Snachts vaak wakker


#1

Hallo!

Mijn dochter is ruim 1, 5 jaar.
Ze wil overdag niks eten, slaat alles af, zowel brood als avond eten.
Het enigste wat ze wel eet is fruit. Oja en patatjes lust ze ook, n stuk of 5 en dan houd ze t voor gezien.
Ook gaat ze alleen slapen met n fles(overdag en savonds) Ik hoef er geen bambix of n ander papje in te doen want dat hoeft mevrouw niet.
Ze word elke nacht een aantal keer wakker en laten huilen heeft geen nut, heb t geprobeerd.
Ze gaat alleen weer slapen met n fles.
Ondertussen krijgt ze op n ‘slechte’ dag 7 flessen.
Ik vraag me af of ze niet gewoon wakker word door honger of vult n fles voldoende de hele nacht en is er wat anders aan de hand?
Ik weet dat het niet goed is zoveel flessen te geven maar ik weet me geen raad meer.
Heeft iemand tips wat ik kan doen? Ben kapot als ik er 5 keer snachts uit moet.

Alvast bedankt


#2

Welkom in de peuterpuberteit!
Geen fles meer geven, niet bij je in bed nemen, eerste keer dat ze wakker wordt checken of er niks aan de hand is (vieze luier, ziek, gespuugd, koorts, etc.) en dan weer toestoppen.

Verder negeren!

Klinkt heel hard maar ze is aan het uitproberen. Dit is het enige wat helpt.

Waarom drinkt ze überhaupt nog uit flessen? Ze moet al lang uit gewone bekers drinken. Veel beter voor de mondmotoriek en de spraakontwikkeling! Zo snel mogelijk van die flessen af!

Slecht eten is ook uitproberen. Negeren! Als ze maar genoeg blijft drinken is het goed (en dat fruit is ook in elk geval goed, desnoods meer fruit geven voor de zekerheid) en ze gaat vanzelf weer eten want op een gegeven moment krijgt ze honger!

Mocht je het idee hebben dat ze veel te veel drinkt, dan naar de huisarts om te laten prikken op suiker.

Dit gaat je een paar dagen en nachten kosten maar daar moet je echt doorheen. Dus niet weer zwichten. Jij bent de baas en niet zij. Zodra ze weet dat er niet met je te sollen is, zal dit gedrag stoppen.

Groetekes, Sje


#3

Hier een soortgelijk dametje.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283
In overleg met het cb hebben wij het zo gedaan omdat we alles hadden geprobeerd. Inmiddels is ze 11 en is ze sinds deze bewuste topic netjes gaan slapen.

Flesjes zijn inderdaad niet meer nodig.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#4

Bedankt voor je reactie.
Mn kleine meisje drinkt prima uit een gewone beker maar kan haar moeilijk melk in een beker mee naar bed geven (word zo’n zooitje)
Het probleem is dus dat ze alleen door die fles weer in slaap valt.

Maar ik ga je tips uitproberen, volgend weekend is haar zus naar papa dus dan kan ze de buurt bij elkaar krijsen zonder dat haar zus er last van heeft.


#5

Oh je geeft haar die fles melk drinken mee naar bed?
Aj…ook niet meer doen! Heel erg slecht voor het gebit dat getuter aan zo’n fles.

Groetekes, Sje