Smeken te drinken

Ik wordt een beetje moe van morgan. Ze drinkt thuis heel weinig. Zo weinig dat ontlasting een probleem is. Ze poept namelijk niet of moeilijk. Ik geef haar al lactulose om het te stimuleren, maar ja als ze niet drinkt. Ik ben altijd blij als ze 2 bekers drinkt. En ook als ik er zelf bij ga zitten is het een nee hoef niet. Ik probeer van alles, en alle soorten. We hebben al rietjes geprobeerd en pakjes en dat gaat dan even goed maar dan is het weer een ramp. Op het kdv drinkt ze wel en poept ze ook. Vandaag ook ze klaagt al de hele dag over een dikke buik en dat ze moet poepen maar ja drinken ho maar. Ze krijgt al thuis een waterijsje als toetje omdat ze dat wel eet en zo vocht krijgt, maar kan haar moeilijk de hele dag waterijs geven. Ze eet overigens wel veel fruit zoals appels en mandarijnen, dus ze droogt niet uit, Maar echt blij wordt ik er ook niet van. Iemand tips???

Groetjes,

Michèle

Tjaah, lastig!
Ik doe het zo, maar geen idee of je er iets aan hebt

Als ik aan Seth vraag of hij drinken wil, dan zegt hij vaak: Nee!
Maar zet ik het toch op de tafel, waar hij er zelf bij kan. Dan drinkt hij toch regelmatig zelf. En als hij het niet doet, zeg ik Seth slokje! En geef even zijn beker. Dan drinkt hij bij elkaar toch aardig!
Soms werkt het ook goed als we heel pittig eten, drinkt hij zo 2 beker weg haha.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Dat doe ik ook maar dat slokje werkt hier dus niet. Ik heb haar net trouwens een bakje chips gegeven hopelijk gaat ze daarvan drinken…

Groetjes,

Michèle

Ik heb eigenlijk niet echt tips, alleen herkenning… Nikki drinkt ook heel erg weinig, ook al toen ze nog klein was… Ik moet tegen haar ook echt zeggen dat ze moet drinken en af en toe moet ik haar een vol glas geven en erop toezien dat ze het in één of twee keer leeg drinkt… Lisa drinkt gelukkig een heel de dag door zo’n 6 bekers, dus daar heb ik geen omkijken naar… Maar zelfs na 8 jaar moet ik bij Nikki nog steeds opzichtertje spelen…

Ik ken het dus niet echt ik ben echt een natnek, maar mijn schoonmoeder vertelde me dat mervin ook zo was. Morgan heeft gelukkig gepoept vandaag na 3 dagen. Ze wilde haar broek uit en der romper los. Waarschijnlijk voelde dit fijner want ze jammerde steeds. Toen ik achter haar ging zitten, ze stond voor de salontafel, en zei dat ze het los kon laten omdat ik bij haar was liet ze los en zat der luier echt megavol, gelukkig door de lactulose met weinig tot geen pijn, maar echt ik moet dwingen om te drinken. Zo vermoeiend en ik zeg steeds niet drinken geeft buikpijn maar daar lijkt ze niet om te malen dan.

Groetjes,

Michèle

de rietjesbeker zelf werkt ook niet? dit is namelijk het enigste waar rico uit ddrinkt. inderdaad meis ik vind het persoonlijk nogal zorgwekkend het gaat wel om vocht en niet om zomaar een boterham…het cb al gebeld?

Oh maar wat ik haar voor zet maakt niet uit Inge. De ene dag is het een gewone beker en dan is ze daar lyrisch over en dan denk ik oke gewone beker maar na 3 dagen is daar de lol af, dan is het een rietjesbeter en dan is daar de lol af en dan weer pakjes en zo voort. Soms heb ik dagen dat ze wel 3 keer om drinken vraagt, maar merendeel ben ik blij als ze na het weekend op maandagavond een keer poept. En wat kan het cb, uitdrogen doet ze niet want ze krijgt voldoende vocht ook door fruit binnen, krijg dan hooguit weer het gezeik dat ze teveel fruit en daarmee teveel fruitsuikers binnenkrijgt.

Groetjes,

Michèle

Appels stoppen he!
Als je diaree hebt zeggen ze: appelsap drinken en geen jus de orange.
Dus je kan beter een sinasappel geven/of persen maar dan moet ze het opdrinken maar appels stoppen de poep!

Kiwi’s zijn wel goed en sinasappels dan.

Gr, Danielle

@michele: lastig die peuterpuberteit… dan zeker het cb niet bellen als je toch alleen maar commentaar krijgt… ik heb verder geen ideeen eigenlijk, behalve het elke keer switchen MAAR ik denk dat als ze dorst heeft ze uiteindelijk wel drinkt als jij stug blijft volhouden: je drinkt uit deze beker en anders maar niet.
ik weet het risky… maar mocht ze dan s’avonds nog niet gedronken hebben heb je het in ieder geval geprobeerd om te bluffen?

@danielle: nee dat is niet waar. appels KUNNEN stoppen maar in appelsap zit meer dan alleen appels. rico mocht absoluut GEEN appelsap drinken toen hij aan de diarree was en daardoor uitgedroogd was en in het ziekenhuis belande. ik pompte er maar appelsap in en de diarree werd erger. toen zeiden in het ziekenhuis dat hij dat nu absoluut niet mocht hebben.

wat raar dan inge!
De dokter (van het CB) zget dat dan weer tegen mij.

Nou ja…kiwi’s dan!!!

Gr, Danielle

Hier nog een mama die het herkent! Mijn dochtertje krijgt daarom voorlopig ook gewoon nog een fles opvolgmelk voor ze naar bed gaat, dan drinkt ze namelijk wel. Heb net als jij alles al geprobeerd. Ik kreeg van het CB de tip om gewoon een beker bij haar neer te zetten en er verder geen aandacht aan te besteden. Hoe meer jij aandringt, hoe meer zij er een hekel aan gaat krijgen en dus alleen maar nog vaker nee gaat zeggen. Ik dacht eerst: ja dat zal wel. Maar op die manier krijg ik er tenminste nog iets in! Heb de tip toch uitgeprobeerd en de 1e 2 dagen dronk ze naast haar melk gewoon helemaal niets! Heb toch volgehouden en op dag 3, ik wist niet wat ik zag, kwam ik van boven terwijl ik haar in de box had gezet met een beker drinken, en ze was hem aan het opdrinken! Probeer dus eens om er een paar dagen helemaal niets over te zeggen en gewoon zorgen dat er drinken bij haar in de buurt staat. Misschien helpt het bij jou ook. Dat is misschien ook de reden dat ze het op het kdv wel doet. A omdat ze dat andere kindjes daar ook ziet doen maar B ook omdat de leidsters daar niet de hele dag net als mama over dat drinken zeuren. (al snap ik het hoor meid, ik deed het ook)
mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 02 Jan 2011 20:07:10

Geen tips wel herkenning, bij Madelon. Die dronk ook zo weinig ( nu nog niet echt veel)
Die had daardoor ook vaak een blaasontseking dus hou dat in ieder geval ook in de gaten. Verder kun je er weinig aan doen. Niet meer als je doet en ja daar word je doodmoe van.

Als ze iets ouder is kun je der chanteren Als ze dan iets wilt zeg jij alleen als je beker drinken leeg is. Alun je dat nu ook al wel proberen want ze praat goed hè

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ mamma1980 daarom krijgt ze hier standaard een waterijsje als toetje. Opvolgmelk moet ze niks van hebben, melk zo ie zo niet echt en zo krijgt ze ook vocht binnen.

@ Michelle morgan is koppig… do I need to say more???

En ik heb eens zitten denken het is hier inderdaad begonnen toen ze zo ontzettend ziek was met die dubbele oorontsteking. Toen we zo dwongen en zo. En ze echt niet wilde slikken. Misschien inderdaad iets minder pushen. Kijken wat ze morgen bij pappa drinkt en of hij pushed dan.

Groetjes,

Michèle

Ik heb even meegelezen, want Eva drinkt ook erg weinig. Die haalt vaak maar 90 cc opvolgmelk op een dag, meer drinkt ze niet. Ze eet daarbij ook nog eens geen fruit, dus dat is ook dramatisch. Ze drinkt alleen wat als ik haar fles geef, wat ik soms toch doe omdat ze anders echt veel te weinig vocht binnen krijgt. Eva heeft de laatste dagen ook hele kleine drolletjes, net steentjes. Ik geef haar daarom juist vaak wél appelsap diksap, om alles wat dunner te maken en dat werkt wel. Het is volgens mij echt weer zo’n fase bij haar…Ze zegt opeens ook dat ze diksap niet lekker vindt, terwijl ze dat echt altijd dronk! Ik vond de tip van mama1980 wel goed,die ga ik zelf eens proberen.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Vandaag was ze alleen met pappa en pappa zegt niks en ja hoor een doorgelekte luier van het drinken. Zij vraagt pappa om drinken en mij niet. Denk dat ik toch te veel gepushed heb dus maar wat minder pushen denk ik.

Groetjes,

Michèle

o zo herkenbaar. Bij ons hetzelfde verhaal ook zo’n slechte drinker. Zit ook voortdurend achter haar aan te lopen met een beker. Kan je dus eigenlijk geen tips geven.
Alhoewel je wel zegt dat ze veel fruit eet, dat is natuurlijk ook vocht. Hoeveel krijgt ze dan op een dag. Ik merk nl als ik onze dochter fruit geef, ze daarna niets wil drinken, vanwege het sap uit het fruit natuurlijk. Zou het daar aan kunnen liggen?

Groetjes Jeuly

@ Jeuly, ze krijgt van pappa meer fruit dan van mij dus dat is het niet. Helaas, maar we houden hoop. Ik ga in iedergeval minder proberen te pushen.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat ze in ieder geval op de creche en bij pappa wel goed drinkt. Zo te lezen heb je de oplossing ook al gevonden. Tis natuurlijk ook weer een machtsmiddel voor haar als ze merkt dat jij het heel graag wil!

Nora is een zuiplap, dus had ook geen tips gehad. Toen ze ziek was, zweette ze heel veel en at ze bijna niks. wel dronk ze behoorlijk wat, maar toch ook verstopping gekregen. Na 3 dagen kwamen er toch een drollen! Voornamelijk toen ze in bad zat, met papa

Dus wie weet een poeptip: lekker warm bad. Schijnt bij meer kindjes te werken. ik zou er alleen niet bij gaan zitten, hahaha!

Succes!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

haha liske; poeptip?
goed gevonden hoor

@ Liske pappa zal blij geweest zijn

Groetjes,

Michèle