat dus een stuk rustiger en daardoor is de zuigbehoefte bevredigd en spugen is ook eigenlijk bijna niet aan de orde. Misschien een idee?

Succes!
Groetjes

zeker een idee, alleen heeft morgan nooit BV gehad. Dus ik hoop dat dat geen probleem is. Waar hal je deze flessen??

Groetjes,

Michèle

hoi hoi…

wij gebruiken ook de B-free flessen ben er reuze blij mee… tja zijn dan wat duurder maar naar mijn idee wel heel goed… je kan ze bij de DA drogist halen ook kan je nutriton door de voeding doen maakt het ook dikker in de maag zodat het niet snel terug komt… misschien ook een idee ook bij DA te koop. Nutriton is speciaal voor kindjes die veel spugen!

succes

Wij hebben ook de Dr. Brown flessen met speciaal ventiel. Dan kunnen ze ook geen lucht meer aanzuigen. Vinden wij persoonlijk wel prettig, omdat Quinty ook een snelle drinker is en eerder altijd veel lucht binnen kreeg. Misschien kan dat bij je dochtertje ook wel een reden zijn, voor haar boosheid? Krampjes door het snelle drinken en lucht dat ze binnen krijgt. Was bij Quinty wel zo. Ze drinkt nu nog binnen 10 minuten haar fles leeg, maar niet gehaast en zonder hoesten en proesten door de valse lucht. Succes in ieder geval

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zal er zeker naar kijken. Met zoveel die het aanraden moet het toch werken toch. En Morgan haar onrust wordt helaas niuet veroorzaakt door darmkrampjes maar door overmatig spugen ook lang na de maaltijd. Haar slokdarm is hierdoor geirriteerd en heeft ze veel pijn. Ze krijgt nu Nutrilon Omneo hiervoor, alleen moet het nog even aan gaan slaan. Hopelijk helpt het anders over gaan op de AR.

Maar ik ga zeker even voor deze fles kijken. Alle beetjes helpen.

Groetjes

Michèle

Hoi Michèle,

Wij hebben de fles bij Prenatal gekocht. Is inderdaad iets duurder, maar het geld wat mij betreft echt wel waard!

Hé, laat je nog even weten hoe het gaat als je het gaat proberen?

Groetjes!

Ik ben aan het zoeken naar deze fles. Prenetal heeft alleen tot 120 cc. En die maat ben ik al voorbij met haar. DA heeft ze niet. Etos kreeg ik een meisje aan de lijn die niet eens wist hoe ze de telefoon op moest nemen dus dat schoot ook niet op. Heeft iemand nog een suggestie?? Want ik wil hem wel graag hebben. Anders ga ik morgen gewoon even op jacht met Morgan.

Groetjes

Michèle

Hoi hoi
Ook wij hebben van het begin af aan de B Free flessen gebruikt en zijn er heel erg over te spreken .
Wij hebben hem gekocht bij de babyspeciaal zaak hier in ons dorp .
Succes en groetjes Dorethe

Oke, dom dat ik er niet eerder aan gedacht heb, maar even snel in het Mamma en babyboek van de etos gekeken. Daar stond de 240cc fles van Dr brown. Ook genoemd door een van jullie en heeft dezelfde werking als de B-free. Dus meteen op de fiets gesprongen en naar de Etos geraced. We wonen er vlak bij een en het is koopavond.

We hebben dus nu voor vanavond voor de laatste een Dr. Brown fles van 240cc en we gaan hem meteen testen dus. We houden jullie op de hoogte,

Iedereen bedankt

Michèle

Gelukkig, toch nog gevonden!

Ben benieuwd!

Gisteravond gelijk uitgeprobeerd. De eerste fles toch weer in 8 minuten naar binnen. Ja vraag mij ook niet hoe ze het doet.

Vanacht met de Omneo deed ze er 13 minuten over en vanmorgen met de bambix ook ruim een kwartier. Ze lijkt alleen ineens door te hebben dat ze een andere speen in haar mond heeft en daar heeft ze een beetje moeite mee. Ze drinkt wel maar ze moppert ook. Maar gewoon doorzetten het is mopperen of honger hebben en dat laatste wil ze echt niet. Alleen geeft ze nog wel wat op. Alleen is het nu water zeg maar. Moeten ze wennen aan deze flessen??

Groetjes,

Michèle

Wennen aan de nieuwe speen is normaal hoor, zolang de fles wordt leeggedronken komt dat wel goed lijkt me. Onze knul drinkt z’n fles ook steeds sneller leeg naarmate 'ie ouder wordt. Hij is nu vierenhalve maand en drinkt de laatste tijd ook z’n flessen van 200 cc leeg in ongeveer tien minuten. Dus dat lijkt aardig op hoe snel jouw kleine drinkt.

Welke speen heb je er trouwens op? Op de flessen zit standaard een speen voor pasgeborenen, vanaf drie maanden verkopen ze spenen die zorgen voor een iets snellere toevoer. Toen wij die spenen nog niet gebruikten mopperde onze kleine ook. Nu gebruiken we dus de speen voor vanaf 3 maand en is het mopperen over.

Groetjes!

Ze drinkt 120CC in ongeveer 10 tot 15 minuten nu. Helaas geeft ze nog wel wat op dus ik weet niet of dat meteen stopt?? Wel zit er verschil in of ze haar dieetvoeding krijgt of gewone voeding (we moesten de overgang rustig aan doen ivm spuitluiers).

En ze heeft nu de standaard speen. Ik zag bij de Etos geen andere en vandaag moest ik naar het ziekenhuis om bloed te prikken en met dit beestenweer had ik geen zin om met haar heen en weer te sjouwen dus ik ga morgen even kijken voor de andere spenen.

Mijn vriend denkt dat ze misschien meer eten wil, maar daar begin ik nog niet aan zolang dit er nog allemaal uit komt en ze nog met gemak 4 uur slaapt zonder honger.

Groetjes

Michèle

hoi,

jouw verhaal is voor mij zeer herkenbaar. Puck spuugde ook bijna al haar eten eruit. Ook zij dronk erg snel. Na 5 maanden kwamen we erachter dat ze een koemelk allegrie heeft. Wellicht de moeite waard om navraag te doen. Overgestap op speciale Friso en na een week heel het probleem voorbij.

Sterkte

loes mijn kideren dronken ook altijd snel de fles leeg en gaven voeding terug veel en vak dit doen de meeste kinderen
tot 9 maanden

het hoeft niet altijd te zeggen dat ze koemelk allergie hebben

Morgan heeft verder eigenlijk nergens last van, behalve dat haar keel pijn doet. En ze geeft geen mega hoeveelheden op maar genoeg om haar pij te doen (maagzuur). Maar we lopen alles stap voor stap na. Eerst dit omdat koemelk allergieverder niet echt wijst.

Groetjes

Michèle

nou nou daar hebben we Lieke weer…

loesie waarom reageerje zo

het hoeft niet altijd op koeelk allergie te wijzen niet ieder kind hoeft dit tekrijgen

elk kinspuugt weleens voeding op hoor

kunje wel zeggen daar is lieke weer maar ik mag mijn mening ok geven

Dames, ik wil me nergens mee bemoeien, maar elke suggestie is bij mij welkom. En ik heb gekeken wat de symptomen zijn bij koemelkallergie en de enige die zij heeft is dat ze spuugt. Verder geen een, dus ik denk dat we die vrij zeker uit kunnen sluiten.

Groetjes

Michèle