S'nachts vaak wakker

Danique is nooit een moeilijke slaper geweest, vanaf een maand of 3 sliep ze de nacht al door. Helaas, die tijd is geweest. Sinds een week of 3 wordt ze geregeld wakker. De ene keer rond een uur of 10, de andere keer om 2 uur in de nacht, weer een andere keer om 5 uur. En heel soms ook wel 2 of 3 keer per nacht.

Heb van alles al geprobeerd, wat te drinken aan bieden, troosten, wachten totdat ze bij mij op schoot weer in slaap valt of terug leggen in bed en dan haar armpje of wang blijven aaien totdat ze weer slaapt. En weer helaas, zodra ik daarmee op hou, heeft ze door dat ik weg ga en zet ze het weer op een brullen. Wat is dit… Een sprong, verlatingsangst, dwarsigheid, uitproberen? Ik weet het even niet meer.

tegen het jaar kan het van alles zijn.
een sprong maar ook uitproberen!
ik zou ze gewoon even laten doen en grote kans dat ze weer snel in slaapt.
Huilt ze dan lang?
even doorzetten want met 11 maanden weten ze echt wel van als ik huil komt mama!
Ze zijn altijd net iets verder in ontwikkeling als wij vaak denken.

succes en ik hoop voor je dat je snel weer nachtrust hebt

Groetjes Gytha

Het is heel verschillend, soms is het alleen wat jeuzelen… Soms echt hartverscheurend huilen. Ik probeer het altijd wel even aan te zien, maar als het midden in de nacht is… Het maakt voor mij niet uit, ik hoef er niet vroeg uit de volgende dag maar ben (nog) niet alleen. Als ze snachts langer huilt dan een kwartier ga ik er wel heen. Overdag, als ze haar middagslaapje begint is het vaak ook drama, maar dan laat ik haar wel langer gillen.

Ik hoop ook dat ze hier gauw overheen is, wordt er zelf ook een beetje moe van. En vind het zoooo moeilijk om haar te laten liggen, helemaal als ze helemaal overstuur ligt te hikken…

Ik heb het een paar weken ook een paar keer met Emma gehad, dacht dat het een droom was, ze was dan ineens zo verdrietig, en hield ook niet op, moest haar echt even to rust brengen. Terwijl ik dit met haar nooit heb gehad, en daarna ook niet meer heb gehad…
Misschien dus een (boze)droom

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dromen, verlatingsangst, sprong. Misschien brutaal, maar je relatieproblemen en alles daaromheen kan ook meespelen denk ik. Als papa en ik hier ruzie hebben gehad is het geheid zo dat Erik de daaropvolgende nacht slechter slaapt door de spanning die dan voelbaar is.

Ik weet het, het is moeilijk. Ik zou bij jeuzelen zoals jij het noemt niet direct heengaan, maar bij echt huilen even kort gaan kijken of alles oké is, kusje geven en dan weer gaan. En dat blijven volhouden. Hier vorige week ook meegemaakt 's nachts (na zo’n echtelijke ruzie…oeps) en na 45 min. sliep meneertje weer.

Sterkte meid!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Mriek: Dat geeft niet, is niet brutaal… Tis de situatie nou eenmaal. Had er zelf ook al aan gedacht, maar het is op het moment vrij rustig in huis. Al een hele poos geen ruzie of boze sfeertjes gehad, dus dacht niet dat dat het zou zijn. Dat proberen we ook bewust voor haar, zodat zij er geen last van heeft.

En inderdaad, bij jeuzelen laat ik haar liggen. Maar als ze dan echt heel erg moet huilen en dit duurt langer dan een kwartier ga ik er dus wel heen. Zou ik het langer moeten volhouden? Ik probeer haar dan zo goed mogelijk te troosten en meestal valt ze dan tegen mijn borst in slaap. Maar jah, zodra ze haar eigen bedje weer voelt is het weer mis…

Ik moet mijn ‘verhaaltje’ ook even kwijt hier.

Ons zoontje is nu 4 maanden oud en word geregeld wakker 's nachts.
Op dezelfde tijdstippen en als ik zijn speentje geef is het weer goed…?
Vaak kreeg hij dan om 5 uur de fles en was hij ook om half 6 al klaar wakker…
Nu heb ik hem gisteren langer wakker gehouden en wilde hij pas om kwart over 6 eten gelukkig, en sliep daarna tot half 9!! Heerlijk.
Maar nog steeds veel wakker.

Zal hem eens proberen te laten huilen om te kijken of hij weer in slaap valt, maar dat is best lastig als je al behoorlijk moe hiervan bent.
Verder nog tips?

Ik kreeg net van een vriendin te horen dat zij de laatste voeding iets dikker maakt (meer scheppen voeding) zodat het langer in zijn maagje blijft.
Maar mag dit ook als hij al 210 voeding krijgt? Volgens mij was dat het maximum toch?

Liefs Maartje

Ik geloof dat ze dat hier tullendienst noemen… Dan heeft je kindje gewoon zuigbehoefte, dus het speentje of een knuffeltje doen dan wonderen.

Wat betreft het voeding dikker maken… Sommige mensen doen dan door de laatste fles rijstebloempap, maar dat hebben wij zelf nooit gedaan dus daar heb ik ook niet zoveel ervaring mee. Misschien andere meiden?

Je kunt er rijstebloem bij in doen. Mag vanaf 4 maanden. Extra voeding zou ik niet doen. Toen ik met fv begon bij Merel werd mij haast op het hart gedrukt dat ik me aan de voorgeschreven aantal schepjes per ml moest houden ivm verstopping.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Seth heeft ook rijstebloem gehad in zijn laatste fles (Ik weet niet precies hoe oud hij toen was). Gewoon een paar scheppen (3/4) en dan met een 3-standenspeen op stand 1 geven (anders ging het te snel).
Hij sliep er prima op (qua geen honger meer), helaas sliep en slaapt hij nog steeds niet door. Maargoed, je went eraan.
Liefs, Anne

Dank jullie wel voor de reacties!
Ik zal eens met de papa overleggen en kijken wat die ervan vind.

Hij heeft inderdaad veel zuigbehoefte, ook overdag.
Maar hoe zorg ik dat hij die tut houd…
Soms leggen we er voorzichtig een hydrofiele doek tegen, maar die halen we natuurlijk weg zodra hij slaapt…
Ben alleen zo bang voor wiegendood dan.
Maar dit sloopt!!! :open_mouth:

We hebben ons ook altijd aan de voorgeschreven hoeveelheid gehouden en dat gaat over het algemeen prima.
Hij krijgt nu pepti maar heeft nog altijd last van eczeem…
Maar een andere voeding pakt hij niet dan spuugt hij de hele dag door… dus dan maar elke dag zalf smeren!

Waarom heb je pepti? Ik weet nl niet of je dan al rijstebloem mag gebruiken. Merel heeft nooit pepti gehad, vandaar dat ik het niet weet. Ik zou dan ff overleggen met het cb.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Seth heeft met de nutramigen ook gewoon rijstebloem gehad, dus ik denk dat het gewoon kan. Maar als je twijfelt, kan je natuurlijk altijd het cb bellen.

En over die speen… Ik ben bang dat het toch een kwestie van lopen is:S
En die speen er steeds in doen.
OP een gegeven moment houdt hij hem wel vast, of kan hij hem zelf in doen.
Probeer anders eventueel overdag even met hem samen te gaan liggen, om uit te rusten. (Kreeg ik ook als tip, maar kon ik gewoon niet).
Is het btw al lang aan de gang, of van de laatste tijd?
Liefs, Anne

Ik bel sowieso het cb altijd even als ik iets wil veranderen.
Bel liever teveel dan te weinig haha.

Het is eigenlijk van het begin af aan al dat hij zoveel wakker is.
En eigenlijk ging het een weekje goed, maar toen belandde zijn papa in het ziekenhuis…
En sindsdien is het weer raak
Heel logisch dat hij daardoor van slag is geraakt, maar hoopte dat hij wel weer bij zou trekken toen papa weer thuis was.

quote:
En inderdaad, bij jeuzelen laat ik haar liggen. Maar als ze dan echt heel erg moet huilen en dit duurt langer dan een kwartier ga ik er dus wel heen. Zou ik het langer moeten volhouden? Ik probeer haar dan zo goed mogelijk te troosten en meestal valt ze dan tegen mijn borst in slaap. Maar jah, zodra ze haar eigen bedje weer voelt is het weer mis..

Ik ga wel altijd heen na ongeveer 10 minuten en dan troost ik hem terwijl hij in bed blijft. Soms staat 'ie, maar dan geef ik hem een knuffel en een kus terwijl hij staat. Vervolgens doe ik z’n muziekje weer aan en loop weg. Dat moest ik vorige week dus eventjes volhouden, maar uiteindelijk ging 'ie weer slapen. Haar uit bed halen en in slaap laten vallen tegen je borst zou ik echt als laatste uiterste redmiddel doen hoor, precies om de reden die je zelf aangeeft.

En fijn dat je me niet brutaal vond…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee joh, tuurlijk niet. Iedereen is op de hoogte van de situatie en we moeten er maar het beste van maken zo lang het nog duurt…

Moet zeggen dat ze eergister wel even gehuild heeft, maar ben er niet naar toe gegaan. Heb haar rustig laten liggen, en na een kwartiertje gaf ze de moed op en is ze toch weer in slaap gevallen. Vannacht heeft ze de hele nacht doorgeslapen, en ze is nu nog steeds niet wakker. Ga zo toch even om het hoekje gluren, anders wordt het wel heel laat… Hele schema weer in de war

Oooooooo wat ben ik trotssssss!!! :smiley:
Sorry Danique dat ik nou door jouw topic heen banjer…!!!

Maar Jason heeft heerlijk doorgeslapen vanacht!
Heb hem in zijn tummy tub gedaan (zoals vaak voor het slapen) en op bed gelegd om 20.45 (hij had om 18.00 nog de fles gehad) en om 22.30 heb ik hem (al slapend) de fles gegeven en expres ook maar geen luier verschoond.
Ik ben wel een aantal keer lichtjes wakker geweest, maar dat komt omdat ik daar nu eenmaal aan gewend ben…
Maar om half 8 vroeg ik me af of ik er nou uit was geweest…
En nee hoor!!! En ik hoorde hem niet ook :open_mouth:
Ik ben naar het toilet gegaan en toen hoorde ik hem brabbelen… Meneer had een poepluier.
Ik heb hem oneindig geknuffeld zo trots dat ik was!!

Wel met de slaapkamerdeuren dicht overigens, dus geen idee of hij wakker is geweest, maar moeders mocht een nachtje bijtanken! Dank je wel hihi!

Wat fijn!! dat hij eindelijk een nachtje doorgeslapen heeft!
Hier was het en drama, zeker wel 20 keer bij hem geweeest…
(Zie topic: sprongetje na sprongetje)
Hoop dat ook hij het doorslaapvirus nu een keer te pakken krijgt
Liefs, Anne

@mamadanique: wat fijn dat ze goed geslapen heeft, en jij dus ook! En wat fijn dat ze zolang slaapt 's ochtends! Kan Danique dat ook niet aan Erik leren? Hij is meestal rond 6.00 uur wakker en vanmorgen was het zelfs 5.30 uur!!!

@Maartje: logisch dat je trots bent. Heerlijk hè, doorslapen!

@lalala: wat vervelend dat je er zo vaak uit moest. Hier ook geen beste slaper hoor, dus we schudden elkaar de hand. Weliswaar niet van het niveau van Seth, maar Erik kan er ook wat van.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Mriek: Jah, heb echt mazzel met Danique, in meer dan 1 opzicht Ben ook supertrots op der. Sinds een maand of 3 sliep ze al van 11 tot 8 en weet niet meer precies wanneer we die laatste fles lieten vallen maar sindsdien slaapt ze meestal van 8 tot 8… Vandaar dat het ook zeer schokkend was dat ze nu ineens snachts wakker werd denk ik Misschien moeten we Erik en Danique eens samen laten slapen, logeerpartijtje organiseren.

Is wel grappig, het weekend waren we met familie in een huisje, en Danique haar neefje was er ook. Die is ongeveer een half jaar ouder. Hij loopt al los door de kamer, en Danique heeft het eerste half uur vol verbazing naar hem zitten kijken… “Hoe doet ie dat toch…?” Misschien heeft ze de kunst wel van hem af gekeken en doet ze het straks zelf ook